Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Du er i rute med forberedelsene ser jeg! Det lover godt!

Håper dere også får tilbake julesnøen da...her laver det ned igjen..i går tidlig var nesten all snøen borte..men så ombestemte værgudene seg..så nå har vi vinter igjen! Det gir jo absolutt mer stemning da! Da gjenstår det bare for meg å få ønske deg god jul!

:gullengel: Håper du får en fin, fredfull jul sammen med dine nærmeste! :gullengel:

Stooor :klem: fra Madden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsener, Zianta og Madden.. :D Ja, jeg er rimelig i rute. Holdt på til klokka var 12 i går kveld( mannen også) .. men nå er følgende på plass:

- Gigantisk nydelig tre er ferdig pyntet (det ble asså såå fint, tror jeg må legge ut bilde av det i albumet mitt)

- Juleduker er strøket (dvs de to store skal svigermor stryke på maskinen sin i dag, er dynket)

- Sengetøy er vasket og strøket og lagt på senga vår og vogga til Sebastian

- Vaskerommet er vasket, kjøkkenet er vasket, gangen er vasket, badet er vasket, Sebbis sitt rom er vasket, soverommet vårt mangler bare gulvvask.

- Lysekronen i trappa er rengjort, fått nye pærer og julesløyfer

- Huset er pyntet med nisser og diverse

Det jeg skal gjøre i dag er:

- Vaske rommet til Fabian

- Vaske gulvet oppe, trappa og stua

- Kjøpe juleløper til salongbordet (Bohus etterpå i dag?)

- Sjekke pris på fint juleservise på Bohus ( offwhite som det står god jul i rød skrift på.. helt enkelt)

- Kjøpe sort strømpebukse

- Innom Bestemor og bestefar (igjen :roll: ) for å plukke opp gaver til ungene

Mannen skal få handle inn mat til julen, skrev liste over hva vi trenger i går, og så kommer det vel noen innom her og skal bytte gaver regner jeg med.. Og så kan julen bare komme! :nisse:

Har mer julestemning i år enn det jeg pleier å ha.. :gullengel:

Nå er Sebbis våken igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sniksurfet meg gjennom hele dagboken din mens jeg "ser" extended version av To tårn "sammen" med mannen i senga. :sjarmor: Bare tre kvarter igjen av filmen. :Hehe:

Kjekt å lese om husbyggingens realiteter (har planer om å bygge om ikke så alt for mange år selv) og ikke minst hvordan barselstiden fortoner seg (akkurat nå er det det siste som opptar meg mest :Hehe: ).

Håper julen har vært fin og at du har en fin romjulsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort å snike deg gjennom hele dagboken min, Veronal.. Hyggelig å "se" deg her forresten.. :D

.. og takk for koselige julehilsener dere andre.. :klem:

Er ikke i form i dag.. delvis pga var ute på fuktig bytur i går, men er "ordentlig" syk også, er skikkelig kvalm og uggen.

Skulle vært på middag hos faren min i dag, men vi måtte melde avbud. :-?

Sebastian er ikke helt i slag han heller, han er så sår på stumpen pga at han har hatt diaré i flere dager nå. Har skiftet på han så snart jeg har merket at han har gjort noe, men med så mye vaskin og skifting blir det fort sårt likevel. Stakkar liten.. :( Tror kanskje det er no' tenner i emning, syns jeg kjenner igjen tegnene fra da Fabian var liten og fikk tenner. Må huske å kjøpe blåbærsaft i morgen.

Det er jo i allefall noe som går over, og det er jo ikke akkurat noen livstruende plager dette da, jeg får se sånn på det, selv om man vil aldri så mye at det ikke skal være noe i veien med ungen sin..

Ellers har julen forløpt smertefritt. Hadde en veldig koselig julaften her hjemme (selv om Fabian ikke var her.. :-( ) med svigers, mamma og mannen, mormor og svoger.

Fikk masse fine pakker:

Av mannen fikk jeg noen rådyre støvletter fra Buffalo jeg har ønsket meg (i hvitt, perlemorsskimrende dødsmykt skinn... :danse: ) og Singstar-spillet til PS2. :digge: Kjempemorsomt! Av ungene fikk jeg penger til å shoppe litt..

Jeg ga ny kul dress, to skjorter, slips og sko til mannen

Ellers fikk vi:

12 hvitvinsglass fra Hadeland i Royal serien (har rødvinsglassene fra før)

Kakespade til Hardangerbestikket vårt

Nydelig hvitt sengetøy som jeg hadde ønsket oss... :wink:

Spisebrikker og serviettholder til kjøkkenet

Fonduegryte m/raclette under

Penger

Putetrekk i silke til sofaputene våre

Cd (Morten Abel)

Rødvin

og så fikk jo ungene mye fint såklart da..

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp dag i dag, har vært en tur på apoteket og i butikken ellers har jeg bare kost meg med ungene. Mannen er på jobb stakkars :-?

Har kjøpt blåbærsaft til innvortes behandling av stakkars Sebbis, og krystallfiolett til stumpebehandling. Krysser fingrene for at det hjelper.

Han er i fin form og ser ikke ut til å plages, annet enn at det selvsagt er vondt ved bleieskift og stumpetørk.

Jeg gir det en dag eller to til før jeg ringer lege tenker jeg.

I morgen skal vi en tur på hytta til svigerinnen og mannen (svigers er der også). Vi kommer imidlertid ikke til å sove over, satser heller på å reise litt tidlig og hjem igjen på ettermiddagen.

Onsdag skal vi til faren min en tur siden vi ikke fikk dratt i går.

Torsdag skal Fabian til pappaen sin og jeg, mannen og Sebbis skal i bryllup. Må kjøpe gave og finne ut noe å ha på meg. Kanskje en topp til skjørtet og de nye, kule støvlene jeg hadde på lørdag?

Fredag kommer et vennepar og tvillingdøtrene på kalkunmiddag.

Sebbis er våken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Salamandra! Håper det var en vellykket bryllupsfeiring på torsdag og at du har hatt en fin nyttårshelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for nyttårshilsener Cielo, Sandra og Veronal.. Koselig at noen titter innom.. :klem:

Har ikke vært i humør til å skrive noe særlig her inne i det siste, har ikke hatt noe vettugt å si.

Tenker mye på flomkatastrofen :(

I dag har jeg i hvertfall ryddet ut jula, og det var deilig. Syns nesten det er like stas å hive ut jula som det er å pynte jeg da.. :sjenert:

Nytt år, nye muligheter! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt og i morges har jeg fått følelsen av at alle kreftene i universet har forsøkt å forhindre meg i å sove..

Jeg la meg ca 24.00, Sebbis våknet klokka 01.00, 02.00, 04.00 og 05.00 (tror jeg) og jeg ble vekket av melding fra eksen som jeg måtte svare på klokka 05.40, rakk å sovne igjen en halvtimes tid etter det, så våknet Sebbis igjen, å sovnet vi, våknet av vekkerklokka til mannen og til slutt stod vi opp halv åtte..

Har ventet siden på at han skal bli trøtt igjen så vi kan gå og legge oss, høres gudskjelov ut som om han begynner å bli sigen nå.. Men veldig blid da..

Har ikke møtt maken til blid unge, han er så god.. :kyss:

I går møtte jeg og Sebastian mannen og så var vi på restaurant og spiste (jeg var flink og spiste fisk.. ) og så shoppet vi litt. Jeg fikk meg ny dundyne (satt ned fra 2498,- til 798,- :o ) og så fikk jeg meg en ganske fin, hvit ytterjakke og lyseblå strikket genser (har lik i rosa) for bare 275,- Det var det verdt! :tommelsmil:

I dag skal jeg og Sebastian sove, og så en tur til mormor, det er det eneste som står på agendaen i dag.

I går var vi forresten en tur på barseltreff også.

18,5... :-?

Duste-jul med dustesjokolade, dustefløtesaus, dustemarsipan, dustebrus, dustemedister og dustekaker.

Er i gang igjen, begynte på mandag men har ikke turt å veie meg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har shoppet mere... :sjarmor:

I dag byttet jeg noen spisebrikker fra Galtung jeg fikk av mamma til jul inn i en kjempefin (og dyr.. 8) .. men det var 30% på den) sofapute.

Vil bytte ut de vi har, de er så trege og dølle.. :tunge1:

Kjøpte innleggsputer i dun til sofaputetrekkene vi fikk til jul, men det var såklart feil størrelse.. :roll:

Ellers fikk doen på vaskerommet sin egen dobørste (til nå har jeg flydd opp og ned mellom badet oppe og vaskerommet med den ene vi har hatt..) og både jeg og Fabian fikk oss nye vinterstøvler.

Jeg noen i sort skinn til 50% som jeg kan ha når jeg har sort skjørt (er ikke alltid så hensiktsmessig med støvler uten for og med høy hæl om vinteren, men nå kan jeg ha på skjørt uansett vær og føreforhold) og Fabian noen høye uten knyting og med ullfor.

Sebastian var eksemplarisk baby som satt stille som en mus i vognen sin under hele handleturen og lunsjen.

Må innrømme at det er litt deilig at han er større nå og kan sitte ved bordet og han stort sett er blid så lenge han ikke er trøtt eller supersulten.

Så dessuten en dødskul grønn poncho jeg holdt på å kjøpe, men klarte å styre meg.. angrer litt nå.. :sjenert:

Nå sitter jeg og vurderer om jeg skal ut på trilletur med vognen. Burde helt klart det, det er evigheter siden sist (hvis jeg ser bort i fra korte turer når vi følger Fabian til skolen) været er nydelig og jeg trenger mosjonen :Nikke:

Ellers er planen å skifte på senga til nytt, nyvasket sengetøy (må stryke putevar først), og rydde i klesskapet.

Sortere ut mammatøy og gi til gravide venninne J..

... og rydde plass til grønn poncho? :sjenert:

18,3.. jaja.. 200g er bedre enn ikkeno'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med en blid liten gutt! Selv en som ikke vil sove om natten - det er utrolig hvor mye "ugang" man godtar fra små solstråler! :ler:

Hørtes ut som om du har noen fruktbare shoppingrunde. Jeg tror jeg skal vente med mine til etter januarlønnen har kommet inn på konto. :tunge1: ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonchild: ja, flaks for han at han er så vanvittig søt, ellers hadde han nok ikke sluppet unna med like mye.. :wink:

Prosjekt få-Sebastian-til-å-legge-seg-til-rimelig-tid-og-ikke-våkne-ørten-ganger-i-løpet-av-kvelden er i gang.

Begynte i går med å få han til å sovne av seg selv i sin egen seng fremfor å bli ammet i søvn og så lagt i senga. Innbiller meg at de sover bedre når de får sove samme sted som de sovnet inn, og så skal han vennes av med at han skal ha pupp hver gang han våkner, han får lære seg å greie seg med smokken.

Det går sånn tålelig bra, han er jo så liten så jeg vil ikke være for streng med han heller.

Han sovnet av seg selv litt før åtte (bare moderat hyling i fem min, og han sovnet ganske raskt. Jeg stod på rommet hans til han sovnet og var på pletten med smokk når den datt ut)

Så våknet han en 2o min senere, og har skreket litt, men han sovnet da til slutt.

Jeg stod og nynnet og strøk han på håret til han sovnet.. :hjerte:

I dag har jeg virkelig fått gjort mye asså.

:tommelsmil:

I tillegg til handletur har jeg shinet kåk (inklusive støvsuging, trappevask og gulvvask.. til og med under sofaene.. :sjarmor: ), ryddet i klesskapet, strøket nytt sengetøy og lagt det på senga.

Venninnen min ble kjempeglad for stor pose med mammatøy, så da fikk jeg sneket inn en god gjerning også.. :wink:

Fabian og mannen er hos en kamerat i kveld, mannen skulle hjelpe med no' datagreier, så da passet jeg på å vaske litt, liker best å gjøre det når jeg er alene hjemme.

Forresten; stakkars Fabian har falt på isen i dag, og fått en skikkelig trøkk i ansiktet sitt.

Han er helt blå og hoven under det venstre øyet sitt.. han ser ikke ut stakkar :(

Har passet på å sjekke etter tegn på hjernerystelse,men han virker helt fin gudskjelov.

Lille vennen min.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Kjente meg veldig igjen i det du sa om jula...jeg synes nemlig også det er veldig stas å få ryddet den bort igjen også..litt tilfredsstillende å få alt tilbake til normalt igjen!! :ler:

Håper du får ei flott helg Salamandra!!

:klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også Madden.. En skikkelig go'helg med haugevis av sterke blå streker håper jeg du får.. :kose:

Stakkar Fabian ser ut som Ringeren av Notre Dame i dag.. Det har hovnet opp ennå mer og er helt lilla, så jeg holder han hjemme fra skolen i dag.

Har ringt det lokale sykehuset for å høre om jeg burde la en lege se på det, men hun sa det virket veldig lite sannsynlig at det var brudd eller hjernerystelse.

Han er jo pigg og i fin form, ikke noe vondt, kvalme, vondt i hodet eller svimmel, og han kan fint ta på hevelsen, åpne munnen og bevege kjeven uten smerter.

Får bare vente på at hevelsen går ned da.. :sjenert: Eventuelt ta han med ned på sykehuset hvis det skulle bli noen forandringer til det verre.

17,5 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...