Salamandra Skrevet 10. desember 2004 Forfatter #501 Del Skrevet 10. desember 2004 Tilbake fra tur til tannlegen med Fabian.. Null hull! :enig_animasjon: Ikke noe grining eller noenting, det er bra for da er han positivt innstilt neste gang han skal dit også.. Lykken var fullkommen da han fikk en blyant med bilder av tenner på i premie.. Det ble dårlig med oversetting i går kveld, Sebastian ble lagt 18.30 og våknet igjen klokka 20.00 og jazzet seg opp så fælt at han ikke fikk sove igjen, så da måtte vi ta han opp, og fikk han ikke i seng før klokka 22.30 :o .. samme skjedde forrige dagen.. :-? Han kan bare glemme å gjøre det i kveld, for i kveld får vi besøk av noen kamerater av oss og skal spise burritos (har fått helt dilla.. ) og drikke litt rødvin.. I morgen kommer det enda flere folk på julemiddag, så han bør sove da også.. *krysse fingre* I verste fall får han ta seg en tur bort til farmor og farfar og underholde dem til han blir trøtt nok til å legge seg igjen. Fabian skal til pappaen sin igjen i helgen. 18,0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #502 Del Skrevet 11. desember 2004 Sebastian måtte ta seg en tur til farmor og farfar i går kveld ja.. lurer på hvordan jeg skal få brutt den rytmen han har lagt seg til med å være oppe til langt på kveld? I går fikk han seg en dupp mellom 16 og 17, i dag skal jeg prøve noe annet, ingen soving etter klokka 15. Mannen er skikkelig dårlig i dag stakkar, han har kastet opp og allting.. :-? Er ikke sikker om det er fordi han drakk i går eller om det er noe annet.. Omgangssyke? Matforgiftning? Han drakk jo ikke så mye at han skulle bli så dårlig? Hihi, Sebastian sitter i vippestolen sin og ser på barne-tv.. parater høylytt med de på tv'n.. En annen favoritt er nyheter på tegnspråk, da sitter han som paralysert.. Planer for dagen i dag: - Legge meg når Sebastian blir trøtt og få meg en time eller to med søvn til - Ta en trilletur med vognen - Ta en tur til mormor - Hjelpe mannen med matlaging, borddekking til i kveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 12. desember 2004 #503 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei! Bare innom på en kjapp liten "gjenvisitt". Flott at imunforsvaret ditt gjorde jobben sin. :-) Ikke noe som er så ille som det å bli syk i førjulstiden. Og jeg kan tenke meg at det ikke er noe bedre når man har to små som sikkert trenger litt ekstra oppmerksomhet før jul. Dessuten er jeg stor tilhenger av mer enn en kalender. Tre hørtes ut som et flott tall! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. desember 2004 Forfatter #504 Del Skrevet 13. desember 2004 Det hadde passet ekstraordinært dårlig å bli dårlig nå ja, Moonchild.. :-? Takk for koselig hilsen.. Er egentlig furt for jeg mistet alt jeg hadde skrevet her tidligere i dag.. duste-pc.. Har vært flink husmor i dag, gjort masse rydding og vasking og sånt, handlet, laget pai.. (nammenam, den ble kjempegod.. ), forsøkt å lage pepperkakehus men forsøket ble abortert da delene var for porøse til å kunne settes sammen uten å knekke.. Nytt hus er innkjøpt, gjør ett nytt forsøk senere i uka I morgen skal jeg ha barseltreff her (derav paien) med fire mammaer og babyer, det blir koselig. Sebastian er skikkelig sosial, så han kommer til å digge å få besøk av fire babyer han kan leke med.. Skal varme litt rundstykker, varme paien, og så har jeg kjøpt inn litt godt pålegg og så skal jeg lage brownies.. I morgen kveld skal vi på teaterforestilling på skolen til Fabian, han skal være nisse nr. 9 og har fått en replikk.. Best å sitte klart med videokameraet da.. På onsdag skal jeg muligens ta en tur innom jobben, må jo nesten det før jul, og så må jeg få somlet meg til å ta prat med sjefen ang. utvidelse av permisjonen min. Kanskje vi får julepresang av jobben i år? Lite sannsynlig forresten, har ikke fått det før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 14. desember 2004 Forfatter #505 Del Skrevet 14. desember 2004 Herrejemini for et styr det er åfå Sebbis til å sove om kvelden.. dvs det er ikke vanskelig å legge han, men å få han til å sovne igjen når han våkner en time etter at han sovnet.. :-? Ammer han i søvn i senga mi inntil vi får snudd på dette søvnmønsteret.. I dag har jeg hatt kjempekoselig barseltreff her hjemme. All paien er spist opp! :o Vi er ikke så mange da, bare fire, men sånn blir det når man bor på et så lite sted som det vi gjør. Begynner å bli ganske godt kjent med hun ene fra gruppa (K) (hun jeg var på babykino med blant annet). Tenkte på å kanskje invitere henne og mannen (og babyen) hit på middag og rødvin en kveld (etter jul en gang), sikkert ålreit for dem å komme i kontakt med noen her vi bor, de er jo innflyttere og kjenner ingen..og jeg kan godt trenge flere venninner.. Vi kommer veldig godt overens i allefall.. I kveld har vi vært på juleforestilling på skolen til Fabian. Koselig det også, de er jo så søte.. Fabbis var nisse nr. 9.. Nå må jeg fylle opp rødvinsglasset mitt igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 16. desember 2004 Forfatter #506 Del Skrevet 16. desember 2004 I dag har jeg hatt en übereffektiv shoppe-dag. Trodde jeg var så og si ferdig med julegavene, men kom på at jeg må kjøpe til de to små kusinene mine, og en ting til mormor.. såå er jeg ferdig..! .. og en blomst til besteforeldrene mine. Fant kjempefin dress til mannen i dag.. Den var satt ned fra 2500,- til 1500,- så jeg kjøpte to skjorter, et slips og sko til i tillegg. Den ene skjorta og skoene er liksom fra mormor da. Kjøpte sånn puslespill-lekematte til Sebastian fra Fabian i dag og det er vel de mest velanvendte 149 kronene jeg har brukt på lenge. (måtte snikprøve den før den ble pakket inn... ) Begge syns den matta var superfestlig, så da har de litt å pusle med en stund.. Var innom mormoren min en tur også. Hun er ikke noe særlig i form, så jeg håper hun blir litt bedre før julaften, sånn at hun orker å komme Mannen vant forresten to svære esker med forskjellig julemat på jobben i dag, så nå er det faktisk minimalt vi trenger å handle inn. Vi har ribbe, pølser, surkål og rødkål, lefser, tyttebærsyltetøy, julepostei, rosenkål, konfekt og rødvin (men den blir nok borte innen julaften.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 16. desember 2004 #507 Del Skrevet 16. desember 2004 Ja, du liker rødvin eller... Kan det være den som gjør deg så utrolig energisk...Gi meg inspirasjon, for her er det tomt... Klems Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #508 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei Kipa.. Hihi, du skjønner, jeg har lagt meg til litt sånne kontinentale drikkevaner på mine gamle dager.. rett som det er (et par ganger i uka da.. ) tar jeg et glass rødvin eller to.. Forresten.. energisk? Moi? Tullball! Er alt annet enn energisk nå i allefall, Sebastian våknet en.. tja.. 25 ganger i natt tror jeg.. Nå ligger han og sover da, og det skulle jo egentlig jeg gjort også.. Han sovnet faktisk i sengen sin (etter litt høylytte protester) mens jeg strøk han på ryggen og sang "so ro lille mann", kan ikke huske sist han sovnet uten å 1) Bli ammet i søvn 2) Bli trillet i søvn i vogna 3) Kjøre bil (da sovner han så fort jeg vrir om tenningen.. ) 17,1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 17. desember 2004 #509 Del Skrevet 17. desember 2004 Nå må jeg bare spørre...hva betyr det lille tallet ditt nesderst...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #510 Del Skrevet 17. desember 2004 pm er avsendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 17. desember 2004 #511 Del Skrevet 17. desember 2004 Det lurer jeg også på Innom og leser støtt (e-postvarsling), men det blir dårlig med hilsener fra meg om dagen. Så sånn i tilfelle jeg ikke får tid iløpet av neste uke, vil jeg ønske deg og dine en riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 17. desember 2004 #512 Del Skrevet 17. desember 2004 Ble veeeeldig nysjerrig jeg også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #513 Del Skrevet 17. desember 2004 Det er nedtelling, skal gå ned 20 kg, og har igjen 17,1 nå.. Så fint å se deg igjen, Jolie.. lenge siden sist, koselig at du fortsatt følger med.. Ha en kjempefin jul du også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 17. desember 2004 #514 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei på deg! Ville bare ønske deg god helg dagboknabo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 18. desember 2004 #515 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #516 Del Skrevet 19. desember 2004 Nå er det tredje gangen jeg prøver meg på et innlegg her, den hersens pc'n henger seg opp hele tiden.. ! :evil: Nuvel.. Takk for hilsen Sandra Tanken er vel antakelig god, Trulselinemor, men jeg kan egentlig styre min begeistring for sånne spam-hilsener jeg.. I dag har jeg sovet leeenge.. helt til 10.25 :o Mannen stod opp med ungene i 8-tiden og tok dem med bort til svigers så jeg kunne få sove. Får akutt dårlig samvittighet når jeg ser hvor lenge jeg har sovet, men jeg trenger egentlig ikke ha det, jeg vet jo det. Jeg er jo oppe med Sebbis hver eneste natt hverdag som helg, og i dag var jeg oppe med han fra 6 til 7, la han, han våknet igjen 7.30, sovnet, og så blir vi vekket av Fabian i 8-tiden.. :-? I dag er det skikkelig perlevær, så i dag blir det tur! Har overtalt mannen til å være med for en gangs skyld. Kanskje svigermor også vil? Får høre med henne. Dessuten må jeg en tur til mormor i dag, lovte det i går. Kanskje stikke innom og kjøpe med meg en julegruppe eller ett eller annet til henne? Dessuten.. må støvsuge 2 etg i dag.. det kan mannen gjøre når jeg er hos mormor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #517 Del Skrevet 20. desember 2004 Hektisk dag, men jeg har fått gjort det jeg hadde satt meg fore; nemlig å gjøre meg ferdig med de julegavene jeg har ansvaret for å kjøpe, pluss at jeg kjøpte meg en fin sort strikket genser m/stor hals for julepresangpengene jeg har fått av mormor. :enig_animasjon: Resten av uka skal brukes på følgende: - Kjøpe gave til broren til mannen - Vaske - Pynte - Kjøpe juletre - Pynte juletre - Legge krans på graven til morfar - Lage marsipan - Handle inn mat - Handle akevitt - Lage riskrem Fabian skal til pappa'n sin på onsdag, så på torsdag skal jeg gjøre minst mulig, bare kose meg med ungene, siden Fabian skal være hos pappa'n sin på julaften.. På lørdag skal jeg ut! Jippijej! Skal ut med bestevenninnen min, og mannen skal være hjemme med Sebastian. Det blir morsomt for meg det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 21. desember 2004 #518 Del Skrevet 21. desember 2004 Kjøpe julegruppe? Hva er det...? Høres ut som du har oversikt og full kontroll, selv om det er hektisk! Flink du!! Håper du får en fin jul, Salamandra! Og kos deg masse 2. juledag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #519 Del Skrevet 22. desember 2004 Lillen: En julegruppe er en gjeng med blomster... som oftest en julestjerne, noe grønt og kanskje en st.paulia satt i en kurv el. .. og gjerne med rød sløyfe på.. psst... lørdag er 1. juledag.. Er litt tung i hodet i dag, jeg inviterte nemlig over svigers på litt førjulsrødvin her i går kveld. Var så full av julestemning (har begynt å pynte ), vasket og spilte O' helga natt og sånn, så ble jeg litt sosial da.. Kjempekoselig var det! Vi var ute og kjøpte juletre i går kveld også. En gigantisk edelgran som var skikkelig tett og fin, gleder meg til å pynte det i kveld. Less is more gjelder absolutt ikke i julen, da skal det pyntes masse! Dvs skal ikke dra frem alt mulig ræl, skal bare ha fine, smakfulle ting, men mange.. mangemange! Jeg har Disney som forbilde når jeg pynter tre.. Julenek er hengt opp med rød sløyfe på, krans er lagt på graven til morfar, besteforeldre har fått besøk og konfekt og marsipan med sjokoladetrekk og mandeldryss er laget.. Fytterakker'n som det blåser da? Flaks vi bor i så nytt og solid hus, ellers ville jeg blitt litt betenkt faktisk. Fabian har juleferie fra skolen gudskjelov, hadde ikke likt å sende han til skolen i dette været. All den fine snøen vi fikk i går er jo borte den nå.. Erstattet med regn og 20m/pr.sek. :o Nå skal jeg spise varme rundstykker til frokost sammen med Fabian.. :D .. syns forresten de dagene før jul er mye koseligere enn selve julen jeg (bortsett fra julaften da, den er jo en høydare..) særlig romjulen kan være litt stusselig synes jeg. Skulle hatt flere lille-julaftener i stedenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 22. desember 2004 #520 Del Skrevet 22. desember 2004 God Jul til deg og dine! Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå