Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Møtte mamma på handling i stad så hun spanderte babysafe på Sebbis...

Takk igjen, mamma :wink:

Blir spennende å se hvordan han takler å ikke kunne reise seg opp..

Nå sitter jeg egentlig bare og venter på at barne-tv begynner så jeg kan komme i gang med mating og kveldsstell av unger. Tvilsomt om Fabian sovner klokka åtte i kveld, han har sovet en del på dagen i dag siden han var dårlig.

Han føler seg fin nå men jeg mistenker at det bare er pinex'en han fikk.. :roll:

Fabian ville ikke ha middag i dag så det ble wok med hvitløksmarinert kyllingfilet foran pc'n på meg.. :sjenert:

Satte på litt Manu Chao for å få sommerstemning..

Det funker det.. hvis jeg myser så ser jeg ikke all snøen utenfor.. :kul:

Har tenkt å ha salsaparty her til sommeren, det blir kult. Er pukka nødt til å skaffe meg en ny "Esperanza" innen den tid, helst mye før.. savner go' cd'n min.. :(

Bør vel kjøpe et par latino-skiver til.. noen som har gode forslag til hvilke?

Så moro det blir for meg å ha latino/salsaparty her til sommeren i min nye kropp iført smekkert tøy fra Zara! :sjarmor:

Hersens badevekt bør vise noe ganske annet i morgen tidlig ellers blir jeg :eeeh:

Håper Fabian er bedre i morgen så han kan reise på Hoppeloppelandbursdag.

Kjøpte en liten gave i dag i tilfelle han skal dit, i verste fall kan ei annen snuppe få den på en annen bursdag. Kjekt å ha.

Ungene er ganske søte nå. Sebastian har på seg hvit body og hvit strømpebukse, så da ville Fabian ha hvit strømpebukse og hvit genser.

Ser ut som to reklamefilmskuespillere fra Tine Meierier.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, må finne på no' trix med den babysafe'n.. oppdaget nettopp at Sebastian har masse røde merker på haka og halsen etter glidelåsen.. :-?

Han lå i posen i hele natt, men ikke fastspent hele natta, han fikk slippe løs etter noen timer med søvn, han ble så sinna over å ikke få snu seg over på siden..

Vi får la han sove i posen lengre og lengre hver natt og så kan han kanskje sove i den hele natten til slutt?

En helt ok natt i natt, han våknet (uten å reise seg :tommelsmil: halv ett (pga at han fikk vondt av glidelåsen kanskje? :( ) fikk en sup med pupp og sovnet igjen med en gang og sov til 04.30 eller så.. kavet litt før jeg fikk han til å sove igjen, men han sovnet i 5-tiden og var klar for en ny dag litt før 06.00

Fabian er fortsatt syk så det blir ikke noe bursdag på han i dag..

Forresten; hva gjorde man i gamle dager før gameboy'en var oppfunnet? :klø:

14,9 :grine:

Hvorfor går jeg ikke ned, jeg er jo så flink?

Mistenker at det er en del vann, får ptøve å drikke mye te i dag og se om det hjelper.

Jeg kan ikke spise mindre enn det jeg gjør nå, det er ikke sunt og i hvertfall ikke bra for melkeproduksjonen.. :-?

Skulle så gjerne gått tur men det blir vanskelig når Fabian er syk, får gjøre litt husarbeid i dag i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink og tatt storvask på rommet til Fabian..

Ryddet opp i leker og allting.

Han har tre esker med lego som ikke er åpnet engang.. :oops:

Apropos; må kjøpe ny boks til å ha lego i.

Når jeg har fått Sebbis til å sove ute i vogna tenkte jeg at jeg skulle vaske og støvsuge litt til.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mere kavete natt i natt, men han sov lenger i babysafe'n enn forrige natt, så det går (forhåpentligvis) rette veien.

Skal på kontroll på helsestasjonen klokka 10 i dag. Blir spennende å se hvordan det står til med de andre ungene, Sebastian ligger jo så langt foran de andre motorisk.. litt gøy å ha en sånn en synes jeg.. :sjarmor:

Fabian var helt gjennomsnittlig når det gjaldt motorisk utvikling, var ikke spes. tidlig ute med hverken gå, krabbe, sitte eller reise seg, men han har alltid vært veldig for seg når det kommer til tall og bokstaver og sånt.

