Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Faktisk synes jeg serbisk/kroatisk/bosnisk og gresk er lett å lære å uttale :) . Det er forskjell på rene språk og dialekter. Jeg har lært ganske mye av disse språkene, men mye har nok gått i dvale i hjernebarken (eller nå hvor språkhukommelsen sitter), av mangel på folk å praktisere dem med ;).

Språkhukommelsen ligger forskjellige steder, alt etter om du har lært språket som barn eller voksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Språkhukommelsen ligger forskjellige steder, alt etter om du har lært språket som barn eller voksen ;)

De nevnte språkene har jeg lært som voksen, engelsk på barneskolen, tysk på gymnaset. Ellers er jeg meget språkinteressert og har tatt kurs i flere språk, men så er det dette med talepraksisen da :fnise: .

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

URLF! Det høres nesten ut som lyden av noen med akutt spysjuke. :spy:

Hah, der sier du noe. Er faktisk enig :fnise:

Endret av Gjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens fangst:

"(...)selvom jeg egentlig burde nøtet den store buffeèen"

og

"nei, og vist posen først blir åpnet går alt ned. eneste untaket er viist det er til en spessiell dag,"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dagens fangst:

og

"nei, og vist posen først blir åpnet går alt ned. eneste untaket er viist det er til en spessiell dag,"

Hjelpe meg, dette var ille. Den første setningen er tragikomisk. Jeg lurer på hvordan den som har skrevet dette her, vil uttale det siste ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens fangst:

Ja, jeg reagerte også på den der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Denne har jeg ikke sett før:

"Det er som å kaste glør i øynene på folk"

...au au...

Da kan man snakke om å få glødende, forførende øyne :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"miraclestories", puttet inn i en setning med kun norske ord.

Hva?

Jeg har ikke hørt om dette ordet i den engelske verdenen, men jeg har hørt om det tilsvarende på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er ett godt eksempel.

Uten å ha telt over er det trolig flere feilstavede ord enn korrekt stavede ord. Samt alle de andre skrivefeilene. Liten forbokstav i ny setning, kommafeil, setning ikke absluttet med punktum, osv.

hei

barnet har jo rett til og vite sit biologiske opphav sa jeg ser ikke noe feil i det, jeg syns det er rart da at det er frivilig fra foreldrene og fortele at barnet er lakt med donor det burde vere pålakt

nar det er sakt vil jeg se dete fra manens perspektiv jeg tror at usikkerhet for hvordan det går med barnet kan vere en grunn, jeg vile syns det var rart og bidra til at et liv blir til uten og vite at det far det godt, jeg tror det kan vere lurt om di som vil ha donor ma ga igjenom den same godkjeningen som di som vil adoptere da kan donor vite at barnet vil fa det bra

jeg syns det er interesant det med loverket for lesbiske par, grunen til at det er slik er at det kreves samtyke til insemiering fra medmor for at hun skal bli det

jeg vil tro at dersom man har samtyket sa ma man ta ansvar men jeg ma si jeg har vert skeptisk til dete her ganske lenge

nar det gjelder det med donorbarn i andre par sa vil jeg si at sel om det er greit for noen har jeg hort om par der faren har matet ga to skrit bak fordi barnet ike er hans biologiske

og vis det er riktig med seddonasjon vorfor er det da ike lov til egdonasjon

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette innlegget er ett godt eksempel.

Uten å ha telt over er det trolig flere feilstavede ord enn korrekt stavede ord. Samt alle de andre skrivefeilene. Liten forbokstav i ny setning, kommafeil, setning ikke absluttet med punktum, osv.

Jeg vil bare opplyse deg om at Tule er en kunnskapsrik, velorientert person, som dessverre har uttalt dysleksi.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg vil bare opplyse deg om at Tule er en kunnskapsrik, velorientert person, som dessverre har uttalt dysleksi.

Men stavekontroll da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg vet ikke hvor jeg finner stavekontrollen på min pc, kanskje Tule har det på samme måte og ikke vet hvordan man finner den :) .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Flere av de brukerne som skriver innlegg med dysleksi har uttalt at de ikke gidder å bruke stavekontroll for de blir forstått likevel. Av denne grunn alene leser jeg ikke innlegg av de brukerne som har sagt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Jeg vet ikke hvor jeg finner stavekontrollen på min pc, kanskje Tule har det på samme måte og ikke vet hvordan man finner den :) .

I Firefox - som jeg bruker - kan man med svært enkle grep laste ned stavekontroll. I Word finner man stavekontrollen på menyen. De brukerne som har uttalt at de ikke gidder bruke den visste om den, men de syntes det tok for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Flere av de brukerne som skriver innlegg med dysleksi har uttalt at de ikke gidder å bruke stavekontroll for de blir forstått likevel. Av denne grunn alene leser jeg ikke innlegg av de brukerne som har sagt dette.

Et sitat fra "Brand" av Ibsen rinner meg i hu: At ei du KAN, deg visst forlates, men aldri at du ikke VIL.

Hvis man har alvorlige skriveproblemer og ikke gidder å bruke hjelpemidler når det tross alt finnes, for å nå frem til flere lesere, kan folk skylde seg selv hvis de ikke får respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det visste jeg ikke og det forklarer jo mange av skrivefeilene.

Men som andre påpeker er det absolutt lov å bruke stavekontrollen som er innebygget i så og si alle nettlesere disse dager. Den burde luke unna de fleste feilstavede ord.

Men greit nok, dersom h*n ikke tar seg bryet med å bruke stavekontrollen tar jeg meg heller ikke bryet med å lese innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg deleta han fra FB"

Når ble det galt å si "slettet"? Jeg irriterer meg for så vidt også over at folk ikke skiller mellom ham og han. Jeg vet det er sidestillt nå, men det høres fremdeles litt galt ut i mine ører å konsekvent bruke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...