Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Sånn passelig dagen-derpå-slapp i dag.. :Nikke:

Hadde det utrolig festlig i går, massevis av gamle kjente jeg ikke har sett på årevis.

Dette gamle stamstedet mitt var nærmest den norske housekulturens "vugge" i gamle dager (-88/89-91 omtrent).

De beste DJ'ene spilte der, og stedet var godt kjent i housemiljøet. Mette-Marit var vel der også, eksen hennes var i allefall der. Han er der forresten ennå.

Illegale housepartyer var det mest av i Oslo, men mange av DJ'ene der spilte fast på utestedet "mitt". Jeg begynte å vanke der da jeg var 15 :sjenert: og var der mer eller mindre både fredag og lørdag til det ble stengt etter en politirazzia i 91.. eller 92?

Det er fortsatt diskotek i de samme lokalene, ser omtrent likt ut der, men klientellet og musikken er pr i dag noe mer danskebåtorientert.. :ler:

Derfor var det innmari morsomt å ha en mimrekveld sånns om i går, alle go'-dj'ene var på plass, dansegulvet var stappa (og ikke stappa av tullinger som danser pardans etter housemusikk som det vanligvis er, fulle teitinger som bare er i veien :roll: ) og stemningen var upåklagelig. Skikkelig gøy var det!

Danset masse, til jeg ble sånn passelig sliten i 3-tiden, tok taxi hjem med kvinnelig uintelligent taxisjåfør som patet masse om ting hun absolutt ikke hadde greie på, tok to paracet og litt hvitløksbrød og gikk og la meg.

Nachspiel er som regel helt uaktuelt for meg nå lenger, kan ikke huske sist jeg holdt ut så lenge. :sjenert:

Når jeg stod opp klokka 11.30 var huset tomt, regner med mannen og ungene er og ser på lille-T spille fotballcup., jeg har spist skikkelg cowboyfrokost og får surfe i fred og ro.

Må muligens ta en tur til mormor i løpet av dagen.. :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde store planer om å male litt i dag, men det er jo så gørkaldt at det utgikk.

Tok i stedet med meg Sebastian, Fabian og lille-T på lekeplassen til barnehagen. Der var stakkars Sebbisen uheldig og datt og slo leppa skikkelig, det siiilblødde! :tristbla:

Nå har han en skikkelig verandavariant.. måtte skjemme han bort litt da, han har fått både saft på tåteflaske, loff med syltetøy og bolle som plaster på såret..også massemasse kosing såklart :Nikke:

Nå har jeg kjøpt søndagsavisene som jeg skal underholde meg selv med fram til Sebbisen sin leggetid, og etter det blir det kinamat og Formel 1.

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lettere anemisk i dag... :roll:

Våknet i morges med skikkelige mensenkramper, og jeg blør massemasse.. :forvirret:

Mannen måtte dra litt senere på jobben, jeg måtte vente til paracet'ene virket før jeg i det hele tatt var i stand til å stå opp.

Er bedre, dvs det er vel helst paracet'en som gjør at jeg føler meg bedre for jeg blør like mye. Vurderer en tur til legen i morgen hvis det ikke gir seg.

Skulle vært på kontroll på helsestasjonen med Sebastian i dag, men det kom ikke min blodfattige hjerne på før det var for sent, så det får vi ta igjen en annen dag.

Nå er Fabian aktivisert ved hjelp av "Lilo og Stich" på tv'n på rommet sitt, Sebastian er ute med farmoren sin, og jeg skal krype under dyna og la meg underholde av Oprah hadde jeg tenkt.

Mannen skal lage middag. Bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bedre, blør ikke fullt så mye i dag.

Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd et var et befruktet egg som var årsaken, men jeg har ikke hatt eggløsning så da er det vel ikke det.

Har vært på åpen bhg med Sebbis i dag, det er stas. :Nikke:

For oss begge egentlig, har blitt litt kjent med ei av mødrene der, veldig hyggelig. Fant ut i dag at hun er storesøsteren til ei jeg gikk på skolen med.

Ellers har jeg kjørt Fabian til pappa'n sin, handlet og vært på Plantasjen. Hørte nemlig rykter om at de hadde plastbuksbomballer der.

Det hadde de men ikke så små som jeg skulle ha. :sur:

Kjøpte noen dyre kunstige potteroser i stedet, men de ble ikke så fine som jeg hadde trodd, så de er forvist til soveromsvinduet foreløbig.

