Gå til innhold

hvorfor er det så sykt vanskelig for oss karer?

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest gjestemanden

For så vidt enig med Brutal Mann her.

Du konkurrer sikkert mot 10-20 stykker for hver dame du kontakter. Og det er nok mange av disse som har gode profiler. Det tror jeg nok mange har. Men damene har da også lov til å sette utseendekrav.

Jeg er også registrert på møteplassen, og opplever det samme som deg hehe. Har bevisst aldri tatt initiativ, da jeg skjønner at jeg i det minste har "litt" oppmerksomhet om noen kontakter meg først.

Var ei som tok kontakt med meg som virkelig så ut til å være min type. Spurte litt om hvor mange brev hun hadde fått i løpet av medlemskapet. Det var nesten så mange at hun ikke maktet å lese alt sa hun. Foreslo og møtes over en kaffe innen nær fremtid, men etter det har jeg ikke hørt mer fra henne..

Jeg for min del har vel fått noe sånt som 10 brev i løpet av halvannet år, og jeg vil påstå at profilen min er utfyllende, utseende ok.

Så grunnene til at vi ikke lykkes tror jeg skyldes:

1. Dama blir nedrent av forepørsler, og har funnet en kandidat blant disse

2. Dama blir nedret av forespørsler og er drittlei av hele greia

3. Dama tror rett og slett ikke at du er hennes type

På den andre siden så kan jeg nevne at en kollega av meg i 50-årene registrerte seg på møteplassen, med en nokså enkel profil uten bilde. Han fikk utrolig til pågang kun etter et døgn. Så vidt jeg vet er han også sammen med ei fra møteplassen i dag. Fordelingen er nok jevnere oppover i aldersklassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bianca26
Har hatt profil både på match og møteplassen med veldig lite suksess.Får et par blunk eller komplimenter her og der, men det er alltid av enten "feite" jenter eller "mindre pene" jenter, som jeg faktisk ikke er interessert å møte.

Jeg sier ikke at jeg er super kjekk selv, men jeg har et ganske ok usteende og føler at jeg har et fint profilbilde og en fin profil(ikke noe dårligere en 90% av kvinnene der inne i hvert fall). Utseende har jo litt å si, så skulle tro at jeg i det minste hadde muligheten til å få til en liten date her og der, men det virker nesten håpløst.

Hva må man skrive på en eventuelt mail for å få dere interessert, kvinner? Hvorfor må det være så sykelig komplisert? Prøver jo å ta kontakt innimellom, men får veldig lite respons tilbake.

Føler at nette er eneste løsningen for meg,siden jeg ikke liker å sjekke opp på byen og all den greia der. Liker best å snakke med folk og møte dem når de er edru, spesielt når det gjelder sjekking. Byen funker bare ikke for meg, kort og enkelt:)

Hmm det har vel litt å si hva du skriver på profilen og da? Hva skriver du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omlag 90% av mennene på match kan ikke stave korrekt.

Fikk melding fra en som hadde en perfekt skrevet tekst i profilen sin - ikke en eneste skrivefeil.

På den ene meldingen skjønte jeg fort at han ikke hadde skrevet profilteksten sin selv, for han formulerte seg ikke i nærheten engang - og skrev dessuten feil i omtrente alle ordene i meldingen. Forsåvidt greit nok - men i hans tilfelle fungerte profilen som villedende reklame.

På den andre siden så kan jeg nevne at en kollega av meg i 50-årene registrerte seg på møteplassen, med en nokså enkel profil uten bilde. Han fikk utrolig til pågang kun etter et døgn. Så vidt jeg vet er han også sammen med ei fra møteplassen i dag. Fordelingen er nok jevnere oppover i aldersklassene.

Jeg bor i en universitetsby, og i min by stemmer kjønnsfordelingen på møteplassen med det virkelige liv. En overvekt av single damer over førti, med høy utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn sliter med nettdating fordi det er en ekstrem overvekt av menn på slike sider. En sloss mot en syv åtte andre uansett hvilken dame en ville finne på å prøve seg på. Noe som igjen gjør at kvinner som nettdater er urimelig kravstore, arrogante og ekstremt sære. Primadonnaer av rang!

Vi er vel ikke primadonnaer og har prinsessesyndrom fordi vi ikke liker fæle menn som bare er helt fjerne?

Så en mann som hadde alt det formelle i orden: fet jobb, utenlandsoppholdsmuligheter, meget god økonomi, sune interesser, osv. Han hadde til og med ikke barn! Og var i riktig alder! perfekt, tenkte jeg...men nei da - klart det var noe galt: han lignet en smurf og en kloning fra Star-Trek i ansiktet, som forøvrig ikke passet på kroppen hans (som heller ikke var spesielt fin).

Det holdt med å se bilder! Forblir da heller single og barnløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scifiguy
han lignet en smurf og en kloning fra Star-Trek i ansiktet, som forøvrig ikke passet på kroppen hans (som heller ikke var spesielt fin).

Det holdt med å se bilder! Forblir da heller single og barnløs.

Trodde Star Trek var kult jeg? Men å se ut som smurf og Star Trek-figur på en gang virker overnaturlig spesielt. Har litt vanskelig for å se for meg dette, men er velidg nysgjerrig. Kanskje du kunne poste en (fantom)tegning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Trodde Star Trek var kult jeg? Men å se ut som smurf og Star Trek-figur på en gang virker overnaturlig spesielt. Har litt vanskelig for å se for meg dette, men er velidg nysgjerrig. Kanskje du kunne poste en (fantom)tegning?

Star trek kan være mange ting. kult er ikke en av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Jeg tror også førteinntrykket er viktig, men når man er kommet forbi det, er det mer som teller for meg ihvertfall....

Humor, ærlighet, åpenhet og "ned på jorda-følelse" er faktorer som går rett hjem hos meg :)

Jeg har nettdatet tidligere, og ble først betatt av to sjarmerende , snille øyne som smilte til meg.

Vi sendte mailer, gikk kjapt over til msn, der hadde han den humoren og ekteheten jeg liker og vi pratet ofte og mye.

Gikk så over til telefon.

Vi møttes en helg, uten noe mer enn det.

Og så dro jeg på besøk til ham noen helger senere, og da ble vi sammen :)

Det er mulig å finne noen på nettet. For vår del klaffet det ikke og vi gikk hver vår vei etter to mnd, da vi var i forskjellige stadier i livet som ikke var forenelige - men jeg kjenner flere som har møtt sine respektive via nettet :)

For meg er det viktig å føle at han er ekte. At profilen stemmer med den du prater med.

At man liker noe ved utseendet er jo klart - jeg hadde nok aldri søkt opp noen uten bilde.

Da er man passe desperat tror jeg, det er nå en naturlig ting å først bli betatt av utseende.

Ver den du er, åpne deg litt i profilen - uten å komme med hele livshistorien.

Fortell hva du liker ved livet, og hva du bedriver dagene med.

SMIL på profilbildet!

(Ikke om det absolutt ikke er deg å smile såklart, men det gjør vel de fleste innimellom...)

Syns du ei jente har fine øyne, så skriv det! Syns du smilet hennes varmer helt inni margen - ja så skriv akkurat det om det er det du føler!

Vi jenter kjenner somregel igjen de ekte komplimentene, så ikke bry deg med å lage til noen.

Du er ute etter en jente som vil ha deg akkurat som du er - og da må du vise deg akkurat som du er også! :)

Gi ikke opp - hun er der ute et sted! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også førteinntrykket er viktig, men når man er kommet forbi det, er det mer som teller for meg ihvertfall....

Humor, ærlighet, åpenhet og "ned på jorda-følelse" er faktorer som går rett hjem hos meg :)

Jeg har nettdatet tidligere, og ble først betatt av to sjarmerende , snille øyne som smilte til meg.

Vi sendte mailer, gikk kjapt over til msn, der hadde han den humoren og ekteheten jeg liker og vi pratet ofte og mye.

Gikk så over til telefon.

Vi møttes en helg, uten noe mer enn det.

Og så dro jeg på besøk til ham noen helger senere, og da ble vi sammen :)

Det er mulig å finne noen på nettet. For vår del klaffet det ikke og vi gikk hver vår vei etter to mnd, da vi var i forskjellige stadier i livet som ikke var forenelige - men jeg kjenner flere som har møtt sine respektive via nettet :)

For meg er det viktig å føle at han er ekte. At profilen stemmer med den du prater med.

At man liker noe ved utseendet er jo klart - jeg hadde nok aldri søkt opp noen uten bilde.

Da er man passe desperat tror jeg, det er nå en naturlig ting å først bli betatt av utseende.

Ver den du er, åpne deg litt i profilen - uten å komme med hele livshistorien.

Fortell hva du liker ved livet, og hva du bedriver dagene med.

SMIL på profilbildet!

(Ikke om det absolutt ikke er deg å smile såklart, men det gjør vel de fleste innimellom...)

Syns du ei jente har fine øyne, så skriv det! Syns du smilet hennes varmer helt inni margen - ja så skriv akkurat det om det er det du føler!

Vi jenter kjenner somregel igjen de ekte komplimentene, så ikke bry deg med å lage til noen.

Du er ute etter en jente som vil ha deg akkurat som du er - og da må du vise deg akkurat som du er også! :)

takk for et bra og hyggelig svar, skal se hva jeg fåt til. Men må si jeg syntes det høres litt "falskt" ut å si at øyene dine er så pene osv. bare basert på noen bilder :gjeiper:

Jeg liker bare å starte med et hei eller stille et spørsmål som er relatert til profilen, men hittils så har det funket meget dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knut_*

Jeg liker bare å starte med et hei eller stille et spørsmål som er relatert til profilen, men hittils så har det funket meget dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Star trek kan være mange ting. kult er ikke en av de

Star Trek er spennede og kult. Men det finns visse figurer i den serien fra andre galakser som ser mindre pene ut. Er man en krysning mellom en smurf og en galaksebeboer, kan det bli stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De damene som ser bra ut på disses sidene, er du klar over hvor mange "hei, med kommentar om profilen" meldinger de får iløpet av en dag? Cluet er å skille seg ut litt fra mengden, har du et vanlig bilde, med en vanlig profil, og sender ut det trauste vanlige "hei, skal vi treffes" så får man ikke svar. Jeg anser ikke meg selv som utrolig vakker, men til og med jeg får 10-20 av disse daglig. I tillegg til alle de sexfikserte.

Gi oss noe som fanger interessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*
hvorfor gidder du å være der da, hvis perfekt staving er så jævla viktig for deg?

Jeg er jo ikke der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig skjønner jeg ikke problemet med at det er åtte menn pr kvinne, når syv komma sekstitre prosent av mennene er overvektige eklinger med hentesveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne, og de gangene jeg har vært registrert så får jeg ikke så mange mail som alle vil ha det til. Jeg får stort sett ingen fra menn jeg syns virker spennende.

Dette handler ikke om overfladiskhet, men jeg får stort sett bare sextilbud, og oftest fra gifte menn. Dog har jeg i profilen min presisert at dette er uinteressant for meg, og bildene mine er særs påkledte.

Jeg får kanskje svar om jeg sender en mail, men det er langt fra sikkert.

Når det gjelder mail med mange stavefeil, med bilder jeg ikke finner tiltrekkende, eller mailer som "Hei du var fin, skal vi ta en kaffe?" så svarer jeg høflig avvisende. Av disse er det bildene som er minst viktige, fordi jeg vet hvor mye bilder kan juge.

"Hei du var fin skal vi ta en kaffe" syns jeg er utrolig vanskelig å svare på. Jeg vet jo ikke om jeg vil drikke kaffe med noen etter en mail med ni ord. Vi er forskjellige, kanskje det fungerer bra på noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

takk for et bra og hyggelig svar, skal se hva jeg får til. Men må si jeg syntes det høres litt "falskt" ut å si at øyene dine er så pene osv. bare basert på noen bilder :gjeiper:

Det jeg mener her er rett og slett viss DU føler det, så skal du si det....ikke at du skal mane frem et "du har så pene øyner" om du ikke mener det :)

Ser du på et bilde, og føler at jenta har et varmt og godt smil, og du liker noe ved det, og klarer ikke å ta øynene bort fra bildet - SÅ skal du skrive det! :)

Poenget mitt er rett og slett og skrive rett fra levra!

Syns du noe fint, så skriv det, ikke tenk at det blir for dumt eller for "corny"..

Den rette jente for deg - vil jo like det, ikke sant?

Hm, er ikke så god å forklare meg alltid... skjønner du hva jeg mener?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mylinka
Jeg er kvinne, og de gangene jeg har vært registrert så får jeg ikke så mange mail som alle vil ha det til. Jeg får stort sett ingen fra menn jeg syns virker spennende.

Dette handler ikke om overfladiskhet, men jeg får stort sett bare sextilbud, og oftest fra gifte menn. Dog har jeg i profilen min presisert at dette er uinteressant for meg, og bildene mine er særs påkledte.

Jeg får kanskje svar om jeg sender en mail, men det er langt fra sikkert.

Når det gjelder mail med mange stavefeil, med bilder jeg ikke finner tiltrekkende, eller mailer som "Hei du var fin, skal vi ta en kaffe?" så svarer jeg høflig avvisende. Av disse er det bildene som er minst viktige, fordi jeg vet hvor mye bilder kan juge.

"Hei du var fin skal vi ta en kaffe" syns jeg er utrolig vanskelig å svare på. Jeg vet jo ikke om jeg vil drikke kaffe med noen etter en mail med ni ord. Vi er forskjellige, kanskje det fungerer bra på noen?

Men det MÅ jo være noe mer enn utseende som gjør at menn spør om du vil ha kaffe? Menn går jo ikke etter utseende, vet du, de ser etter de indre, dype verdiene (livmorhalsen feks). og andre viktige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha! Der har du det, kanskje jeg skal svare det neste gang. Vil du ta en titt på mine indre verdier? Livmorhalsen for eksempel? Eller en eggstokk kansje? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest other side
Må vell være litt tiltrukket av persone ser?

Det gjelder vel damene på forumene også det, de må være tiltrukket av deg for å kontakte deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte ville helvete! Nå laget jeg en meget rask profil på et annet nettsted, bare for å prøve. Jeg har vært der nå i, la meg se åtte minutter, i arbeidstid, og fått tjueto brev. Svært få med bilde, og veldig intetsigende brev. Hei du er fin, typen. Dette til orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte ville helvete! Nå laget jeg en meget rask profil på et annet nettsted, bare for å prøve. Jeg har vært der nå i, la meg se åtte minutter, i arbeidstid, og fått tjueto brev. Svært få med bilde, og veldig intetsigende brev. Hei du er fin, typen. Dette til orientering.

Høres ut som Møteplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...