AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #3601 Del Skrevet 26. november 2011 Muntlige feil som og/å, "ressisjør" og dekdektiv. Særskrivings- og orddelingsfeil er en klassiker, men også ord som ikke skal være sammensatt. Eksempelvis "ikveld", "idag", "iallefall". Ellers er det manifistere (et ord som er ofte brukt i jobbsammenheng, men som alle skriver feil), Antartis, folk som heter André, men som kaller seg Andrè. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 26. november 2011 #3602 Del Skrevet 26. november 2011 Hva er denne "trenden" med at mange har begynt å sette inn mellomrom foran uttropstegn eller spørsmålstegn? Dette har da aldri vært riktig, men jeg synes jeg har sett flere og flere tilfeller av det nå i senere tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #3603 Del Skrevet 26. november 2011 Hva er denne "trenden" med at mange har begynt å sette inn mellomrom foran uttropstegn eller spørsmålstegn? Dette har da aldri vært riktig, men jeg synes jeg har sett flere og flere tilfeller av det nå i senere tid. Kan være fordi de skriver fra mobil. Iphone lager automatisk mellomrom om man velger ordet som blir foreslått. Det er nok ikke alle som gidder å fjerne det, men setter tegn og skriver videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 26. november 2011 #3604 Del Skrevet 26. november 2011 Og/å feil har aldri irritert meg. Sikkert fordi jeg aldri helt har lært meg det selv Men ordeling får jeg angst av (eller særskriving heter det vel?) Og de som skriver hvem i stedet for hvilken/hvilke. *grøss* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 26. november 2011 #3605 Del Skrevet 26. november 2011 "værsjegod" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2011 #3606 Del Skrevet 26. november 2011 Oi! Tusen takk Men jeg må nesten påpeke at alle og en vær kan bli like flinke til å tegne, altså. Man må bare bruke gode programmer, som f.eks MSpaint. Man må også øve på riktig tegneteknikk, noe som selvsagt tar noen år å perfeksjonere. Jeg går ut fra at du mener alle og enhver. :gjeiper: <hjelpsom> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #3607 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg går ut fra at du mener alle og enhver. :gjeiper: <hjelpsom> Jeg går ut fra at hun tullet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leksie Skrevet 26. november 2011 #3608 Del Skrevet 26. november 2011 Orddelingsfeil av verste sort! Post mann, tre stamme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2011 #3609 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg går ut fra at hun tullet. Ååååå sånn å forstååååå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 26. november 2011 #3610 Del Skrevet 26. november 2011 Orddelingsfeil av verste sort! Post mann, tre stamme. jeg har en kort stokk og en kortstokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 26. november 2011 #3611 Del Skrevet 26. november 2011 bare pass på at han ikke tar med seg den største og fineste. du vet jo hvor godt damer faller for menn med stor skjerm. Uff, nå ble jeg litt redd for å bli skjermdumpa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #3612 Del Skrevet 26. november 2011 Alle og en vær, så det blir oss og væren på gården da? Å og Og feil. Skj og Kj forveksling. Gullskjede og Gullkjede er ikke helt det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 26. november 2011 #3613 Del Skrevet 26. november 2011 Antlers: Skulle tro du var en av dem som tegner her: http://www.facebook.com/group.php?gid=15995454761&v=photos Veldig bra tegning, altså "I fjord" synes jeg ser oftere og oftere... Haha, fantastiske tegninger! Han har nok holdt på noen år, ja. Jeg går ut fra at du mener alle og enhver. :gjeiper: <hjelpsom> Ja, det vær det jeg egentlig mente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 27. november 2011 #3614 Del Skrevet 27. november 2011 Folk som starter en ny setning med liten bokstav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 28. november 2011 #3615 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Det er "greit nok" at folk har skrivefeil så lenge de er konsekvente, synes jeg. I dag kom jeg over et blogginnlegg der det tydeligvis er 50/50 sjanse for at et ord deles, evt. at to settes sammen. Litt dialekt må også med, selvsagt.. Dette er fra ett innlegg. Ganske kort var det også.. Allesammen, og i neste setning Advents klem Nydeligt Lyst sirup (..) skjære den oppi biter og pakke inni cellofan. Endret 28. november 2011 av Litia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #3616 Del Skrevet 28. november 2011 Muntlige feil som og/å, "ressisjør" og dekdektiv. Særskrivings- og orddelingsfeil er en klassiker, men også ord som ikke skal være sammensatt. Eksempelvis "ikveld", "idag", "iallefall". Ellers er det manifistere (et ord som er ofte brukt i jobbsammenheng, men som alle skriver feil), Antartis, folk som heter André, men som kaller seg Andrè. Er det ikke tillatt å skrive idag? http://www.riksmalsforbundet.no/Språktjenester/Riksmålsordlisten/Søkeresultat.aspx?q=idag Ellers veldig enig med deg, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 28. november 2011 #3617 Del Skrevet 28. november 2011 Er det ikke tillatt å skrive idag? http://www.riksmalsforbundet.no/Språktjenester/Riksmålsordlisten/Søkeresultat.aspx?q=idag Ellers veldig enig med deg, altså! Det du lenker til er riksmålsorboken, som ikke representerer offisiell norsk rettskrivning. Verken bokmål eller nynorsk tillater denne formen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 29. november 2011 #3618 Del Skrevet 29. november 2011 De som ikke gjør forskjell på store og små bokstaver. De som begynner neste setning uten mellomrom mellom tegnsetting og neste ord. De som ikke bruker tegnsetting, eller bruker feil tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 29. november 2011 #3619 Del Skrevet 29. november 2011 De som ikke bruker tegnsetting, eller bruker feil tegn. Ei jeg har på Facebook bruker konsekvent parantes istedet for kolon Det ser jo helt merkelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 29. november 2011 #3620 Del Skrevet 29. november 2011 Ei jeg har på Facebook bruker konsekvent parantes istedet for kolon Det ser jo helt merkelig ut. Parantes istedenfor kolon? Virkelig?? Jeg har en som alltid bruker semikolon istedenfor vanlig kolon, men parantes? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå