Gå til innhold

hvorfor er det så sykt vanskelig for oss karer?

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest ts
Jaaaa!!! :hoppe:

faen, vet ikke om jeg tørr assa :gjeiper:

Tror jeg vill muligens få kritikk om at det står for lite på profilen. Kan vell så vidt nevne hva jeg har skrevet da, på møteplassen(ikke ordrett, men for å gi en annelse):

Presentasjon:

"jeg kommer fra bla bla, nettopp flytte til oslo og har lyst til å bli kjent med nye hyggelige mennesker"

fritid:

"liker å drive med bla bla og ellers liker jeg å være sammen med venner eller familie"

reise:

digger det bla bla(står ikke så mye her egentlig)

gå ut en kveld:

morsomt det:)

Blir kanskje litt lite? Er nok ikke så flink til å skrive masse negativt og positivt om meg selv og som sagt så syntes jeg det er mye lettere og bli kjent med mennesker i real life. Er jo en grunn til at såpass mange blir skuffet når de møtes på en date, siden de hadde helt andre forventinger utifra samtaler via nette og profilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen, vet ikke om jeg tørr assa :gjeiper:

Tror jeg vill muligens få kritikk om at det står for lite på profilen. Kan vell så vidt nevne hva jeg har skrevet da, på møteplassen(ikke ordrett, men for å gi en annelse):

Presentasjon:

"jeg kommer fra bla bla, nettopp flytte til oslo og har lyst til å bli kjent med nye hyggelige mennesker"

fritid:

"liker å drive med bla bla og ellers liker jeg å være sammen med venner eller familie"

reise:

digger det bla bla(står ikke så mye her egentlig)

gå ut en kveld:

morsomt det:)

Blir kanskje litt lite? Er nok ikke så flink til å skrive masse negativt og positivt om meg selv og som sagt så syntes jeg det er mye lettere og bli kjent med mennesker i real life. Er jo en grunn til at såpass mange blir skuffet når de møtes på en date, siden de hadde helt andre forventinger utifra samtaler via nette og profilen:)

Hurra for deg! :duskedame:

Var kanskje litt lite, ja. Som en annen har sagt her så må man gjøre noe får å skille seg ut. (Og for å dra en parallell: jeg ville ikke innkalt noen til jobbintervju hvis de hadde skrevet bare noen linjer i søknaden, og jeg får inn mange søknader fra flinke folk. Kannskje du er vel så flink, men da må du overbevise meg om det også!) Man må vite nok om dem til at de faktisk gjør et positivt inntrykk. Du bør kanskje prøve å presentere deg litt mer, ja. Ellers får du ingen flere sjanser In Real Life heller.

Hva med å skrive hva du leter etter i ei jente? Hvilke egenskaper søker du etter? Hva ønsker du at dere skal gjøre sammen? Vær litt raus med orda. Som jeg skjønner fra tråden her har du mange andre menn på nettet å konkurrere med, så kom igjen!

Skuffa blir man vel bare hvis det inntrykket man har fra før gir et misvisende bildet av personen, og det vil jo ikke skje hvis man bare er ærlig.

:skravle:

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Vi er vel ikke primadonnaer og har prinsessesyndrom fordi vi ikke liker fæle menn som bare er helt fjerne?

Så en mann som hadde alt det formelle i orden: fet jobb, utenlandsoppholdsmuligheter, meget god økonomi, sune interesser, osv. Han hadde til og med ikke barn! Og var i riktig alder! perfekt, tenkte jeg...men nei da - klart det var noe galt: han lignet en smurf og en kloning fra Star-Trek i ansiktet, som forøvrig ikke passet på kroppen hans (som heller ikke var spesielt fin).

Det holdt med å se bilder! Forblir da heller single og barnløs.

Det er dette som gjør nettdating sykt avtennende for min del. Når kvinner mener "ordnet" økonomi sikter de helst til et par millioner på bok, egen enebolig og helst leilighet på et attraktivt utenlandsk sted. Innlegget jeg siterer er jo et godt eksempel.

Nei, jeg tror jeg er ferdig med oppgulpet til arrogante og respektløse primadonnaer her i landet. Som bare er interessert i å sitte på gjerdet, se hvem som kommer innom profilen og ikke gidder å ta initiativ selv.

Dra heller til utlandet, man trenger heller ikke dra langt, et lite stykke nedover Europa er situasjonen en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg! :duskedame:

Var kanskje litt lite, ja. Som en annen har sagt her så må man gjøre noe får å skille seg ut. (Og for å dra en parallell: jeg ville ikke innkalt noen til jobbintervju hvis de hadde skrevet bare noen linjer i søknaden, og jeg får inn mange søknader fra flinke folk. Kannskje du er vel så flink, men da må du overbevise meg om det også!) Man må vite nok om dem til at de faktisk gjør et positivt inntrykk. Du bør kanskje prøve å presentere deg litt mer, ja. Ellers får du ingen flere sjanser In Real Life heller.

Hva med å skrive hva du leter etter i ei jente? Hvilke egenskaper søker du etter? Hva ønsker du at dere skal gjøre sammen? Vær litt raus med orda. Som jeg skjønner fra tråden her har du mange andre menn på nettet å konkurrere med, så kom igjen!

Skuffa blir man vel bare hvis det inntrykket man har fra før gir et misvisende bildet av personen, og det vil jo ikke skje hvis man bare er ærlig.

:skravle:

ok, skal prøve å skrive litt mer på presentasjonen;)

Jeg prøver å ikke være for fiksert på utseende til kvinner, men er jo ofte litt lettere å vise interesse i en jente som er litt søt da;) Vet ikke faktisk om jeg fortjener en "pen" kvinne, sånn utifra åssen jeg ser ut selv. Uansett, utseende er jo bare et første inntrykk, men vi menn liker jo litt pene kvinner..he he

Kanskje jeg skal dra den så langt å vise profilbilde mitt, slik at jeg kan få en tilbakemelding på det også? Virker jo som at mange av dere kvinner legger dere opp i mange slike "detaljer", som om man smiler på bilde osv? :gjeiper:

Sikkert noe her inne som vill syntes det er "kvalmt", men jeg ønsker bare å få en bedre profil jeg og tar meg selv, som sagt, ikke så høytidelig,

men les dette du, he he:):

http://www.klikk.no/samliv/dating/article528915.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal dra den så langt å vise profilbilde mitt, slik at jeg kan få en tilbakemelding på det også? Virker jo som at mange av dere kvinner legger dere opp i mange slike "detaljer", som om man smiler på bilde osv? :gjeiper:

Jaaaaa!!!! :hoppe:

Oi-oi-oi! Litt nedslående på visse punkter, ja. Men så må man jo tenke på de gangene de klaffer, da! Ei venninne av meg traff mannen sin på nettet, og de har nå en to-åring og er lykkelige og etablerte.

Men det står jo også dette: - Kanskje lykkes menn oftere fordi det er flere kvinner enn menn tilgjengelig på nettet, fordi de har et større aldersspenn å "spille" på.

Dessuten står det at skuffelsene ofte kommer av at de hvite løgnene og overdrivelsene blir avslørt. Selvsagt bør man stille seg selv i et positivt lys, men som sagt: vær ærlig!!!

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaaa!!!! :hoppe:

Oi-oi-oi! Litt nedslående på visse punkter, ja. Men så må man jo tenke på de gangene de klaffer, da! Ei venninne av meg traff mannen sin på nettet, og de har nå en to-åring og er lykkelige og etablerte.

Men det står jo også dette: - Kanskje lykkes menn oftere fordi det er flere kvinner enn menn tilgjengelig på nettet, fordi de har et større aldersspenn å "spille" på.

Dessuten står det at skuffelsene ofte kommer av at de hvite løgnene og overdrivelsene blir avslørt. Selvsagt bør man stille seg selv i et positivt lys, men som sagt: vær ærlig!!!

Tro meg når jeg sier dette, jeg er nesten for ærlig. Jeg klarer nesten ikke engang å lyve sånn på tull, he he.

hmm....må tenke på det med bilde, må eventuelt bare lage en rask konto på phoobucket eller noe og vise det via en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg når jeg sier dette, jeg er nesten for ærlig. Jeg klarer nesten ikke engang å lyve sånn på tull, he he.

hmm....må tenke på det med bilde, må eventuelt bare lage en rask konto på phoobucket eller noe og vise det via en link?

edit: mente photobucket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest ts

Jeg "driter" meg litt ut jeg og linker til facebook profilen min. Kom til å tenke på at jeg faktisk har samme profil bilde der.

http://www.facebook.com/profile.php?ref=pr...mp;id=874620573

Ikke noe super kjekkas nei, men føler at bilde ikke burde være avgjørende for at jeg får lite respons...eller tar jeg feil? Ser jeg for "overlegen" ut kanskje(altså på det bilde)? Bure jeg smile mer og se sprudlende glad ut?

Nå kommer det vell litt "slakt" her muligens, men ække så farlig vettu. Har ikke noe å tape uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en dame som får drøssevis med henvendelser, og kan si litt om hva jeg tenker:

For det første; Synes du ser kjekk ut jeg :klemmer:

Alle liker smilebilder !!!! For guds skyld ikke legg ved bilder av bil, motorsykkel, deg selv i bar overkropp, etc.. det er skikkelig harry! Om du skal legge ut flere bilder bør du tenke på bakgrunnen på bildene (skitne kjøkkenbord, uryddig stue,ølflasker, skittent baderom har jeg sett mye av...), og helst få en annen til å ta bildet (om alle bildene er tatt i baderomsspeilet lurer vi på om du ikke har noen venner) . Bilder i naturlige situasjoner er veldig fint. Mimikk og gester i disse bildene kan vise litt mer av personligheten din.

Syntes også du skriver for lite om deg selv- vi får ikke tak i personligheten din i teksten. Alle liker å reise, se film, etc Få gjerne en eller flere gode venner til å beskrive deg, tenk over hva du brenner for, hva som er viktig for deg.

Om du tar kontakt, fall ikke for fristelsen til å bruke samme tekst til flere damer.. (vi jenter snakker sammen...)Et hei eller et wink er aldri nok (om damen ikke er desperat). Si noe som viser at akkurat HUN fanget din interesse, og ikke bruk fjortisord som lissom, vettu, lol, omg, etc.. Håper dette kan hjelpe...

Lykke til, og la oss få vite hvordan det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møteplassen, ja.

Der har jeg vært og det er få seriøse der.

Når du tar kontakt med damer, bør du skrive noe om hvorfor du tar kontakt. At du likte profilen, hva du likte, hva du synes om bildene og gjerne spørre litt mer om henne. Ta deg tid til dette. Det vil garantert gi gevinst på sikt.

Som sagt, så har jeg hatt profil der og i løpet av et par timer kom det sikkert førti mail og veldig mange komplimenter. Ingen av de som sendte mail, skrev mer enn et par ord, ala drikke kaffe en dag, du er søt osv. Da blir svarene tilsvarende korte av typen nei takk, takk for det osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes mange av dere damer er veldig kritiske og slemme mot denne stakkars mannen som prøver å få noen gode råd her. Helt enig med han i at det er tilnærmet umulig for menn å få svar. Men til deg så har jeg også noen tips.

Det er sant at det er stor overvekt av menn.

Mange menn er ikke så glade i å skrive, og hvis de først har fått ett svar fra en dame, og ikke svarer i tide, så er det stor sjangse for at damen har fått napp et annet sted i mellomtiden.

Ikke gi opp.

Jeg tror også at mange menn later til å ville ha uforpliktende forhold, og legger mer vekt på det, og sex, enn på faste forhold som de fleste jenter er ute etter. Da blir vi jenter skeptiske. Vi er redde for å bli brukt etc.

Jeg møtte mannen i mitt liv på cupido. Jeg hadde vært innom Blink og møteplassen tidligere uten at det "tok av". Jeg er for feig til å ha bilde av meg selv. Jeg er også for utålmodig til å bruke lang tid på mail fram og tilbake. For meg var det en kraftanstrengelse å nettdate på cupido. Følte meg ensom når jeg holdt på med det. vanskelig å "velge". I det hele tatt. Jeg har flere single venninner som ikke order de greiene der.

Men at det bare er taper-menn og da evt-taper damer der (det ble ikke skrevet, men i rettferdighetens navn) det er helt feil. Det er mange ressurssterke der, som tør å satse litt. Jeg tror ikke du mannen er så veldig høy på pæra og har større forventinger enn andre mennesker. Vi har da alle våre ønsker og vår smak. Men jeg skjønner at damene reagerer når du kaller oss for feite og stygge. Du kunne vel heller skrevet at du ikke fant de som appellerte til deg. Akkurat den der var en smule nedlatende.

Typen min er oppegående, kjekk, deilig, sjenert i visse settinger, og ikke så glad i å skrive. han sa akkurat det samme, at det var nesten umulig. Jeg falt pladask for han fordi profilen hans var så bra. Han skrev hva han ville ha med et forhold, og han var veldig positiv og reflektert. Gudskjelov akkurat sånn som han er i virkeligheten. Nå har vi snart vært sammen ett år, og jeg er like forelska:) Jeg tror man skal være inne på nettsteder en god stund for å lære seg å skille ut hvem som er seriøse og hvem som ikke er det. Men på cupido er det spesielt viktig. Likevel cupido er det stedet hvor folk er litt "tøffe". Går ikke rundt grøten. Du får svar.

Anbefales. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deaktiverte min profil for lit siden. Hvorfor? fodi jeg ikke helt vet om jeg "får henne til å le, tar henne med storm, liker (det vil si har råd til å betale for) reiser til eksotiske strøk, har (etter hennes hode) ordnet økonomi eller om jeg er sporty nok.

Fellestrekk fra ALLE de kvinnelige profilene som var attraktive nok på bildet. (Jeg er alt annet en kresen så lenge dama ikke er bælfeit). Og hva forteller det oss menn at mer eller mindre alle kvinnelige profiler inneholder slik tekst? Jo, at kvinnene sitter på ræva og venter på å bli oppvartet og underholdt. Og når en vet at en er sånn ca middels i utseende, litt under middels i kropp og rett og slett elendig rent økonomisk så er det lite igjen p kjempe både med og for. Legg så til min ekstremt vinnende personlighet og du er i mål :cool:

Så gutter... Drit i nettdating. Det vil aldri føre til noe uansett.

Nå, er det HELT sant, din surv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du ser kjekk ut, jeg. :) Men du hadde kanskje vært enda kjekkere med et smil, ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann på 44
Har hatt profil både på match og møteplassen med veldig lite suksess.Får et par blunk eller komplimenter her og der, men det er alltid av enten "feite" jenter eller "mindre pene" jenter, som jeg faktisk ikke er interessert å møte.

Jeg sier ikke at jeg er super kjekk selv, men jeg har et ganske ok usteende og føler at jeg har et fint profilbilde og en fin profil(ikke noe dårligere en 90% av kvinnene der inne i hvert fall). Utseende har jo litt å si, så skulle tro at jeg i det minste hadde muligheten til å få til en liten date her og der, men det virker nesten håpløst.

Hva må man skrive på en eventuelt mail for å få dere interessert, kvinner? Hvorfor må det være så sykelig komplisert? Prøver jo å ta kontakt innimellom, men får veldig lite respons tilbake.

Føler at nette er eneste løsningen for meg,siden jeg ikke liker å sjekke opp på byen og all den greia der. Liker best å snakke med folk og møte dem når de er edru, spesielt når det gjelder sjekking. Byen funker bare ikke for meg, kort og enkelt:)

Ikke skjønner jeg at det er så vanskelig med nettdating. Selv har jeg vært aktiv og har har hatt kontakt med masse jenter.

Jeg har truffet mange spennende og trivelige jenter. Noen var litt fete og noen var litt "tomme", men tipper jentene sitter med samme erfaring vedr oss gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, jeg fant profilteksten din med interesser bla,bla og bildet ditt.

Jeg tror ikke du trigger nok lyst med din profil.

Du er kjekk og pen, ser stram og sterk ut, men hvor er utstrålinga?

Du trenger ett bilde med smil, glede, entusiasme eller fokus.

Hvis du ikke har bedre bilde, eller ikke får gratis og god fotohjelp, så kan jeg gjøre det svært rimelig for deg. Jeg er fotograf.

Jeg har forstått at ting som kan gjøre damer ivrig først og fremst er utstråling og god energi. Du må nok tørre å utlevere deg selv på en mer energisk måte. Selv hadde jeg i min tid en kort tekst, men med mer energi, humor og entusiasme. Jeg fikk veldig gode brevvekslinger, fordi jeg brukte humor, og tok tak i ting med damenes profiltekst som jeg spilte på. Det ble en dialog som bygde seg opp.

Jeg ga blaffen og utleverte meg helt, brydde meg ikke om hele verden fikk vite hva jeg holdt på med. Var ikke redd for å bli oppfattet som desperat. Jeg kunne uansett stå for det jeg sa og det jeg gjorde.

Jeg fikk etter 4 måneder, mange brev og mange møter ei fantastisk dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri prøvd nettdating, så du får ta svaret mitt som råd fra en uerfaren.

Bildet ditt er greit, men teksten blir for "standard" for min del. Jeg føler at du skriver for lite om deg selv, og hva du ønsker i et forhold. Jeg tenker at om jeg først skulle prøvd nettdating, ville jeg sett etter en profil som skilte seg ut. Som tydelig signaliserte at "han er ute etter det samme jeg vil ha."

Jeg hadde aldri besvart random PM'er med lette komplimenter og oppfordringer til møter. Jeg hadde sett etter noen som gikk inn i datingen med liv og lyst, som med profil og det han skrev til meg, mente at han tok dette seriøst. Det hadde nemlig jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest ts

Takk for svarene. Skjønner at det var litt nedtalende at jeg skrev stygge og feite damer, beklager det...mente ikke noe vondt;)

Jeg er kanskje ikke så flink til å presentere meg selv, så må vell finne på noe smart da...hmmm ;)

Er ikke så lett det greiene her assa, syntes jeg :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest ts
Jeg synes du ser kjekk ut, jeg. :) Men du hadde kanskje vært enda kjekkere med et smil, ja. ;)

jo takk, men har nesten ingen bilder av meg hvor jeg smiler sikkelig, he he. Tror jeg må begynne å smile på bilder fremover=)

Kan jo ta en selvpotrett, men da blir så kunstig smil lissom, hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest ts
jo takk, men har nesten ingen bilder av meg hvor jeg smiler sikkelig, he he. Tror jeg må begynne å smile på bilder fremover=)

Kan jo ta en selvpotrett, men da blir så kunstig smil lissom, hvis du skjønner?

edit: mente ET selvpotrett og da blir DET så kunstig....

litt tastefeil bare, slik at hun ene her ikke slakter meg igjen for stavefeil :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...