Salamandra Skrevet 17. august 2005 Forfatter #821 Skrevet 17. august 2005 (endret) Er syyyyk!! Og jeg med mine trange tårekanaler blir så sylte sause forkjølet med konstant renning av øyne at det er til å bli helt av..! Endret 17. august 2005 av Salamandra
Salamandra Skrevet 18. august 2005 Forfatter #823 Skrevet 18. august 2005 Takk for det, Jolie, jeg trenger det virkelig.. Er helt sylta..! Med nesa har jeg to alternativer; enten være så potte tett at jeg må puste med munnen eller at det renner vannaktig snørr fra begge nesebor ustanselig, jeg har valgt å gå for løsning to etter å ha slitt med løsning en i hele morges. Det er nå så.. det er de øynene som kiler og renner uavbrutt som plager meg mest. Hørte med en legestudent jeg var sammen med en gang hva jeg kunne gjøre med det. Han sa det kom av at jeg hadde trange tårekanaler og det eneste som kanskje kunne hjelpe var å stake opp tårekanalene.. Nå må jeg visst finne kantstein på internett..
Salamandra Skrevet 18. august 2005 Forfatter #824 Skrevet 18. august 2005 Kantstein er lokalisert. Det blir Herregård Gråmix fra Asak Nå vil jeg bli bedre snart, dvs jeg er nødt til å bli bedre, jeg har nemlig ikke tid til å være syk nå. Jeg må nemlig: - Bytte mannens grisedyre hettegenser inn i ny grisedyr hettegenser - Finne ut og handle inn det jeg skal ha på meg på lørdag - Finne (og kjøpe?) støvletter - Finne og kjøpe små plast-buksbomballer fra Sia til å ha i de nye søte potteskjulerne mine. - På biblioteket og kjøpe kommunens bygdehistorie bind 1-6 (utenom 2) for pappa - På Skeidar for å se om de har gardiner og puter i likt stoff som i setene på den nye spisestua - På Kid for å se om det finnes noen ferdigsydde gardiner der som er brukendes til vintergardiner. Har noen i hvit lin nå, og det blir litt vel sommerlig, særlig med alle de hvite møblene jeg har kjøpt. - Kjøpe nytt batteri til klokke og bilnøkkel - Ta sol (begynner å miste brunfargen )
Salamandra Skrevet 21. august 2005 Forfatter #825 Skrevet 21. august 2005 Nå er jeg frisk av forkjølelsen, men har pådratt meg en ørliten fyllesyke i stedet.. Sebastian har sovet over hos faren min og kona igjen (sin 2 sove-borte-hele-natten-natt) og Fabian er hos pappa'n sin i helgen, så jeg og mannen og oen kompiser var ute i går. Synes det er så koselig å gå ut med mannen, mye morsommere enn å gå ut uten han. Vi droppet nachspiel og jeg kan ikke akkurat si at jeg angrer på det i dag. Hva skulle vi nå der å gjøre? Mye bedre å reise hjem og litt istedenfor.. Fin dag i går på mange måter egentlig, shoppet nye klær og sko til meg og mannen også. Mannen fikk: - to par sko - trøye til å ha inni den nye, kule "Moods" jakka si. - solbriller - olabukse Salamandra fikk: - Brune støvletter med rund tupp. Mmmmmmmm!! Elsker dem!! Og for en deilig opplevelse det var å gå ut uten å få vondt i føttene av høyhælte sko! - to armbånd og øreringer i "gull" - Hvitt belte (som jeg tror jeg skal bytte) - Mosegrønn omslagstopp i bomull fra HM. Gørfin Hadde på den med hvit singlet inni og hvitt skjørt.. og nye støvler ) I dag blir det bare kravling på sofaen med mannen og Formel 1..og kanskje litt Nei, nå skal jeg dra ned på bensinstasjonen og kjøpe aviser (.. for jeg er vel kjørbar nå? :klø: )
Salamandra Skrevet 22. august 2005 Forfatter #826 Skrevet 22. august 2005 For å kompensere litt for gårsdagens sofakravledag har jeg vært litt mer friskus i dag. En times trilletur (fy søren så fornøyd jeg er med den nye vognen! Fabelaktig! ), ymse husarbeid, pappa til lunsj her, tur til Kid og deponerte på en gardin jeg ikke skal ha. Den er mørkebrun, men feil brunfarge i forhold til den mørkebrune veggen min, må ha noe som er mer gyldent på farge ) Jeg byttet dessuten det beltet jeg kjøpte, og fikk meg fin og myk kremhvit cardigan i stedet. Mycket bättre Har egentlig gått og ventet på regn i hele dag, sånn at Sebastian skulle få oppleve hvordan det er å leke ute med regntøy og gummistøvler, men regnet kom for sent. Kanskje i morgen? Har allikevel vært ute i dag, har lekt "har'n" med Fabian og Sebastian (dvs Sebastian stabbet mest rundt og skrålte og lo ) og spist bringebær i farmor og farfars hage. Kjenner jeg er ganske sliten... :rosasmil: TV-programmet er vel ikke så halvgæær'nt i kveld mener jeg å huske, det passer meg ypperlig.
Salamandra Skrevet 23. august 2005 Forfatter #827 Skrevet 23. august 2005 Blir ikke enig med meg selv i om jeg skal ta på meg det lille jeg har av allværstøy, sette på Sebbis regntøy, regntrekk på vognen og GÅ til biblioteket i dag... .. eller om jeg skal ta bilen.. Tenk sågod samvittighet jeg får hvis jeg går.. på den annen side; jeg må i butikken en tur også, og jeg får ikke plass til alt på vognen, så jeg må kjøre litt også. OK, jeg kjører til biblioteket og GÅR til butikken. Tror jeg. Skikkelig varm te, stearinlys og Judging Amy kveld i kveld kjenner jeg. Me like!!
Salamandra Skrevet 23. august 2005 Forfatter #828 Skrevet 23. august 2005 Det ble ikke gåing hverken til bibliotek eller butikk, men har vært ute med regntøykledd Sebbis. Jeg hadde vel sett for meg at han skulle tasse litt rundt, kanskje tråkke litt oppi vanndammer og sånn, men han foretrakk å ligge på magen i leira og smøre hendene sine oppi, samt å leke med vannet fra vannkranen vi har på utsiden av huset. Resultat: ungen var like våt og møkkete inni som utenpå Hadde egentlig tenkt meg en 1-dupp-strategi i dag, men han var så trøtt og sliten at jeg ikke haddeannet valg enn å legge han en dupp til. Altfor sent selvsagt, så nå kommer jeg til å slite med å få han til å sove i kveld. Det får gå. Nå skal jeg slappe av med tente stearinlys i vinduet og Se&hør på sofaen. :rosasmil:
Salamandra Skrevet 24. august 2005 Forfatter #829 Skrevet 24. august 2005 (endret) Har vært på shopping igjen i dag. (vet jeg har handlet mye i det siste, men det trengtes, klesskapene våre var veldig glisne (jeg er nemlig veldig ivrig på kaster'n og gi bort til Uff'ern ) Handlet klær til Sebastian i dag: 3 joggebukser (synes HM har så dumme bukser, alle de fine har fôr, og det blir så tykt vinterstid når han har strømpebukse inni) En haug med sokker (nesten alle han hadde var for små) 4 bodyer i str 86 (har vokst ut av alle i 74 og 80) En tynn, hvit bomullsgenser (bruker sjelden tykke gensere høst og vinter, mest langermet body ) Pysj Endelig fikk jeg sortert og ryddet i kommoden til Sebbis, så nå står det en stor, velfylt pose med fint guttetøy i str. 74 til J&J's lille P. Dessuten fikk jeg hentet bumperbar'en til vogna (bøylen som sitter over barnet). Var spent på hvordan den skulle festes, men som på alt annet på den vognen var det såklart en genial og enkel patent. Lett å ta av og på. Tror faktisk jeg betalte for lite for den. Hun tok 229,- men jeg tror den koster 279,- Var innom gynekologen min og hentet ny resept på p-piller, ville ha nytt merke siden jeg blir så premenstruell av Trinordiol. Skal prøve Jasmin i stedet. Det ringte en fyr i går kveld som var interessert i å gi 7000,- for spisestuen vår (den gamle), så jeg klæsket til jeg. Han skal hente den i kveld eller i morgen. Jippi! Fabian skal på fortballtrening i dag, tenkte jeg skulle bli med i dag, jeg må uansett snakke med treneren for å få info om cup'en han skal spille i helgen. Han må jo ha drakt også.. Til helgen kommer kompis C for å hjelpe til med den siste malingen på huset og garasjen, og T skal legge opp det elektriske på garasjen. Blir koselig med utelamper på hver siden av garasjeporten! Jeg skal passe unger mens gutta jobber... Endret 24. august 2005 av Salamandra
Siam Skrevet 24. august 2005 #830 Skrevet 24. august 2005 Så koselig det høres ut som dere har det! Også så flink du er til å shoppe! Men det er moro det. Ha en riktig så fin dag med gutta dine.
Salamandra Skrevet 24. august 2005 Forfatter #831 Skrevet 24. august 2005 Så koselig det høres ut som dere har det! Også så flink du er til å shoppe! Men det er moro det. Ha en riktig så fin dag med gutta dine. ← Takk for det Siam Hyggelig at du oppfatter det som at vi har det koselig ( vi har det... kjempekoselig til og med.. , det har blitt mye shoppingreferater her i det siste, jeg fremstår sikkert som den grunne og materalistiske kjerringa Er litt spesielt nå som jeg har pådratt med vogndilla og i tillegg skal fornye hele familens garderobe nå før høsten og vinteren da, jeg får unnskylde meg med det.. Snill og hyggelig mann med gigahenger var her i ettermiddag og hentet den gamle spisestuen vår. Kjempefint å få det ut av verden, pluss at jeg slipper å irritere meg over mismatchende moderne kirsebærskjenk shabby-chic stua mi.. Men jeg er inne på interiørting (igjen), jeg så noen supersmaskens ferdigsydde gardiner i dag!! De koster såklart 3 ganger så mye som jeg hadde tenkt å bruke på vintergardiner, men gudbevaremegvel så nydelige de var. Sukk. Gyldne og tykke, akkurat sånne jeg hadde sett for meg. Dobbeltsukk. Nevnte det for mannen og han syntes ikke de var dyre i det hele tatt, og virket som han var veldig for at vi skulle kjøpe sånne..? I det hele tatt har han vært positiv til alle mulig innkjøp for tiden, har vi vunnet noen penger jeg ikke vet om? Jaja, hvis han insisterer på at vi skal kjøpe de gardinene skal da ikke jeg la meg be to ganger.. Han skal forresten på jobb-greier i morgen med overnatting. Han får antageligvis vite om han skal jobbe som prosjekteder eller ei.. og jeg skal antagelig bevilge meg et glass rødvine ller to, det er så fryktelig lenge siden sist.. :rosasmil: (Dvs ikke lenge siden sist konsumerte alkohol, men lenge siden jeg tok et par glass rødvin på en vanlig hverdag for meg selv. Jeg la nemlig fra meg igjen de litt kontinentale drikkevanene jeg la meg til for noen måneder siden.. (Smiley henviser til spanjol/franskmann, ikke trønder.. ) Alenekveld helt for meg selv... kanskje lese bok da.. Men HVOR har jeg i min rydde-iver lagt fra meg DaVinci koden?
Salamandra Skrevet 25. august 2005 Forfatter #832 Skrevet 25. august 2005 Plan for dagen: - Dusje - Besøke J og lille P. (Huske å ta med tøy) - Handle - Shine litt i 2 etg, + skifte på senger - Betale regninger og skrape sammen 5000,- å sette inn på felleskontoen.. - Legge barn - Rødvin og TV/Internett Jeg var forresten blitt observert av ei inne på NM.. http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=313889
Salamandra Skrevet 25. august 2005 Forfatter #833 Skrevet 25. august 2005 Dagen ble omtrent som planlagt, snart bare rødvinen som står igjen... Koselig besøk hos J og lille, søte P i dag. Fabian har hatt en kompis her siden etter skolen, han har nettopp blitt hentet og Sebbisen har nettopp lagt seg, så nå begynner det å dra seg til.. :rosasmil: Måtte finne på noe godt og populært til middag i dag siden vi er alene hjemme og Fabian hadde besøk. Det ble pannekaker.. Hadde egentlig tenkt til å skrive mindre om shopping men i og med at jeg fikk den første sendingen fra H&M i dag sier det seg selv at det ikke går.. Jeg ble litt skuffet over at ikke det brune tweedskjørtet var med på denne sendingen, men det som derimot var med var dette: Fabian: 1 olabukse 2 hettegensere, en lime og en blå 1 joggebukse Sebastian: 2 joggebukser 1 mørkebrun hettegenser i fleece 1 naturhvit bomullsgenser Mannen: 1 mørkeblå hettejakke Salamandra: 1 mørkebrun bukse m/silkebelte og brosje 2 finstrikkede gensere m/rund hals og 3/4 arm i grålilla og mørkebrun Sånn, NÅ kan jeg skrive om noe annet Det er så morsomt å se hvor flink Sebastian har blitt til å kommunisere selv om han ikke har noe særlig ordforråd ennå. Han greier fint å gjøre seg forstått likevel, og det er helt utrolig hvor mye han skjønner av det vi sier til han, selv om han ikke sier noe fornuftig selv.. For eksempel; hvis han kjeder seg inne og vil ut, vinker han til meg og gir meg et slengkyss, tasser ut i gangen,henter sandalene sine, stiller seg foran ytterdøren og sier "Dæ!" Dæ!"
Salamandra Skrevet 25. august 2005 Forfatter #834 Skrevet 25. august 2005 De planlagte 2 vinglassene (og vel så det) er konsumerte, og jeg fant ut det var bedre å skrive litt her i min egen dagbok istedenfor å lire ut av meg all slags vås i alle andres.. Måtte snakke litt med mannen og forsikre meg om at vi skal være sammen for alltid etter å ha lest de ti første sidene i Anonyma's dagbok.. Vi skal være sammen for alltid, vi MÅ det Han var heldigvis helt enig.. Nå skal jeg ikke ha mere rødvin, tvert imot nå skal jeg ta kvelden..
Salamandra Skrevet 26. august 2005 Forfatter #835 Skrevet 26. august 2005 (endret) Mmmmm, den tiden på formiddagen når Fabian er på skolen, oppvaskmaskinen og vaskemaskinen surrer og går og Sebbisen ligger ute i vognen og sover....den er jammen meg deilig.. Tror ikke jeg har lyst til å begynne å jobbe igjen jeg.. Det er egentlig ikke helt sant, jeg kunne faktisk tenkt meg å jobbe et par år i barnehage på småbarnsavdeling nå som Sebastian er liten. Koselig og meningsfull jobb, minimalt med overtid og perfekt arbeidstid.. bare så synd det er så dårlig betalt!!!! Må undersøke litt nærmere hva jeg kunne fått i lønn som barnehageansatt, jeg har jo jobbet i bhg tidligere.. og så er jeg jo ingen ungjente lenger akkurat.. Endret 26. august 2005 av Salamandra
Salamandra Skrevet 26. august 2005 Forfatter #836 Skrevet 26. august 2005 Da er søknad om barnehageplass ferdig utfylt, sender den senere i dag. Er spent på om vi får plass fra januar sånn som vi ønsker, om vi må vente til august.. eller om vi får plass i det hele tatt? Har jo egentlig sånn halvveis en avtale med ei som bor i samme veien som oss om at hun skal passe Sebastian fra januar til sommeren, men ingenting er avgjort ennå, derfor tenkte jeg det var like greit å søke om plass alleredefra januar. Så da var det "bare"å finne seg en jobb da.. Og HVOR i heiteste huleste er den vesken med alle attestene og CV'n min? Kom også på... må søke om SFO-plass til Fabian fra januar..
