Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Må ta meg i nakken og oppdatere dagboken igjen... :sjenert:

Bissi helg, var 30-årslag til S på fredag.

Veldig morsomt, men dro tidlig siden vi ikke hadde ordentlig barnevakt, bare svigers som satt her hos oss.

Skulle dessuten ha jentegreier her på lørdag og jeg ville ikke risikere en repetisjon av fyllesjukfadesen etter 30-årslaget mitt. :sjenert:

På lørdag var det som sagt jentkveld her med NM/BP julijentene.

Kjempekoselig, M kom helt fra Kristiansand med fly og sov over her.

Litt skuffende at det var så mange som meldte avbud i siste liten, men det får man ikke gjort noe med.

Men irritert det blir jeg, hvorfor skal man melde seg på noe for så å prioritere absolutt alt mulig annet fjas den dagen? Dårlig gjort rett og slett.

Men vi hadde det koselig vi som var her da.. :Nikke:

Mye fødselsprat (temaet ingen mødre blir lei av å snakke om), noe slarving og en del singstar-synging.

I dag har jeg kjørt M til flyplassen, besøkt mormor og dyttet henne full av sjokolade (medisin), kost meg med ungene og vært i dobbelt-50årslag-planleggingmøte sammen med mamma.

Har til min store overraskelse oppdaget at jeg for første gang siden jeg var ca 7 år ikke gruer meg til vinteren :overrasket:

Synes det er helt greit med vinter og har begynt å glede meg masse til jul allerede. :overrasket::overrasket:

Det er ikke likt meg asså.

Lurer forresten på hvem som skal hit på julaften i år?

En ting er i allefall sikkert, vi skal feire jul her hjemme åkkesom.

Når vi først bor i koselig enebolig på landet, har små barn og vi er i fysisk form til å lage jul selv finnes det ingen alternativer.

Skal skape massevis av juleminner og juletradisjoner med ungene her hjemme.

Når ungene blir store, da kan jeg vurdere å feire andre steder.

Har lånt julestæsj-hobbybok av mamma, har bestemt meg for å lage litt greier i år.

Må i allefall ha krans på døra.. og gjerne et par-tre hjemmelagde ting til.

En liten digresjon til slutt; i morgen tror jeg den ny Depeche Mode cd'en er ute i butikkene... :danse:

:digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært flink og ryddet i CV'n og sendt en jobbsøknad i dag.

De har ingen utlyste stillinger for øyeblikket, det er mer en sånn vær-så-snill-å-ring-meg-hvis-det-skulle-dukke-opp-noe-for-jeg-har-så-fryktelig-lyst-til-å-jobbe-for-dere-søknad.

Gørkaldt i dag, hadde skikkelig dilemma ift. utesovingen til Sebbis, har solgt voksi'n og har ikke fått OTH-posen ennå.

Endte opp med strømpebukse, body, ullsokker, ullbukse, ulljakke, ullue, ullvotter, lammeskinn under og dyne lagt dobbelt med fleecepledd oppå.

Funket greit det.

Lurer på om jeg skal kjøre Fabian til pappa'n sin etterpå, så kan jeg stikke innom senteret og kjøpe cd og se etter vinterjakke på vei tilbake. :tommel:

Har no' gavekort jeg skulle svidd av.. :sjarmor:

Har bestemt meg for å kjøpe skibukse, skijakke og fleeceenser fra HM.

Jeg trenger strengt tatt ikke full habitt fra Norrøna til 5-6000..

Ønske meg superundertøy til jul..! :Nikke:

Jeg er lur! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet ned minbord + 2 ministoler fra loftet, vasket det med grønnsåpe og satt det i stua.

Sebbis synes det er stas å sitte der og lese bøker og leke med kasseapparat. :rosasmil:

Note to self:

Må huske å kjøpe strømpebukser til Fabbis og Sebbis etterpå. :Nikke:

Har forresten begynt nytt og sunnere liv i dag (igjen) :tommel:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig morgen i dag.. :rosasmil:

Litt kaldt inne, så har tent masse stearinlys, og så står det brownies i ovnen som lukter godt.

Kom plutselig på at jeg hadde lovt å bake kake til åpen bhg i dag, så da ble det brownies.

Enkelt og greit.

Så får vi se om det er like enkelt og greit for meg å holde meg unna dem da.. :sjenert:

Tenkte jeg skulle gå opp dit etterpå, for da renger jeg ikke vente på at Sebastian våkner, da triller jeg han bare opp sovende i vogna.

