Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Takker så mye for koselig hilsen inne hos meg :klem: Og det er heeelt greit å klage litt - vi klager jo dessuten over det samme :wink:

Må få satt meg ned og sjekka disse sidene dine. Har vært litt detektiv tidligere, men vi slo fra oss tanken på å bestille nå, da vi heller ville ta sjansen en billig hopp-på-tur i august. Nå er det derimot litt krise for mannebeinet at han ikke kan varsle om planlagt ferie på jobben allerede nå, så jeg tenkte å titte litt. Tar det hele med stoisk ro, for jeg tror ikke det er sånn krise som han hevder. Alltids noen som kan jobbe ekstra, og aldri varslet ferie flere måneder i forveien tidligere år. Så det så.

Ha en god helg, da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe dere finner dere en tur da, Jolie.. Det virker kanskje som dere kunne trenge det nå.. :kose:

Det ble en skikkelig PUH! dag i går, mer PUH enn jeg hadde regnet med også faktisk.

På cafébesøket slo Sebastian helt krøll på seg, alt var gæærn't... :roll: Sovnet i paraplytrillen til slutt men skrek innimellom likevel, så jeg lurer på om kanskje han hadde vondt noe sted.. Fortennene oppe er helt bristeferdige, kanskje det var det?

Åkkesom.. kjørte K og lille M hjem, hentet Fabian på skolen (i omvendt rekkefølge) dro hjem og ga ungene litt mat.

Så på passkontoret med to stk barn, hvorav en stuptrøtt liten en. Der var det ca 35 varmegrader og omtrent like mange i kø (overdriver bare bittelitt)

Det kostet 50,- for å ta bilde og jeg hadde en 50-lapp og 46,- i mynter :roll:

Ut i bilen for å skrape sammen nok kronestykker (Fabian hadde gudskjelov noen i sekken sin) og fylle ut skjemaer, ta bilder av Fabian, ta bilder av Sebastian (han var sånn passelig søt på bildet.. :hjerter2: )ringe eks for pers.nr, ringe mannen for pers.nr, ringe mannen for å få faxet over fullmakt og bilde av legitimasjon, vente, vente, vente litt til.. og til slutt få lov til å betale kr 840,- for to stk barnepasssom varer i hele to år. Jaggu.

Leverte ungene hos hver sine fedre og tok meg en tur på sentershopping etterpå.

Fikk byttet hvit, hullete linbukse inn i ny hvit linbukse i en annen type og en hvit singlet m/spaghettistropper.

Ellers fikk jeg kjøpt inn følgende i går: Badeshorts til Fabian, 2 t-skjorter til Fabian, 2 t-skjorter til Sebastian, solhatt til Sebastian og beige linshorts m/lyseblå striper til Sebastian.

Tok dessuten sol, så nå har jeg fått litt farge... :briller:

Da mangler vi bare følgende:

Solkrem(en faktor 20, en faktor 10-12 og en faktor 4-6)

Badeshorts til mannen

Sandaler til Sebastian

Fant endelig ut hvordan jeg skal klippe meg når jeg skal til frisøren min på onsdag.

Sånn som Kathrine Sørland er på den ene TV3 vignetten der hun har på seg olajakke og blir slått med en slegge (eller hva det nå er :ler: )

Skråklipt lugg (men ikke for kort), oppklippet sånn at krøllene mine kommer fram og håret ikke blir så tungt, og oppklippet rundt ansiktet (fjærklipp, er det det heter kanskje? ), klippe tuppene men beholde lengden og så skal hun få legge inn noen gyldne foliestriper i to nyanser. Tror det blir bra :Nikke:

Planer for dagen:

- Fortsette med husvask (skifte på gjestesengen, støvsuge, re opp senger oppe og vaske gulver inkl. sofaløft.Støvtørk er ferdig.)

- Gå lang trilletur med mageøvelser.

12,3

Koster meg ingenting å være superflink nå, det går av seg selv. Kjenner klærne sitter løsere, og gullarmbåndet mitt slenger mer rundt håndleddet enn vanlig. Satser på å se 11-tallet i løpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg mutters alene.. Mannen har reist til Vestfold i dag sammen med noen kamerater. De skulle besøke en annen kamerat som brakk ryggen her for noen uker siden.. :-?

Dvs jeg er jo ikke helt alene da, Sebastian, mitt trofaste vedheng er jo her.. :wink:

Ligger ute i vognen og sover nå, etter å ha vært kjempesurvete og trøtt lenge, men legge seg til å sove i vognen.. niks.. :roll:

Mamma vant til slutt da :wink:

I spoke to soon.. nå er'n sørendøttemeg våken igjen.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppsummering av helgen:

Hadde besøk av bestevenninne T med datter T fra lørdag til søndag, det var koselig.

Pliktbesøk hos mormor ble avlagt og så tok jeg sol.

Slanker meg som bare rakker'n.

Det er surt og vått ute, kommer til å prioritere varme og tørre unger og voksne i morgen framfor pynting.

Orker ikke gå i skjørt og høyhælte sko i 3 varmegrader og regn asså :riste:

Vi har ikke så store planer heller; vi skal være med Fabian på de tingene han skal (barnetog og leker, kaker og is på skolen etterpå)

Når Fabian drar til pappa'n sin på ettermiddagen tenkte jeg og mannen at vi drar på restaurant sammen med Sebbis og spiser middag.

Så tror jeg vi sier det er greit.

Hva skal jeg finne på i dag mon tro?

Noe av dette bør kunne gjennomføres..

- Opp på loftet og finne posen med flagg og sommersko

- Besøke mamma

- Støvsuge

- Skifte på sengene

12,3 :evil:

Jeg var jo nede i 12,0 og så skal jeg liksom ha lagt på meg 300g da? Det er ikke fysisk mulig, jeg lever på en 5-600 kcal om dagen og går lang tur hver dag.

Det er bare nødt til å være noe riv ruskende gæærn't med den vekta, jeg blir så suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur!!!!!!!!!!!!!!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommersko er funnet fram, fant til og med et par lyse pensko (type "mules".. vet ikke hva sånne heter på norsk :sjenert: ) jeg aldri har brukt før.

Kjøpte de i juni i fjor gjennom ei på jobben til mannen og da var jeg så full av vann at jeg ikke hadde nubbsjans på å få de på meg, men kanskje i år? :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potesnsielle plagg å ha på seg i morgen er strøket (strøk litt ekstra som jeg kanskje ikke skal ha på meg i morgen men ha med på ferie. )

Flagg er strøket og sløyfer er funnet fram.

Skal plukke hvitveis og sette dem i en vase med norske flagg-sløyfe på sånn jeg gjør hvert år (og som mamma gjorde da jeg var liten.. :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi halvveis gjennom 17-mai programmet. :D

Hjemom for en liten pust i bakken før jeg kjører Fabian til pappa'n sin og vi skal ut og spise.

Har ikke rørt hverken is. kaker eller noe usunt i dag.. Bare spist havreknekkebrød med magerost.

Er litt stolt av meg selv.. :rosasmil:

I morgen er det frisør og soltime.. Er så spent på om frisøren min får håret mitt sånn jeg vil ha det. Skal være obs på at hun ikke setter noen striper med for rødgyllen farge, har brent meg på det før.

Det skal være gyllent men ikke rødt. Nemlig.

Prøvde forresten bikinien min (den jeg belager meg på å bruke mest i syden) og den satt helt ålreit.

Et par-tre-fire kg til nå så begynner det å hjelpe. (dvs jeg skal jo ned mer enn det, men jeg ser sånn noenlunde ut om noen få kg til)

12,0

Har mensen så jeg har funnet ut at det må være vannet i kroppen som gir disse dusteutslagene på vekten. Har troen på at jeg ser 11-tall i morgen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager til syden! :hoppe:

11,8

Det går smått, men det er vel sånn det er, det går litt i rykk og napp. Vil bli ferdig med mensen!! :tunge1:

Skal prøve å gå ned 1,8 kg til i løpet av de 10 dagene, da er jeg halvveis når jeg drar til syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dager til syden :briller:

Har vært flink og gått tur med Sebbisen i morgensol i dag. Turbuksa henger og slenger rundt lårene mine nå.. :rosasmil:

Er kjempefornøyd med håret etter frisørbesøk i går. Det er farget i en fin blond farge (ikke for hvit, ikke for gul, ikke for rød. Ser veldig naturlig ut) med litt mørkere foliestriper. Veldig oppklippet rundt ansiktet, og en del oppklippet bak, men fortsatt veldig langt. Nå er det helt glatt siden hun brukte rettetang på det i går.

Spent på hvordan det blir når jeg vasker det og krøllene kommer fram.

Skulle egentlig besøke mormor nå, men siden hun var syk utgår det. Er livredd for at noen av oss skal bli smittet av et eller annet nå som vi snart skal reise.

10,8

Jippijippijippi!

Håper på åkomme under 10 før vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg uten jobb.... :D

Skal melde meg på aetat til uken tenker jeg.. og håpe at jeg ikke får noen jobb før jeg vil jobbe, i januar.. :sjenert:

Var en tur i møte med sjefen min i dag, så det var antakelig siste gangen jeg var på jobben.

Kommer ikke til å bli noe savn..

Føler ikke at jeg hører til der lenger i det hele tatt.. :roll:

So, what else is new?

Håret ble fint med krøller også.. ble mange av dem nå som håret er klippet opp. Mannen var og klipte seg hos frisørvenninne H (som jeg klipte meg hos) i går, og kjøpte med seg rettetang til meg derfra. Fikk den til innkjøpspris, og den er visst mye bedre enn de man får kjøpt på Elkjøp ol. fordi den har en mye høyere temperatur. Håret mitt ble i allefall så rett som en strek og det ble det ikke den gangen jeg forsøkte å rette det ut med en Melissa-tang så da får vi tro det er noe i det.

Fint å ha muligheten til å velge mellom krøllikrøll og helglatt. :Nikke:

Tur utgår i dag, ti ville hester får ikke meg ut i det møkkaværet som er ute nå..

Skal heller dra og ta en soltime så snart mannen kommer hjem fra jobb :-?

Ellers går slankingen så det suser om dagen, jeg lager mat til mannen og Fabian (mannen skal t.o.m få nammenam burritos i kveld, og jeg skal ikke ha noe) og jeg holder meg til pulveret, knekkebrødene, frukten, 0,1%yoghurten og eggerøren min.

Har til og med masse sjokolade her som jeg har kjøpt til mannen, men jeg overser den glatt.

Er jeg flink eller er jeg flink? :sjarmor:

Litt skuffet over at jeg har fått så få kommentarer på at jeg har blitt tynnere. Jeg ser det kjempegodt selv, det må da synes for andre også? Er de så misunnelige at de ikke vil kommentere det mon tro?

Eller husker de dårlig, sånn at de ikke husker hvordan jeg så ut for over 9 kg siden?

Jaja, jeg ser og merker det i hvertfall, føler meg mye nettere enn før.

Mannen ser det også veldig godt.

Bare jeg får bort de resterende 10 nå så ser hele verden det tenker jeg.. :rosasmil:

10,8

Samme som i går, men det er helt greit. Hadde halvveis ventet en liten oppgang, det blir ofte sånn etter et kjempehopp ned, men det kom ikke, da er stillstand helt greit. I morgen er det nytt tall tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempeflink er du!

:o :klappe: :blomst_opp:

(selv synes jeg det kan være litt vanskelig å kommentere at folk har gått ned i vekt når jeg ser dem, litt fordi jeg ikke er så flink til å se sånt, litt fordi jeg på en måte insinuerer at de hadde vekt å gå ned... ehm, hvis du skjønner? dersom de kanskje ikke har slanket seg, og så sier jeg "nå har du sannelig blitt kvitt noen av de ekstra kiloene dine, gitt!" - ikke nøyaktig de ordene jeg ville brukt, men redd for at det vil bli tolket sånn... æsj, dumt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker&bukker, Klips :D

Skjønner hva du mener, men du skulle bare visst hvor hyggelig det er når noen kommenterer at man har gått ned i vekt når man har en kropp som har godt av å forminskes noe.. :wink:

Et av mine lykkeligste øyeblikk (med unntak av fødsler og bryllup og sånn)var på Vero Moda da jeg var gørtynn etter å ha fått Fabian når ekspeditrisen skulle hente en buklse til meg.. Så sa hun" hva bruker du da? 36 eller ? " :hoho:

Slappe-daffe-lørdag i dag.

Mannen er på turné hos kompiser med medbrakt baby, så jeg har avlagt mormorvisitt med medbrakt krokanis, Troika, Helnøtt og et wienerbrød (til henne selvsagt). Merker at når jeg har med godis til henne når jeg er på besøk er hun ikke såå gira på at jeg skal bli der lenger. Sikkert fordi hun verker etter å gjøre kål på krokanisen.. :ler:

Etter mormorvisitt tok jeg mere sol (begynner å bli ordentlig brun nå :briller: ) og så har jeg liggi på sofaen og lest aviser i fred og ro.

Hadde halvveis planer om å spise middag ute med mannen i kveld på jobben til mannen sin regning, men fikk ikke barnevakt til Sebastian så det må utsettes.

1 uke til vi drar.. dvs om en uke er vi framme på denne tiden. :hoppe:

Kan ikke huske å ha gledet meg SÅ til en ferie på veldig lenge.

Skulle kanskje funnet fram den lyserosa bikinien med knytinger.. kanskje den passer nå?

Men hvor er den? Loftet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter foran pc'n og slår ihjel litt tid sånn på morgenkvisten før jeg skal ut på trilletur med Sebastian.. Må passe på nå som det ikke høljregner.

.. og så kan jeg dra og ta litt sol når han tar dupp nr. 2

Fant den lyserosa bikinien på loftet i går, sammen med masse pre-gravidundertøy. Noe av det kan jeg bruke allerede, noe må vente et par-tre kg til, særlig bh'ene. Jeg har større pupper enn jeg hadde før jeg ble gravid, selv om resten av kroppen er litt tynnere.

Har ikke så mye melk igjen, og ammer lite for tiden, men det må være derfor de fortsatt er større enn normalt.

Vil ha mindre pupper.. !! :sur:

(Det er forresten helt ubegripelig for meg at nette jenter med perfekte b-cup'er velger å legge inn silikon. Sikkert fordi jeg alltid har vært "velsignet" med en c-cup, men jeg kan bare ikke fatte hva som er så stas med store pupper? Små er jo så mye finere! )

Nei, får vel gå og skifte en stinke-stink-bleie jeg.. Synderen sitter dypt konsentrert med en Unni Lindell bok så jeg er forberedt på høylytte protester.. :wink:

10,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er skikkelig sliten og støl i kroppen i dag, men jeg skjønner ikke hvorfor? :klø:

Jeg har jo ikke gjort noe som skulle tilsi at jeg ble støl?

Pussig..

Med unntak av soling og trilletur har det vært en begivenhetsløs søndag så langt.

Mannen er ute og golfer og Sebastian sover i vognen.

Fabian er ikke hjemme ennå.

Kjeder meg, men er likevel tiltaksløs... :-?

Får vel kanskje pusle litt i heimen da, ellers blir det bare til at jeg går og myser i kjøleskapet.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra kontroll på helsestasjonen.

Sebastiansen veier over 11 kg nå han... :D

Tidlig på'n i dag, da klokken var 09.30 hadde jeg allerede fulgt Fabian til skolen, gått lang tur i raskt tempo så jeg ble skikkelig svett og anlagt blomsterbed med stemorsblomster utenfor huset.

Note to self: Må huske å vanne der etterpå.

Pappa skulle sette inn et lite tilskudd til feriekassen på kontoen min.. men har ikke sett noe til dem ennå. Håper de kommer snart, må kjøpe sandaler til Sebastian, badeshorts og et par t-skjorter til mannen og foundation til meg. Skal ha utbetalt feriepenger av fødselspengene mine fra trygdekontoret også i slutten av mai, men de har jeg heller ikke sett noe til ennå. Aner ikke hvor mye det dreier seg om heller, forresten.

Nå har vi planlagt dugnad på beising av hus helgen etter at vi kommer hjem fra syden.

Låner stillas av en kompis, koker pølser og kjøper inn øl og setter folk i sving. (Salamandramamma; du er hjertelig velkommen.. :wink: )Håper på fint vær da. Fargen vi har kjøpt er en som heter "Lillesandhvit", håper den er fin. Tror huset og garasjen blir knallfint når vi får malt det hvitt. Når det er ferdig kan vi begynne å tenke på å :

A. Bygge terrassen vi skal ha (hvis vi har penger til materialene. Spørs om vi kanskje må ta det neste år)

B. Fylle på med jord og så plen.

.. og når det er gjort kan vi plante de trærne vi skal ha (i hvertfall et par syriner mot golfbanen, og kanskje et løvtre av et eller annet slag. Kirsebærtre kanskje? ) og lage blomsterbed og sånn.

Skal få en del avleggere fra svigermor.

Skal prøve å få ferdig litt her inne også når mannen er i permisjon. Det er fortsatt lister her som ikke har fått malingen de skal ha, og annet småtteri.

Blir helt blind for det etterhvert.. :sjenert:

10,5

Nå blir jeg dritsur, hvorfor skal det ta så lang tid????? OPP hundre gram igjen nå da liksom? :evil:

Nå er det 3 pulvermåltider, 2 frukt og 2 yoghurt og masse fysisk fostring hver dag fram til vi reiser.

Pokker heller, jeg er jo så gørflink, men vekten er så treiiiiig!!!! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det barseltreff hos M.

Har ringt og gitt beskjed om at hun ikke trenger lage noe mat til meg, jeg har jo pulveret mitt jeg..

Ellers venter jeg bare på å få passene til ungene, håper de er i posten i dag. Hvis de ikke har kommet i morgen må jeg nesten ringe passkontoret og høre om de må skrive ut nødpass.

Sebastian har hatt pyton-natt i natt. Er veldig striks på å ikke gi han noe servering om natten og det har egentlig gått ganske greit, men i natt holdt han på i 1 1/2 time før jeg ga meg og ga han flaske.

Da sov han to timer og var lys våken (kl.05.00)

Da tok jeg han i sengen min og ga han pupp, orket ikke kjempe mer med han. Fikk ca en time med søvn til da fra 05.30 til 06.30 hvor jeg drømte at Fabian ble seksuelt misbrukt av en fyr. Skikkelig artig natt.. :(

10,1

Ned 400g. Det er jo alltids noe..

Hyggelig med nytt tall på vekten i morges i hvertfall. :D

Hadde den vist det samme tror jeg at jeg hadde begynt å grine så på felgen som jeg var i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe pass i postkassen i dag.. :-? ... men derimot penger på kontoen fra pappa.. Hele 3500,- :enig_animasjon: .

Kjenner det verke i shoppemuskelen, men Fabian skal hentes hos en kamerat om ikke så lenge, så da blir det så liten tid.

Får ta en runde i morgen i stedet.

Gidder ikke tur i dag, det blåser så fælt og jeg er så tung i kroppen etter pyton-natt.

Sebastian er skikkelig survete, så det kan hende han også sliter med ettervirkninger av dårlig natt.

Gleder meg til krapyl1 og krapyl2 er i seng i kveld og jeg kan slange meg på sofaen til frustrerte fruer. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre natt i natt, men fortsatt langt igjen til hvor vi var.. :-?

Har funnet årsaken nå da tror jeg, fortann nr to oppe har akkurat brutt gjennom..

I dag er det shopping på agendaen, sitter bare og venter på at lille terror skal våkne fra duppen sin.

3 dager til vi drar! :briller:

9,9 :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping er unnagjort, en veldig produktiv dag.

Svigermor spanderte sandaler på Sebbis, noen kjempesøte (og svinedyre :roll: ) lyseblå Bundgaard-sandaler i str. 19 :hjerter:

Holdt på å sprekke i slankeopplegget mitt tidligere i dag. :o

Jeg var helt desperat etter sukker og karbohydrater, men jeg fikk avverget krisen ved å dra og ta en soltime.

3 fluer i en smekk: tid for meg selv til å hvile en halvtimes tid, tankene vekk fra mat og brun kropp. (er helt svart på magen nå :Hehe: )

Kjøpte forresten et hvitt skjørt i dag i str. 40 som satt som et børseskudd! :tommelsmil:

Ikke en valk eller ridebuksebulk i sikte.. :wink:

Kostet bare 98,- så jeg tror nesten jeg må inn en gang til og se om de har det i flere farger.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i et forrykende dritthumør i dag. :sinna:

Er ikke helt sikker på om det kommer av at jeg ikke får nok søvn eller om det er mensrelatert. Heller vel mest i mot det siste.

Apropos det; jeg gir helt opp den Cerazettedustepillen, det er jo helt bingo når jeg får mensen jo?

Jeg kan blø skikkelig masse gammelt blod en dag, så er det stopp, så blør jeg litt igjen et par dagert senere, så er det full stopp en uke eller to, så er det på'n igjen.. Helt håpløst! :murvegg:

Har hentet ut vanlig Trinordiol som jeg skal begynne på bare jeg blir ferdig med dette siste brettet på Cerzette'n. Det betyr slutt på ammingen også, men det er helt greit, det er så lite melk der nå allikevel. Sebbisen er jo nesten 11 mnd nå, og koser seg nesten mer med flaske enn med pupp så han virker moden for å avvikle han også. Har ingen sentimentale følelser forbundet med det i det hele tatt.

Det betyr dessuten at det er på tide å tenke på å sende Sebbisen på overnattingsbesøk til pappa og kona snart :sjarmor:

Fabian var vel på den alderen da han begynte å sove over der på egenhånd så de har jo erfaring.. :wink:

Nå skal jeg ta meg en dusj mens Sebastian sover i vognen, så skal jeg handle et par ting til mormor, avlegge visitt hos henne, hjem, kjøre Fabian til pappa'n sin, legge Sebastian og så skal jeg krølle meg i sofaen med "He's a lady" -finalen.. :tommelsmil:

9,9

Garantert pga duste-mensen beskrevet ovenfor. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...