Knøttet Skrevet 7. november 2010 #981 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) "Skillpadder". Og gjengangeren på jobben: youghurt. Endret 7. november 2010 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #982 Del Skrevet 9. november 2010 Det var en på Samlivsforumet som sa hun ønsket å "stifte seg sammen med" kjæresten sin. Man "stifter" riktignok familie, men det er vel alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. november 2010 #983 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg irriterer meg over både skriftlig og muntlig bruk av dette: både... - men (også)... Det riktige er vel fremdeles både-og. "Både" binder sammen, "men" adskiller. Jeg skjønner virkelig ikke at folk ikke hører eller ser dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. november 2010 #984 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg irriterer meg over både skriftlig og muntlig bruk av dette: både... - men (også)... Det riktige er vel fremdeles både-og. "Både" binder sammen, "men" adskiller. Jeg skjønner virkelig ikke at folk ikke hører eller ser dette selv. Dette skjønte jeg ikke helt, kan du gi en setning som et eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. november 2010 #985 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Dette skjønte jeg ikke helt, kan du gi en setning som et eksempel? Både du, men også jeg liker oss på kvinneguiden. Dette er feil å skrive. Riktig er: Både du og jeg liker oss på KG. En annen måte å si dette på: Ikke bare du, men også jeg liker meg på KG. Endret 9. november 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 9. november 2010 #986 Del Skrevet 9. november 2010 Det var en på Samlivsforumet som sa hun ønsket å "stifte seg sammen med" kjæresten sin. Man "stifter" riktignok familie, men det er vel alt. Haha, denne var god. Jeg skjønner ikke at folk ikke hører selv at det er feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 10. november 2010 #987 Del Skrevet 10. november 2010 Og hvor det skal være å. For eksempel, "jeg skal slutte OG røyke". Den setningen sier jo egentlig at man skal slutte med det man holder på med nå og så begynne Å røyke. Det er vel ikke det som er meningen? Afteposten hadde 20. oktober en overskrift: "Forsvaret skal lære og skyte". En skivebom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 10. november 2010 #988 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg trodde lenge at jeg bare irriterte meg moderat over skrivefeil, og at jeg var i stand til å "heve meg over dem". Så dukket "sikkelig" opp. Grøss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 10. november 2010 #989 Del Skrevet 10. november 2010 På et skilt for utskjæringer i en gate i Oslo, står det "UTSKJÆRTE". Det er ille nok at man ikke snakker riktig, men å skrive det når man jobber i et firma som skal skjære ut bilder og tekst og lignende- det synes jeg er horriblt OG det gir ikke kred til firmaet i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. november 2010 #990 Del Skrevet 10. november 2010 På jobben i dag: "ødelakte" og "telle bok". Dette er voksne, oppegående mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. november 2010 #991 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg synes det er ille når voksne mennesker ikke greier å skrive "dumt" riktig, men i stedet skriver som barna: "domt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 11. november 2010 #992 Del Skrevet 11. november 2010 Facebook har mange applikasjoner, og en av dem er Phrases, der en får "Dagen's visdomsord". I dag har jeg sett at "Anne's visdomsord er ..... fra Dagen's visdomsord" Det eneste som forundrer meg er at det ikke ble kalt "Dagen's visdoms ord" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. november 2010 #993 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) På jobben i dag: "ødelakte" og "telle bok". Dette er voksne, oppegående mennesker! Hva er en "telle bok", eller tellebok? Apropos oppegående mennesker, jeg leste en presentasjon av en mann på en datingkanal. Han skrev blant annet at han var en ungdommelig, oppadgående mann Endret 11. november 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 11. november 2010 #994 Del Skrevet 11. november 2010 Hva er en "telle bok"? en maskin som teller bøker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 11. november 2010 #995 Del Skrevet 11. november 2010 Apropos oppegående mennesker, jeg leste en presentasjon av en mann på en datingkanal. Han skrev blant annet at han var en ungdommelig, oppadgående mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. november 2010 #996 Del Skrevet 11. november 2010 Man kan vel ikke skrive "jobba"? Så på nyhetene at det stod noe sånt som: Han jobba med politiet. Greit nok at jeg sier jobba, men det er feil skriftlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 11. november 2010 #997 Del Skrevet 11. november 2010 Man kan vel ikke skrive "jobba"? Så på nyhetene at det stod noe sånt som: Han jobba med politiet. Greit nok at jeg sier jobba, men det er feil skriftlig? jeg tror det er tillatt med a-endelse. på same måte som at man kan skrive kastet eller kasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 12. november 2010 #998 Del Skrevet 12. november 2010 Så to grusomme i samme innlegg i dag: legligheten sitvasjonen Ikke rart folk skriver som AB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 12. november 2010 #999 Del Skrevet 12. november 2010 Man kan vel ikke skrive "jobba"? Så på nyhetene at det stod noe sånt som: Han jobba med politiet. Greit nok at jeg sier jobba, men det er feil skriftlig? Som Kråkesaks sier er det tillatt med a-endelser. Ordbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 12. november 2010 #1000 Del Skrevet 12. november 2010 Apropos oppegående mennesker, jeg leste en presentasjon av en mann på en datingkanal. Han skrev blant annet at han var en ungdommelig, oppadgående mann Oppadgående betyr at man utvikler seg, eller at man i det minste beveger seg framover i en stigende retning, så det kan faktisk bety at han er en person som holder på å etablere seg og få ting på greip. Men sannsynligvis mente han oppegående, og det er jo feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå