Gå til innhold

Folat og treg mage


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på hvilken avdeling jeg skulle poste dette spørsmålet - men det handler jo om forstoppelse rett og slett. Og enda mer konkret fordi man tar folat.

Noen som har tips og triks som kan løsne litt på "greiene"? :blush::flekke: :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer fiber kansje?

Jeg tar kapsler med folat og omega3, og har ikke noe problemer. Kan være verdt å prøve å bytte - om det ikke er disse du allerede tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest noe om at de som får treg mage ved bruk av folat tabletter kan ta flytende i stedet... Men, om det stemmer 100% er jeg ikke sikker på, men du kan jo spørre på apoteket om det stemmer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ikke tilskudd med jern i? Ser at "gravid" pillene alltid inneholder jern.

Jeg tåler ikke jern, da får jeg mageproblemer med en gang. Tok derfor kun ren folat da jeg gikk gravid, og passet heller på å få i meg andre vitaminer og næringsstoffer gjennom kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Får man forstoppet mage ved bruk av folat? :klø: Jeg har hatt noen skikkelige "hestekurer" med folat pga altfor lave verdier over lang tid, og jeg kan ikke si at jeg merket noe til forstoppelse.

Er det ren folat du tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man forstoppet mage ved bruk av folat? :klø: Jeg har hatt noen skikkelige "hestekurer" med folat pga altfor lave verdier over lang tid, og jeg kan ikke si at jeg merket noe til forstoppelse.

Er det ren folat du tar?

*løper og henter* ja, folsyre - 0,4 mg, 1 tablett daglig.

Tar ikke tran eller omega 3 ved siden av... det hadde kanskje hjulpet på smøringen.. :sjenert: eller flytende.. visste ikke at det fantes flytende jeg. Har spist sviskekompott til kvelds - innbiller meg at magen rører på seg litt i allefall :fnise:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer fiber kansje?

Jeg tar kapsler med folat og omega3, og har ikke noe problemer. Kan være verdt å prøve å bytte - om det ikke er disse du allerede tar?

nei, er det noe du har kjøpt på nett eller på apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt på apotek - har sett de i flere kjeder. Finnes ofte i graviditetshyllen.

Weifa complete folat og omega-3 heter de - 400 ug folat og 1000 mg fiskeolje. Knall gul pakke.

De er opprinnelig beregnet for gravide/kvinner som prøver å bli gravid. Men har spurt og det er ingenting i veien for å ta dem om du ikke er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...