Veronal Skrevet 4. mars 2005 #641 Del Skrevet 4. mars 2005 Så dumt! Er det noen nyetablerte, eller har de vært på markedet en stund? Uansett: Trøste- til gründeren i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. mars 2005 Forfatter #642 Del Skrevet 4. mars 2005 Den største konkurrenten har holdt på siden 2002.. og så oppdaget jeg et par andre som ikke er så spesialiserte men driver litt innenfor samme felt.. Vilikkevilikkevilikke revurdere hele greia.. Nå som jeg endelig hadde funnet ut hva jeg skal bli når jeg blir stor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. mars 2005 Forfatter #643 Del Skrevet 4. mars 2005 Sebastian sitter selv ved siden av meg nå, han har selv satt seg på rumpa.. Flinkingen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. mars 2005 #644 Del Skrevet 4. mars 2005 Fikk litt Alle Elsker Raymond assosiasjoner da jeg leste om svigermoren din! Skjønner godt at det ikke er enkelt! Jeg kommer rimelig godt overens med min svigermor..men jeg finner alltid tusen ting som irriterer meg hvis jeg tilbringer mer enn 24-timer i nærheten..hun er også forferdelig dillete når det gjelder sin yngste sønn (min mann)...og jeg får svart samvittighet når jeg utbasunerer frustrasjon til ham...han skjønner aldri helt hva jeg mener...men det er ikke fordi han skal forsvare moren..men fordi det er typiske jente-ting... Hadde dere tenkt å starte eget firma? Har visst ikke fått med meg det jeg... Håper helga blir fin!! God :klem2: fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. mars 2005 Forfatter #645 Del Skrevet 5. mars 2005 Hihi, har følt meg som Debra fler enn en gang jeg Madden.. Nå skal det sises at i 99% av tiden er det helt topp å ha svigers så tett innpå seg, de er utrolig snille begge to og skjemmer bort både meg og mannen med gaver og hjelp til alt mulig. Var vel mest den dullingen og det at vi hadde vært sammen med dem døgnet rundt i en uke som gjorde utslaget... Ble sliten av å fly rundt her som en annen Florence Nightingale også.. Har grublet mye det siste døgnet etter jeg snakket med gründervenninne K i går. Det ser ut til at det kan bli vanskeligere å få etablererstøtte fra det offentlige enn først antatt pga at det vil være en konkurrende virksomhet, og det at vi henvender oss til privatmarkedet var heller ikke noe kjempepluss. :-? K virker veldig demotivert men vi ble enige om å sende inn søknadspapirer på etablererstøtte, og får vi ikke det kommer hun til å melde seg ut av dette prosjektet. Så har jeg tenkt da.. jeg har ikke lyst til å gi meg, jeg har lyst til å gjøre et forsøk. Planen er da i tilfelle å starte et enmannsforetak og ha kontor her hjemme. Jeg får bare lære meg til å bli strukturert nok til å "dra på jobben" her hjemme om morgenen når Sebastian er hos dagmamma, og så får jeg heller dra ut og møte kundene der de er, fremfor å ta de imot på eget kontor. Enmannsforetak er også litt enklere sånn økonomisk sett, jeg slipper å måtte bla opp 100 000,- i startkapital for eksempel. Det stilles vel ikke så høye krav til regnskapsføringen som i et AS heller. Noe penger trengs til markedsføring, litt trykksaker ol men det er jo ikke svimlende summer det er snakk om, pappa er veldig entusiastisk, så det kan jo hende han vil gå inn med litt drahjelp. Det er ikke sikkert det er det dummeste å starte helt for meg selv, det er tross alt lettere å mette en munn enn to.. Sånn ellers er det lite nytt; så på Idol, Nytt på Nytt og sånn i går kveld med mannen og et par glass rødvin. Fabian er hos pappaen sin denne helgen. Pappa og kone skulle komme en tur innom i dag, mamma skulle også komme innom i løpet av helgen, ellers ingenting på agendaen. På mandag har vi fått billetter til John Fogerty-konsert, så vi tenkte vi skulle bli med på det. Har ikke noe forhold til fyren egentlig, men det er jo gratis og i tillegg skulle vi holde til i vip-losjen med no' vinservering og greier, så da var det jo ennå mer aktuelt. Artig å gjøre noe utenom det vanlige, er ikke akkurat på konsert så veldig ofte lenger. Kan faktisk ikke huske sist engang.. :oops: De Lillos? Briskeby? Hmm.. husker ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. mars 2005 Forfatter #646 Del Skrevet 5. mars 2005 *kremt* Jeg synes det er heller labert med hilsener i boka mi om dagen... sniklesere stå frem! Madden og Veronal.. dere er unnskyldt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. mars 2005 #647 Del Skrevet 5. mars 2005 GOD HELG, snuppa! Jeg er så treg til å være her inne om dagen, men du er blant mine faste altså..som jeg titter innom og følger med på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 7. mars 2005 Forfatter #648 Del Skrevet 7. mars 2005 Stakkars stakkars Lillen! Det bare MÅ gå bra.. Takk for hilsen, Kipa.. :D .. og takk for koselig besøk i går Mamma. Fabian måtte få lov til å se litt på Pokemon-filmen i morges, han trodde ikke han klarte å vente helt til skolen var ferdig.. Har akkurat kommet tilbake fra lang trilletur i morgensol.. Møtte blant annet to hakkespetter.. Nå skal jeg bare drikke opp te'en min, dusje, gi Sebastian grøt, ta en tur til mormor, handle(NB! husk MME til barnepasserne i kveld), hjem til Fabian er ferdig på skolen, kjøre Fabian til pappa'n sin, ordne meg og så på konsert med mannen.. Vi trenger å finne på noe morsomt sammen i kveld uten barn, vi var ikke bestevenner i går.. Vi ble vel sånn noenlunde enige før vi la oss til å sove i går kveld, men jeg har fortsatt litt vond klump i magen.. Innen kvelden er omme er vi forhåpentligvis sånn igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 7. mars 2005 #649 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei på deg Salamandra og takk for hilsen i dagboken min! Så koselig med konsert da! Man trenger noen barnefrie kvelder noen ganger. Håper det ordner seg med mannen og deg før det da, men det gjør det vel. Sender over litt kjærlighetsvibber jeg: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Selv om kanskje ikke jeg er den rette til å gjøre det akkurat. Sandramannen og jeg er ikke akkurat de mest romatiske for tiden. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 7. mars 2005 #650 Del Skrevet 7. mars 2005 Ha det kjekt på konsert i kveld! Satser på at dere finner tonen igjen innen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #651 Del Skrevet 8. mars 2005 Tonen er på plass igjen, takk for hilsener Sandra og Veronal.. Konserten i går var helt ok, stor stemning da han spilte de gamle Creedence-schlagerne... Jeg og mannen ble litt brisne og veldig forelsket.. akkurat sånn jeg hadde håpet.. Deilig tapas fikk vi også, så alt i alt en fin kveld. (Selv om jeg ikke kommer til å løpe og kjøpe cd med John Fogerty akkurat, ikke helt min sjanger.. Fikk derimot lyst til å reise til USA... ) Café-barseltreff utgår i dag pga sykdom osv, så vet ikke helt hva jeg skal bruke dagen i dag til. Kanskje hente bilder hos fotograf og ta en lang trilletur.(kom frem da teite sol.. 8) ) Skal vel være med Fabian på knøttegolf i kveld også, og så er det jo frustrerte fruer på tv'n.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. mars 2005 Forfatter #652 Del Skrevet 9. mars 2005 Hmm det ble hverken henting av bilder, lang tur eller knøttegolf i går.. Men i dag skal jeg hente bildene hos fotografen. Blir spennende å se.. dvs jeg vet jo hvordan de ser ut da, men blir artig likevel. Har kjøpt ramme til de tre bildene vi skal ha. Planen var egentlig at bestevenninne T skulle komme hit på dagen i dag, vi skulle gå tur og sånn, men datteren hennes er syk så hun kommer ikke før i kveld. Spillekveld i kveld. Kompis TL kommer også. Nydelig vær i dag, skal hvertfall på tur etterpå! 15,2 Så teit Er i full gang (igjen) nå da.. nå er det straks vår så kan jeg ikke tillate meg flere avbrudd. Det er det ikke tid til hvis jeg skal se fjong ut før sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. mars 2005 Forfatter #653 Del Skrevet 10. mars 2005 Hmm.. har ikke mest å skrive om for tiden merker jeg.. jeg bare skriver her fordi jeg føler jeg må.. .. og fordi jeg vet at hvis jeg ikke skriver så blir terskelen enda høyere neste gang.. Velvel.. Ingen planer for dagen annet enn å bli med mormor på undersøkelse på sykehuset. Mannen drar til Hemsedal til helgen på guttetur.. jeg vil også reise bort uten unger.. :-? så jeg blir alene med ungene hele helgen. Hadde tenkt å dra på det nye Hoppeloppeland i Lillestrøm, men Fabian har fått en invitasjon til barnebursdag på Hoppeloppeland på søndag, så da blir han såklart med der i stedet... Så sparte jeg de pengene Håper det er fint vær i helgen, da får vi dra på tur med nistepakke alle tre. Kanskje finne frem sykkelen til Fabbis? Sounds like a plan! Egentlig skal det bli litt deilig å ha alene-helg også når jeg tenker meg om.. Ingen som irriterer seg over at jeg sitter på internett, ingen som roter når jeg nettopp har ryddet, ingen som kan friste meg med godteri og god mat (skal være syl-flink i helgen! ), ingen som demper volumet når jeg setter på go'musikk... og så rekker vi å savne hverandre litt.. 14,8 Ikke så verst, 400 gram ned fra i går. Fikk endelig et svar fra mannen angående hvor mye jeg skal få med meg å handle for på Zara når jeg har nådd målet... 10 000,- sa han :o Goddamn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 10. mars 2005 #654 Del Skrevet 10. mars 2005 10 000 på Zara?! Det må jo være supermotivasjon! Se, du fant jo mange grunner til at en alenehelg kommer til å bli deilig! Og så er det din tur til å ha barnefri alenehelg neste gang. Jeg er så nysgjerrig på hva som skjer meg grunderplanene dine jeg, Har dere lagt det bort fordi dere ikke blir alene på markedet? Kan dere ikke satse på å bli de beste på markedet da! Rykter sprer seg fort om hvem som er bra om hvem som ikke er det. Og så er jeg veldig nysgjerrig på hva det er, men jeg skjønner at du ikke vil si det. Men er jeg f.eks. i målgruppen? Håper det gikk bra med mormoren din på sykehuset i dag! , Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. mars 2005 Forfatter #655 Del Skrevet 10. mars 2005 Næmmen, så koselig hilsen Cielo.. :D Motivasjonen ble ikke akkurat mindre, nei... Ang. gründerplanene ser det ut til at jeg kommer til å starte et enmannsforetak i stedet. Det viser seg at det kan være vanskelig å få noen statlig støtte pga at det er en konkurrerende virksomhet og siden vi henvender oss til privatmarkedet. Gründervenninne K er helt avhengig av at vi får en del kroner i støtteordninger for hun har ikke økonomi til å ta opp lån og sånn. Jo mer jeg har tenkt på det jo greiere synes jeg egentlig det er at jeg skal starte helt i det små for meg selv, det kan godt hende det ville blitt tøft å skulle få inn nok til to lønninger sånn med en gang. Er litt usikker på om du er i målgruppen, Cielo.. jeg tror det.. må eventuelt lese dagboken din en gang til og litt nøyere først.. Såh.. over til noe annet... Jeg driver med eggløsning jeg.. :o Det passer meg fryktelig dårlig siden jeg og mannen i går og jeg ikke har begynt på Cerazette'n ennå.. Har kommet tilbake fra apoteket nå, måtte hente ut resepten og kjøpe angrepille sånn just i case.. :oops: Måtte ta noen tlf for å finne ut av hvordan det forholdt seg med angrepiller og amming men ettersom jeg forstod var det visst greit.. Har ikke fått mensen ennå, men da er den (forhåpentligvis) ikke så langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 11. mars 2005 #656 Del Skrevet 11. mars 2005 Unnskyld, unnskyld, unnskyld for at jeg ikke har vært her inne på veldig lenge!! :oops: Men nå er jeg her igjen... 10 000 :o. Fytti katta - det kaller jeg motivasjon ja! Skal ymte frempå til mannen om shopping-belønning jeg også - men med tanke på sparing til tomt og hus så får jeg kanskje legge lista litt lavere... Flink er du i alle fall! Så spennende å skulle starte noe for seg selv - jeg må også gå tilbake til å bli egensysselsatt når huset er bygd, siden det ikke finnes jobber for meg med fast ansettelse utenfor Oslo. Har jo prøvd det litt før, så jeg ser ganske lyst på det. Lykke til! Er litt nysgjerrig på hva du skal gjøre da, men skal ikke mase... Ha en god helg Salamandra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. mars 2005 Forfatter #657 Del Skrevet 11. mars 2005 Det er vel ingentng å unnskylde seg for vel, tøyse-Kaktus.. ! Jeg skjønner at dere er nysgjerrige på hva det er jeg skal drive med, men dere får vite det sånn litt etterhvert... I dag har jeg og Sebastian blitt med mormor til legen og tatt henne med til Burger King og fylt henne opp med Whopper og pommes frites, så nå er hun vel fornøyd en stund. Jeg var flink og spiste grillet kyllingfilet og salat.. Da trenger jeg ikke å tenke på at jeg må til henne i helgen siden jeg er alene med begge ungene. For et drittvær forresten, merker humøret er skikkelig labert når det er sånt vær. Vil ha sol og vår nå Det murrer fælt i damemagen også, så jeg ser ikkebort fra at humøret mitt også er utsatt for litt hormonell påvirkning.. Håper det murrer på grunn av el og angrepille.. ikke på grunn av.. ja, vil nesten ikke si det høyt en gang, jeg ER ikke det!! Kanskje like greit at mannen er borte i helgen.. Plan for ettermiddag og kveld: Ingenting! (Bortsett fra Idol og den vanlige runden med Nytt på nytt, Skavlan, og Senkveld (sistnevnte liggende i senga) ) Nå er Fabian klar for kosetid sier han, så da får jeg stikke.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 12. mars 2005 Forfatter #658 Del Skrevet 12. mars 2005 Har på følelsen av at det blir en lang dag i dag.. dager som begynner før klokka seks om morgenen gjør jo gjerne det.. Har planer om å gå til anskaffelse av babysafe til Sebastian i dag. Tror noe av soveproblemene hans er at han våkner sånn halvveis og reiser seg opp i ørska og står i sengen og vræler til han våkner helt. Hvis han ikke hadde den muligheten så kanskje han klarer å sovne igjen av seg selv? Det er lov å håpe.. Andre gjøremål for i dag er å kjøpe bursdagsgave som Fabian skal ha med seg i morgen, bytte den ene filmen han fikk av mamma og muligens kjøre innom mamma med fotografbildet av Sebastian hun skal ha. Bør vel prøve å få tatt en tur i dag også kanskje..Får høre med Fabian om han kan være alene hjemme en times tid og se på film mens jeg og Sebbis triller tur. Planen var egentlig å ha Fabbis med på sykkel men det går jo ikke med den hersens snøen som har kommet.. 14,9 Det står veldig stille om dagen, enda så flink jeg er. Tror jeg har mye vann i kroppen (menssyklusrelatert?) for ringene sitter strammere enn normalt. Får prøve å være ENDA flinkere i dag og se om det hjelper på vekten i morgen tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 12. mars 2005 Forfatter #659 Del Skrevet 12. mars 2005 Kjeder meg litt... Har pyntet meg med ny avatar.. Har alltid hatt sansen for Drew, og så fant jeg dette fine bildet av henne.. Fint å ha til inspirasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 12. mars 2005 Forfatter #660 Del Skrevet 12. mars 2005 Fabian har blitt syk igjen nå da stakkars.. :-? Ligger på sofaen med røde kinn og blankt blikk og ser på Pokemon-film.. Sebastian har sovet lenge ute i vognen i dag så han er blid og opplagt. Han fikk grøt før den første duppen i morges, kanskje det er derfor han sov så lenge? :klø: Svigermor skal se etter ungene litt for meg etterpå så skal jeg ta en tur og fikse tidligere nevnte ærend. Driver og farger håret nå, så må bare bli ferdig med det og ta en dusj først. Snakket med mannen i stad han hadde våknet klokken halv syv i morges.. *knis* Stakkars, det er ikke det at jeg ikke unner han å sove ut, men da slapp jeg i allefall å være misunnelig på han som lå og dro seg til langt på dag. Kompis T hadde begynt dagen med en GT i morges.. glad mannen ikke er sånn.. Begynner å bli litt for gammel til såå fylleturopplegg han gudskjelov... dessuten hadde han bare falt i koma sånn utpå formiddagen allikevel, han er ikke den partyløven han en gang var.. Det er forresten ingen av oss... :oops: Vi er bedt i bursdag neste helg, men har ikke klart å skaffe barnevakt, så da blir det vel til at det er jeg som drar da, og mannen er hjemme med ungene.. :enig_animasjon: Det blir fint for meg det siden jeg er "stuck" med alt ansvaret alene denne helgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå