chikako Skrevet 21. mars 2011 #2481 Del Skrevet 21. mars 2011 Venninde er lov på nynorsk Så det er bare en feil om en tenker ren bokmål. Mener du ikke at det er lov på riksmål nå? Veninne er den nynorske formen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. mars 2011 #2482 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) EDIT: Derfor blir det også endel "skriveleifer" fra min side, rett og slett fordi jeg ikke skriver slik jeg pleier Er riksmål det samme som nynorsk? Er ikke kjent med betydningen av det ordet må jeg bare si Endret 21. mars 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 21. mars 2011 #2483 Del Skrevet 21. mars 2011 EDIT: Derfor blir det også endel "skriveleifer" fra min side, rett og slett fordi jeg ikke skriver slik jeg pleier Er riksmål det samme som nynorsk? Er ikke kjent med betydningen av det ordet må jeg bare si Nei. Nei, nei, nei! Men jeg vil gjerne se en link til noe som beviser at venninde er lov på nynorsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. mars 2011 #2484 Del Skrevet 21. mars 2011 Hm, kanskje jeg rett og slett tenker dialekt nå da? Er ikke den sterkeste på akkurat dette og nå er det tross alt maaaange år siden sist jeg var på skolebenken Beklager om jeg roter det til her nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. mars 2011 #2485 Del Skrevet 21. mars 2011 Venninde, eller veninde for den del, er ikke lov på nynorsk heller! http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=venninde&nynorsk=S%F8k+i+Nynorskordboka&ordbok=nynorsk&s=n&alfabet=n&renset=j Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. mars 2011 #2486 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Riksmål var bokmålens forfar, og blir fremdeles benyttet her til lands, selv om det ikke er en offisiell del av språket. Lenke på hva riksmål er: http://www.riksmalsforbundet.no/Nyheter.aspx?PID=44&M=NewsV2&Action=1&NewsId=334 I tillegg så har vi høgnorsk, for å forvirre oss litt mer. Endret 21. mars 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. mars 2011 #2487 Del Skrevet 21. mars 2011 Venninde er ikkje lov på nynorsk! Det heiter veninne. Dessutan snakkar ingen nynorsk. Alle snakkar dialekt. Nokre dialektar ligg nærme nynorsk, andre nærme bokmål, men ingen snakkar verken nynorsk eller bokmål. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #2488 Del Skrevet 22. mars 2011 Armleende (som i armlenet på sofaen). Den var ny for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 23. mars 2011 #2489 Del Skrevet 23. mars 2011 Skjef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 23. mars 2011 #2490 Del Skrevet 23. mars 2011 Skjef skjerf eller sjef? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 23. mars 2011 #2491 Del Skrevet 23. mars 2011 skjerf eller sjef? Jeg måtte lese over det flere ganger fordi jeg lurte på det samme. Det var "sjef" det skulle være, men innlegget dreide seg om rensing av klær, så skjerf var absolutt en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 23. mars 2011 #2492 Del Skrevet 23. mars 2011 Frysyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. mars 2011 #2493 Del Skrevet 23. mars 2011 Skjikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 23. mars 2011 #2494 Del Skrevet 23. mars 2011 Six pakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. mars 2011 #2495 Del Skrevet 23. mars 2011 Six pakt Hva skulle det bety? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 23. mars 2011 #2496 Del Skrevet 23. mars 2011 Sixpack/vaskebrett. Altså magemuskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 23. mars 2011 #2497 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Six pakt *henter frem grisen i seg* Eller så var det sex pakt *tullete* Jeg måtte lese over det flere ganger fordi jeg lurte på det samme. Det var "sjef" det skulle være, men innlegget dreide seg om rensing av klær, så skjerf var absolutt en mulighet. En sjef med skjerf kanskje? Eller et skjerf som er helt sjef! Jaja, sånne skriveleifer som det gjør det vanskelig å forstå innlegg som skrives. Min første tanke var at det bare var skjerf som mistet en r i farta. Endret 23. mars 2011 av Delphina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 23. mars 2011 #2498 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Betendelse... Har sjekket i ordbøker om det er riktig, og får intet opp. Nærmeste jeg kom var betændelse (dansk) og betennelse (norsk). Kanskje et kjærlighetsbarn? Endret 23. mars 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 23. mars 2011 #2499 Del Skrevet 23. mars 2011 "Møte en fyr på hotell for ONS! Hvordan skal jeg tre frem?" Regner med at hun mener fremtre, men her forstår jeg det som (uten at jeg har lest tråden) at hun lurer på om hun skal skli sakte inn i rommet eller hoppe frem fra bak et skap eller noe sånt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. mars 2011 #2500 Del Skrevet 23. mars 2011 "Møte en fyr på hotell for ONS! Hvordan skal jeg tre frem?" Regner med at hun mener fremtre, men her forstår jeg det som (uten at jeg har lest tråden) at hun lurer på om hun skal skli sakte inn i rommet eller hoppe frem fra bak et skap eller noe sånt. Eller gå frem, kanskje? (jeg har ikke lest tråden, så det kan hende jeg er på bærtur, altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå