Gå til innhold

Salamandra og gutta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vognprat er baaaare moro, Jolie.. :briller2:

Ja, Quinny'en er veldig tung sammenlignet med andre trehjulinger, men kanskje ikke sammenlignet med andre dyp-, kombi- og duovogner.

Jeg vil ikke fraråde deg å kjøpe Quinny, men jeg må jo si at etter at jeg kjøpte One Tree Hill'en åpnet det seg en ny verden :Nikke:

Den finnes det bagdel til også, eneste aberet er at man ikke kan snu barnet mot seg i sportsvogndelen.

Den ser knallbra ut, er helt utrolig god å kjøre, snur på en 5-øring, er fantastisk lett å legge sammen og blir flat som en pannekake (jeg har ikke brukt paraplytrillen jeg vanligvis har liggende i bilen en eneste gang siden jeg fikk OTH'en), har masse kult ekstrautstyr, mulighet til å bytte trekk :sjarmor: , stor handlekurv (i allefall sammenlignet med Comfort'en), virker mye mer stabil og er smalere mellom bakhjulene.

Hvis du er vedig innstilt på Quinny så ville jeg gått for den, og heller byttet i en annen trehjuling når h*n er rundt året.

Jeg tror sånn trille du tenker på er Brio Sitty el.?

36627-116_Sitty.jpg

Mange som er fornøyde med de, men jeg ville aldri kjøpt det, aldri mer 4-hjuling..! ;)

Og så må du jo ta i betraktning at det kan hende h*n trenger en vogn å sove i når h*n er litt større også, eller hadde du tenkt å kjøpe en gammel "sovevogn" å ha stående i barnehagen?

Skrevet

Egentlig hadde jeg kanskje ikke tenkt så fryktelig mye utover tre måneders alder sånn ca.. :ler:

Skrevet
Egentlig hadde jeg kanskje ikke tenkt så fryktelig mye utover tre måneders alder sånn ca.. :ler:

Hihi, skjønner det da... Tar litt av jeg da.. :sjenert:

Hvis du er like vognoman som meg så burde du gå inn og kikke litt på barneognforumet på NM (hvis du ikke allerede har vært der)

http://www.nybaktmamma.com/plassen/forumdi...aysprune=&f=307

Var på åpen barnehage med Sebastian i går. Ganske koselig, men savner skikkelige uteområder der, Sebbisen er jo så glad i å leke ute.

Fikk vaksinert han på mandag, men nå har han fått en rød, hard og varm flekk på låret hvor sprøyten ble satt. :forvirret:

Ringte helsestasjonen, og fikk beskjed om at det mest sannsynlig var en allergisk reaksjon (merkelig, han har jo ikke reagert på de to foregående trippelvaksinene? ) og at jeg kunne prøve å smøre på hydrokortison.

Har gjort det, får håpe det hjelper, ellers får jeg ta en tur ned dit.

Det virker ikke som det plager han, han reagerer ikke når jeg tar på det, og han er i fin form heldigvis.

I og med det er så fint vær i dag tenkte jeg å ta en sykkeltur med Sebastian ned for å se på sauene og hestene, og la han få stabbe litt rundt i skogen.

Kanskje ta med matpakke også, og lage en skikkelig utflukt av det?

Jepp, det skal jeg gjøre :Nikke:

Men først skal han sove litt ute i vognen, og jeg skal surfe litt.. :briller:

Skrevet

Tilbake fra kjempekoselig tur.

Jeg vet jeg har skrevet masse om det tidligere, men det er så deilig å bo sånn til at man bare kan sette seg på sykkelen,og vips så sykler man i solskinnet på grusvei forbi gårder med dyr, skog og landlig idyll. :rosasmil:

Og får man mark av landlig idyll kan man kjøre eller sykle til Lillestrøm.. eller ta toget i 15-20 minutter inn til Oslo (hvilket jeg sjelden har behov for, jeg får det jeg trenger i Lillestrøm og på Strømmen Storsenter.. ;) )

På den lille turen vår så vi svigerfar (farfar) ute på golfbanen ved siden av huset vårt og Fabian som lekte ute i skolegården. Det er ett eller annet med det nære lokalsamfunnet som tiltaler meg veldig, særlig nå som ungene er små.

Det å være del av et miljø liksom.

Og huset vårt ligger så perfekt til med 3 minutters gange til barneskole og den ene barnehagen, 2 1/2 minutt for Fabian å gå til fotballtrening, 7 minutters gange til barnehagen jeg håper å få inn Sebbis på, 8 minutters gange til ungdomsskolen, 9 minutters gange til bensinstasjonen, 0 minutter til svigers (kan egentlig være både positivt og negativt, men er mest positivt. Helt klart.) 0 minutter til golfbanen (9 hull nå, skal bli 18), 5 minutter til den fine kirken (hvor mannen er døpt, jeg og mannen er konfirmerte, vi giftet oss og Sebastian ble døpt ) som er så fint flombelyst når det er mørkt og ser så pen ut når vi titter ut av vinduet om kvelden, kort vei til fine badevann og skiløyper, 15 minutters gange til nærbutikken, 4 min i bil til enda flere dagligvarebutikker og bla.a. lokal slakter og gartneri, flere koselige grusveier å trille tur på, 9 minutters gange til pizzarestaurant (gleder meg forresten til golfklubben får seg skikkelig klubbhus med restaurant og øl... og vin! :sjarmor: )

.. og da har jeg ikke engang sagt noe om hvor inderlig fornøyd jeg er med selve huset!!! :rosasmil:

Kjenner det spesielt godt etter å ha lest om ymse flytteplaner i andre dagbøker; jeg er så glad det ikke er meg..!

Jeg bor akkurat der jeg vil at ungene mine skal vokse opp.. :hjerte:

Skrevet (endret)

Så etterpå at Pjusk hadde skrevet noe tilsvarende om hjemstedet sitt i dagboken til Camelia etter at jeg hadde skrevet innlegget mitt over.. jeg hermet ikke asså.. :ler:

Ferdig med middag, restemat fra i går(gratinert laks og torskeform ed nypoteter, broccoli og gulrøtter) på meg og Sebastian, Pytt i Panne m/egg til Fabian, mannen spiser pizza senere sammen med J som kommer hit for å kjøre PS2 turnering.

Jeg og Sebastian skal følge Fabian bort på treningen etterpå, og så skal Fabian være med pappa'n sin hjem etterpå. (Skulle ønske X og kona bodde nærmere.. kanskje vise dem innlegget mitt over..? :rosasmil: )

Nå skal jeg dusje og legge opp bukse mens Sebbisen er på besøk hos svigers :Nikke:

Endret av Salamandra
Skrevet

Hva i all verden skal jeg bruke denne kvelden til egentlig? :klø:

Sebastian sover allerede, Fabian er borte, mannen skal kjøre bilspill.. og tv-programmet er vel heller labert på onsdager mener jeg å huske.

Ikke kan jeg dra ut noen steder for jeg må høre etter Sebastian mens mannen og J kjører..

Hvis jeg er lur så graver jeg to hull på hver side av garasjen og planter de søyletuja'ene som skal stå på hver side av porten.. så får jeg litt trim samtidig.

Bra å få de ferdig plantet før høsten.. og jeg kan plante Erica i pottene ved trappa i morgen.

.. og så er det kanskje på tide å sette blomsterløker (krokus og påskeliljer)?

Noen som vet?

I såfall kan jeg gjøre det også i morgen.

Hvis jeg ikke er fullt så lur så klarer jeg å finne fram ett eller annet halvinterressant å se på TV likevel.. eller la timene fly på internett... :sjenert:

Skrevet

Måtte le litt tidligere i dag; Fabian har gjort norskoppgave på skolen.

Oppgaven lød:

Skriv "jeg liker" setninger. Eks. Jeg liker å synge.

Dette skrev han:

JEG LIKER Å SYKLE

Jeg LIKERÅ STÅ PÅ RÅLIBLEITS.

JeG LIKER Å LeKe

JeG HATER Å SYNGE IKOR.

.. og så tegnet han en liten, blid figur som sier FERDI (Han var tydeligvis fornøyd med å være ferdig med oppgaven :ler: )

For de uinnvidde; RÅLIBLEITS=rollerblades.. :hoho:

Skrevet

Det ble ingen tuja-planting, ble Debbie Travis og tlf med mamma og pappa i stedet.

.. og stearinlys og varm te med melk. Hei høst! :vinke:

Kan heller grave hull i morgen, så har jeg og Sebastian noe å pusle med når vi er ute.

Blir snart 30 og synes egentlig det er litt rart at ingen har spurt meg hva jeg ønsker meg.. :sjenert:

Kan selvsagt ha en sammenheng med at jeg er raskt ute med å fortelle alle hva jeg ønsker meg, sånn at de ikke rekker spørre engang.. :ler:

Det jeg ønsker meg mest er (pris ikke tatt i betraktning, for noen (alle.. )av ønskene er det nødvendig at fler går sammen og spleiser.. ;) )

- Carvingski, støvler og staver med tilhørende bekledning

- Hvitt helfigurspeil på stativ til soverommet

- Hvit benk til vindfanget

- Hvitt, rundt bord med to stoler med rosemønstrede mosaikkfliser til verandaen på forsiden

- Klær og sko (as always)

- Reise (hvorsomhelst nårsomhelst)

- Håndverkere til å gjøre ferdig ymse småjobber i huset (denne burde egentlig stått øverst helt for seg selv, og de andre laangt etter.. ;) )

Men kjenner jeg mannen, bestis T, mamma og pappa rett får jeg vel noe som jeg inderlig ønsker meg, bare at jeg ikke har oppdaget det selv ennå.. :ler:

Bestis T og mannen driver og planlegger overraskelsesfest vet jeg, har skjønt såpass.. pluss at en dame ringte for å få bekreftet bestillingen mannen hadde gjort på et festlokale. (Hvis da ikke mannen har fått noen til å ringe og late som de røper seg da, det hadde ikke forundret meg. Har utdrikningslaget mitt friskt i minne ennå :D)

Åkkesom, gleder meg til fest! :tommel:

(Bare håper jeg får beskjed tidlig nok til at jeg får funnet ut hva jeg skal ha på meg.. :sjenert: )

Skrevet

Det høres ut som om du bor helt perfekt til! Det er ikke noe som er bedre enn å være fornøyd. Jeg bor omtrent sånn som deg, bare at det er på en annen side av Oslo. Vi bor litt lenger unna familie, og det er både bra og dumt.

Det er deilig å vite at vi bor på et sted som er fint for barn å vokse opp. Det er egentlig det aller viktigste.

Så spennende med 30-årsdags-fest! Gratulerer på forhånd. Gleder meg til å høre referat (og hva du endte opp med å ha på deg :ler: )

Skrevet (endret)

Detaljert referat både ang. gaver, fest og antrekk vil bli loggført, Siam.. :ler:

I dag har jeg rukket å re opp senger, støvsuge 2 etg., vaske og rydde kjøleskapet, grave hull til Tuja 1 og plante den, og er snart ferdig med å grave hull 2 til Tuja 2.

Måtte inn og legge Sebastian i vognen for en dupp på verandaen.

.. og kanskje litt lunsj.. Vannmelon kanskje?

Endret av Salamandra
Skrevet

Tuja 2 installert :Nikke:

Må innom gartneriet i dag for å kjøpe mere jord og Erica'er.

.. også må jeg handle. Kjedelig. Gørkjedelig faktisk.

Skrevet (endret)

Ble forholdsvis svett i nepa her tidligere i dag, Sebastian er en magnet på ting han ikke får lov til!

Synes ikke jeg gjør annet enn å gå å rydde opp plastfolie, pepperkakeformer, kaffefiltre, øser, visper, sleiver, gavebånd, sugerør, plastbestikk, papirer, tamponger.. :sjenert: , pizzafat og diverse.. :roll:

Kjøpte sånne skap- og skuffesperrer på Ikea for ukesvis siden.. men har mannen fått ut finger'n og satt de på da? :sur:

Tror forresten den godeste Sebastiansen begynner å bli forkjøla.

Søren også. :sjarmor:

Han er i godt humør nå da, han sitter i førersetet på bilen og ratter med musikken på og mannen og Fabian som passasjerer. :hjerter_rundt:

Endret av Salamandra
Skrevet

Skap- og skuffesperrer er montert. Flinke mannen..! :kose:

Seastiansen ligger og sover i vognen, og i mellomtiden skal jeg:

- Vaske gulv

- Skifte på senger

Etterpå skal jeg ente Fabian på skolen, reise og shoppe presang til niese H som fyller år 2 i helgen og niese K som fyller 7.

Dessuten: ny foundation og rødvin :Nikke:

Så skal Fabian kjøres til pappa'n sin, og så er det helg! :briller2:

Skrevet

Hei!

Lenge siden jeg har vært her nå.

