Gjest Eurodice Skrevet 23. januar 2011 #1801 Del Skrevet 23. januar 2011 Hjelp! Det høres ut som en lemen som blir energiløs inne i vaginaen til en kvinne. Det blir skvist av sterke pc-muskler, skjønner du . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 24. januar 2011 #1802 Del Skrevet 24. januar 2011 Det blir skvist av sterke pc-muskler, skjønner du . For å avspore helt, så trodde jeg man fikk musarm, ikke lemen, når man fiklet for mye med PC'en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. januar 2011 #1803 Del Skrevet 24. januar 2011 Like før jeg boikotter mat med skrivefeil. Funnet på leverposteiboksen: lever postei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2011 #1804 Del Skrevet 24. januar 2011 Like før jeg boikotter mat med skrivefeil. Funnet på leverposteiboksen: lever postei. Uffameg, nå dukket et minne opp i hodet mitt. Dette skjedde for mange år siden. Jeg hadde vært på en eller annen sammenkomst og kom sent hjem. Jeg var sulten og smurte en brødskive, tok frem en boks leverpostei fra kjøleskapet og smurte på og skulle akkurat til å ta en bit, da jeg kom til å legge merke til at denne posteien så litt merkelig ut, klumpete på en måte. Det var ikke leverpostei, det var maggot . Gjett om jeg spydde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. januar 2011 #1805 Del Skrevet 24. januar 2011 Uffameg, nå dukket et minne opp i hodet mitt. Dette skjedde for mange år siden. Jeg hadde vært på en eller annen sammenkomst og kom sent hjem. Jeg var sulten og smurte en brødskive, tok frem en boks leverpostei fra kjøleskapet og smurte på og skulle akkurat til å ta en bit, da jeg kom til å legge merke til at denne posteien så litt merkelig ut, klumpete på en måte. Det var ikke leverpostei, det var maggot . Gjett om jeg spydde! Grøss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. januar 2011 #1806 Del Skrevet 25. januar 2011 Lest på samlivsforumet: Her står det flere ganger "leglighet", altså leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tsunade Skrevet 25. januar 2011 #1807 Del Skrevet 25. januar 2011 Like før jeg boikotter mat med skrivefeil. Funnet på leverposteiboksen: lever postei. Uffameg, nå dukket et minne opp i hodet mitt. Dette skjedde for mange år siden. Jeg hadde vært på en eller annen sammenkomst og kom sent hjem. Jeg var sulten og smurte en brødskive, tok frem en boks leverpostei fra kjøleskapet og smurte på og skulle akkurat til å ta en bit, da jeg kom til å legge merke til at denne posteien så litt merkelig ut, klumpete på en måte. Det var ikke leverpostei, det var maggot . Gjett om jeg spydde! Lever postei? Det er herved bevist: postei lever! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. januar 2011 #1808 Del Skrevet 25. januar 2011 Tiine har jo noen fine: krem fløte kesam kokken fløte kokken mat fløte kokken (skal man mate fløten, eller? :klø: ) mat yoghurt kokken rømme kokken (???) Det verste er at dette er orddelingsfeil som så enkelt kunne vært unngått med en bindestrek (i noen tilfeller to)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utfordringen Skrevet 25. januar 2011 #1809 Del Skrevet 25. januar 2011 Ord delings feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. januar 2011 #1810 Del Skrevet 25. januar 2011 "Kan mann bli avhengi av solarium?". Nei, men damer kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #1811 Del Skrevet 25. januar 2011 Er så tåpelig å lese når nån alltid klager om jenteloven hvis noen sier noe negativt eller om den personen får kritikk. uff, er lei av ordet. Hm... aldri hørt om "jenteloven" før, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 25. januar 2011 #1812 Del Skrevet 25. januar 2011 Hm... aldri hørt om "jenteloven" før, jeg Jeg kan godt stå for denne, var ikke meningen å anonymisere meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFrydFull Skrevet 25. januar 2011 #1813 Del Skrevet 25. januar 2011 alltid morsomt å erte folk som klager på andres ordeling, at det de faktisk snakker om heter særskriving ellers er jo kremeksempelet pult ost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utfordringen Skrevet 25. januar 2011 #1814 Del Skrevet 25. januar 2011 alltid morsomt å erte folk som klager på andres ordeling, at det de faktisk snakker om heter særskriving ellers er jo kremeksempelet pult ost Alltid morsomt å erte folk som skriver ordeling i stede for orddeling 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 25. januar 2011 #1815 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg er blitt flink til å klage over engelske ord i norske setninger, så her kommer en til: "Ja, eller jeg har hørt mye rart om skolen. er den så bra som det sies på nettsiden osv eller er det endel flaws?" Det rare er at hun forsetter slik: "Den virker der som feilfri? Hva syns du er positivt og negativt med skolen?", så hun mangler tydeligvis ikke andre ord for "flaws" :klø: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. januar 2011 #1816 Del Skrevet 26. januar 2011 alltid morsomt å erte folk som klager på andres ordeling, at det de faktisk snakker om heter særskriving ellers er jo kremeksempelet pult ost Setninger startes med stor bokstav, det samme etter punktum. Det heter "orddeling", men det har noen andre påpekt. I mine eksempler brukte jeg orddeling med vilje, for det var orddelingsfeil og ikke særskrivingsfeil. Enda morsommere enn "pult ost" er jo den klassiske "pc pult i glass". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 26. januar 2011 #1817 Del Skrevet 26. januar 2011 I mine eksempler brukte jeg orddeling med vilje, for det var orddelingsfeil og ikke særskrivingsfeil. Kan du forklare meg forskjellen? Jeg blir liksom aldri helt sikker på om jeg har skjønt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 26. januar 2011 #1818 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg har faktisk kommet over et medlem som har en interessant tilnærming til dette med orddeling/særskriving. Hun skriver konsekvent "giftering", men "forlovelses ring" :klø: "jeg har forlovelses ringen på høyre og gifteringen på venstre" "Forde det var slik jeg ville ha det. Mange i norge som har den på høyre forde de ikke har forlovelses ring og giftering. Er ikke ofte jeg hører om folk som har forlovelses ringen på venstre hånd" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 26. januar 2011 #1819 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Særskriving er når man deler ord som normalt sett skal skrives sammenhengende, slik som i eksempelet ditt med giftering og "forlovelses ring". "Forlovelses ring" er en særskrivingsfeil. Orddelingsfeil oppstår i forbindelse med linjeskift, og handler om hvor man deler ordet. Følgende er feil: Linj- eskift Følgende er riktig: Linje- skift Jeg vet ikke om det faktisk kategoriseres som orddelingsfeil hvis man unnlater å bruke bindestrek ved delingen, men det regner jeg med at noen andre kan svare på. Endret 26. januar 2011 av Zzyzx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 26. januar 2011 #1820 Del Skrevet 26. januar 2011 Særskriving er når man deler ord som normalt sett skal skrives sammenhengende, slik som i eksempelet ditt med giftering og "forlovelses ring". "Forlovelses ring" er en særskrivingsfeil. Orddelingsfeil oppstår i forbindelse med linjeskift, og handler om hvor man deler ordet. Følgende er feil: Linj- eskift Følgende er riktig: Linje- skift Jeg vet ikke om det faktisk kategoriseres som orddelingsfeil hvis man unnlater å bruke bindestrek ved delingen, men det regner jeg med at noen andre kan svare på. Denne delen visste jeg, men jeg mener jeg leste på wikipedia at "orddelingsfeil" også kan brukes om ord som deles feil, slik som "forlovelses ring" :klø: Fra wiki: "Orddeling er en mer generell betegnelse på deling av ord. Begrepet omfatter både særskriving og det å bryte ett ord over to linjer med bruk av bindestrek på slutten av første linje." Det er her jeg blir forvirret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå