Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Komplimang!

(egentlig kompliment)

Ordet uttales komplimang, men skrives selvfølgelig som du gjør. En annen sak er de aller fleste her inne skriver et kompliment. Riktig er en kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Månde. Det er ikke noe som heter månde. :sinna:

Pour le månde? :gjeiper:

I dag har jeg sett ordet "gjevn" to forskjellige steder. Det heter vel fortsatt jevn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Slik som noen har en tendens til å gjøre og som ble påpekt på en litt ekstrem måte kanskje...tilhører man en type etnisitet skriver man ikke stor forbokstav på dette. Eksempel inne i en setning: "Vi Norske...", "Norge har mange Pakistanere og Somaliere..." >.<

Endret av Violently Happy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hvis jeg sier "h*n raidet skapet mitt".

Hva forventer du da at du sitter igjen med?

Jeg forventer at skapet er tomt. Alt er borte, og det er ikke akkurat positivt at noen har raidet skapet.

Men: her på KG betyr ikke raidet noe negativt. Neida. Her kan du raide skapet til noen og da har man plutselig mye mer enn man hadde fra før. Altså: skapet er blitt gjennomgått og ordnet slik at kombinasjoner er kommet frem.

Så hva betyr raidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har rettet det nå, men i Dagbladets nettartikkel om han som var inspirert av "Dexter" og kvalte broren sto det at forsvarerne angivelig ville påstå at han ikke var "tilgjengelig" i gjerningsøyeblikket. Det stemmer nok at han var ganske opptatt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at skapet er tomt. Alt er borte, og det er ikke akkurat positivt at noen har raidet skapet.

Men: her på KG betyr ikke raidet noe negativt. Neida. Her kan du raide skapet til noen og da har man plutselig mye mer enn man hadde fra før. Altså: skapet er blitt gjennomgått og ordnet slik at kombinasjoner er kommet frem.

Så hva betyr raidet?

:klø: Ikke fornyet og ryddet i hvert fall. Ifølge ordboka betyr å raide å overfalle eller angripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva betyr raidet?

Jeg tenker også som deg, at det betyr at skapet har blitt plyndret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan uttales egentlig ordet initiativ? Folk sier så mye rart...

Jeg sier det vel omtrent slik: Inchativ. Ikke så lett å forklare, men kanskje noen forstår hva jeg mener?

Ellers blir jeg sprø av alle som ikke vet forskjell på hvis, viss, visst og vis. Blir litt smågal av de som skriver sunt med dt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg føler meg litt utsatt. Jeg har skrivefeil i hytt og pine. Men folkens tenk på alle de som har dyseleksi. Det er faktisk ikke få som har det og ikke alle tar det like bra på psyken at folk kommemterer på skrivefeilene. Er det ikke bedre å plage seg over feilene en å såre noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg føler meg litt utsatt. Jeg har skrivefeil i hytt og pine. Men folkens tenk på alle de som har dyseleksi. Det er faktisk ikke få som har det og ikke alle tar det like bra på psyken at folk kommemterer på skrivefeilene. Er det ikke bedre å plage seg over feilene en å såre noen?

Hvis man har dysleksi og blir såret av at folk kommenterer språk så kan man holde seg unna språkforumet. Dette er et forum for diskusjon av språk og da er det selvfølgelig språk vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du være klar over at dette er et språkforum, og tråden handler om den verste skrivefeil man har sett. Det er ikke snakk om å ville såre eller gjøre narr av noen. Det er nok mange som har dysleksi, men jeg tror ikke at alle som har mange skrivefeil, lider av det. Mange tror sikkert i fullt alvor at de skriver riktig. For dem, og forsåvidt også for dyslektikere, er språkforumet et ypperlig sted for å lære hvordan det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nylig et innlegg med mange skrivefeil. Da det kom til ordet "hjærne" gadd jeg ikke mer. Det får være måte på hvordan man skal forsøple språket vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skrekkelig irriterende feil jeg har lagt merke til i det siste er bruk av for istedenfor får. F.eks "Han for hjelp til leksene."

Jeg forstår (fårstor ;) ) ikke hvordan det går an å forveksle disse. De uttales ikke likt, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...