Neutral Skrevet 17. september 2010 #721 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Det må vel være når folk (uten dysleksi) klager på de med "dyseleksi". Og "jeg skjeder meg i hjel".. Endret 17. september 2010 av Neutral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. september 2010 #722 Del Skrevet 17. september 2010 I det siste har eg sett fleire eks. på merkeleg plassering av "også". I stad las eg ein setning: "Vi også gjør det". Hæ? :klø: Er det verkeleg lov å skrive det slik? Burde det ikkje vere "Det gjør vi også"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. september 2010 #723 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg har lest noen ganger her inne på KG at man ikke skal "tilegne" folk egenskaper. Jeg har også lagt merke til at enkelte blander sammen tillegge og tilegne. Ikke bare "tilegner" en andre folk forskjellige egenskaper, men jeg har også sett en uttalelse omtrent som dette: "Du tilegner deg stor styrke når du tror du kan overtale henne." Hvis dette er måten å tilegne seg styrke på, kunne vi sluttet å gå i treningsstudio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 17. september 2010 #724 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Boys. Hvor ble det av 'guttene'? Det verste er at han har skrevet jentene, men refererer til seg selv som "vi boys". :klø: Endret 17. september 2010 av Kråkesaks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2010 #725 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg har også lagt merke til at enkelte blander sammen tillegge og tilegne. Ikke bare "tilegner" en andre folk forskjellige egenskaper, men jeg har også sett en uttalelse omtrent som dette: "Du tilegner deg stor styrke når du tror du kan overtale henne." Hvis dette er måten å tilegne seg styrke på, kunne vi sluttet å gå i treningsstudio Det blir dobbelt galt dette. Man verken tillegger eller tilegner seg selv noe som helst. Ikke skjønner jeg heller at man trenger styrke for å overtale noen. Antar at vedkommende her skulle skrevet: Du har stor tro på egne overtalelsesevner dersom du mener at du kan få henne til å ombestemme seg. Jeg stikker en tur på treningssenter for å trene litt styrke - jeg trenger overtalelses kunstner til mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 17. september 2010 #726 Del Skrevet 17. september 2010 Har bemerket meg at det er mange som legger til en R foran SJ/KJ osv, i dag så jeg feks ei som skrev om vaskemarskinen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 17. september 2010 #727 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg har for øvrig en kjæreste som skriver gangske i stedet for ganske, og sån i stedet for sånn. Han skriver helt greit ellers, men det er som om han aldri FÅR DET INN I HJERNEN med akkurat de to ordene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slackerbitch Skrevet 17. september 2010 #728 Del Skrevet 17. september 2010 Vis uten h er det verste jeg ser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2010 #729 Del Skrevet 17. september 2010 "hun skal føde på mars" Ikke lett dette her med disse hersens preposisjonene ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. september 2010 #730 Del Skrevet 17. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. september 2010 #731 Del Skrevet 17. september 2010 "hun skal føde på mars" Ikke lett dette her med disse hersens preposisjonene ... Kanskje det skulle vært stor "m". Det ville blitt en lang reise i så fall . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 17. september 2010 #732 Del Skrevet 17. september 2010 "hun skal føde på mars" Ikke lett dette her med disse hersens preposisjonene ... Jeg skjønte først ikke hva det skulle sto. Trodde det var noen som hadde en hemmelig marsboerdrøm eller noe. Kanskje hun kan føde neste baby på månen. Navnet på ungen blir da selvsagt Luna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. september 2010 #733 Del Skrevet 17. september 2010 Det blir dobbelt galt dette. Man verken tillegger eller tilegner seg selv noe som helst. Ikke skjønner jeg heller at man trenger styrke for å overtale noen. Vet ikke om jeg misforstår deg, men man kan faktisk tilegne seg noe og tillegge andre noe. For eksempel kan (eller bør!!) man gjennom studietiden tilegne seg kunnskap, og man kan tillegge andre meninger de ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 17. september 2010 #734 Del Skrevet 17. september 2010 Vet ikke om jeg misforstår deg, men man kan faktisk tilegne seg noe og tillegge andre noe. For eksempel kan (eller bør!!) man gjennom studietiden tilegne seg kunnskap, og man kan tillegge andre meninger de ikke har. Det ser logisk ut, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunette88 Skrevet 17. september 2010 #735 Del Skrevet 17. september 2010 Ikke akuratt en skrivefeil, men når folk bruker "hvem" når man egentlig skal bruke "hvilke/hvilken" "Hvem farge skal jeg velge?" Er det mulig?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2010 #736 Del Skrevet 17. september 2010 Vet ikke om jeg misforstår deg, men man kan faktisk tilegne seg noe og tillegge andre noe. For eksempel kan (eller bør!!) man gjennom studietiden tilegne seg kunnskap, og man kan tillegge andre meninger de ikke har. Men man kan ikke tillegge seg selv meninger en ikke har, eller overtalelsesevner en ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2010 #737 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg skjønte først ikke hva det skulle sto. Trodde det var noen som hadde en hemmelig marsboerdrøm eller noe. Kanskje hun kan føde neste baby på månen. Navnet på ungen blir da selvsagt Luna. Det var noe som skjedde på januar og i den tråden. Det ble liksom ikke like morsomt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 17. september 2010 #738 Del Skrevet 17. september 2010 Har bemerket meg at det er mange som legger til en R foran SJ/KJ osv, i dag så jeg feks ei som skrev om vaskemarskinen sin. Det heter å merke seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 18. september 2010 #739 Del Skrevet 18. september 2010 Det heter å merke seg! Hva er galt med å "bemerke seg"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2010 #740 Del Skrevet 18. september 2010 Hva er galt med å "bemerke seg"? Det heter ikke det. Det heter "merke seg". Man kan gi en bemerkning om en sak - men man kan ikke bemerke seg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå