Salamandra Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #761 Del Skrevet 27. mai 2005 Er i bedre humør i dag; dvs jeg ble det etter å ha prøvd på meg den lyserosa bikinien med knytinger i siden.. Den satt som et skudd nå..! Ble litt molefonken da jeg ringte kontofonen og fikk beskjed om at det stod 200,- der :o . Det kunne jo ikke stemme tenkte jeg (men som regel så stemmer det likevel.. :-? ) og for en gangs skyld hadde jeg rett!! Jeg har nemlig fått over 6000,- fra trygdekontoret (sikkert feriepenger for fødselspengene) og så blitt trukket 7000,- i fast oppdrag til felleskontoen, så det betyr at jeg har 7000,- kroner jeg da, og er ferdig med shoppingen jeg hadde planlagt. Jippi! (Dvs 6000,- da, lar det stå igjen 1000,- på felleskontoen. Er Fornuftig-Salamandra) Tenkte jeg skulle være litt smart og handle inn litt mat sånn at vi slipper å dra rett i butikken med en gang vi kommer hjem. Et par middagsglass, en uåpnet juice, Pepsi Max, en frossenpizza og litt uåpnet pålegg kan være kjekt å ha. Planer for dagen er: - Vaske klær og pakke for 4 stk. - Handle litt - Gå tur - Støvsuge og shine litt (mye hyggeligere å komme hjem til enn møkkete rotehus) - Vaske kjøleskap 9,6 Det går jo den rette veien, til tross for kjempemensen og 1 1/2 glass rødvin i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #762 Del Skrevet 27. mai 2005 .. og passene til ungene kom i posten i går. Gudskjelov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #763 Del Skrevet 27. mai 2005 Planer for dagen er: - Vaske klær og pakke for 4 stk. - driver på - Handle litt - done - Gå tur - done - Støvsuge og shine litt -driver på - Vaske kjøleskap -done I tillegg: - Vanne blomster - done - Plante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #764 Del Skrevet 27. mai 2005 Da er pakking sånn mer eller mindre ferdig.. skal snart legge meg, skal opp gørtidlig i morgen for å rekke fly. Hasta la pasta amigos !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 31. mai 2005 #765 Del Skrevet 31. mai 2005 Håper dere koser dere på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #766 Del Skrevet 5. juni 2005 Vi har kost oss masse, Moonchild Takk for hilsen.. :D Hadde stort sett fint vær (er knallbrun ), et par dager med en del skyer bare. Reisen gikk veldig greit, det eneste skåret i gleden var at sekken til mannen med laptop'en og en del datautstyr ble stjålet. Det får vi jo igjen på forsikringen så det er ingen krise. Mannen har begynt pappapermisjonen sin nå, så det blir noen deilige uker fremover tenker jeg. 13,5 Jeg trodde ikke det var sant da jeg veide meg i morges.. FIRE kg på en uke?? Har riktignok bolla meg skikkelig på ferie men likevel? Er bare en ting å gjøre da, på'n igjen med turer og pulver.. Har allerede begynt. Jeg er så teit asså.. At jeg aldri lærer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 5. juni 2005 #767 Del Skrevet 5. juni 2005 13,5 Jeg trodde ikke det var sant da jeg veide meg i morges.. FIRE kg på en uke?? Har riktignok bolla meg skikkelig på ferie men likevel? Er bare en ting å gjøre da, på'n igjen med turer og pulver.. Har allerede begynt. Jeg er så teit asså.. At jeg aldri lærer.. Først: du er slett ikke teit! Og ikke for å være slem altså, men hva hadde du trodd, da? Når kroppen blir vant til å leve på ca 500 kcal om dagen, så fyker den rett opp igjen når det blir ordentlig mat å få! Og det er ikke mye mat du får for 500 kcal - en skikkelig frokost og litt lunsj fx. Kan du ikke heller prøve gode trimturer (som jeg vet du allerede driver med) og sunt kosthold? Det er mange nettsteder som tilbyr 'slankedagbøker' - både gratis og som betalingstjeneste. De man betaler for er jo de beste, siden de har kcal-utregning etc. Også er det kjempemotiverende å se hvor mange kcal man har igjen den dagen, samt hvor mye av 'budsjettet' en neve potetgull faktisk utgjør. Om du holder på med dette pulveret ditt til de restrerende 13 kiloene er borte, så kommer forbrenningen din til å være rævkjørt når du er ferdig. Med en gang du begynner å spise normalt, så vil vekta gå taktfast oppover. Og å leve på slankekurer og pulver hele livet er ikke særlig sunt i lengden. Man gjør kroppen sin en bjørnetjeneste. Kloke hoder sier at man ikke bør slanke bort mer enn 10% av kroppsvekta si av gangen, men ta en pause og stabilisere der noen uker, før man setter igang med nye 10%. Videre sier de kloke hoder at halvparten av de kcal man 'kniper inn' bør være fra trening. Da går man jevnt ned på en sunn måte for kroppen. Og en kvinne (med 'normal' kroppsvekt) bør vel ligge på et sted mellom 1200 og 1800 kcal om jeg ikke husker helt feil - for å holde vekta. Ikke meningen å vifte med store pekefingre i boka di og si fy fy. Bare fortelle mitt syn på saken. Det er merkelig det der, men man bryr seg jo om folk her inne Herlig å høre at dere hadde det flott på turen! Ikke misunnelig i det hele tatt. Der sitter du med solbrun kropp, mens jeg er sørgelig vinterblek og med legger som ikke har sett solen siden august i fjor. Herrlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #768 Del Skrevet 6. juni 2005 Joda, Jolie.. jeg vet jo så godt hva som er det riktige å gjøre, spise mindre og bevege seg mer. Grunnen til at jeg synes jeg har vært så teit er at jeg ikke klarer å moderere meg.. når jeg først slipper opp litt så ryker hele opplegget... Det er bare sånn at jeg har fått et så ødelagt forhold til mat (etter at jeg slanket meg etter at jeg fikk Fabian.. var på randen til spiseforstyrrelser) at jeg har bare to moduser; AV og PÅ. Hvis jeg er PÅ er jeg kjempeflink og har ingen problemer med å holde meg unna fett og sukker og går masse turer. Er jeg AV spiser jeg akkurat hva jeg vil. Sjokolade, pizza, loff osv osv. Har prøvd en fantasillion ganger å finne en middelvei men det er kul umulig. :-? Regner med at når jeg når målet mitt blir jeg nødt til å ha AV og PÅ-dager eller uker for å holde vekten. Dumt at det skal være sånn, men det får så være. 12,0 i dag, så da var det ikke så ille som først antatt. Men ille nok. Er PÅ igjen nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #769 Del Skrevet 6. juni 2005 Dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #770 Del Skrevet 6. juni 2005 .. og har slankedagbok på nett hvor jeg skriver opp vekten, hva jeg spiser og hvor mye jeg trimmer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. juni 2005 #771 Del Skrevet 6. juni 2005 Skriv litt mer om ferien, da! Jeg vet ikke når jeg kan komme meg på tur igjen selv, så jeg må leve gjennom egne og andres ferieminner så lenge. Dessuten er ferie, og nå for tiden: ferie med barn, et tema jeg alltid er interessert i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #772 Del Skrevet 6. juni 2005 Uæææhhh..!!!! Nå mistet jeg heeele feriereferatet jeg hadde skrevet til deg Klips.. Får skrive et nytt et senere i dag, Sebbis er våken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #773 Del Skrevet 6. juni 2005 Prøver igjen... Flyturen både opp og ned gikk veldig greit. Noe kravling ble det jo, men helt overkommelig siden han sov i godt og vel en time både på vei ned og hjem igjen. Fabian er ikke noe problem; han har jo gameboy'en sin han.. (forøvrig en fantastisk oppfinnelse..! ) Hotellet var helt ok, særlig tatt i betraktning hvor billig det var. Fikk egentlig utdelt leilighet i 3 etg, men fikk byttet til en mye større som lå i 1 etg, mye enklere med barnevogn. Hotellet lå bare noen få meter fra stranden.. som var veldig langgrunn med hvit pulversand og lyst turkis vann som holdt en 22-23 grader omtrent. Ved siden av stranden går det en strandpromenade med masse hoteller og restauranter. Dessuten var det et badebasseng like ved leiligheten vår som stort sett var uten folk, så vi hadde både basseng og solsenger helt for oss selv. Et annet sted på hotellkomplekset var det et større bassenganlegg men det var stort sett stappfullt av tyskere som hadde vært ute og reservert solsenger med håndklærne sine før klokka 7 om morgenen, så der var vi lite. Hjelper lite at bassenget er flott med svære palmer og sånt når man må ligge som sild i tønne Det ble mye bading, særlig på Fabian. Han tok på seg svømmeringer om morgenen og de hadde han mer eller mindre på seg til han gikk i dusjen på ettermiddagen/kvelden. Sebastian badet også.. var sånn passelig søt der han duppet rundt i babybaderingen sin og solhatt Smilte fra øre til øre med de 3 1/2 tennene sine.. ¨ Litt kavete å være ved bassenget så lenge han var med og var våken, for han skulle bare krabbe uti til Fabian i ett sett. Stranden derimot funket perfekt, så vi kjøpte bøtte og spade og sånt til han som han satt og puslet med i vannkanten. Hadde kjøpt inn masse Huggies svømmebleier før vi reiste, og de fungerte veldig greit. De trakk ikke til seg så mye vann når han badet, men holdt på det som kom innenfra for å si det sånn.. Restaurantene vi spiste på var av ymse kvalitet. De to siste kveldene var vi imidlertid og spiste på en veldig fin en som heter Bistro Mar. Ligger ved fritidsbåthavnen i Alcudia. Servicen var upåklagelig, maten nydelig, omgivelsene var pene og prisene var omtrent som på de andre restaurantene vi var på. Svigers satt barnevakt en kveld, men det var heller sparsommelig med uteliv, i allefall der hvor vi bodde. Tok et par drinker i en bar og tuslet hjem igjen. Var veldig romantisk da, vi var skikkelig på flørter'n.. :rosasmil: Følte meg ganske fjong med de hvite skoene med ankelrem og høy hæl, knallbrune legger, hvitt skjørt og turkis topp. Det ble no' på meg den kvelden for å si det sånn.. Det ble ikke så mye shopping, prisene i Alcudia er horrible (med unntak av alkohol og mineralvann.) Klær f.eks. var helt håpløst. Enten var det overprisede billige jalla-klær fra heslige turistsjapper eller så var det grisedyre designerklær. Ingenting midt i mellom. Vi shoppet derfor bare: - Ankellenke i gulldublé til meg - Sparkesykkel til Fabian - 1 liter vodka og 1 liter tequila :enig_animasjon: .. jo, også et tøft skaut til Sebbis da vi ikke fant solhatten hans.. Ellers gikk det veldig greit å reise med svigers, litt luksus å være fire voksne og to barn. Vi bor jo ved siden av dem til vanlig, så overgangen ble jo ikke så stor. Litt fnatt får man (jeg) innimellom, men ingenting av graverende art.. Kveldene tilbragte vi stort sett på terrassen vår med kortspilling. Jeg vant mest. .. og det var vel det.. Jeg ble såklart brunest Skal ta en soltime eller to i uken gjennom sommeren for å holde på brunfargen hadde jeg tenkt.. pluss for å få bort stygge skiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #774 Del Skrevet 6. juni 2005 Opplysninger av ymse slag: - Jeg har kjøpt meg nye tøffe joggesko jeg skal bruke når jeg går tur, en badeshorts til Fabian så han har skift og noen stableleker til Sebastian. - I går plukket jeg en gigabukett med markblomster (st.hansblomster, hundekjeks, sennepsblomster, smørblomster og noen strå med lillaaktig farge) som jeg har stående i melkespannet i sink som står ved siden av inngangsdøren. Det er så fint! - I kveld skal jeg på homeparty til A-M. - Jeg blir så irritert på mormor når hun ikke gidder vise noen som helst interesse for det jeg har å fortelle. :evil: Sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #775 Del Skrevet 7. juni 2005 Tidlig på'n i dag.. Rommet til Sebastian flommet over av morgensol klokka halv seks i morges så lille knøtt trodde sikkert det var langt på dag, og ergo umulig å få til å sove igjen. Mannen har permisjon nå, så strengt tatt synes jeg at han kunne ta denne første økten, men han satt oppe og spilte Playstation til klokka halv to i natt, så sånn ble det ikke. Grrr.. Dermed er ikke klokken åtte engang, og jeg har allerede vasket alle gulvene i 1 etg, ryddet ut av oppvaskmaskinen, spist og gitt frokost og lagt sammen tøy.. Tenkte jeg skulle gå en tur nå før K og M kommer hit på barseltreff 11,4 Flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 7. juni 2005 #776 Del Skrevet 7. juni 2005 De satt ikke så hardt de feriekiloene, da. Er det ikke deilig å se at de forsvinner igjen? Nyvaskede gulv før kl åtte? Jeg tror du er gæren! Gjør meg en tjeneste da: slapp av hele resten av dagen! Ha en super dag, enten det blir den ene eller den andre veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #777 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er en fryd, Jolie.. 3,2 kg på tre dager er ikke verst. Er sånn at jeg ikke tror det er sant når jeg stiller meg på vekten om morgenen. Men veier meg flere ganger, så jeg må jo gå ut i fra at det stemmer. Ikke bare hadde jeg nyvaskede gulv før åtte i går morges, men jeg rakk mye annet også: 1 times trilletur i raskt tempo på morgenen, dandere lunsj til K og lille M, nesten en times trilletur til med K, haugevis med klesvask, en soltime, skifting av sengetøy på Sebbis og vår seng, "Hus til salgs", "What not to wear" og Frustrerte fruer. I dag skal vi male hus Får ikke låne rullestillase før fredag ettermiddag (og det er selvsagt meldt regn både fredag og lørdag ) men vi kan jo begynne på det vi ikke trenger stillase til, det er jo en del det også. Får mange ideér til hagen og tomta om dagen, må snart vinne noen penger så jeg får realisert dem.. :-? Forresten; følte meg veldig kreativ her om dagen da jeg gikk til butikken. Plukket med meg en svær bunt med sånne lange strå som er bustete og grålilla i enden, tror kanskje det er Timotei? (Noen mer kyndige i norsk flora må gjerne bekrefte eller avkrefte) og tok av alle grønne blader sånn at det bare var stilk og busten (aksen?) i enden igjen. Tvinnet buketten sånn at den ble stående litt vridd (skikkelig enkelt å forklare ) i en høy, rund glassvase. Det ble så kult! 10,3!! Bare 900g unna det jeg veide den morgenen da jeg dro til Mallorca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. juni 2005 #778 Del Skrevet 8. juni 2005 Takk for deilig reiseinnlegg Der skulle jeg gjerne vært nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #779 Del Skrevet 8. juni 2005 Der skulle jeg gjerne vært nå... Jeg også..! Note to self: Huske å tippe vikinglotto og joker i dag Har et par timer helt barnefri.. Har ikke gjort noe fornuftig, og det er jo bra til meg å være. Plages så lett med dårlig samvittighet hvis jeg ikke bruker tiden min konstruktivt. Må hele tiden si til meg selv at jeg ikke har grunn til det. Jeg har jo allerede støvsuget 2 etg, lagt sammen klær, ryddet ut av oppvaskmaskinen en gang (skal ta neste snart), redd opp senger og vasket badet, så hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for å slange meg litt på sofaen med Dr. Phil og Glamour..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #780 Del Skrevet 13. juni 2005 Endelig på nett igjen, har vært uten internett og telefon i flere dager... Skriver mer senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå