Gjest Herr Drue Skrevet 13. januar 2012 #3821 Del Skrevet 13. januar 2012 Ordet eller kroppsdelen? Ordet. Rompe er mer juicy. Rumpe er mer flatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2012 #3822 Del Skrevet 13. januar 2012 Ordet. Rompe er mer juicy. Rumpe er mer flatt. Uttaler du det "råmpe" da? Det blir uttalen rent logisk. Tidligere stod det "prumpe" også i ordbøker. Det er jo nå blitt til "prompe", som jeg også tenker på med å-uttale :gjeiper:. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 13. januar 2012 #3823 Del Skrevet 13. januar 2012 Neinei. Rompe uttales som "rumpe". Men skrevet er det mer sånn "POW". Du har kanskje en "rumpe" du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. januar 2012 #3824 Del Skrevet 13. januar 2012 Uttaler du det "råmpe" da? Det blir uttalen rent logisk. Tidligere stod det "prumpe" også i ordbøker. Det er jo nå blitt til "prompe", som jeg også tenker på med å-uttale :gjeiper:. Men hva med "kompe", fjomp", og "lompe"? Tenker du også på disse med å-uttale? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2012 #3825 Del Skrevet 13. januar 2012 Men hva med "kompe", fjomp", og "lompe"? Tenker du også på disse med å-uttale? Nei, det gjør jeg ikke. Det kan vel ha å gjøre med at disse ordene alltid er blitt skrevet og uttalt slik, med o-lyd.. Men jeg er ikke lingvistiker, så den bakenforliggende årsaksforklaringen vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2012 #3826 Del Skrevet 13. januar 2012 Neinei. Rompe uttales som "rumpe". Men skrevet er det mer sånn "POW". Du har kanskje en "rumpe" du da? Jeg har en "bakpart" hvor uttalen er ubestridelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. januar 2012 #3827 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) dbl. Endret 13. januar 2012 av Ludovie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. januar 2012 #3828 Del Skrevet 13. januar 2012 Nei, det gjør jeg ikke. Det kan vel ha å gjøre med at disse ordene alltid er blitt skrevet og uttalt slik, med o-lyd.. Men jeg er ikke lingvistiker, så den bakenforliggende årsaksforklaringen vet jeg ikke. Hehe, nei, det er du tydeligvis ikke, ettersom det faktisk heter "lingvist". Og så er det jo dessuten sånn at man gjerne er mest komfortabel med det man er vant med. Men dette er jo ikke det samme som at nye ting nødvendigvis er "feil", selv om de jo selvfølgelig også kan karakteriseres som det noen ganger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #3829 Del Skrevet 14. januar 2012 "Det er ikke fordi jeg har svart og rødt hår at jeg går bort til de mørkeblonde og innbiller meg på hvorfor de burde ha hår som meg." Først og fremst ville jeg nok slått opp i en ordbok, og lett meg fram til for eksempel ordet overbevise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonis Skrevet 14. januar 2012 #3830 Del Skrevet 14. januar 2012 "Nokk". Er det mulig? Plebeiere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3831 Del Skrevet 16. januar 2012 "Nokk". Er det mulig? Plebeiere... Adonis, Adonis.... Du er nå litt søt Men selfolgelig skal han hjelpe hun av og til.. men jeg synes at det er en selfolge at WTF? Hilsen Pretor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 17. januar 2012 #3832 Del Skrevet 17. januar 2012 I fjord (hvilken fjord, Sognefjorden?) Kosselig (det holder med en s) Bilett (to l-er takk) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 17. januar 2012 #3833 Del Skrevet 17. januar 2012 Desverre........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. januar 2012 #3834 Del Skrevet 17. januar 2012 Denne må jeg sitere i sin helhet - så får heller forfatteren bli dritt sur: <flamebait on> For at folk som svartmaler alle under en kam skal få et tynnere grunnlag å si ''alle muslimer er utakknemmelige og forguder sitt møkkaland''. Dette gjelder vel alle samfunnsgrupper egentlig, og er til stor tap for de som ønsker å bruke sine forestillinger av ekstreme stereotopier som eneste mel i posen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. januar 2012 #3835 Del Skrevet 17. januar 2012 Denne må jeg sitere i sin helhet - så får heller forfatteren bli dritt sur: <flamebait on> Her var det mye rart . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 17. januar 2012 #3836 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg grøsser når folk skriver: Noen som vil hvere med ut i dag? ÅH, er det mulig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #3837 Del Skrevet 17. januar 2012 WTF? Hilsen Pretor Sikkert en som maglet ø, æ og å på tastaturet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. januar 2012 #3838 Del Skrevet 18. januar 2012 Så langt har 19 delfiner blitt reddet og sluppet ut på havet, mens 27 delfiner som var strandet var for dårlige til å ikke kunne reddes, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. januar 2012 #3839 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg får fnatt av "fordi at" og "fordi om" i både skrift og tale. "Fordi" klarer seg fint alene. "Fordi om" er forveksling med "selv om". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 18. januar 2012 #3840 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg får fnatt av "fordi at" og "fordi om" i både skrift og tale. "Fordi" klarer seg fint alene. "Fordi om" er forveksling med "selv om". Evt. "selvom", som noen er så glade i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå