Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

"Edit grov leif".

Mange ganger begynner jeg å lure på om folk virkelig tror det heter "skriveleif" og "trykkleif". Det var kanskje morsomt en gang, men har utspilt sin rolle for lenge siden.

Andre ord jeg ser rett som det er i ellers velskrevne innlegg, er "jaffal" og "trossalt".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bettendelse

(visstnok noe man kan få av piercinger. Høres skummelt ut.)

:ler: Det minnet meg om at eksen min pleide å skrive "hvet" da han ville skrive "vet". Han brukte også d i ord som det ikke skal være i. Kommer ikke på noen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, det var ingen hyggelig opplevelse, med den mannen mener jeg.

Nei, det hørtes ikke gøy ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det minnet meg om at eksen min pleide å skrive "hvet" da han ville skrive "vet". Han brukte også d i ord som det ikke skal være i. Kommer ikke på noen nå.

Min eks trodde det het "gullerot". :daane: Hva er det med ekser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thelife

Potetkull, låftet (loftet), viss (hvis) osv er også drap for øya :kjefte:

Eller så er orddelingsfeil noe jeg synes er fælt å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-... jeg skive eter hva jeg leggermerke til...

Dette er fra seksualitet og overskriften er; "Jeg er ikke så deilig som dem tror"

Jeg klarer absolutt ikke å tenke ut hva i all verden hun prøver å si her. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg har en kompis som hater at jeg retter på skrivefeilene hans, så jeg har sluttet. Egentlig er han veldig smart, på de aller fleste områder er han mye smartere enn meg, og det er vel derfor han blir så sur hvis jeg påpeker feil:p

Men jeg irriterer meg så sinnsykt mye D: Han bruker en del engelsk, og skriver know når han mener now, og fear når han mener fair. JEG HAR SÅ LYST TIL Å SI IFRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Blir en del som irriterer meg.

FJÆRN, VÆRDEN, VÆRST! :kjefte:

Ja, e-en uttales som en æ i disse tilfeller, men det skrives med en E! HAAAALLOOOO! :kjefte::fnise: Disse irriterer meg like mye som når folk blander sammen sj, skj, sk og kj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en kompis som hater at jeg retter på skrivefeilene hans, så jeg har sluttet. Egentlig er han veldig smart, på de aller fleste områder er han mye smartere enn meg, og det er vel derfor han blir så sur hvis jeg påpeker feil:p

Men jeg irriterer meg så sinnsykt mye D: Han bruker en del engelsk, og skriver know når han mener now, og fear når han mener fair. JEG HAR SÅ LYST TIL Å SI IFRA.

Du får prøve å gjøre slik vi gjør med småbarn når de skal lære å snakke riktig, gjenta det de sier feil og bruke korrekte ord, i en spørresetning eller som en bekreftelse. Slik føler de ikke at de blir rettet på, men får de rette ordene inn i ørene likevel. Du får begynne å svare på det han skriver og bruke de rette ordene i setninger. Kanskje han tar hintet. Man kan jo håpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...