Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Det er vel ikke en skrivefeil dette, men en språkblomst jeg tror folk i denne tråden kan sette pris på:

6812425303_dbbba3b1b3.jpg

(observert på Coop Mega)

Hm ... Laksen røykes og ørreten røkes og sammen blir det gull. Det er greit å være stolt av prisen sin men det er vel ikke helt mulig at en ørret kan bli kåret til beste røykelaks?

Her har de nok røket på en smell ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... Laksen røykes og ørreten røkes og sammen blir det gull. Det er greit å være stolt av prisen sin men det er vel ikke helt mulig at en ørret kan bli kåret til beste røykelaks?

Her har de nok røket på en smell ...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

I den grad jeg irriterer meg over dårlig språk og språkbruk, er det dette:

- Gjennomgående dårlig språkføring

- Manglende tegnsetting, samt manglende bruk av stor bokstav

- Feil bruk av stor bokstav, som f.eks. i Norsk, Nordmann, Januar, Bergensdialekt, Oslotur, Mandag, osv.

:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på særskrivingsfeil (særskrivnings?)og orddelingsfeil? Inform me, please!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på særskrivingsfeil (særskrivnings?)og orddelingsfeil? Inform me, please!

Orddeling er deling av ord med bindestrek. Altså er følgende orddelingsfeil:

Kake-spade

Kakesp-

ade

Særskrivingsfeil er å skille ord som skal være sammensatte:

Kake spade

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det går an å lage en liten leke krok med tegne ark,..."

Så dette er altså den verste skrivefeilen du ser? :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Så dette er altså den verste skrivefeilen du ser? :klo:

Det var enda et eksempel på særskriving, på samme måte som den før meg gir eksempler på. Du får ta henne også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enda et eksempel på særskriving, på samme måte som den før meg gir eksempler på. Du får ta henne også da!

"Det var ikke jeg som begynte det!" :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit, lover. Jeg skal ta henne også. Fornøyd?

Men du nøyer deg altså ikke med å si at du misliker særskriving - du må også "rapportere" alle tilfellene du kommer over? Er det slik det er fatt?

Jeg klikket meg inn i en tråd med tittel "Den verste skrivefeilen du ser", og innlegget jeg kom over (ditt) omhandlet en særdeles banal særskrivingsfeil (eller "orddelingsfeil", som det heter på folkemunne). Er det rart at jeg reagerte? NEI. (Etter min mening, altså.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit, lover. Jeg skal ta henne også. Fornøyd?

Beklager, jeg var fullt og helt innstilt på å ta brukeren før deg, men jeg klarte ikke å finne ut hvilket innlegg eller hvilken bruker du mente. Kunne du vennligst fortelle meg hvem det er jeg skal ta? :) Så er jeg på saken med en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikket meg inn i en tråd med tittel "Den verste skrivefeilen du ser", og innlegget jeg kom over (ditt) omhandlet en særdeles banal særskrivingsfeil (eller "orddelingsfeil", som det heter på folkemunne). Er det rart at jeg reagerte? NEI. (Etter min mening, altså.)

Jeg synes det er bra sært å komme inn etter 3930 innlegg og begynne å definere hva som skal og ikke skal få plass i denne tråden...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er bra sært å komme inn etter 3930 innlegg og begynne å definere hva som skal og ikke skal få plass i denne tråden...

I prinsippet enig. Men allikevel, når man klikker seg inn i en tråd med denne tittelen, så blir det veldig rart å se svært så banale særskrivingsfeil. Man forventer jo noe litt mer interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet enig. Men allikevel, når man klikker seg inn i en tråd med denne tittelen, så blir det veldig rart å se svært så banale særskrivingsfeil. Man forventer jo noe litt mer interessant.

Hvis du begynner på side 1 istedenfor på side 197, finner du sikkert det du håpet på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du begynner på side 1 istedenfor på side 197, finner du sikkert det du håpet på.

Ja, ok, så hvis jeg begynner på side 197, så kan jeg bare finne uinteressante ting. Greit nok. Skjønner det, altså. Dumme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hentet fra Facebook: Merker at det ikke var like lurt idag å se Superbowl igår. Personen mener sikkert: Merker i dag, at det ikke var lurt å se Super Bowl, i går. Så hvorfor ikke bare skrive det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om dette er en skrivefeil, eller om det bare er dårlig språk. Hvis noen skriver alderen sin, skriver de gjerne hvor gammel de er, i tillegg til hvor gammel de blir. For eksempel "er 34, blir 35." For meg havner det litt i samme kategori som "en skallet mann," "et dødt lik" og "en troende muslim."

Endret av The Kitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er usikker på om dette er en skrivefeil, eller om det bare er dårlig språk. Hvis noen skriver alderen sin, skriver de gjerne hvor gammel de er, i tillegg til hvor gammel de bli. For eksempel "er 34, blir 35." For meg havner det litt i samme kategori som "en skallet mann," "et dødt lik" og "en troende muslim."

Det logiske er å si hvor mange år man er, ikke hva man blir. Hvis fødselsdagen er nær forestående, kan man jo si "jeg blir/fyller x år neste uke".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...