Er kaldt, men hvis jeg orket å trille turer i vinter må jeg da vel orke det nå når det er -1 også.. :roll:

Mannen skal på konsert rett etter jobben i dag, så jeg blir alene med begge ungene.

Sebastian må ha verdens herligste strømpebuksebein.. :hjerter:

Han er så lubben, og særlig på beina er det valkete og deilig.. og med bittesmå føtter nederst...

Og med skikkelig bleierumpe med bilde av Mikke Mus på strømpebuksa :hjerter_rundt:

Må se å få blitt med pappa og kona på hytta en helg snart før snøen kommer. Kanskje neste helg?

Vi har jo ikke vært der ennå :rodme:

Litt koselig å tenke på at jeg og mannen kommer til å få vår egen hytte en gang. (vi kommer til å arve den)

En hytte som ungene har masse barndomsminner fra, og som de kan ta med seg sine barn til når de blir voksne... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at det er kommet inn så lite penger til nødhjelp til de jordskjelvrammede i Pakistan. :tristbla:

Ringte nettopp 820 43 203 og ga 100,- til Leger uten grenser.

Oppfordrer alle som leser her inne til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å bli en pyton-natt... :roll:

Sebastian er ikke i form, han er snørrete og det virker som han har vondt, sannsynligvis i jekselen som er på vei gjennom.

Har vært oppe hos han mange ganger i kveld, og tviler vel egentlig på om det blir noe bedre i natt...

Veldig søt er han likevel da, i nye pysjen med føtter (som for første gang sitter som de skal på foten, mine unger har ellers en tendens til å se ut som Bulle til Skipper'n i pysjer med fot..) :hjerter:

Nå gråter han igjen stakkar.. :forvirret:

Får ta med litt varm melk på flaske og litt Pinex til han, sånn i tilfelle..

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sendt mail til Marte i P3 hvor jeg forklarer hvorfor jeg burde få reise til New York og se Depeche Mode.

Har gode argumenter, men tvilsomt om jeg vinner.. :rosasmil:

Vinner nesten adri noe jeg..

To ganger i mitt liv har jeg vunnet noe; jeg vant en konkurranse i "Gravid" når jeg gikk med Fabian. Vant babytøy fra Baby Mexx for 1000,-

Og så hadde jeg 6 rette i Lotto for et par år siden, vant nesten 9000,-.

Dett var dett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra der jeg søkte jobb.

De ville gjerne ta en prat med meg, men for tiden virket det ikke som de hadde behov for noe annet enn deltid/kveldsjobbing, og det er jo ikke det jeg er ute etter.

Selv om det er fristende å prøve å få trikset det til på en eller annen måte, så jeg får en fot innenfor.

Søren også.

Fabian er hos pappa'n sin så jeg har rødvin, raggsokker og stearinlyskosekveld. :rosasmil:

Det henger fortsatt litt igjen det der at det skal skje noe ekstra de kveldene vi har Fabianfri, selv om vi nå bare har 50% barnefri.

Trenger ikke være allverden, et glass rødvin (og en røyk :sjenert: ) holder i massevis.

Nå skal jeg straks se på "Du blir hva du spiser"... eller hva-det-nå-het på TV3

Perfekt program for meg nå som jeg er i gang med sunn&slank regime igjen, men merker jeg trenger det ekstra motivasjonspuffet.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersens NM-server..! :frustrert:

Jeg skrev et flammende inlegg der i går angående Bush, Saddam Hussein og Irak-krigen, er spent på om det ar kommet flere innlegg i tråden, men det ser ikke ut til at NM er oppe igjen før langt ute på søndagen.. :overrasket:

Stille&rolig dag i går.

Var en tur hos skrøpelig mormor med brudd i ryggen :forvirret: og fikk besøk av kompis T med lille-T i går kveld.

De skal bo her i helgen. Som vanlig. :rosasmil:

Vurderer å ta med stort og smått av unger på Hoppeloppeland i dag, i og med at all slags uteaktiviteter utgår i dag.

SÅ friskus er jeg faktisk ikke det må være litt komfortabelt å oppholde seg ute hvis det skal være noe trivelig.

"Du er hva du spiser"var forresten et morsomt program.

I forhold til de to som var med på torsdag føler jeg meg om den asketiske sunnhetsapostelen.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått OTH Buggymummyen min.. :tommel:

Har i det siste hatt et svare strev med å pakke inn Sebastiansen forsvarlig i vognen når han sover ute ved hjelp av en dyne, fleeceteppe og lammeskinnet.

Skal bli fint å få noe mer funksjonsvennlig og som ser litt bedre ut.

Den virker kjempefin, er spent på om den holder varmen så godt som den lover.

Til vinteren kan jeg jo ha lammeskinnet nedi posen også, og pakke in poden i ulltøy fra topp til tå, det holder sikkert. :Nikke:

Innkøpene står forresten i kø framover nå.

Det vi MÅ ha er følgende:

- Vinterdress til Sebastian. Har bestemt meg for å kjøpe Reima Tec, og heller selge den igjen neste høst, så blir det ikke dyrere enn de rimeligere dressene.

- Vinterstøvler og cherrox til Fabian

- Vinterstøvler til Sebastian

- Luer og votter og sånt til Fabian og Sebastian

- Vinterjakke til Fabian

- Vinterjakke til Sebastian

- Ullundertøy og stømpebukser til begge.

Lurer på hvordan jeg skal finansiere dette?

Pappa nevnte noe om en liten påskjønnelse for at jeg sjekker mailen hans når han ikke har internettilgang, kan kanskje bruke dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snart en hel side med bare mine innlegg.. ikke en eneste hilsen fra noen andre.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det først skal være sånn skal jeg søren meg ha en full side med bare Salamandrainnlegg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg blir ferdig med å fylle denne siden skal jeg legge meg og lese avisen mens lille-T ogFabian ser på Pókemon-film, Sebbis er hos svigers og mannen og T ser på Star Wars i kjelleren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da voldsomt så mange innlegg det var plass til på en side da.. :sjenert:

Møtte forresten noen barn på Hoppeloppeland som var svært lite tiltalende både i skinn og vesen... :forvirret:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjempelyst på Peppes-pizza i dag..

Det er det de andre skal spise, mens jeg hadde tenkt å ta en halv grillet kylling..

.. men tror kanskje ikke jeg greier å stå imot.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette får bli det siste, hvis jeg ikke bikker neste side nå får det være det samme..

:rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som må kunne kalles utstyrsfriik: Hvilken vinterpose skal jeg kjøpe til barnet som jeg både kan bruke i Quinny Freestyle 3XL (ikke comfort) - mursteinsrød/oransje OG i Quinny Zapp - navy. Barnet er langt (77-78 cm nå) og vi vil gjerne slippe å kjøpe en ny pose før han slutter med vogn. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som må kunne kalles utstyrsfriik: Hvilken vinterpose skal jeg kjøpe til barnet som jeg både kan bruke i Quinny Freestyle 3XL (ikke comfort) - mursteinsrød/oransje OG i Quinny Zapp - navy. Barnet er langt (77-78 cm nå) og vi vil gjerne slippe å kjøpe en ny pose før han slutter med vogn. Hjelp?

Tja, den var litt vanskelig..

Det første som slår en er jo sort, men det passer jo veldig dårlig til navy..

Noen spesiell type du hadde tenkt deg eller? Lammeskinn?

Teit at NM er nede, for jeg tror "ticket to heaven" posene kommer i en del freshe farger og de skal visst være veldig gode ifølge utstyrsfrikene på NM.

Kan du ikke selge den navy zapp'en og kjøpe en farge som er lettere å kombinere med mursteinsrød Freestyle da? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den var litt vanskelig..

Det første som slår en er jo sort, men  det passer jo veldig dårlig til navy..

Noen spesiell type du hadde tenkt deg eller? Lammeskinn?

Teit at NM er nede, for jeg tror "ticket to heaven" posene kommer i en del freshe farger og de skal visst være veldig gode ifølge utstyrsfrikene på NM.

Kan du ikke selge den navy zapp'en og kjøpe en farge som er lettere å kombinere med mursteinsrød Freestyle da? :sjarmor:

Har bare tenkt så langt som varm pose. :sjenert: Vi har en Quinny-pose i canvas-stoff som vi har tenkt å stappe lammeskinn inni, men denne matcher ikke Zapp'en. Dessuten tviler jeg på at det blir varmt nok. I følge det lille jeg tror jeg har fått med meg så er de posene du nevner lengre enn Lammy XL (som jeg forelsket meg i da jeg var gravid), hvis jeg ikke tar helt feil? Det viktigste er vel uansett at posen matcher den mursteinsrøde vognen. Zappen bruker vi hovedsakelig på kjøpesenter. Jeg får kikke litt på ticket to heaven-posene! :Nikke:

Jeg har forøvrig lovet meg ikke å kaste meg på kjøpe-selge-kjøpe-karusellen. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...