Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Arghhh! Duste-pc! Mistet hele innlegget mitt! :sinnatagg:

Sånn bortsett fra det er det en skikkelig go'dag i dag..! :briller:

For det første har jeg fått lønning, for det andre er det fredag, for det tredje skal jeg ut i kveld, for det fjerde har jeg fått sove mer enn vanlig i natt/morges og sist men ikke minst beveget vekten seg i riktig retning i dag.. endelig! :hoppe:

Planer for dagen:

- Grooming (selvbruningskrem, shaving, øyenbrynsnapping)

- Shopping (nytt forsøk på å finne topp, prøver et annet senter... pluss litt småtteri til gutta og mannen.. pluss ny BH til meg)

- Pynting (vurderer å føne håret helt slett i kveld, har kjøpt nytt anti-frizz serum.. må se an hvordan topp det blir først, kanskje er det en topp som er finest med krølle-hår? )

13,7 :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.. og der fikk jeg jammen tilbake mensen etter laaaaaaang tids fravær..

Jaja, det er greit det, så vet jeg hvertfall at jeg ikke er gravid.. :sjarmor:

NB.. må kjøpe tamponger i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd... tralalalala..

Har vært og shoppet, og fant såklart topp..

Er så fornøyd med antrekket til i kveld at jeg MÅ bare skrive det ned.. :sjarmor:

-Kremfarget "omslagsgenser" fra BikBok (innkjøpt i dag) med rysjer i kantene og på ermene

- Kremfarget singlet under med blondekant i utrigningen og nederst (innkjøpt i dag)

- Kremfarget undertøy med blonder (innkjøpt i dag)

- Stoore gullringer i ørene

- Sjokoladebrunt skjørt m/rysjer

- Støvletter i kremfarget og mørkebrunt slangeskinnsmønster.. som skinner litt og har kjempehøye hæler.. :sjarmor:

Støvlettene er ikke noe gode å gå i, men det blir ikke såå mye trasking, er dessuten lenge siden sist jeg brukte dem, de er sikkert bedre nå.. :rosasmil: Jeg gidder ikke dra med meg skiftestøvletter ut heller.. :roll:

Prøvde det sammen nå, det var så fiiiiiint!! :grinele:

Litt usikker på smykke, har et fint et med brune stener som henger litt ned i cleavage'n.. må bli det hvis det skal være noe... og selvfølgelig gullringer og gullarmbåndet mitt.

Parfyme blir den vanlige fest-parfymen min, Liz Claiborne "Realities" (som jeg må få grandtante i USA til å sende til meg for den er ikke å oppdrive i Europa.

Har heldigvis ganske mye igjen ennå)

Blir ikke enig med meg selv om krøllehår eller glatt hår.. tough call.. :roll:

Blir i hvertfall ikke oppsatt hår, går med det hver eneste dag pga lille Sebastian som henger i håret så fort han får sjans. Umulius.. :fy:

Hmm.. jeg klarte å skrive et ganske langt innlegg bare om hhva jeg skal ha på meg i kveld.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, glemte jo.. :oops:

God påske til deg også, Kaktus! Ha en fin ferie! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselig hilsen, Madden.. :D

Jeg og mannen har vært syke med forkjølelse hele påsken.. :roll:

Fabian har vært på hyttetur med faren min heldigvis, så han har ikke fått spolert påsken sin på grunn av oss i hvertfall.

Begynner å bli bedre nå, eller skal jeg si begynte men nå har jeg fått så innmari vondt i halsen på den ene siden. Blir bare verre og verre så jeg får ta en tur på legesenteret i dag.

Har jo fjernet mandlene så jeg skjønner ikke helt hva det kan være? Vondt er det åkkesom.

I går kveld hadde vi besøk av noen venner. Serverte kyllingvinger, og så ble det litt vin og øl og sånn. Koselig.

Må dessuten skryte litt; Sebastian kan gå alene med Fisher-Price gå-bilen sin nå.. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såklart fått streptokokkinfeksjon i halsen.. :roll:

Er på antibiotika-kur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt i dag, på tross av hersens streptokokker.. :roll:

Knasket i meg en gjeng med Ibux og gikk i gang med vindusvask.. har vasket vinduene i hele 1 etg. Det trengtes, de så virkelig ikke ut.. :oops: Men nå er de så fine så. Skal ta 2 etg til uken.

Har dessuten (foruten vanlig husarbeid) bygget om duovognen til Sebbis om til sportsvogn.

Han bruker den vognen stort sett til soving, så vi har ikke brydd oss med å bytte ut dypvognsdelen før nå, men nå er han såpass stor at det var på tide, han måtte ligge med bena bøyd oppi der..

Har ryddet vekk voksiposen for i år, den er altfor varm nå, har funnet frem den beige og mørkeblå Brio-posen etter sportsvognen til Fabian. Den er mye tynnere, så vi bruker den pluss lammeskinnet i vognen.

Den matcher perfekt siden vi har en beige og mørkeblå Emmaljunga Duo Edge.

.. og så har jeg plantet minipåskeliljer i en krukke som jeg har satt ved inngangsdøren. Så koselig atte.. :D

Nå er det vår! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for dagen:

-Purre opp purring på Nationaltheateret. (Det er jo allerede på fredag :o )

- Barselvisitt hos venninne J og kompis J. Har ikke fått vært der ennå pga teit sykdom.. :roll:

- Gå på tur med Sebbis sittende i sportsvognen sin.

- Handle litt

Dett var dett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig husmor-ånden over meg om dagen.. har vasket gulv i dag.. pluss trapp, pluss diverse støvtørk, rydding og do-og vaskeromsvask.. :sjarmor:

Sitter og venter på at Fabian skal komme hjem, han har vært på tur med den nye Kiel-fergen sammen med pappa'n sin og kona.

Skal bli godt å få han hjem igjen, har så og si ikke sett han på 1 1/2 uke.. :-?

Lurer forresten på hva jeg skal ha på meg på teaterbesøk på fredag? :klø:

Kan selvsagt ta på det jeg kjøpte her forrige gang jeg var ute, men hva med støvler?

Krokodilleskinn-støvlene er helt klart mest elegante til, men de er jo så vonde å gå i.. :murvegg:

Jeg så noen slags innleggspute-såler til høyhælte sko på apoteket på søndag, får kjøpe sånne og se om det hjelper.

Det blir jo ikke så mye gåing, vi skal jo sitte stille og se på forestilling.. :sjenert:

.. og dessuten; hva med jakke? *tenketenke* Kanskje venninne T har en jeg kan låne?

Har i hvertfall ikke råd til å kjøpe ny nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så bissibody om dagen at jeg knapt har tid til å skrive her... :sjenert:

Dagen i dag:

- Fulgt Fabian til skolen

- Vasket og støvsugd bilen innvendig

- Vasket sykkelen til Fabian og understellet på vognen til Sebastian

- Reist og vasket bilen utvendig i maskin

- Skiftet på senger og luftet dyner

- Støvsugd 2 etg, vindfang og garderobe

- Vasket, brettet og lagt bort massevis av klær og sengetøy

- Plantet to søyletujaer i potter som står på hver side av trappen på forsiden av huset

- Sortert og resirkulert massevis av blader og aviser

- Stekt pannekaker til Fabian og to kompiser fra skolen

- Kos, lek, amming, mating og generelt vedlikehold av Sebbis

- Dusjet, smurt med selvbruningskrem og nappet øyenbryn

- Spist middag (wok fra i går)

- Skrevet dette innlegget 2 ganger siden Sebastian hektet seg fast i strømkabelen så jeg var nødt til å starte maskinen på nytt.. :roll:

Resten av dagen ser omtrent sånn ut:

- Gå en liten tur med Sebbis og Fabbis (sistnevnte på sykkel)

- Legge sammen mere tøy :roll:

- Mate, bade, klippe negler og legge barn (ikke alene da, mannen bidrar)

- Typisk norsk, Nr. 15, Top Model og ellers alt annet som måtte fenge på tv.

I morgen er det tidlig på'n, skal kjøre mormor til hjelpemiddelsentralen (eller hvor-det-nå-var) og bytte forstøverapparat, handle for nevnte mormor og så teater på kvelden.

Hurlumhei! :tommelsmil:

Kom nettopp på; må sende sms til mannen og hinte om blomsterbukett, tulipanenene mine har gått amok :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er så teit asså, han har gjort sikkert 876 forsøk på å lure meg i dag, men han har ennå ikke klart det..! :hoho:

Gleder meg til i kveld; har nettopp kommet hjem etter øøørliten shoppingtur.. :sjenert:

Har kjøpt rosa skjorte og silkeskjerf i beige, mørkebrunt, rosa og turkis, nye solbriller :briller: og Manu Chao "Esperanza" cd. (Endelig!)

Er spent på om de putene til å ha i skoene funker, vil ikke være helt invalid før kvelden er omme heller.. :roll:

Om sommeren er det greiere, da går jeg bare barbent hvis jeg får for vondt i bena.

Husker jeg gjorde det i Barcelona.. først danset jeg barbent i flere timer, og så gikk jeg med skoene i hånden hjem til hotellet på natten/morgenen... bena så ikke ut dagen etter.. :plystre:

Forresten; til sommeren skal jeg på Chess konsert i Sandefjord sammen med mamma. Jippijej! :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si meg, Salamandra - er det bare taxi-sko du kjøper? :ler:

Sko som kun er egnet til å kjøre taxi i...

Ha en kjekk kveld og en fin helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke bare taxi-sko, Veronal ... men det er et par høyhælte sandaler og et par høyhælte støvler jeg sliter med, men som er sååå fine at jeg må ta de på meg likevel.

Som så ofte ellers prioriterer jeg estetikk over funksjon og komfort... :sjarmor:

Er forresten tilbake fra teatertur..Kjempefin forestilling (nå har jeg ikke så mye sammenligningsgrunnlag da, er aldri på teater.. :sjenert: ) , særlig scenografien og kostymene var flotte.

Jeg og T har bestemt oss for å innføre høykulturell aften en gang i halvåret; vi har herved begynt.

.. klarte forresten å lure mannen i dag; klokka 23.57 sendte jeg en melding til han fra taxi'en om at jeg var kjempefull og på vei hjem. Han gikk såklart fem på og forventet seg det forfyllede vraket når jeg kom hjem.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. driver og selger vogn om dagen..

Uansett om jeg har vært kjempefornøyd med Emmaljunga Edge Duo'n min (den optimale dypvognen) så er jeg så forelska i Quinny Freestyle 3XL Comfort at jeg bare MÅ ha den.. :hjerter2: og jeg har ikke råd til begge, så da må jeg selge Emmaljunga'n.. :(

Skal forresten ha :D

.. og så skal jeg på barseltreff i dag, bare han puddingen våkner nå så jeg rekker en kjapp dusj før vi drar.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg skal ta et lite oppsamlingsheat og selge unna litt babyustyr vi ikke har bruk for lenger? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er prosjekt selge-Emmaljunga-kjøpe-Quinny avsluttet.

Resultatet kan beskues her:

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=263797

Fy søren så kul den er..! :hoppe:

Jeg drømte om den i morges til og med.. :hoho:

Skal ta den med på jomfruturen senere i dag. Tenkte jeg skulle shine litt i casaen først, plukke opp Fabian på skolen og ta en tur på senteret og flashe den nye dningen.. :sjarmor: (og gjøre et par nødvendige ærend da.. :wink: )

Har lagt ut en annonse til på finn, forresten.

Skal selge en del babyutstyr og noe babytøy etter Sebastian.

Brystpumpen er det allerede noen som har sagt de vil ha, så det lover jo godt.

Hvis det er noen som trenger noe så bare si i fra, så sender jeg linken på pm.. :rosasmil:

I kveld skal jeg ut (igjen).

Bursdagsselskap til kompis T på favorittrestauranten/utestedet mitt. Mamma skal passe krapyl 1 og 2..

Gleder meg til å gå ut med mannen igjen, har vært mest en av oss om gangen i det siste.

Ellers ingen planer i helgen.. annet enn å trille Quinny såklart.. :Hehe:

Jo; forresten.. får middagsgjester på søndag. Et vennepar og døtrene deres.. Hmm.. what to serve? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det var en fin kveld i går og at det blir mye bra Quinny-trilling i helgen!

Hvordan har gründeren det, forresten? Blir det noe etableringsvirksomhet i første halvdel av nærmeste fremdtid, eller er dere tilbake på tegnebordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kjempemorsomt på fredag, Veronal..

.. angående gründerplanene.. har mistet litt piffen jeg kjenner jeg... :sjenert:

Har ennå god tid på å finne ut hva jeg skal gjøre.. må inn i tenkeboksen igjen.. :wink:

Er ikke så veldig ivrig på dagbokskrivingen om dagen.. går litt i rykk og napp det der.

Mannen er borte på jobbgreier i Tromsø og kommer ikke hjem før i morgen kveld, så jeg har nok å henge fingrene i.

Ikke for det; klokka åtte i kveld lå begge og sov, nybadede, og huset var ryddet og pent så det er ikke kaos selv om mannen er borte litt.. :wink:

Kjenner jeg er ganske sliten, men det er fordi jeg har gått laaang tur med Quinny'en i dag.

Sebastian fikk være med han også da.. :D

Ellers har jeg ikke gjort stor i dag.. blitt mye internett.

Har meldt meg på landstreff med juliklubben fra Nybaktmamma/Babyprat i Arendal i juni.

Det kommer til å bli SÅ morsomt!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...