Kjøpte to potteroser til stua (en rosa og en hvit) og to rosa begonia til vinduene i vindfanget også.

Har aldri kjøpt sånne gammeldame-blomster før.. er ikke sikker på om jeg er fornøyd. Den hvite potterosen ble i hvertfall fin..

Det er utvilsomt penest med orkideér i vindfanget, men de er så dyre og varer så kort. Uten blomster finnes de jo ikke dekorative, og jeg har mer enn nok av avblomstrede Phalaenopsis som jeg har..

Jaja, begoniaene får stå der så lenge.

De ble i allefall penere enn de slappe palmene som stod der.

Plantasjen er forresten fryktelig dyrt! :overrasket:

Skal aldri handle der mer, jeg ender alltid opp med å betale dobbelt så mye som på det lokale gartneriet.

Nå er det forresten 2 dager til jeg er 30.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min siste dag i tyveårene...!! :forvirret:

Skal bruke den på følgende (blant annet):

-Pittelittegranne shopping.. :sjenert: (hvor blir det forresten av den siste H&M forsendelsen? )

-Homeparty hos venninne E. Barneklær.. (men ikke Virre Vapp)

-Del 2 av serien om Henrik 8 (Dvs må kanskje reise litt tidlig fra E.. :sjenert: )

Nydelig vær i dag, burde vel strengt tatt gått en tur ogå i det fine været,men det tror jeg ikke det blir tid til.

Neste uke har Fabian høstferie og skal være en del hos pappa'n sin. Får håpe det er like fint vær da, så skal det bli massevis av turer. Dagen blir så bundet av Sebastians sovetid og det at jeg må være hjemme når Fabbis kommer hjem fra skolen, dagene må planlegges så nøye.

Til helgen skal Fabian være med faren min og kona på hyttetur.

Han er en veldig heldig liten gutt han Fabbisen min, han blir skjemt bort etter noter.. :rosasmil:

Lurer på når det skal være 30-årslag for meg jeg? Sikkert på fredag :Nikke:

Hva skal jeg ha på meg? Og hvor skal Sebastian være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner.. :klem:

Dagen i dag startet grytidlig med mann og unger som kom inn til meg med sjokoladekake med lys :gratulerer: , iskald melk og presanger.. :rosasmil:

Av Fabian og Sebastian fikk jeg "norske hits" til singstar'en min og av mannen fikk jeg billetter til Depeche Mode konserten. :hoppe:

Ble kjempeglad for det, har likt DM siden jeg var 15 omtrent (dvs ganske nøyaktig 15 år siden) så det blir kjempestort å se dem live. Får nesten kjøpe den nyeste plata også da, så er "innkjørte" i hodet mitt før konserten.

Ønsket meg billetter til be DM, Coldplay og Fugees jeg, men DM alle mest. :tommel:

Av svigers har jeg fått gavekort på Strømmen Storsenter for 700,-, og av søsteren til mannen og familien fikk jeg gavekort på 1000,- på "Beautysalongen" Skal i hvertfall bruke noe av det på fotpleie.. tar meg aldri råd til sånt selv.. :sjenert:

Snille svigerfamilien.. :rosasmil:

Det var to hilsener til meg i lokalavisen i dag også, en til mamma fra Fabbis og Sebbis :hjerte: og en fra mannen og bestis T som gikk sånn á la "la campagnekorkene smelle fra loft til kjeller, nå er det Salamandra det gjelder".

De vet at sånne rim er noe av det mest håpløse jeg vet om nemlig.. :hoho:

Blir nok 30-årslag til helgen regner jeg med.. Er spent på hva vi skal og hvem som kommer.

T er spesialist på partyarrangering så¨det blir sikkert kjempevellykket. :briller:

Hun arrangerte jo utdrikningslaget mitt.. 3 dager varte det, med forholdsvis fullt program alle dagene.. det sier jo det meste. :ler:

I dag er planen at bestis T, kompis T og lille-T kommer på middag. Mannen skal lage indrefilét med røstipoteter, bernaise og broccoli (Jeg må handle det inn da såklart.. :rosasmil: )

, og i kveld skal jeg og mannen på kino. Wedding crashers (er det ikke det den heter da, den med Vince Vaughn, Owen Wilson og han derre... kule... Christopher Walken.. )

Nuh skal jeg opp og sette opp :flagg: på soveromsverandaen. til ære for meg selv :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipa, Jolie og Siam: :klem:

Da var bursdagshelgen overstått.

På torsdagen trodde jeg jo at jeg og mannen skulle på kino men der tok jeg visst feil, jeg skulle nemlig på Backstreet Boys konsert med bestis T. Jeg har alltid klaget over musikksmaken hennes, bla. Backstreet Boys og annet møl og hun har forsvart dem ved å fremheve seneshowet deres, derfor fikk jeg konsertbilletter så jeg kunne få se med egne øye.. :ler: Jeg er fortsatt ingen BB-fan for å si det sånn..

Var på Café con Bar før og etter konserten. Koselig kveld. :Nikke:

På fredag hadde jeg mine mistanker, og de slo til; det ble bursdagsfest. :briller2:

Kjempekoselig. De hadde leid et fint lokale og satt opp langbord og så var det tacobuffet. Vi var vel en 20-25 stk vil jeg tro.

De fleste hadde spleiset på tøffe carvingski bindinger og støvler til meg. Jippi!! :hoppe:

Fikk også gavekort, penger, vin og blomster. :)

Ble ikke sånn kjempefull, la meg i 03.00-tiden, men gudbedre å dårlig jeg var lørdag morgen. Jeg pleier ikke å bli særlig fyllesyk, men da var jeg helt vrak.

:kvalm: og :kvalm: og :kvalm: og :kvalm:

Kanskje det er en 30-års greie? Alle godt voksne blir skikkelig fyllesjuke, gjør de ikke?

Fikk stablet meg på beina i løpet av dagen og handlet inn det jeg trengte til famlieselskap på søndag.

Familieselskap i går altså, serverte spekemat, pai og kjempegod bløtkake. (begynner å få dreisen på bløtake nå. :Nikke: )

Fikk et utrolig fint kremhvitt kaffe- og middagsservise til 12 med fat og sausenebb og sånt av mamma, mammamannen og mormor.

Skal bruke det til hverdags det da.

Av pappa og kona har jeg fått hotellweekend og barnepass.

Vi har bestilt tur allerede, vi skal til Edinburgh i begynnelsen av desember bare jeg og mannen..! :hjerte:

Her er hotellet:

http://www.sunhotels.net/mframe.asp?cc=no&...9%26infants%3D0

(Klikk på linken der det står "Royal Terrace" for å se bilder)

Flyr med Ryanair fra Torp til Newcastle og tar toget derfra til Edinburgh. Jeg og mannen har igjen vært flinke til å finne billig.:Nikke:

Flybillettene kommer på 1200,- t/r for oss begge, hotellet 1995,- for dobbeltrom i to netter. Det er ikke ille, det er jo et 4-tjerners hotell midt i sentrum med svømmebasseng og allting :rosasmil:

Gleder meg no' innmari, har hørt at det skal være en fantasisk fin by.

Ellers er planen for dagen sykkeltur med matpakke med ungene. Sebbis får se på dyr og Fabbis får seg litt frisk luft og en pause fra gameboy'en. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To ting:

1) Sebastian klarer å si baby.. på kommando..

"Bebi!" sier han..! :hjerter_rundt:

2) Nå har jeg bestilt kinobilletter til meg og Fabian.

Vi skal kose oss og se på "Madagaskar" i kveld vi. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv dag i dag, sitter ved pc'n under påskudd av at jeg planlegger juliklubbtreff (fra NM) her neste helg.. :sjenert:

Mannen har reist på jobbegreier og blir borte til i morgen, Sebastian ligger ute og sover og Fabian er hos pappa'n sin.

Har met lyst til å leg meg å sove igjen, men det toget har gått.

Rekker ikke annet enn å lukke øynene før lillemus våkner igjen tenker jeg.

Vet ikke elt hva jeg skal bruke dagen til, jeg burde tatt meg en tur og hentet resten av det nye serviset mitt, men det fordrer jo at jeg tar meg en tur i dusjen da... :sjenert:

Har 2850,- eller noe i gavekort og penger som jeg tenkte jeg skulle bruke på skiantrekk, kunne sett på det samtidig når jeg først er ute kanskje..

Æsj, hater å være så tiltaksløs! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evigheter siden siste oppdatering, har ikke hatt skrivelyst.. bare leselyst.

Fin helg; har gjort masse småtteri, f.eks. litt listemaling og annet småplukk, hengt opp nytt speil og de gammeldagse krokene jeg kjøpte i Danmark i sommer, ryddet i klesskapet (det trengtes!), ryddet i babygreier og gitt bort masse babyklær, 65x80 sengetøy og babyleker til høygravide C.

Trodde de skulle kjøpe bilsete, men det var visst en misforståelse, så jeg skal legge bilsetet og Voksi'n ut på Finn tenker jeg. Må bare få tatt bilder først.

På fredag klarte jeg å tråkke oppi et hull i grusen mens jeg hadde Sebbisen på armen, så jeg datt og fikk døøøøødsvondt skrubbsår på kneet. :grine:

Gikk bra med puddingen da heldigvis.

Har hatt besøk av kompiser som vanlig.. T og C på fredag.

Spilte spardam og poker.. morsomt! :Nikke:

Har besøkt mormor på sykehuset, hun er dårlig igjen. Nå virker det som hun begynner å bli ganske lei selv også, og kanskje ikke er så fremmed for konseptet å slippe å leve så mye lenger. Kanskje like greit.. :forvirret:

Hun kommer ikke til å bli noe friskere uansett, så da er det egentlig liten vits.

Det er jo bare et tidsspørsmål for oss alle..

Planer for dagen og uken:

I dag:

- Handle (snart, er tom for melk)

- Hente no' gjenglemte fat og boller fra 30-årslaget mitt

- Male litt småplukk mens puddingen sover (?)

- Besøke mormor

Tirsdag:

- Åpen barnehage

Onsdag:

-Ikea

Torsdag:

- Finne antrekk til 30-årslaget til S på fredag

Fredag:

- Shine kåk

- 30-årslag

Lørdag:

- Sende avgårde mann og barn

- Shine meg selv og kåk

- Lage mat

- Hente fjåseberter

- Ha jentefest :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk lett som en plett å selge Voksi og bilsete.

Kunne tydeligvis satt prisen en del høyere, har fått masse henvendelser.

I dag er det Ikea.. :tommel:

Vi trenger:

- Stol til Sebastian (en komfortabel en han kan sitte i når han ser på teletubbiene i stua)

- Plate til å sette på enden av innredningen på vaskerommet.

- Nytt bilde til den store rammen i stua

- Ny lekekasse til Sebastian (Noe fint i hvit kurv håper jeg, den skal tross alt stå framme i stua)

- Stearinlys og servietter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin-fin og innbringende Ikea-tur i går.

Fangsten:

- Svært pinnsvin Sebastian kan sitte på (fylte det med pute og et teppe i stedet for den luftputen som skulle være inni som de var utsolgt for.)

- Klovnepuslespill og fingerdukker til Sebbis, sitteunderlag og nettingmark til oppbevaring av leker til Fabbis

- Nye knotter til skapene i garderoben og på gjesterommet

- Ny lampe til vinduet til Sebbis

- Nytt bilde med roser til rammen i stua

- 2 hvite rammer og mere bilder med rosemotiv

- 1 stor hvit ramme til

- 2 glasskåler

- Hvite stearinlys

- Lekekassekurv med lokk

. Endeplate til vaskerommet.

Nå betalte svigermor lekene og pinnsvinet, og jeg resten, men allikevel kom det ikke på mer enn 1065,- :overrasket: Ikke gæærn't.

Planer for dagen:

- Litt smårufsing i heimen, bl.a vaske tøy, skifte på gjestesengen til overnattingsbesøk på lørdag og vaske dusjkabinettet på vaskerommet

- Levere gammelt koksgrått Ikeaservise til loppemarked

- Besøke mormor

- Lyntur innom senteret for å muligens finne en topp til 30-årslag i morgen. :sjenert:

Mannen kjøpte seg forresten ny bil i går, en 84-modell Mercedes til 10 000,-.

Vi solgte jo Méganen her for en stund siden, og i mellomtiden har mannen kjørt nevøens haug av en Volvo, men det er det slutt på nå.

Bilden ser helt strøken ut, kan ikke skjønne at mannen fikk den så billig.

Men, men.. skal ikke klage jeg..

Jeg er jo hvertfall fornøyd, jeg har jo oppgradert til fiiiiine Lagunaen :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian er endelig så stor at han kan sitte litt for seg selv og se på film. :tommel:

Dånn passelig søt der han sitter på pinnsvinet sitt med koseteppet.. den lille spinkle nakken med korketrekkerhår.. :hjerter_rundt:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...