Gratulerer med den kommende 30-årsdagen! :) Gleder meg til å lese referat.

:klem:

Skrevet

Takk for det Cielo..er en liten stund til ennå da.. :sjenert:

Apropos; var innom Galtung Interiør i dag for å sjekke om de tingene jeg har satt på ønskelisten er inne. Og det var det! :tommel:

Med unntak av mosaikkbord da, de hadde fått et i retur som det var kommet litt rust på, som vi kunne få ekstra billig. Må tipse mannen.

Ellers ha dagen gått med til besøk i lekebutikken (Fabian fikk Pókemon-kort og Sebbis en Brio-and i snor), kafébesøk med ungene, H&M og kjøpte gaver til nieser på posten og sendte gave til niese C, på Kremmerhuset og kjøpte to prismelysmansjetter til lysestakene på spisestuebordet :hoppe: og fire flasker rødvin.

Komps J skulle kanskje ta seg en tur i kveld, så da blir vel ikke de rødvinsflaskene så gamle kanskje ;)

1 time og 45 minutter til kvedsstellet begynner..

Annonse
Skrevet (endret)

Litt småuggen i dag.. :forvirret:

Kan vel egentlig ikke klage, da det er helt selvforskyldt ;)

Kompis J, kompis C og kompis T var her i går på grilling og rødvin.

Driver og teller på knappene om jeg skal dytte stridsøksen under teppet, og ringe mormor og høre om hun er interessert i besøk.

Egentlig er det hun som skulle bedt om unnskyldning, men det kommer aldri til å skje likevel.:riste:

Jeg gir henne EN sjanse( til :roll: ), hører jeg så mye som en antydning til snerk på stemmen hennes når jeg ringer kan hun glemme det.

DA gidder jeg virkelig ikke mer. Det får være måte på.

Mannen skulle egentlig jobbe i dag, men han kom raskt tilbake igjen, og med litt flaks kanskje han slipper å reise inn igjen.

Uventet bonus, hadde belaget meg på alenemortilværelse i dag.

Nå er de ute og leker, og jeg kan hygge meg med litt surfing og DJ Friendly på P3 :briller2:

Endret av Salamandra
Skrevet

Endelig sover Sebbisen.. Er ganske sigen nå kjenner jeg.

Har i grunnen vært en helt grei dag, dro til mormor. Helt ok, hverken mer eller mindre.

Så dro jeg og Sebastian og møtte mannen og T, T, C og M til lunsj.

Var en lyntur innom senteret og plukket med meg en turkis Vila-cardigan lik som den jeg kjøpte nylig i naturhvit.

Mannen kommer snart hjem (håper jeg), blir antakelig film på prosjektoren i kjelleren i kveld, har egentlig ikke overskudd til noe mer kjenner jeg.

Lurer forresten på om Sebastian driver og får en jeksel, han er skikkelig løs i magen nå og jeg synes han biter mye på fingeren sin om dagen.

Er ikke bare-bare å være liten heller.. :troest:

Skrevet

Sebastian ble syk i går. Feber, snørr og generelt pjusk, så han og mannen ble hjemme mens jeg og Fabian dro i 2-års bursdag til min vesle kusine H.

Pyton natt.. dvs kveld.

Sebastian hylte som en gris med 5-10 minutters mellomrom, men var rolig og blid (og våken! ) da han fikk komme i sengen min.

Til slutt tok mannen han med og sov sammen med han på gjesterommet i kjelleren. Kjempedeilig, hadde minimalt med tålmodighet igjen.. :sjenert:

Nå har han sovet litt, både i vogn og på brystet mitt :rosasmil: og sitter ved siden av meg med en saftis i tripp trapp stolen.

Krøllene til alle kanter, nesa full av snørr og blid som en sol ..Verdens søteste lille skapning :hjerte:

Skrevet

Hipp hurra for "mine innlegg"-funksjonens tilbakekomst :hoppe:'

(Kan hende den har vært tilbake en stund, men jeg har ikke oppdaget den før nå.. :sjenert: )

Skrevet
Hipp hurra for "mine innlegg"-funksjonens tilbakekomst :hoppe:'

(Kan hende den har vært tilbake en stund, men jeg har ikke oppdaget den før nå..  :sjenert:  )

Den har vært tilbake helt siden i går i 19-tiden! :sjarmor:

Det var et hjertelig gjensyn, gitt! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...