Gjest Eurodice Skrevet 2. november 2010 #961 Del Skrevet 2. november 2010 Et poeng - flere poenger Et hus - flere hus Hva er det som avgjør om noe får endelse her? Hvorfor heter det f.eks. ikke "flere poeng" eller "flere huser"? Intetkjønnsord bestående av bare én stavelse, heter det samme i flertall, ubestemt form. "Poeng" kan brukes både i entall og flertall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #962 Del Skrevet 3. november 2010 Intetkjønnsord bestående av bare én stavelse, heter det samme i flertall, ubestemt form. "Poeng" kan brukes både i entall og flertall. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 4. november 2010 #963 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg har lært et nytt verb! Å blogglegge seg. Dette er sannsynligvis bare en skrivefeil, men jeg synes egentlig det ble et fint og beskrivende ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 4. november 2010 #964 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg har lært et nytt verb! Å blogglegge seg. Dette er sannsynligvis bare en skrivefeil, men jeg synes egentlig det ble et fint og beskrivende ord. Dette må vel være eksempel på et såkalt eggcorn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 4. november 2010 #965 Del Skrevet 4. november 2010 Fant to nye nå som jeg ser mange bruker på ordentlig: Flax Luxus *grøsser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. november 2010 #966 Del Skrevet 4. november 2010 Dette må vel være eksempel på et såkalt eggcorn. Det er så mange av dere som er flinke til å legge inn linker av forskjellig, kan ikke sånt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 4. november 2010 #967 Del Skrevet 4. november 2010 Kan jeg skrive "interessant" eller er det "interessangt"??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. november 2010 #968 Del Skrevet 4. november 2010 Kan jeg skrive "interessant" eller er det "interessangt"??? Interessant er riktig, men uttalen blir som i det siste ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 4. november 2010 #969 Del Skrevet 4. november 2010 Interessant er riktig, men uttalen blir som i det siste ordet. Thank You great queen of wisdom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. november 2010 #970 Del Skrevet 4. november 2010 Thank You great queen of wisdom! Not at all ;-). It's a pleasure to be of help if I can. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 4. november 2010 #971 Del Skrevet 4. november 2010 Vi burde nesten lage et oppsamlingsinnlegg med alle de merkelige versjonene av "å skjære alle over én kam" Jeg fant en ny i dag (kanskje den beste jeg har sett): slenge alle under en kam. Jeg beklager å være så brutal, men jeg klarer ikke å la være: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. november 2010 #972 Del Skrevet 5. november 2010 Vi burde nesten lage et oppsamlingsinnlegg med alle de merkelige versjonene av "å skjære alle over én kam" Jeg fant en ny i dag (kanskje den beste jeg har sett): slenge alle under en kam. Jeg beklager å være så brutal, men jeg klarer ikke å la være: Jeg lurer på hva slags kammer folk har. Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 5. november 2010 #973 Del Skrevet 5. november 2010 Så reklame for en filmkonkurranse hos Anthon Berg og første setning som møter meg (etter en runde) er: (Sitat) Siden det første marsiparbrødet glidde over det store lerretet... Grøss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #974 Del Skrevet 5. november 2010 Interessant er riktig, men uttalen blir som i det siste ordet. Hm ... på min dialekt uttaler jeg ordet nesten som det skrives: intressant. Ikke noen "g" i ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 5. november 2010 #975 Del Skrevet 5. november 2010 Hm ... på min dialekt uttaler jeg ordet nesten som det skrives: intressant. Ikke noen "g" i ordet. Er du fra nord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. november 2010 #976 Del Skrevet 6. november 2010 Lest i dag: ...jeg gidder ikke å abonnere på dette trådet lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #977 Del Skrevet 6. november 2010 Er du fra nord? Nei, vestlending. Nord-vest, for å være eksakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alfred Skrevet 6. november 2010 #978 Del Skrevet 6. november 2010 Vi burde nesten lage et oppsamlingsinnlegg med alle de merkelige versjonene av "å skjære alle over én kam" Jeg fant en ny i dag (kanskje den beste jeg har sett): slenge alle under en kam. Jeg beklager å være så brutal, men jeg klarer ikke å la være: Denne minner litt om en uttalelse jeg hørte en gang: "Han var ikke den kjappeste kniven i skuffen" Det var også litt moro at det overhodet ikke plaget han som kom med dette, da han ble gjort oppmerksom på at uttrykket egentlig var litt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. november 2010 #979 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg leser støtt og stadig: bevist/ubevist/selvbevist. Det utgjør en stor forskjell om disse ordene skrives med én eller to s-er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 7. november 2010 #980 Del Skrevet 7. november 2010 Nei, vestlending. Nord-vest, for å være eksakt. Når jeg tenker meg om så uttaler jeg det uten "g" jeg også. Jeg er fra nordvestlandet også... Det verste jeg ser er "vEre".. Jeg fatter ikke at det går ann å skrive det feil! :-) ..alternativt og/å.. Jeg så denne laangt fremme i tråden. Jeg har ingen anelse om noen allerede har svart på den. Det er faktisk en feil som ikke er så rar som du skal ha det til. Ser du på nynorsk skal den skrives nettopp 2vere". Da er det fort gjort for noen som vanligvis skriver nynorsk å blingse litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå