Gjest Spinell Skrevet 13. oktober 2010 #841 Del Skrevet 13. oktober 2010 Forbrede, forbredelse=forberede, forberedelse En slektning av denne er orginal istedenfor original. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #842 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har time hos enpsykiatriker/psykriatriker. Jeg hadde besøk av en elektrikker. Jeg jobber som teknikker. Kan dette kalles yrkesnevrose? Skremmende utbredt syndrom i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 14. oktober 2010 #843 Del Skrevet 14. oktober 2010 Sett på forumet i dag: "han har blidt avhengig" "planlakt" "burte" - vedkommende mente "burde" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. oktober 2010 #844 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Dagens emnetittel: "Recommend kamera". Dagens plakattittel: "Åpningsilm" ... ! (Rådhusveggen, Bergen Rådhus, banner reklame for BIFF (Bergen internasjonale filmfestival)). Sukk ... Endret 16. oktober 2010 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 16. oktober 2010 #845 Del Skrevet 16. oktober 2010 Dagens emnetittel: "Recommend kamera". :dåne: Vær så snill, si at Recommend er et kameramerke... Forresten, det er ikke sikkert det hadde vært noe bedre om TS hadde brukt det norske ordet. Det ser ut til at mange liker å "anbefalle" ting om dagen. (Det heter anbefale.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2010 #846 Del Skrevet 16. oktober 2010 "Hvile du hatt sex med en vampyr?" Og så svigerbror/syster - det ser eg overalt for tida. Det heiter vel framleis svoger/svigerinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 16. oktober 2010 #847 Del Skrevet 16. oktober 2010 Og så svigerbror/syster - det ser eg overalt for tida. Det heiter vel framleis svoger/svigerinne? Svigerbror og svigersøster står faktisk i ordlista. For meg er disse ordene helt vanlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2010 #848 Del Skrevet 16. oktober 2010 Svigerbror og svigersøster står faktisk i ordlista. For meg er disse ordene helt vanlige. Har berre høyrt dei på KG eg... Aldri i "verkelegheita"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2010 #849 Del Skrevet 17. oktober 2010 Såg ein skikkeleg "grovis" no - jordmord! Veit ikkje om eg skal le eller grine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2010 #850 Del Skrevet 17. oktober 2010 Såg ein skikkeleg "grovis" no - jordmord! Veit ikkje om eg skal le eller grine Sagt på en annen måte driver mennesker rovdrift på jorden, men mord, det er drøyt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 17. oktober 2010 #851 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tråden ryddet Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2010 #852 Del Skrevet 17. oktober 2010 Sagt på en annen måte driver mennesker rovdrift på jorden, men mord, det er drøyt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 17. oktober 2010 #853 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Jeg dør hvis noen skriver POSETIVT en gang til! Endret 17. oktober 2010 av Snop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #854 Del Skrevet 17. oktober 2010 Sikkelig VELDIG (burde vel skrevet VÆLDIG) mange skriver VÆRST - VÆRRE osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 17. oktober 2010 #855 Del Skrevet 17. oktober 2010 Dursje >.< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 18. oktober 2010 #856 Del Skrevet 18. oktober 2010 Har berre høyrt dei på KG eg... Aldri i "verkelegheita"... Jøss, jeg hører/ser sivgerbor/søster oftere enn svoger/svigerinne. Det handler nok om dialektforskjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillimouse Skrevet 18. oktober 2010 #857 Del Skrevet 18. oktober 2010 @imli...Selvfølgelig .. men det var likevel vanskelig for meg å lære bokmal i Tyskland av en tyske (ofte feil uttale) kom til Lom sa .. det er nynorsk, og med en tung dialekt for meg .. jeg virkelig satset på dette i 6 måneder Nynorsk og dialekt trengs, ikke så mye å skrive .. .. Og nå har jeg problemer, riktig bruk av skriftlige språket (på bokmål) .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. oktober 2010 #858 Del Skrevet 18. oktober 2010 @imli...Selvfølgelig .. men det var likevel vanskelig for meg å lære bokmal i Tyskland av en tyske (ofte feil uttale) kom til Lom sa .. det er nynorsk, og med en tung dialekt for meg .. jeg virkelig satset på dette i 6 måneder Nynorsk og dialekt trengs, ikke så mye å skrive .. .. Og nå har jeg problemer, riktig bruk av skriftlige språket (på bokmål) .. Ikke vær redd for å skrive . Det er praksis som må til, i skrift som i tale. Jeg vil anbefale deg å lese lettleste bøker, det gjør du kanskje allerede. Übung macht den Meister, weisst du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #859 Del Skrevet 18. oktober 2010 Sikkelig VELDIG (burde vel skrevet VÆLDIG) mange skriver VÆRST - VÆRRE osv. Er ikke det riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. oktober 2010 #860 Del Skrevet 18. oktober 2010 Er ikke det riktig? Du tuller nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå