Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Tenk at det allerede er et år siden kroppen min brukte 36 minutter på å sette verdens mest vidunderlige lille skapning til verden.. :hjerter:

Ingen store planer for dagen siden alle er på ferie.. :-? Får ta det igjen siden, hovedpersonen merker jo ikke akkurat så stor forskjell enda. Skal ha en hyggelig dag likevel da, vi skal på helsestasjonen til kontroll (men han skal slippe å få vaksine på bursdagen sin, det får da være måte på.. tar det en dag til uka i stedet) og så skal vi reise og bade sammen med Fabian, T og T.

Var og badet i går også, og da hadde jeg en av mitt livs verste opplevelser.. Fabian ble borte!! :o

Han traff noen gutter fra skolen så jeg sa det var greit at han var der hvor de satt og lekte med dem. Etter en stund ser jeg etter han, men finner han ingen steder, møter en av gutta som spør MEG om hvor Fabian er hen. Etter litt om og men fikk jeg klarlagt at de hadde gått opp en turvei inn i skogen, og alle gutta var tilbake på badeplassen utenom Fabian.

Kjente panikken begynne å murre litt i bakhodet allerede da, det er bare ett eller annet med solfylte sommerdager og tragedier.. vet ikke om det er flere som har det sånn.. vel, nok om det.

Jeg fikk stappet Sebbisen ned i trilla og tok med meg en av gutta for å vise hvor de hadde gått.

Ropte og ropte og dønn stille var det. :(

Så for meg Baneheiascenarioer og var skikkelig fortvila, begynte å tenke på hvordan jeg skulle fortalt pappa'n til Fabian at ungen hans var borte/død. Tenkte på hvor perfekt det må være for sjuke pedofile rovdyr å gjemme seg i skogkanten der med så lett tilgang til lettkledde barn.. *grøss*

Har aldri vært så redd i hele mitt liv.. :cry:

Etter ganske lang tids leting (20-30 minutter) hørte jeg "han er her!!".. turte ikke å puste ut før jeg hadde sett at han faktisk var i god behold, men det var han heldigvis.

Blid og fornøyd stod han der og spiste is og skjønte ikke hvorfor jeg gråt.. Han og en annen av gutta hadde gått feil, så hadde de gått en stund før de fant ut at det var best å snu og prøve å finne veien tilbake, og det var da de ble funnet.

Hadde han ikke ute av syne resten av den dagen for å si det sånn..

Tenker med gru på de stakkars, stakkars menneskene som opplever det motsatte, at ungen ikke kommer til rette i god behold.

Jeg fatter ikke hvordan de overlever noe sånt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke en eneste gratulasjon eller kommentar på grusom opplevelse? :roll:

Joda, men er har tilbragt dagen ute i det fantastiske været.

Gratulerer med ettåringen din! :flagg::gratulerer:

(36 minutter sier du, må lese fødselshistorien din hvis den står i dagboken!)

Ang. grusom opplevelse høres det helt forferdelig ut. Flott at alt var bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Sebastian :dagensrose:

Godt at det ikke hadde skjedd noe med Fabian.

Det må ha vært skremmende den stunden det sto på.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her var det jammen rotete og uoversiktlig.. <_<

.. og så få smiley'er å velge mellom da gitt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her var det jammen rotete og uoversiktlig..  <_<

.. og så få smiley'er å velge mellom da gitt...  :(

Enig i det! :rolleyes:

Ha en fortsatt god sommer!

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i det!  :rolleyes:

Ha en fortsatt god sommer!

*Klem*

Takk i lige måde Zianta... ^_^

Huff, det kommer til å ta lang tid før jeg navigerer meg rundt i det nye forumet like lekende lett som i det gamle.. Hvor er det blitt av "mine innlegg" knappen?? :huh: (Dvs jeg finner'n men den funker jo ikke som før..)

Jaja..

Ikke like hett i dag som det har vært de andre dagene. Deilig med en liten pause, slippe å føle at man MÅ være ute og fange opp hver eneste varmegrad og solstråle, gå barbent i gresset, bade i sjøen og spise jordbær, grille, holde på i hagen og bygge sandslott på en gang. Deilig å slappe av litt inne også innimellom.. ;)

I dag er en milepæl.... Sebastian skal sove borte fra mamma'n og pappa'n sin en hel natt for aller første gang.. :unsure:

Jeg skal kjøre han ned til faren min og kona etterpå. Fabian dro ned dit allerede i går.

Jeg får lage en liten Sebbis-manual hvor jeg fører opp litt om hvordan jeg pleier å gjøre det med soving og spising og sånt.

Mannen og jeg skal inn til Oslo på kino hadde vi tenkt. Lenge siden sist.

Vet ikke hva vi skal se.. Mr. and Mrs Smith muligens?

Så forresten på Hawaii, Oslo her hjemme i går. Ble ikke veldig imponert.

Drukner jo i symbolikk og skuespillerprestasjonene var så där synes jeg, typisk norske overspillende skuespillere.

Synes det blir litt komisk når skuespillere og filmmakere fra vestkanten skal portrettere østkanfolk. Alt blir feil på en måte; dialekten stemmer ikke, utseendet stemmer ikke, miljøet er feil.. Bortsett fra i "Uno", der synes jeg (i motsetning til Brita Møystad Engseth som virkelig er heeelt på viddene i sin kritikk av denne filmen) det blir gitt en veldig troverdig framstilling av østkantfolk og østkantmiljø.

Filmen er litt i overkant depressiv og kunne med fordel ha lagt inn litt mer positivitet og optimisme, men det er en annen sak.

Apropos kultur, sliter med å komme skikkelig i gang med Da Vinci koden, har lest en 60-70 sider, men har ikke kommet til det stadiet hvor jeg bare MÅ få med meg hva som skjer og ikke klarer å legge fra meg boka.

Får fortsette litt til så kommer det sikkert snart.

Ellers intet nytt under solen herfra, mormor har vært innlagt på sykehuset, så jeg har flydd litt i skytteltrafikk mellom leiligheten hennes, sykehuset og her hjemme den siste tiden. Hun er hjemme igjen nå da.. Så lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortesoving gikk som en lek.

Kjekt å vite, så da har en ny æra begynt... En æra hvor vi faktisk har barnefri fra begge ungene innimellom.. :tommel:

Jeg og mannen droppet kino og gikk og tuslet litt på Aker brygge i stedet. Fytterakker'n så mye folk.. På en onsdag! :overrasket:

Spiste på Jensen's biffhus. Nammenammenamm! :sikle:

Kjørte litt rundt på ganmle tomter i Oslo, blant annet forbi den gamle leiligheten min i Jens Bjelkesgate. Koselig. :Nikke:

Oslo er en fin by synes jeg.. men mest kos å dra på besøk til, ville ikke bodd der..

La oss i 23-tiden, og da sov jeg sammenhengende til klokken 10.00 i dag! :overrasket::overrasket:

Det er 11 timer det!!

Ingen tvil om at kroppen min trengte å få sove ut litt.

Føler meg som et nytt menneske :tommelsmil:

Sebbis og Fabbis kom hjem igjen i 11-tiden i dag, så da dro vi en tur på Hoppeloppeland i Lillestrøm. Sebbisen syntes det var helt topp (Fabbis også såklart, men han har jo vært der mange ganger før)

I morgen er det husvask på tapetet..

..dvs ikke vask av tapeter da, men.. gulvet nedenfor.. og møbler og sånn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet lite i det siste..

Blir ikke komfortabel med den nye layout'en her :sjenert: (jippi! Smiley'ene er på plass! ), pluss at jeg er ganske sliten for tiden.

Gleder meg til ferie... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom sånn snarest for å hilse på nye dagboknaboer.

Så fint at overnatting gikk greit, enig i at en ny æra er startet da.

Ha en fortsatt fin sommer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Pondusa.. :vinke: til deg også, gratulerer med Pondus! :blomst:

Kjapp oppsummering av siste tids hendelser:

Kjøpt ny spisestue og tv-skap, maler tv-skap og salongbord likt som spisestuen (kremfarget shabby chic, skal legge ut bilder når jeg blir ferdig), blitt sinna og lei meg pga mormor, Sebastian går som bare det (det har jeg kanskje nevt før?), har hatt etterpålag for Sebbis, har vært på kino med Fabian og to nieser fra Lofoten, har vært på Hoppeloppeland x antall ganger, har funnet undulat-passet undulat i 3 dager-levert undulat til rette eier, fått mensen etter en av de verste pms-dagene ever (må seriøst få byttet p-pillemerke), vært på Ikea og funnet ut at jeg må en tur på Ikea en gang til snart, tørket opp en full bøtte med vann fra soveromsgulvet, plukket opp mobiltelefonen min fra en bøtte med vann, plukket ned Sebastian fra trappen 7584646373398 ganger (må finne hvit trappegrind.. men hvor??!!?? Ikea har ikke.. :sur: ), hatt besøk av kompis J x antall ganger, hatt besøk av kompis T x antall ganger, vært en tur på campingvognen til svigers (og forundret meg over hvordan noen mennesker tar helt av og innreder forteltene og uteplassene sine..! Så til og med en som hadde fontene! :hoho: )

.. og det var vel egentlig det... :sjenert:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er spisestuen jeg har kjøpt (PS dette er ikke hjemme hos meg asså..)

3_1521347410_hoved.jpg

Og skapet

3_1834149369.jpg

Og tv-skapet jeg driver og maler likt som spisestuen og skapet (og et salongbord):

9_884331125.jpg

9_-1813060548.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det grått, grått, grått.. Dvs ute da, ikke i livet mitt.. :rosasmil:

Det bør bli litt lettere vær snart hvis vi skal rekke å male ferdig huset (nei, vi er ennå ikke ferdige.. :sjenert: ) før vi reiser til Danmark på fredag.

Skal se om jeg ikke får overtalt lillebroren til J om å ta seg en tur ned til Halden og hente vognen min i dag.. Har bare Svithun paraplytrillen Trille_lieback_lux.jpg (som faktisk egner seg ganske bra som midlertidig sovevogn. Sebastian ligger der og sover nå med lammeskinnet nedi og fleecepledd.. ser såå deilig ut) og det gamle rakkelet av en Brio trille jeg hadde til Fabian.

Hvis lillebror K ikke har anledning eller lyst så får jeg kjøre en tur ned jeg da, er så gira på den nye vogna.. :danse:

Sendte Quinny'en med bussen til Trondheim i går. Genial måte å transportere på :Nikke:

Satte den på bussen klokka 11.50 og betalte 100,-

Klokka 19.45 var den i Trondheim og ble hentet av hun som har kjøpt den.

Visste ikke at sånt gikk an jeg?

Er fortsatt sånn halvveis i konflikt med mormor.. :tristbla:

Det høres sikkert fælt ut for utenforstående å snakke sånn om gamle damer, men det er litt begrenset hvor mye jeg gidder å bite i meg og la fare bare fordi hun er gammel, må da vel gå an å oppføre seg som folk allikevel da vel?

Hadde hun vært 43 og ikke 83 hadde jeg sluttet å ha noe med henne å gjøre for lenge siden. :roll:

Utakknemlige, storforlangende, egosentriske og smålige kjerring.. ! :sinnatagg:

(Sånn, der har jeg skrevet det, får heller redigere senere)

Planer for dagen:

- Male siste strøket på tv-skapet

- Bære inn det ferdigmalte salongbordet, og bære glassbordet ned i kjellerstua igjen

- Male hus hvis oppholdsvær

- Hente vogn i Halden (?)

Dessuten: Må huske å ta med Sebastian på helsestasjonen før vi reiser på fredag for å få vaksinen vi utsatte. Huskhusk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En :klem: tilbake, Jolie..

Det der med å legge igjen spor går begge veier vet du.. Er skikkelig sløv selv, jeg vet.. :roll:

Intet nytt under solen herfra, ingen vogn ennå (men den kommer i dag.. :danse: ) ikke no' ferdigmalt hus (men vi skal fortsette i dag, og få hjelp av malerkompis C.. da går det nok unna. Svigerfar skal grunne ferdig garasjen :sjarmor: ) og ingen nye møbler på plass (men de er ferdige, skal bare pusse litt shabby-chic effekt i kantene på tv-skapet)

.. og det var vel det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er tidligere omtalte og avbildede lyseblå One Tree Hill Urban Jungle 2005-modell i hus! :danse:

Gudbedre for en fin vogn.. helt genial!

Quinny Comfort 3XL er ikke noen dårlig vogn, særlig til helt små barn, men den blir parkert i forhold til OTH'en. Helt klart.

Den koster skjorta men det er den søren meg verdt :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har nesten ikke surfet på KG etter at de la om layout'en - tror jeg har gjort meg fullstendig avhengig av "mine innlegg"-funksjonen, og venter i spenning på at den skal gjenoppstå. :frustrert:

Mitt mormor-mantra (i mitt tilfelle svigermormor :sjarmor: ) er at det ikke er nok å surfe på årringer. :klem:

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det :sjenert: men dagboken min er borte. :( Mistet >30 sider ved flyttingen og valgte å slette den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo..

jeg liker absolutt ikke det nye forumet, og har blitt en smugkikker isteden... ;) Nå har jeg oppdatert meg på livet ditt. Stadig like energisk og flink- både husmor og slanker! :klappe:

Skulle egentlig bare si at på Barneverden i Drammen, nemlig..der er det hvite trappegrinder, ca 500 pr stk...vi skal ha to av dem i hvertfall..

Yes, da får du har en god helg.

Du er vel i Danmark du..ser jeg nå...Ja, ja, il til Drammen når du kommer hjem da ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener Veronal og Kipa.. :klem:

Jeg har såklart lagt merke til at dagboken din er borte Veronal, den er savnet.. :Nikke:

Det er litt tiltak å se seg ned å skrive når man har vært borte lenge merker jeg.

Vi kom hjem fra ferie på lørdag kveld. Fin ferie, men deilig å komme hjem også.

Kort ferieoppsummering: Legoland i pøsende regnvær, fin shopping-dag i Vejle (masse salg, fant to bukser til 29,- pr. stk!! :overrasket: og masse billig shabby-chic-greier), Tivoli Friheden i Århus (Hvor jeg klønet på vei ut av robåten og ble klissvåt fra livet og ned. Måtte låne tørketrommel og ansatte-klær av tivoliet.. :sjenert: ), langdryg båttur fra Hirtshals hvor jeg bla. a så Mr. & Mrs. Smith. Skikkelig dårlig. :roll:

Hihi, hører mannen i tlf i bakgrunnen.. gir restauranttips til en eller annen.

"Rett etter at jeg traff .... (meg) tok jeg med henne på Stadtholdergaarden i Oslo.. Skulle gjøre inntrykk vet du, hentet henne i Porschen.. *kneggende latter*

Mannen har ferie en uke til, skikkelig kos. Vi pusler litt ut i hagen og sånn.. og pusler litt med hverandre :kline:

Fabian begynner på skolen igjen i morgen, så nå har jeg gjort klar pennalet hans med nye farge- og skriveblyanter. Skal kjøpe skolestartantrekk og regntøy til Sebastian etterpå i dag. Har tatt vare på Fabian sine første gummistøvler, de er så søte :hjerter_rundt:

Så slapp jeg å kjøpe det også.

Har egentlig vært veldig flink til å ta vare på ting etter Faban, mye flinkere enn jeg hadde trodd. Har f.eks. tatt vare på masse klær og sko, leker, bilstol, vippestol, spisestol, sportsvogn, babybjørn, bærebag, kopper og enda litt.

Lurer på hvorfor jeg tok vare på alt sammen siden jeg ikke ville ha flere barn?

Nå som Sebastian er blitt så stor må jeg være flink til å ta han med ut og leke på lekeplassen og sammen med andre barn. Vil ikke at han skal bli hengende etter iutviklingen selv om han skal gå hjemme sammen med meg. :sjenert:

Men... angående shopping. Har bestilt høst- og vinterklær til hele familien fra HM. Ble ikke så ille; 3200,-bare. Og da har jeg bestilt massevis!

Det som mangler da er:

-Vintersko til Sebastian

-Vintersko til Fabian

-Parkdress til Sebastian (Reima?)

-Regntøy til Sebastian (kjøpe i dag)

-Muligens boblebukse/jakke/utetøy til Fabian, må se an.

-Høst/Vintersko til meg

-Høst/Vintersko til mannen

-Jakker til meg og mannen (?)

-Vinterpose til vognen til Sebbis (sort OTH Buggymummy. Koster 8-900,- Selger Voksi'n og babybilsetet så er den finansiert. ;) )

I kveld ha jeg lovet å ta med Fabian på sirkus. :klovn:

En hyggelig avslutning på skoleferien :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...