Salamandra Skrevet 27. august 2005 Forfatter #837 Skrevet 27. august 2005 Er pumpa.. Har vært med Fabian på Cup i dag. Han har spilt tre kamper, og scoret to mål! Mamma'n sprekkeferdig av stolthet over flink unge..! Har huset fullt av folk i helgen, kompis T med datter T er her i hele helgen (Lille T skal spille på den samme cup'en i morgen) mens T hjelper oss med det elektriske på garasjen. Kompis C er her i dag og hjelper til med det som står igjen av husmaling (og blir her på middag, vin og overnatting) og kompis J skulle komme på middag og vin. .. også jeg som får helt åndenød av å ha det rotete får virkelig svingt meg Koselig med besøk allikevel da.. og veldig hyggelig å få hjelp med hus-ting Nå er i allefall minsten i seng, selv om han er lys våken, og de to andre krapylene sitter i kjelleren med nabogutt M og spiller PS2. Kjenner jeg er litt lurven i halsen i dag, håper virkelig ikke jeg blr syk igjen nå asså!! Mumser paracet og håper på det beste.. :rosasmil:
Salamandra Skrevet 29. august 2005 Forfatter #838 Skrevet 29. august 2005 Er fortsatt litt sånn småpjusk, kjennes ut som om jeg går og brygger på noe, men så vil det liksom ikke helt slå ut. Får ta det litt med ro og la immunforsvaret jobbe litt med saken så går det het sikkert snart over. Nå har vi solgt bilen min (Mégane'n), og jeg skal overta Laguna'en. Mmmmmmm! Er veldig glad i den bilen, den er helsmaskens å kjøre og ganske kul å se på til å være en stasjonsvogn. Og så lyser det så fint blått lys fra dashbordet. :rosasmil: Mannen hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en gammel Mercedes og bruke mellomlegget til å betale ned mer på lånet vi har hos svigers på tomta, men jeg tror han skal få bilselgerkompis J til å finne en annen, billig bil til han som vi kanskje kan tjene litt på når vi selger igjen. Han får nå styre på, legger meg ikke så mye oppi det i og med at dette blir hans bil. Jeg får jo kjøpe og selge barnevogner som jeg vil, så da har jeg ikke så mye jeg skulle sagt.. Venter på tlf fra helsestasjonen, må få dratt ned i løpet av uka så Sebbis får tatt den vaksinen han skulle tatt for 1 1/2 mnd siden. Prøver på nytt med slanking's igjen også (for 472648737124 gang denne sommeren.. ) Nå er ferien deinitivt over, og jeg er bar nødt til å skjerpe meg før jeg legger på meg igjen alt jeg har gått ned..
Salamandra Skrevet 29. august 2005 Forfatter #839 Skrevet 29. august 2005 Skal straks ned på helsestasjonen så Sebastian får vaksine nr. 3 . Greit å få det ut av verden, det blir jo sjelden så fælt som man ser for seg.. Må nesten ta med Fabian, får håpe han ikke blir t fortvilet over noen skal stikke i lillebroren hans, han kan være ganske følsom sånn.. Røyk på to O'boy is og to pizzabiter fra i går.. Pokker! Får spise knekkebrød med magerost til middag for å veie opp da..
jolie Skrevet 29. august 2005 #840 Skrevet 29. august 2005 (endret) Og så lyser det så fint blått lys fra dashbordet. :rosasmil: Det er jo slike ting som er viktig når man kjøper bil! Takk for vogtips inne hos meg! Vi er nok ikke helt ferdigbestemte enda, nei. Men er Quinnyen så tung altså? Vi får jo sommerbarn, og da synes jeg det passer greit med en litt 'trang' vogn. Hadde vi skulle hatt smått i oktober hadde jeg nok valgt en litt mer romslig variant. Og intet bestemt enda, selvfølgelig. Bare litt Når ungen blir stor nok vil jeg uansett bare ha en sånn minivogn. Ikke reisetrille, men sånn helt enkel med bare sete som kan settes i to posisjoner, fire hjul og en kurv under. Det høres kanskje ut som enhver vogn Men poenget er da at ungen skal gå, og ikke sitte i vogn på tur. Men jeg skjønner behovet for en hvil for korte bein innimellom, og da vil jeg ikke dra på en gigavogn. Kanskje bare slå til på en EasyWalker? Nå skal jeg slutte å okkupere boka di med vognprat! Bare tenkte at du kanskje var litt.. erfaren på dette området Endret 29. august 2005 av jolie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå