Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Det ser ut som en blomsterbutikk her.. :o

I forrige uke kjøpte jeg en bukett med fresia... fint å ha til helgen tenkte jeg siden tulipanene var gått av skaftet..

Mannen hadde tydeligvis tenkt det samme (dvs ikke nøyaktig det samme, mer sånn "Salamandra vil sikkert erstatte de slitne tulipanene på spisebordet, da blir hun nok glad hvis jeg kjøper med blomster i dag " tenkte han) så han kjøpte med seg tre røde roser og en bukett med hvite liljer.

.. og i dag kom han jommenimeg med en bukett med tulipaner i forskjellige farger.. helt uoppfordret..

:ler:

I morgen skal jeg og x'en på foreldresamtale på skolen til Fabian.

Det gikk jo strålende sist, bare uhemmet skryt av godgutten, får håpe hun er like fornøyd med han i morgen. Han la seg forresten særdeles blid og fornøyd i kveld.. jeg lot han få slå meg i Ludo mens han spiste kveldsmat. Kjenner ingen som er så fornøyd med seg selv når han vinner :danse: .. og så utrolig deppa når han taper :( som Fabian...

Utpreget konkurranseinstinkt. Aner ikke hvor det kommer fra, ikke meg i hvertfall. :ler:

Ellers intet nytt under solen.. som jeg kommer på nå i allefall.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har mannen bestemt at vi skal selge bilen min nå.. og sannsynligvis kjøpe en av samme typen som hans; en Renault Laguna stv. -02 modell. (Jeg har Mègane stv. -01 nå)

Samme for meg, bare det er en oppgradering.. :sjarmor:

Vi fikk Mèganen så billig gjennom en bilselgerkompis, så vi trenger sannsynligvis ikke legge noe i mellom. :tommelsmil:

Jeg forklarte for mannen da jeg var inne i vognbytte-psykosen min i forrige uke at det kunne sammnelignes med da han er i markedet for ny bil.. undersøke typer og priser, vurdere eget salgsobjekt og sånn..

Da forstod han meg veldig godt.. :ler:

Han var dessuten så fornøyd med bildene jeg tok av Emmaljunga'n og de tingene jeg har lagt ut for salg (det var liksom ikke måte på hvor flink jeg var.. :ler: ) så nå har jeg fått i oppdrag å vaske og ta bilder av bilen vi skal selge. Visste han hadde noen baktanker.. ! :roll:

Den ser jo ok ut innvendig nå da, det er jo ikke lenge siden jeg vasket den, og det er fort gjort å kjøre den gjennom bilvasken på bensinstasjonen her nede.

Gleder meg til ny bil! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! :hoppe:

Nå er det jo ikke såå stor forskjell på hverdag og helg for meg som hvis jeg hadde jobbet selvsagt, men det er jo koselig å ha mannen hjemme på dagtid.

Ingen planer for helgen.

Fabian skal til pappa'n sin, og mannen skal til kompis J i kveld.

Fikk mye skryt av Fabian på foreldremøtet i går.. :briller:

Moro med skryt!

De ringte forresten fra Hoppeloppeland for å bekrefte bestillingen min på barneselskap der neste helg,

Jeg hadde egentlig bestilt matservering klokka 13.00, men det var fullt allerede, det eneste ledige de hadde var klokka 10.00 :o

Måtte jo bare ta den da.. litt tidlig men, det får ikke hjelpe. Får se det positive med det; da er det kanskje ikke så stappa fullt av unger der at de må stå i kø for hver minste ting de skal gjøre.. Lov å håpe i hvertfall.. :roll:

Må huske og kjøpe og levere invitasjoner innen mandag kveld.

Har ikke helt bestemt meg for hva Fabian skal få i gave av oss.. Han ønsker seg golfhansker, rulleskøyter (det skulle mamma kjøpe)og no' nytt jojo-styr som var kommet. Dessuten trenger han klær, han har vokst så veldig.

Gaveplan:

Svigers: Jojo-dings og film (Stor Ståhai)

Mamma: Rulleskøyter

Meg og mannen: Ny sykkelhjelm, golfhansker, klær (må finne myke klær uten knapper, glidelåser eller annet, det er det han foretrekker.. :ler: )

Se det.. verre var det ikke. :D

Håper jeg får lønning snart.. dvs feriepenger er det egentlig, jeg er nemlig ferdig med permisjonen min nå, så disse neste ukene er ferieuker jeg har tatt ut. 18 mai begynner mannen sin 4 uker lange permisjon. Egentlig veldig dumt at jeg også er hjemme i hans permisjonstid, de hadde hatt godt av masse alenetid.

Ikke noe å gjøre ved det.

Jeg skal forresten være hjemme med Sebastian ut året har vi funnet ut. Vi har trikset det til litt sånn med lån og sånn slik at vi tror det skal gå sånn noenlunde greit uten min lønn i 6 mnd.

I januar er det tilbake til strieskjorte og havrelefse.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg bruke denne overskyede lørdagen her til da?

Fabian er borte i helgen og mannen er opptatt med datating.. og ikke har jeg penger.. :grine:

Jeg må i allefall få tatt en trilletur, men jeg tar det på neste soveøkten til Sebastian, han har akkurat sovnet ute i vognen sin nå. Forutsatt at det ikke regner.. SÅ friskus er jeg tross alt ikke, og ikke har jeg regntrekk til Quinnyen enda heller.

Vi bruker Brio-sportsvognen etter Fabian som sovevogn og det fungerer helt optimalt.

Det er ganske god plass i den, så han ligger med ekstra setetrekk, og med lammeskinnet sitt nedi den tilhørende Brioposen.

Med ullbukse, ulljakke og ullsokker og en tynn lue er det akkurat passe varmt, og det ser så behagelig og mykt ut å ligge der, blir helt misunnelig.. :ler:

Vognen er egentlig ganske fin, mørkeblå med beige rutemønster (hadde jeg virkelig så god smak i 1999? :wink: ) men det er så mye galt med den.. :roll:

Handlekurven har falt av, det er noe krøll med den ene fjæren til bremsen, den har hoppet ut av stilling og fotbrettet kan ikke settes opp lenger, tror det må være noe som har falt av. Har festet forbrettet med bånd nå da.

Annet enn det er vognen kjempefin..

Fint å slippe å sette Quinny'en i barnehagen når den tid kommer, da kan Brioen bare være der som sovevogn. :tommelsmil:

*sukk* Jeg kjenner jeg er i skikkelig shoppehumør i dag, men det lar seg vanskelig forene med 79 kroner på kontoen.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotiske dustefirma jeg er ansatt i som aldri kan utbetale lønnen til riktig tid.. :sur:

Hva slags selskap er det da som ikke har kontantbeholdning nok til å betale lønn til sine ansatte? Hadde det enda vært et engangstilfelle, men dette er noe de har slitt med siden høsten 2003 :o

.. og enda ansetter de nye? :roll:

Det har vært flere ganger hvor vi har fått utbetalt lønnen vår á konto.. det hører jo ingensteds hjemme.. Er seriøst NØDT til å finne meg noe annet innen januar.

Grrr..! :frustrert:

Hadde forresten barseltreff her i går. Koselig. Serverte runsdtykker, pålegg og kyllingsalat m/basmatiris. Trillet lang tur sammen med eks-gründervenninne K etterpå.

I dag er det den store bollebakedagen (siden shopping utgår pga tidligere nevnte mangel på utbetaling fra søplefirma) Tenkte jeg skulle doble oppskriften, det skulle bli ca 48 boller. 35 kanelsnurrer og 13 vanlige tenker jeg. Kjekt å ha litt i fryser'n.

Aporopos elektriske hushodningsapparater, det er noe fryktelig galt med tørketrommelen vår..den begynte plutselig å bråke noe forferdelig :o

Den brøøøler.. :redd:

Agenda:

- Handle hvetemel, sukker, hornsalt og bleier

- Støvsuge

- Vaske stekeovn (kan utsettes.. og blir sannsynligvis det)

- Gå tur

- Ringe etter service på tørketrommel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå fornøyd med meg selv.. :sjarmor: en svæær stabel med gyldne kanelsnurrer og vanlig boller ligger og kjøler seg på benken.. :tommelsmil:

Har ikke rukket noe annet i dag da, men det begrenser seg litt når han lille står og drar meg i buksebenet og maser "Abba-abbab-abba" (han kaller meg Abba) så jeg må jo gi han litt oppmerksomhet også stakkar..

Han spiste brødskiveterninger med leverpostei på egenhånd for første gang i dag.. han så ikke ut etterpå, så han måtte få ny body og bukse.. lille snuppen min som har blitt så stor.. :kyss:

Han klarer å gå hvis vi leier han i en hånd nå, forresten.. OG han har sovet hele natten (fra 19-20 til 05-06 ) TRE netter.. :o

Hihi, de bollene ligger og roper på meg fra benken.. gleder meg til de blir kalde nok til at jeg kan kneble dem ved å hive dem i fryseren. Måtte smake på to da.. den ene var blitt litt vel brun i kanten og den andre var litt mindre enn de andre..så da er det liksom lov.. :ler:

Det får være dagens lunsj og middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er altså en såå flink husmor, 2- barnsmor, strøkent hus til enhver tid- og nyduftende boller...Det står det jaggu meg respekt av!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel, Kipa... Koselig med skryt, men jeg er ikke noen super-mom jeg asså.. :wink:

Dessuten; du er ikke noe mindre husmor du enn meg, jeg har nemlig sett i dagboken din hvor mye du baker og legger i fryseren :ler:

I dag tok jeg en times trilletur samtidig som jeg fulgte Fabian på skolen. Blåste surt på vei ut, men hadde en kjempedeilig stund på stabburstrappa med utsikt utover Øyeren i morgensol. Skulle nesten hatt med kamera. Huske det neste gang.

Ellers har dagen gått med til shopping. Hovedsaklig bursdagsgaver til Fabian, pluss en genser til mannen, bukett med fresia til meg.. :sjenert: og bursdagsgave til nevøen til mannen som fyller 25 på søndag.

I kveld skal Fabian til pappa'n sin så da blir det taco med kylling i kveld på meg og mannen.. og så er det Top Model i dag :hoppe:

Hihi, Sebastian står i trappegrinda nå og roper: Dædædædædædædædædædædæ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er den store matlagingsdagen..

Jeg smalt sammen et sukkerbrød (etter å ha gått en times tur først.. :sjarmor: ) i morges.. men jeg glemte å ha i bakepulver, så jeg måtte lage en til :oops:

Så har jeg laget en Quiche (ja, igjen.. tjihi :ler: ) med bacon, broccoli, sjalottløk, purre, vårløk, paprika, skinke og litt hvitløk med revet ost på toppen :sikle:

Jeg har delt opp en kylling og kokt basmatiris, så kan jeg bare montere sammen en kyllingsalat i morgen etter Hoppeloppeland.

Nå er jeg i gang med steking av ostemuffins (slankemuffins med lettost og 1% kesam i). Fikk oppskriften av barselvenninne M som hadde laget de sist jeg var hos henne. Kjempegode. Hun serverte dem med skinke og salatblad som hun hadde lagt i et snitt i toppen, jeg tenkte jeg skulle vgjøre det samme med pastrami og ruccola.

Sånn, det var dagens matprat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Fabians bursdag overstått, kjempedeilig å ha barneselskapet ute.. Sebbis skal vel ha noen tradisjonelle selskaper her hjemme, men så sant ungene vil selv skal jeg finne på andre ting enn å ha 15 gærne guttunger løpende og skrikende her hjemme.. :roll:

Sebastian ble forkjøla på lørdag, og nå er jeg også sause forkjølet.. jeeej..! :roll:

Prøver å medisinere meg med litt sjokolade og is, det hjelper litt.. :sjarmor:

Må fortelle om noe rart som skjedde i dag:

Jeg hadde mannen på msn, så skrev jeg at vi må huske å tippe vikinglotto i morgen så vi kan vinne penger å reise til syden for, og samtidig søker jeg opp et hotell på ving sine sider (dette: http://www.ving.no/SLGImages/SiteId3/hotel...el/pminuev1.jpg )

Omtrent samtidig sender mannen en fil med bilde av et hotell og skriver "her skulle vi vært".. og det er det samme hotellet!! :o

Vi har såvidt snakket om syden (men da har det vært snakk om Hellas ), men vi har ikke råd så vi har ikke forfulgt tanken.. og så klarer vi å søke opp det samme hotellet på Alcudia på Mallorca.. hva er oddsen?

Nesten litt spooky.. :hår:

Vi har forresten 2 års bryllupsdag i dag.. :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tre langstilkede røde roser og et gavekort på 400,- som jeg kan gå og shoppe meg noe for (har allerede funnet ut hva.. må ha ny bukse.. sannsynligvis linbukse, bor i det og skjørt hele sommerhalvåret (ikke samtidig da.. :roll: ).. og barbent med lakkerte tånegler, ankellenke® og tåring(er) .. nuvel, en liten digresjon.. ) i bryllupsdagsgave.. :sjarmor:

Mannen får få noe av meg senere, jeg er helt nedsyltet i snørr og tårer (trange tårekanaler som pøser ut tårer i uanstendige mengder når jeg er forkjølet) og har ikke hatt nubbsjans til å få ordnet noe. Stakkar mannen.. :oops:

Mannen er med Fabian på avslutningen av knøttegolfen nå(slår på simulator og får hjelp av en pro).

Mannen sendte bilde.. Fabbisen så veldig flink ut.. :D

Jeg skulle dessuten få en overraskelse når de kom hjem.. lurer på hva det kan være?

Sikkert noe bli-frisk-snop.. :wink:

Glemte å fortelle, jeg rygget inn i takrennen vår i går jeg, så det ble en liten bulk i bilen min.... og en flat takrenne.. :flau:

Gruet meg hele dagen til å fortelle det til mannen, men han bare lo av meg gudskjelov. Jeg er helt ok på å kjøre bil, men akkurat rygging, parkering og sånt fikkel er ikke min sterkeste side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Veronal.. Både bilen og takrennen har nok fått varige mèn, men det går bra, har jo ikke akkurat totalvraket bilen heller.. :sjenert: Dessuten var det noen små skjønnhetsfeil-bulker på den da vi kjøpte den. Vi syntes det var greit for da var det ikke såå nøye hvis jeg skulle være uheldig og komme borti noe.. Forutseende vi i grunn.. :ler:

Er fortsatt syk i dag, men nå har øynene gudskjelov sluttet å renne så infernalsk, håper det varer.

Fryktelig slitomt med de såre øynene, alt annet er jo bare peanuts.

Håper jeg er bedre i morgen; da skal jeg shoppe med gavekortet mitt, kjøpe nye sko til mannen og ny lekekasse til Sebastian.

Var innom Åhlens der jeg kjøpte den kurven han har nå som er ødelagt, men de hadde bare en som var litt sånn gusjegulaktig i fargen, og det vil jeg ikke ha.. Kanskje de har på Bohus?

Skal se etter ny bukse og bodyer til Sebastian også, og kanskje en genser til mannen. Har fått noen ufortusette penger fra trygdekontoret,så da er det om å gjøre å gjøre kål på dem så fort som mulig.. :ler:

Har Fabianfri i dag, da får jeg slappet av litt ekstra, pluss at jeg slipper å stå opp for å sende han avgårde på skolen i morgen tidlig.

Fredag skal han til faren min og bli med dem på Tusenfryd på lørdag. Heldiggrisen... :kyss:

Fredag kveld får vi besøk av noen kompiser så da blir det vel litt mat og vin først, og ps2 på gutta og Nrk på meg.. :wink:

Har funnet fram et album hvor jeg har lagt sånne ikke-fullt-så-vellykede-bilder fra Fabian var liten som jeg tenkte Sebbis kunne leke med. Han elsker å se på bilder. Rart å se Fabian som baby og 2-åring, det er jo liksom ikke såå lenge siden, og nå er han så stor.. :-?

Han var en veldig gossin baby han også, men utseendemessig veldig annerledes enn Sebastian. Fabian var slank og hadde dårlig med hår.. bare litt helt lyst dun.., Sebastian har masse kobberfarget krøllete hår og kroppen full av valker og strikker.. :hjerter2:

Verdens vakreste begge to.. :wink:

.. Forresten; overraskelsen i går var Pizza fra Peppe's og en flaske rødvin. :tommelsmil:

Egentlig var det å kaste perler for svin siden jeg hverken hadde lukte- eller smakssans, men tanken var god..

Har fått tilbake bittepittelitt lukt og smak, så vi gjør vel kål på resten av vinen i kveld regner jeg med.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens fangst:

- Sort linbukse til meg

- Kremhvit linbukse til meg

- Hvit tunika m/broderier til meg

- Cerise tunika m/broderier til meg

- Lyserosa hettegenser m/glidelås til meg

- Hårfarge og selvbruningskrem til meg

- 3 bomullsbukser til Sebastian (Lyseblå, mørkebrun og gråbeige)

- Lyseblått og gråbeige sett til Sebastian

- 2 bodyer til Sebastian

- 3 par sokker m/antiskli til Sebastian

- Pekebok med dyr til Sebastian (hvem ellers.. :ler: )

- 1 par sko til mannen

Ikke gæærn't.. :sjarmor:

Planer for resten av dagen:

- Leke med Sebbis (som er sur og kjeder seg nå :roll: )

- Kjøre og hente Fabian i bursdag

- "Typisk norsk", "He's a lady" og "Top Model"

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er klokka 15.10 og jeg skal endelig få ut finger'n og ta en kjapp dusj og ta en ørliten shoppingtur.

Egentlig kan jeg ikke fordra sånne sløve dager hvor jeg ikke får gjort noenting, men av og til er det veldig vanskelig å få r*** i gir.. :oops:

Mannen og kompis E har sitti i kjeller'n og spilt PS2 i så og si hele dag, mens jeg har sitti foran pc'n og lest dagboken til ei som prøver å bli gravid. Hun har prøvd i over tre år, så det har tatt litt tid kan man si.. :roll:

Stakkar.. Får nesten dårlig samvittighet over at jeg har blitt gravid så lett begge gangene når jeg ser hvordan noen sliter med å få det til.. :-?

Nei, nå får det være nok.. *tar seg selv i nakken og hopper i dusjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble jammen en begivenhetsrik tur på senteret!! :o

Idet jeg kjører inn i parkeringshuset ser jeg to guttunger på an 14-15 år som står og henger.. og idet jeg passerer dem hører jeg et "dunk" i bilen.

Parkerer på nærmeste parkeringsplass og ser at de har kastet egg på bilen min :frustrert:

Forter meg ned til der de stod men de er borte vekk (såklart) men jeg ser det ligger masse eggeskall og klin på bakken så jeg var nok ikke den eneste bilen de bøllet med.

Som den geskjeftige madammen jeg er strener jeg sporenstreks bort i informasjonsskranken på senteret og opplyser om hva som har skjedd. Hun virket ikke som hun tok det så alvorlig så da jeg møter to uniformerte vektere rett etterpå forklarer jeg de også om hendelsen og de går ut for å undersøke.

Etter å ha handlet blomster og lekekassekurv, på vei ut i parkeringshuset møter jeg vekterne igjen og spør om de har fått tak i pøbelungene, og de spør pent om jeg har tid til å bli med dem.

Hvilket jeg gjør (etter å ha vist den ene vekteren sølet på bilen min, og han har tatt med litt av eggeskallet som bevis.. :ler: ) og inne på vekterkontoret der sitter du betuttede guttunger og titter i gulvet. Jeg bekrefter at det var de jeg så, og vekteren noterer seg navn og tlf nr mitt i tilfelle de har bruk for flere vitneutsagn.

Jeg tok litt sol rett etterpå, og hadde litt noia for at de var sluppet løs og kom etter meg for å hevne seg.. :-?

Men det gikk fint da, og fikk ingen skader i lakken heller..

Så det var den senterturen.. :roll:

Så over til noe annet.. :sjenert:

Jeg har seriøst ikke godt av å frekventere nettsider som "Snart Gravid" og sånn, jeg vet jo at jeg ikke vil ha flere barn nå, men det hender jeg glemmer det litt og dagdrømmer litt om hvordan det ville vært å fått en til... :roll:

En liten Julian kanskje... (må jo eventuelt ha et guttenavn som slutter på -an, ellers vil han jo føle seg utenfor.. :wink: )

Har liten tro på at det ville blitt jente en eventuell neste gang, jeg er liksom guttemamma jeg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Tøffe-Salamandra! 8)

Tror jeg hadde sett meg litt over skulderen etter de guttene jeg og, jeg er skikkelig pysete...

Håper du får en fin uke!

Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Cielo.. :klem: I lige måde! :D

Litt hektisk-dag i dag..

Oppdaget til min store skrekk at lommeboken min var borte i morges.. :sjokkert:

Fikk raskt konstatert at den ikke var hverken her eller i bilen, og hadde den sist da jeg var og handlet mat i går. Da lå den i babysetet på handlekurven Sebastian satt i. Ringte butikken så snart de åpnet og der var den heldigvis.. :hoppe:

Så i dag har jeg først vært på barseltreff med fhv. gründer/barselvenninne K (M kunne ikke i dag), hentet Fabian på skolen, hentet lommebok og hamstret 6 pk Coop vaskeservietter, støvsugd, vasket gulv, hengt opp klær og ryddet ut (og inn) i oppvaskmaskinen.

Skal straks kjøre Fabian til pappa'n sin.

Sliter fælt med slanking's om dagen.. dvs jeg er flink en stund, men så fort det er et eller annet utenom det vanlige så går jeg på gigantiske sprekker som varer i flere dager.. :murvegg:

Nå er det kroken på døra, stikker innom apoteket etterpå og kjøper en pulverkur, så får jeg bare holde meg til pulver en stund til jeg kommer ordentlig i gjenge igjen..

Nå er jeg i hvertfall frisk igjen sånn at jeg kan gå turer igjen.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...