Da han var to år kjente han igjen navnet (han leste ikke, men kjente igjen bokstavkombinasjonen) på alle barna på avdelingen sin i barnehagen, skrev sitt eget navn på pc'n, kunne navnet på alle kortene i kortstokken, kunne navnet på alle fargene (inklusive grå, turkis, lysegrønn osv.. ikke bare primærfargene sånn de andre holdt på med.. :wink: ) osv.

Flinke gutten sin.. :kyss:

Blir spennende å se hvordan Sebastian er på sånne ting, håper i allefall ikke han er dyslektisk sånn som pappaen sin.. :-?

Har han skikkelig uflaks har han mine evner i matematikk og farens språk- og lesekunnskaper.

I så fall er det flaks at han er så søt og sjarmerende, det vil han komme til å trenge da skal han komme seg noe sted i verden.. :ler:

Fabian er bedre i dag, men holder han hjemme fra skolen til i morgen. Greit med en feberfri dag.

Niesene til mannen (på 6 og 9 år) kommer til svigers i dag og skal være der i noen dager, da får han noen å leke med, det er jo fint.

Kanskje ta med alle ungene på Hoppeloppeland i morgen?

Nei, nå må jeg overføre litt penger til meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte....

14,2

Ned 700 gram fra i går, det er bra!

Tydelig at jeg hadde mye vann sånn som jeg trodde, fløy på do og tisset x antall ganger i går kveld.

Blir spennende å se om jeg klarer å se 13-tallet i morgen.. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebbis veier 9910 gram og er 71 cm lang.

Tok en salat på café med x-gründervenninne/barselvenninne K etter kontrollen.

Får helt fnatt av den usympatiske helsesøsteren nede på helsestasjonen.. Snakk om feil person på feil plass.. :roll:

Sebastian var så trøtt og sur da vi kom hjem så nå har jeg gått en times tur.. deilig..!

Jeg kan nesten kjenne fettcellene krympe seg i oppoverbakkene :sjarmor:

Fikk i han litt middag så nå er han blidere.

Han driver og flørter med kusinene som er på besøk fra Lofoten..

Har begynt å glede meg til jeg skal ut på fredag allerede.

Jeg må liksom en tur ut sånn ca en gang i måneden, ellers får jeg litt mark i rompa.. :Hehe:

Så fort jeg får lønning skal jeg dra og kjøpe en kul hvit topp jeg så her i forrige uke som passer fint til det mørkebrune skjørtet mitt.. :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, jeg skrev den første linja og satte meg i sofaen..

Han er litt søt da.. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å legge fra meg litt spor. :) Det er ikke så mye jeg har vært på nett i det siste, så disse gründerplanene dine har visst gått meg hus forbi. Det er mulig du ikke helt konkret har omtalt hva planen er/var. :klø: Uansett syns jeg du er tøff hvis du tørr å sette igang helt på egen hånd! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også brukt babysafe på Thomas en stund nå, men bare soveposen og ikke sele. Han liker å kunne snu seg over på sida og noen ganger over på magen. Og nå er det jo ingen fare om han sover på magen. Fordelen er jo at han ikke får reist seg opp, og ikke sparket av seg dyna, så om jeg må la ham ligge å surve litt, så blir han i alle fall ikke kald. Liker liksom ikke tanken på å spenne ham til senga heller jeg da... :-(

Synes du er kjempeflink jeg - må være deilig å ha salsaparty og masse fine klær å se frem til! Pass på så du ikke spiser FOR lite da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fortalt her inne hva det er jeg skal begynne med, Moonchild.. er så redd for at noen skal stjele forretningsidéen min.. :redd:

..Æh, ikke får reist seg opp når han har på seg pose Kaktus? Sebastian reiser seg opp i sengen med posen på han.. :roll:

.. og neida, spiser ikke for lite.. :wink:

Sebastian er ikke helt i form i dag, han hadde feber i natt, så vi dropper barseltreff hos K i dag.

Better safe than sorry.

Føler meg litt slapp selv, får håpe jeg ikke er smittet. Fabian er kvikk og rask igjen og tilbake på skolen i dag.

Æsj, har egentlig ingenting å skrive i dag jeg.. :sjenert:

Var morsomt å se på homsepatruljen i går forresten. Endelig fikk jeg se hvordan Klips (som jeg har fulgt dagboken til i.. hva er det 2 1/2 år? ) ser ut :rosasmil:

Merkelig det der, folk er alltidså veldig forskjellig fra det bildet jeg danner meg i hodet mitt.

For noen år siden var jeg en veldig ivrig chatter, og jeg fikk helt hakeslipp det første treffet vi hadde, ingen som så ut sånn de "skulle" se ut.. bortsett fra meg da såklart.. :sjenert:

14,2

Bom stille.. :sur:

Jaja, kanskje nytt hopp ned i morgen, spiser i hvertfall ikke for mye, så det er bare et tidsspørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg for en dag! :sjokk:

Sebbis er i ok form i dag likevel , så jeg skulle ta med han, Fabian, niese M (9 år) og niese C (6 år) på Hoppeloppeland.

Har akkurat fått slått opp trillen til Sebastian på parkeringsplassen da jeg oppdgager at det er stengt i dag.. :sur:

Velvel.. dumt å ha dratt ut alle på bomtur tenkte jeg, får ta en tur bort på fritidsgården og hilse på dyrene i stedet da.. der stengte de stallen klokka 15 så det rakk vi akkurat ikke.. :sur:

Eslene var ute, men Sebastian ble livredd dem så han vrælte uavbrutt til jeg fikk dyttet alle ungene inn i bilen og begynt å kjøre igjen.

Okei, McDonalds da.. durte på mækker'n og fikk dyttet i dem litt mat og de fikk lekt litt, vi fikk fylt bensin (holdt på å kjøre tom for bensin)

Nesten hjemme gir niese C beskjed om at hun er kvalm, og 200 meter senere kaster hun opp hele barnemenyen fra McDonalds (og vel så det) .

Jeg rekker såvidt å stikke happymeal-kartongen under haka hennes så mesteparten havner der, men ganske mye utenfor også... *urk*:-?

En skikkelig vellykket aktivitetsdag med barna :ler:

Glad jeg ikke er firebarnsmor sånn til vanlig.. :sjenert:

Gjør et nytt forsøkpå Hoppeloppeland i morgen, men da skal C sitte foran med en reisesyketablett innabords før vi kjører så mye som en meter.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da han var to år kjente han igjen navnet (han leste ikke, men kjente igjen bokstavkombinasjonen) på alle barna på avdelingen sin i barnehagen, skrev sitt eget navn på pc'n, kunne navnet på alle kortene i kortstokken, kunne navnet på alle fargene (inklusive grå, turkis, lysegrønn osv.. ikke bare primærfargene sånn de andre holdt på med.. :wink: ) osv.

Flinke gutten sin.. :o Er du riv ruskende?

Egentlig innom for å si at du har så fresh ny avatar.

(Den gamle var jo nydelig den også, da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan underskrive på at det lille trollet (Fabian) faktisk kunne hele kortstokken (selv om dame het Q og knekt het ktekt). :ler: Vi satt i timevis og spilte kort (!) da han var i 2-årsalderen. :plystre:

Alfabetet var også tidlig i boks, for å si det sånn. Sin mor opp av dage! :hjerter:

Jaså Salamandra , har det vært en stri tørn idag? :roll: Ble ikke helt som foventet høres det ut som . Lykke til imorgen, da! Men det var jo godt ment! :klappe:

Håper den lille "in-mate'n" er bedre og at han ikke bærer nag til mimmi'n sin som prakka på'n bomullsfengselet han soner i på nattestid :hoho: :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fint du kunne bekrefte mamma, så slapp jeg å "blow my own horn" en gang til om hvor vanvittig skarp min førstefødte er.. :Hehe:

Han slipper forresten tvangstrøya nå som han er så dett i desa, men har allerede blitt flinkere til å sove på ryggen.. Jej! :klappe:

Er kjempefornøyd med avataren selv også faktisk, Klips..

Drew fungerer nå som mitt ledelys for pågående prosjekt som blir referert til med bitteliten skrift.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett ikke det er meningen at vi noengang skal få dratt på dette hersens Hoppeloppelandet jeg.. :murvegg:

I dag er Fabian dårligere igjen, hoster fælt og er veldig slapp (eller "lat" som han kaller det..! :hoho: ) så han er hjemme fra skolen i dag igjen..

Skikkelig go' begynnelse på dagen; Fabbis pjusk, Sebbis sur og utilpass (etter urolig natt), det laver ned med snø og den hersens badevekten har hengt seg opp, begynner å mistenke at tallene er malt på.. :grine:

Det kan egentlig bare bli bedre fra nå.. :roll:

Gud, så deilig det skal bli med en kveld ute på byen på fredag!!! Det har jeg jommenimeg fortjent nå! :Nikke:

Som allerede nevnt 14,2 i dag igjen. Skjønner ikke hvordan det er fysisk mulig.

Jeg kjenner jo at jeg har blitt tynnere, men vekten står bom stille.. :sur:

Jaja, i morgen da kanskje.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salamandra-super-husmor strikes again! :sjarmor:

I dag har jeg gjort følgende:

- Ryddet og vasket i kjøleskapet

- Ryddet og vasket i tørrvareskapet

-Ryddet, vasket og skjært til plastmatte til skapet under vasken.

- Ryddet og vasket i poseskuffen

- Vasket rammen til vippestolen fri for gamle grøtflekker og hivd trekket til vask. (Sebbis er for stor til den nå, skal sette den på lager)

Tre poser med ukurant mat og emballasje har jeg kastet :o

Nå skal jeg rydde i hjørneskapet på kjøkkenet hvor vi oppbevarer alle plast-ting, kakeformer ol. og så skal jeg støvsuge..

:husarbeid: Tralalalalalalei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har et snev av Bree Van De Kamp-syndrom jeg... :sjenert:

Det er nesten litt flaut hvor tilfredsstillende jeg synes det er å ha alt "på stell" i heimen...

Fryder meg over tellekanter i skapene og hybelkaniner som forsvinner inn i støvsuger'n.

Elsker lukten av Ajax og følelsen jeg får når jeg synker ned i sofaen etter totalshining av kåk.

Det var en av fordelene med å bo alene; hadde jeg shinet forble det shinet helt til jeg selv møkket og rotet det til igjen..

Det var ingen som andre som smulte til det nyvaskede kjøkkengulvet mitt eller tømte jakkelommene utover bordet..

I det store og det hele betyr sånne ting absolutt nada, men det er nå en av mine "svakheter" denne pertentligheten.

Jobber stødig mot dette ene målet; at alt skal være rent, alle skap skal være ryddig, kjøleskap skal være rent og fullt av fersk mat, alle flasker skal være pantet, alle kraner og speil skal skinne, alle klær skal være vasket, all søppel skal være ute av huset, alle planter skal være vannet, alt stryketøy skal være strøket, rent sengetøy på sengen, rene håndklær på badet, rene barn, rene voksne.. samtidig!

Men det går jo såklart ikke, det skjønner tilogmed jeg..

:wink: .. men det er en deilig følelse når jeg er nesten der.. :sjarmor:

.. nå kommer dem med tvangstrøye til meg her snart tenker jeg.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir imponert, jeg!! Kan ikke du blåse over litt rydde- og vaskelyst til meg a'? Jeg lovpriser vaskehjelpen vår som kommer annenhver uke. Det hadde sett ut som en svinesti her hvis hun ikke hadde vært her. :roll:

Men jeg elsker å ha det rent og ryddig rundt meg, altså, jeg bare synes det er så kjedelig å gjøre.

Jeg liker mye bedre å systematisere i skap og sånn enn støvsuging og støvtørking. Med vaskehjelp har jeg energi til å gjøre de morsomme tingen istedet!!

Ha en fin uke, håper de små blir i bedre form snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker alt jeg Siam.. både systematiseringsdelen og rydde/vaske-delen.. men det kan jeg ikke si til mannen.. :Hehe:

Må en snartur på senteret etterpå og shoppe topp til i morgen, strømpebukse må jeg kanskje også ha (må sjekke) og en gave til bursdagsbarnet.. tenkte å se om jeg fant et fint armbånd.

Mannen har hull i den ene genseren sin, så skal sjekke og se om jeg finner en ny til han.

Pluss friske blomster til spisebordet, de ranuklene (eller hva-de-nå-het) henger med hodet.

Fabian skal til pappaen sin i dag.

Han er hjemme fra skolen i dag også, han hoster fortsatt en del, men er sikkert bra nok til skole i morgen.

Dessuten; sjekke med Nationaltheateret angående billettbestillingen min. Bestilte i begynnelsen av Februar, men har ikke hørt noe mer fra dem angående betaling eller noe? :klø:

14,2

Hvordan er det mulig? :sur:

Den stod og vippet litt men endte opp på 14,2, så i morgen DA.. !!!

Hvis ikke gidder jeg ikke veie meg på en uke.. Pokker heller.

Merker allikevel at jeg har blitt tynnere, den beige Nike-tur/slafse/trenings buksen er myye videre i lårene.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...