Gjest Blondie65 Skrevet 17. november 2010 #1061 Del Skrevet 17. november 2010 En annen ting som irriterer meg er Hvor kjøpe XXX? Hvordan utføre YYY? I en tråd her står "hvor kjøpe XXX" som tittel mens det i trådstarters innlegg står "Hvor kan jeg kjøpe XXX". Altså vet de hvordan det skrives, men tror at en "kvestret" tittel gjør ting mer lettlest. Dette var meg som ved et uhell trykket AnonymBruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 17. november 2010 #1062 Del Skrevet 17. november 2010 Det værste jeg vet i hele værden er når folk bruker Æ hele tiden, der ordet uttales med nettopp Æ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 18. november 2010 #1063 Del Skrevet 18. november 2010 Nei, ikkje her heller, men eg har vitterleg sett ordet i fleire bøkar og tekstar. Særleg i settinga "spørre om tjangs" Hvis du bytter ut t med k, så går det helt greit, iallfall på bokmål. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=kjangs&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 18. november 2010 #1064 Del Skrevet 18. november 2010 Orddelingsfeil, uten tvil. Får høyt blodtrykk av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. november 2010 #1065 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Jeg Har lest i flere innlegg om telefonskikk at mange skriVer "Hade", det Vil si i betydningen "Ha det (bra)". Er denne bruken blitt offisiell nå, jeg mener står den i ordbøker? PS. Tastaturet Virker ikke på enkelte aV de små bokstaVene. Endret 18. november 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 18. november 2010 #1066 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg Har lest i flere innlegg om telefonskikk at mange skriVer "Hade", det Vil si i betydningen "Ha det (bra)". Er denne bruken blitt offisiell nå, jeg mener står den i ordbøker? PS. Tastaturet Virker ikke på enkelte aV de små bokstaVene. Jeg kunne i alle fall ikke finne hade i bokmålsordboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana82 Skrevet 18. november 2010 #1067 Del Skrevet 18. november 2010 att og vist (i stedet for hvis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 18. november 2010 #1068 Del Skrevet 18. november 2010 att og vist (i stedet for hvis) Her kan jeg legge til ann! "Det går ikke ann". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 18. november 2010 #1069 Del Skrevet 18. november 2010 Husker ikke om jeg har nevnt det tidligere, men hu istedenfor hun skjærer også i øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. november 2010 #1070 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg kunne i alle fall ikke finne hade i bokmålsordboka. Det Var det jeg tenkte . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 18. november 2010 #1071 Del Skrevet 18. november 2010 Til istedet for jo/dess, om, for, m.m.: - Til mer jeg spiser til mer legger jeg på meg. - Sola skinner bare til dagen, aldri til natta. - Til meg virker det som vinteren varer evig. Er visst en generasjonsmote? Ser det stadig oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 18. november 2010 #1072 Del Skrevet 18. november 2010 Til istedet for jo/dess, om, for, m.m.: - Til mer jeg spiser til mer legger jeg på meg. - Sola skinner bare til dagen, aldri til natta. - Til meg virker det som vinteren varer evig. Er visst en generasjonsmote? Ser det stadig oftere. Huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 18. november 2010 #1073 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Bronsje! Jeg får helt mark av det ordet, det vrir seg inni meg. Om jeg hadde vært sportsinteressert så hadde jeg likevel fått helt avsmak for OL-sendinger, siden det høres ut til at ingen klarer å si bronse. Eksempel i siste setning i denne artikkelen: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10019131 Endret 18. november 2010 av Zzyzx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlott Skrevet 18. november 2010 #1074 Del Skrevet 18. november 2010 vis(s)t i stedet for hvis, ser mange vestlendinger bommer her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 18. november 2010 #1075 Del Skrevet 18. november 2010 Hørte noen sa "nest først" på radioen tidligere i dag. Går det virkelig an å si det? Kan ikke huske jeg har hørt det før. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 18. november 2010 #1076 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) *dobbel* Endret 18. november 2010 av Gyngehest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 18. november 2010 #1077 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg hater når hvem blir brukt der det skal være hvilken/hvordan.... Eksempel: Hvem farge er finest?.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #1078 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg kunne i alle fall ikke finne hade i bokmålsordboka. Nei, men "hadet" finnes heller ikke ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 18. november 2010 #1079 Del Skrevet 18. november 2010 Nei, men "hadet" finnes heller ikke ... Heter det ikke "ha det"? En slags forkortelse for "ha det bra" innbiller jeg meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. november 2010 #1080 Del Skrevet 18. november 2010 Heter det ikke "ha det"? En slags forkortelse for "ha det bra" innbiller jeg meg Joda, stemmer det. Poenget var at flere skrev "hade". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå