Salamandra Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #721 Del Skrevet 3. mai 2005 Hmmmmm! Dagens kontrollspørsmål: Hvor mange soverom sørget dere for å bygge? Hihi, luring.. Vi har tre soverom oppe i 2 etg, et til meg og mannen, og et til hver av ungene. I tillegg har vi et gjesterom i kjelleren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #722 Del Skrevet 4. mai 2005 Kopierer over et innlegg jeg skrev i nett-barselklubben min, det ble en oversiktlig framstilling av Sebastians dager: Sebastians tidsfordriv for tiden: - Åpne kjøkkenskap og skuffer og dra ut bæreposer, tomflasker, søppel , lokk, stekepanner, stavmiksere og tørrvarer.. - Reise seg etter buksebena til mamma - Reise seg etter legghårene til pappa - Gå rundt stuebordet og prøve å få fatt i ett-eller-annet-som-ikke-er-lov-spiller-ingen-rolle-hva-det-er-bare-det-er-ulovlig.. - Skru opp volumet på forsterkeren - Åpne dolokk og prøve å få tak i vannet nedi der - Leke med dobørsten - Spise toalettpapir - Sleike på den antikke sortovnen i stua - Spise modelleiren til Fabian - Rive i filler (og spise) bladene til mamma - Dra ut ledningen til laptop'en til mamma (som ikke har batterikapasitet og dermed skrur seg av hver gang.. ) Vi har nok å henge fingrene i om dagen begge to.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #723 Del Skrevet 4. mai 2005 Nytt nazi-kostholdsregime er herved innført.. Fram til 17 mai skal jeg ha streng pulverkur (med 1 vanlig måltid i døgnet + frukt og grønnsaker). Etter 17 mai skal jeg ha to vanlige måltider og to pulvermåltider helt til jeg har gått ned det jeg skal. Nå er det pinadø nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandramamma Skrevet 4. mai 2005 #724 Del Skrevet 4. mai 2005 Hihi! Høres ut til at barnebarnet mitt har et allsidig kosthold og at han får herdet tarmtottene sine litt.... Forresten så kan jeg ikke fordra det som blir skrevet med ekstra liten skrift.... :evil: Det finnes faktisk noe som heter "liten" Tenker at nå gidder jeg ikke å tre på meg briller og henge over PC bordet , risikere ryggprolaps og allikevel bar gjette meg til hva som står der, men nysgjerrigheten seirer alltid Har i alle fall fått med meg at det dreier seg om antall beboere i huset i forhold til antall soverom! Gjesterom i kjelleren, javel men det skal vel være til gjester, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #725 Del Skrevet 4. mai 2005 Et lite tips: trykk på siter-knappen, så ser du hva som står med liten skrift.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. mai 2005 Forfatter #726 Del Skrevet 5. mai 2005 Himmelsprett og tjo og hei, og fire kvister deler seg.. ! :rosasmil: Deilig med en mannen-hjemme-dag (kan jo ikke kalle det fridag, jeg har jo alltid fri.. eller rettere sagt, jeg er alltid på "jobb" ) Hadde muligheten til å sove lenge i dag, men det klarte jeg såklart ikke Klokka ti på åtte orket jeg ikke vri meg lenger og stod opp og vasket gulver.. Planer for dagen: - Besøke mormor - Gå tur med Sebastian, Fabian, Svigermor og Svigerinne. - Skifte på senger Hadde Svigerinne, Svigerfar, Svigermor og mannens nevø (21 år) på spardam og vin her i går kveld. Koselig.. Litt uggen da jeg stod opp, men fin nå.. Nå er Sebbisen våken hører jeg, får vel gå og hente'n da kanskje.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. mai 2005 Forfatter #727 Del Skrevet 5. mai 2005 Jippi, jeg skal ut i morgen!! Hadde sånn halvveis tenkt å dra ut med venninne S, men så kunne ikke hun, og da kom jeg på at jeg kunne jo høre med barsel/x-gründervenninne K. K er nyinnflyttet og kjenner ikke så mange i området, og har vel aldri vært ute i nærmeste byen her, så det er jo perfekt.. hun trenger å gjøre seg litt kjent i området Vi vorser i kjelleren her tenker jeg.. Stadig tilbakevendende problemstilling: what to wear? Tror jeg går for kremhvitt lag-på-lag skjørt med perleapplikasjoner, kremhvit blondesinglet ogomslagsgenser. Det er jo tross alt mai.. :D Må kanskje kjøpe et par nye høyhælte sko; må bli noe off-white da, skal se hva jeg finner i morgen.. Må dessuten innom apoteket og kjøpe en GT. Har ikke hatt mensen på kjempelenge, så vil bare forsikre meg om at ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #728 Del Skrevet 6. mai 2005 Der kom gudskjelov mensen... En bekymring mindre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #729 Del Skrevet 6. mai 2005 Er så fornøyd med skoene jeg fant, akkurat sånn jeg hadde sett for meg at jeg skulle ha.. Offwhite med rund tupp, ankelrem og passe høy hæl. så får vi se da om dette er brukbare gå ut-sko eller om de er best egnet til taxikjøring.. Har ellers vært flink og trillet lang tur med mannen og Sebastian, og fulgt nazi-kostholdsregime til punkt&prikke.. Har bestemt meg for at hvis jeg har det morsomt ute i kveld skal jeg komme sent hjem for en gangs skyld, og sove lenge i morgen med god samvittighet. Jeg er så fæl til å gi meg selv dårlig samvittighet hvis det er mannen som passer ungene, føler hele tiden at jeg må bidra litt, men det er jo selvsagt bare tull, det sier jo mannen også. Kanskje jeg til og med skal dra på nachspiel i kveld hvis anledningen byr seg..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #730 Del Skrevet 8. mai 2005 Det ble ikke nachspiel, men en veldig morsom&fuktig tur ut.. Var i ekstraordinært dårlig form i går morges , men det tok seg opp etterhvert. Kompis T med datter T har sovet over her siden i går. Lille T (som jeg forøvrig også er fadder til) er bestevennen og kjæresten til Fabian, de leker så fint sammen I dag har jeg gjort litt forefallende husarbeid, og så skal jeg ned på det lokale gartneriet og kjøpe litt blomsterjord. Skal så litt frø jeg har kjøpt + plante noen forglemmegei jeg har fått av svigermor. Må bare vente til det har sluttet å øsepøseregne først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #731 Del Skrevet 9. mai 2005 Fant fram en pose med pekebøker etter Fabian, og innimellom der lå det en bok med gullkorn om det å få baby som jeg fikk da Fabian ble født. Her er de jeg liker best: Et spedbarn har ingen våpen, ikke noe språk og lite styrke. Det kan bare forsvare seg på ett vis - ved å smile. Og det har vært tilstrekkelig til å holde menneskeslekten gående. I denne vuggen er hele din verden. For dette lille livet ville du gladelig gi ditt eget. Ingen fortalte deg at det ville bli slik. Det ville ikke vært mulig. Du vet at du har fått barn når.. .. en tragdie som rammer barn, hvor som helst i verden, treffer deg i hjertet. ... det tar ti minutter å gå ut av bilen. ... du oppdager at et lite barn opptar nitti prosent av plassen i en dobbeltseng. ... du oppdager at du har et forbløffende talent for å lage dyrelyder. Det finnes ikke noe mer rørende syn enn enn en ganske stor mann som prøver å lure ut et smil av et veldig lite barn. Naturen har innstilt spedbarn på en frekvens der de skriker akkurat slik at hjernen blir som gelé. De aksepterer ingen utflukter fra din side. NÅ er beskjeden. NÅ. Ikke noe menneske kan eie et annet, og spesielt ikke ens eget barn. Men barnet er naturligvis ikke klar over denne kjensgjerningen. Det er lykkelig overbevist om at det eier deg fra topp til tå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. mai 2005 #732 Del Skrevet 9. mai 2005 Nydelige sitater, Salamandra!! Tror faktisk jeg skal stjele noen av dem og bruke dem til scrappingen! Jeg er stadig like imponert over alt du rekker å gjøre. Jeg gleder meg til jeg går hjemme med den lille gutten min. Det blir skikkelig spennende for jeg har ikke vært hjemme en dag uten å være syk før, men noe sier meg at jeg kommer til å like det veldig godt. Jeg satser på et års permisjon til etter den ordinære. Så får vi se om vi har råd til det.... *krysse fingrene* Kan skjønne at du var glad for fredagens hendelse, det hadde vel kanskje vært litt mye av det gode nå? Eller? Ha en trivelig uke sammen med gutta dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 9. mai 2005 #733 Del Skrevet 9. mai 2005 Nydelige sitater, Salamandra!! Tror faktisk jeg skal stjele noen av dem og bruke dem til scrappingen! Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #734 Del Skrevet 10. mai 2005 Stjel i vei dere, Siam og Zianta.. Fredagens hendelse var veldig greit, Siam.. da fikk jeg på en måte svar på det jeg hadde gått og surret med oppi hodet mitt en stund. 2 er topp! Skal la vær å drive å snike på SG og SM, jeg har ikke godt av det.. :oops: God samvittighet-dag i dag.. har gått 1 time tur på morgenen, besøkt bestemor og bestefar og vært på besøk hos mormor og kjøpt Se&Hør for henne. Ikke helt sikker på hva jeg skal ta meg til resten av dagen i dag, Fabian ville gjerne være alene hjemme litt, men jeg har 79,- kroner den gærne veien på kontoen nå, så jeg vet ikke helt hva jeg skulle finne på da.. Jeg kan jo kanskje trille tur opp i butikken og kjøpe mitt eget Se&Hør da, det har jeg råd til.. Kanskje svigermor blir med, litt kjedelig å gå alene.. 13,1 Ny pers! Håper på å se 12-tallet i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. mai 2005 #735 Del Skrevet 10. mai 2005 Et spedbarn har ingen våpen, ikke noe språk og lite styrke. Det kan bare forsvare seg på ett vis - ved å smile. Og det har vært tilstrekkelig til å holde menneskeslekten gående. Uæææ, tårer i øynene på jobb, lite pinlig... Stjeler sitater jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #736 Del Skrevet 10. mai 2005 Helt i orden, Klips Driver og sonderer terrenget for en sydentur i juni.. Blir antagelig noe skikkelig eksotisk og fremmedkulturelt som Gran Canaria eller Mallorca tenker jeg.. Nei, utforske planeten kan vi gjøre en annen gang, nå mens vi har to små er det comfort, vann og sol som gjelder. Mulig vi drar med svigers.. medbrakt barnevakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #737 Del Skrevet 11. mai 2005 Sydentur er bestilt..! Vi reiser til Alcudia, Mallorca om 17 dager.. Vi har bestilt fly og hotell hver for seg, og havner på en pris på i underkant av 7500,- for oss fire, svigers betaler ca 5000,- Da fårvi to stk. to-roms leiligheter på hotell med barnebasseng og voksenbasseng midt i Alcudia og flyreisen. Vi er jammen flinke! Må handle litt greier før vi drar: - Sandaler Sebastian - Shortser og t-skjorter Sebastian - 2 badeshortser Fabian - T-skjorter Fabian - Badeshorts mannen Dessuten må begge ungene ha pass. Fabian sitt gikk ut i mars i år soppdaget jeg nå.. 13,5. Elendige søplevekt må ha vist feil enten i går eller i dag, for det er ikke fysisk mulig at jeg kan ha gått OPP fra i går. Hvor mye kan jeg gå ned i løpet av 17 dager tro? Er 3-4 kg realistisk kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #738 Del Skrevet 11. mai 2005 Bedre enn i underkant av 7500,- 6800,- kom det på alt i alt for oss fire.. :o Det er sørenmeg billig asså! Har vært og tatt sol nå, vil ikke være skummetmelkfarget når vi reiser, vil bli skikkelig brun på ferie.. ! Har vært så gørflink i dag så jeg regner med å se kjempeutslag på vekten i morgen tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 11. mai 2005 #739 Del Skrevet 11. mai 2005 Du.. tips litt om nettsteder hvor man kan finne så superbillig ferie, da! Nå har jo du kjøpt dine billetter, så da kan du vel dele på godsakene? Lenge siden jeg har hilst på her inne nå, men jeg leser altså hver eneste oppdatering, det skal du vite. Liker å følge med på deg og gutta, vettu. Men jeg blir litt svett da, når jeg hører om vaskinga oppe og nede og det ene badet og det andre og vaskemaskina som går og går og bollebaksten og gåturene og PUH! Støv på hjernen får aldri jeg, det kan man trygt si, selv om jeg, utrolig nok, er den ryddigste parten av oss to. Meg og mannen altså - ikke meg og deg, nei! Men inspirasjon til å i det minste forsøke, det får jeg da av å lese her inne :D Og nå er jeg råmisunnelig på både sydentur og haugene med taxisko. Jeg og vil ha! Men siden mine tær aldri har blitt skvist inn i trange sko, har jeg fortsatt mellomrom mellom tærne og får rett og slett ikke plass i en eneste taxisko. Det er kjedelig. Selv om at jeg nok burde takke mamma for at jeg ikke har deformerte tær. Hm.. Kanskje det er jeg som bare tror at alle andre har skvisa tær og at jeg egentlig er skikkelig breifota? Jeg liker ikke den teorien Nå har jeg ikke mer å si, så da får du en klem :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #740 Del Skrevet 12. mai 2005 Så koselig hilsen, Jolie.. Det var en god start på dagen.. :D Leser i bokji di jeg og, men er skikkelig sløv på å legge igjen spor. Skal skjerpe meg.. Nettsteder ja, vi har bestilt hotellet gjennom solfaktor.com og flyreisen gjennom Star Tour. Man må være litt (mye) detektiv, og så kan man jo ikke reise midt i fellesferien. Angående å være huslig anlagt; det er sannlig ikke godt å si alltid med meg.. Er jeg flink eller har jeg en psykiatrisk diagnose? (Dessuten har jeg en teori om jeg jeg kanskje bare er flinkere til å fortelle om alt jeg gjør enn andre, sånn at det virker som jeg gjør mer.. ) Har hybelkaniner og smuler rundt kjøkkenbordet jeg også asså.. av og til....det er bare det at de ikke blir så gamle. Men det er egentlig rot som er min "greie" orker ikke se på ting som flyter, det koster meg mer å irritere meg over det enn å rydde det bort så da blir det det siste. Blir derimot lite husarbeid i dag, men mye annet: -Hente venninne K med datter M og reise i brudesalong og se på slør. (K er herved oppgradert fra x-gründervenninne/barselvenninne til vanlig venninne etter forrige helgs fuktige bytur.. 8) ) - Møte barselvenninne M og sønn S på café. - Hente Fabian på skolen - Ordne pass til Fabbis og Sebbis - Bytte hvit linbukse som har fått masse hull enda jeg bare har brukt den et par-tre ganger.. - Handle solkrem, solhatt til Sebbis, litt trøyer og badeshorts til Fabian. - Kjøre Fabian til pappa'n sin Denne dagen her ble jeg litt PUH! av selv også faktisk.. :-? 12,8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå