Salamandra Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #601 Del Skrevet 7. februar 2005 Det var jo for godt til å vare, han våknet såklart igjen og var lys våken lenge. Ny taktikk: leker i senga.. Han lå og lekte en stund, og så sovnet han igjen etter litt om og men. Har skreket til et par-tre ganger etter det, men sovnet igjen. Er ganske overbevist om at det er noen tannebisser i emning. smurte med Dentinox for sikkerhets skyld. Blir så misunnelig når jeg leser på NM om de andre Julibarna som sover i 11-12 timer i strekk uten å mukke.. kjenner jeg blir helt uvel av misunnelse Apropos leker i senga.. Fabian fikk det da han var liten husker jeg, jeg var jo alene med han og hadde rett og slett ikke overskudd til å styre med han fra morgen til sent på kveld, så han fikk med seg en gjeng med leker i senga klokka 19 og så lå han og lekte en time eller ton til han sovnet...fant han som regel med alt som var av dyner, puter, tepper og leker i en svær haug i det nederste hjørnet og han selv dandert på toppen med bleia full av bæsj.. Måtte skifte på han mens han sov, gudskjelov sov han som en stein når han først sovnet (det gjør han forresten ennå). Fabian har faktisk vært veldig lett å legge helt siden han var baby. På Sebastians alder var han vel litt sånn som Sebbisen er nå, men da han ble litt større var det ikke noe problem i det hele tatt. Ikke noen sure miner når jeg sier det er leggetid, vi går på badet uten protester, tar kveldsstell og så ligger han med hodelykten sin og leser Donald en liten stund. Så tar han av lykten, slukker den og legger den oppå Donaldbladet ved siden av senga og legger seg til å sove. Gullungen! Nei, nå skal jeg bevilge meg et glass rødvin, det synes jeg at jeg har fortjent etter alle sovestrabasene de siste dagene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 8. februar 2005 #602 Del Skrevet 8. februar 2005 Uff, sånn sovestyr er skikkelig slitsomt, en er ikke helt seg selv når de små ikke vil sove. Og tålmodigheten er jo som regel ikke på det lengste på natta... Våre småproblemer med sovingen til Thomas er i alle fall bare småtterier, så jeg skal ikke klage mer jeg! Synes du er tøff som klarer å gjennomføre så travle dager når det er turbulent om natta. Håper det går seg til ganske snart og at det er tennene som forårsaker det - da har det i alle fall en årsak som man vet går over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 8. februar 2005 #603 Del Skrevet 8. februar 2005 *smelt* Ble helt rørt av å lese hvor skjønne disse guttene dine er altså! (tenker spesielt på den Donald-seansen til eldstemann!!) Skjønner godt at du blir sliten av alt det sovestyret..Jeg fungerer ikke normalt med så lite søvn!! Håper tirsdagskvelden blir fin, og at han legger seg til raskt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 8. februar 2005 #604 Del Skrevet 8. februar 2005 Tusen takk for gratulasjon og hjelp med uketelling Salamandra! Jeg skjønner godt at søvnproblemer gjør deg fortvilet! Selv fungerer jeg skikkelig dårlig uten nok søvn, så det tror jeg kommer til å bli en stor utfordring. Kos deg med rødvin, det fortjener du! , Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #605 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg er ganske så sikker på at det er no' tenner på gang, Kaktus. I tillegg til at han har vært syk nå i en uke, men han er bedre i dag gudskjelov. Sov sen ettermiddagslur i dag, og sovnet i åttetiden. Har vært et par-tre vræl så langt i kveld, men han har roet seg med smokk *krysser fingre & tær for at det varer* Takk for koselig hilsen, alltid koselig å se deg her.. kommer innom deg snart Madden: De ER kjempeskjønne, det er vel derfor man finner seg i alt styret og jobben som følger med dem. Man kan være så sliten at man er helt på felgen, men så skal det bare et smil til, eller en lapp fra storebror hvor det står "Mamma du er go" eller noe, så er alt greit igjen. Helt magisk. Jeg håper så veldig at du også får oppleve det å bli mamma snartsnartsnart! 5 dager til test.. Hihi, du vet ikke hva du har begitt deg ut på nå, Cielo.. Neida, jeg bare tuller.. Å bli mamma er verdt all nattevåkingen i verden, og jeg er kjempeglad på dine vegne for at det endelig klaffet!! Biologien og naturen jobber gudskjelov med oss stakkars mødre, selv om det unektelig er slitsomt av og til. Faktisk kan jeg fungere helt tilfredstillende på en 4-5 timers søvn nå, noe som normalt er altfor lite. Kroppen justerer seg vel etter forholdene antar jeg. Det ble dårlig med rødvin i går pga pode som våknet hvert 30 minutt, men i kveld ble det årning's. Rødvin og frustrerte fruer var akkurat det jeg trengte i kveld Ellers har dagen bestått av cafébesøk med barselvenninne K og M med tilhørende avkom, panting av 150 ølflasker etter festen på fredag og besøk på biblioteket for å låne lesebøker til Fabian. Fabian har dessuten vært på knøttegolf i kveld. En investering for fremtiden å lære han svingteknikk tidlig.. Vi har en golfbane som nærmeste nabo så det er jo greit å lære han spillet. Han synes såklart det er kjempemoro, det er det som betyr noe, ellers ville vi ikke pushet noe på det. Planer for morgendagen: -Lang trilletur ifbm. avlevering av Fabbis på skolen - Legebesøk *krysse fingre for negativ prøve* - Bestilling av fotografilder (NB!) - Levere Fabian til faren sin - Spillekveld..? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #606 Del Skrevet 9. februar 2005 Litt bedre natt i natt, han våknet bare halv to og halv seks Dvs. det var litt klaging flere ganger i løpet av kvelden, men han sovnet igjen etter å ha blitt snudd og gitt smokk. Tur utgikk i dag, orker ikke gå i minus 2 grader og stiv kuling, det får være måte på friskustakter.. Tenker så fælt på dette 30-årslaget jeg driver og arrangerer, skal være såå glad når det er overstått :-? Er redd hele greia blir totalt mislykket Men hvis det gjør det så er det faktisk ikke helt min feil. Noen mennesker er bare.. ja.. så smålige, men det finner vel jubilanten ut av etter festen, jeg har i hvertfall mitt på det tørre. Skal forresten bestille bursdagspresang til henne nå, tenkte å ta henne med på teater eller revy eller noe. Kanskje se "Evita"? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #607 Del Skrevet 9. februar 2005 .. og så var nesten denne dagen over... Tok tak i noe jeg har hatt dårlig samvittighet for i evigheter, oversettingsjobben jeg påtok meg for pappa.. :oops: Vi trenger pengene nå, så jeg måtte krype til korset og brette opp ermene. Det blir ganske bra, men det er veldig tidkrevende siden det er så teknisk engelsk. Leste litt av de beste formuleringene for pappa i stad, han var imponert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #608 Del Skrevet 10. februar 2005 .. og min samvittighet er nå om mulig ennå mer gullende ren; har vært pliktoppfyllende barnebarn og kjørt og fulgt mormor på CT-undersøkelse på sykehuset. Stappet en Big Mac meny i henne etterpå, så nå er hun så fornøyd som bare det! :D Svigermor hadde frisørtime i dag så svigers tok med seg Sebastian ned til frisøren. Var så søt da jeg hentet han atte.. på tur med farmor og farfar han.. Flink til å sove i natt var han også, han sa uæhuæh et par ganger i 23-tiden (la han 19.30), men ble tyst igjen etter å ha fått smokk. Våknet i 03.00 tiden og fikk masse pupp og sov til 06.15. Flink snupp! Bestilte forresten presang til bestis T i går, billetter til "Nattargalen" på Nationaltheateret. På tide med litt høykultur, endelig skal vi gjør det vi har snakket om i 5 år eller så.. Må nesten ta en tur på Theatercafeen også da kanskje? Nå kommer svigerfar med vognen, får legge Sebbisen så han får seg en lur jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #609 Del Skrevet 10. februar 2005 Sebastian sa forresten sitt første ord i går, flaks at mannen også hørte det ellers ville vel ingen trodd på meg.. Jeg hadde han på armen og så tar han skikkelig tak i underhåret mitt bak i nakken (som han jo gjør en 20-25 ganger i døgnet ) og så sier jeg "Au au au au au!" Au! sier Sebastian.. Klart og tydelig :o Dessuten kan han vise hvor stor han er når han ligger på ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #610 Del Skrevet 11. februar 2005 2 natt på rad med bare 1 (EN) oppvåkning mellom 19.30 og 06.00 Aner vi en trend? :D Er friskus i dag; har gått en times tur før frokost. Holdt på å dette av slankelasset (igjen) men har tatt meg inn (igjen). Svigerfar hadde bursdag i går så jeg røyk på både rundstykker og kake. Holdt meg unna kake på foreldremøtet på skolen til Fabian i går da, men det var mest fordi jeg var så stappa etter selskapet hos svigers.. Mannen har lovt meg masse penger (prøvde å få fastsatt en bestemt sum men.. ) å dra og handle klær på Zara (som jeg leste her på KG skal åpne i Bogstadveien) når jeg har nådd målet på vekta.. Ny kropp må jo såklart ha nye klær! Uff, nå høres det jo ut som om mannen presser meg til å slanke meg, det er ikke sånn det er asså Veier forresten det samme som da jeg ble gravid nå.. Føler meg veldig tung i kroppen i dag, fordi jeg spiste for mye i går kanskje? Nei, nå skal det vaskes og støvsuges litt før helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #611 Del Skrevet 11. februar 2005 Har vært kjempeflink husmor i dag Har skiftet på sengene i dag, gleder meg til å legge meg i nystrøket hvitt bomullssengetøy i rent soverom som har hatt vinduet på full lufting hele dagen.. Enda godt en har evnen til å glede seg over de små ting her i livet.. Vi blir ikke alene i kveld.. kompis T Kmed datter (bestevennen og kjæresten til Fabian ) og kompis T L kommer hit. Skal spise litt, kanskje se litt på tv (i hvertfall Idol og nytt på nytt), drikke litt rødvin når ungene har lagt seg og kanskje spille litt? Høres ut som en god plan! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 12. februar 2005 #612 Del Skrevet 12. februar 2005 God helg! Kjenner igjen gleden over nytt sengtøy på senga. Kjøpte inn et Marimekko-sengesett for ikke så lenge siden, men mannen har overtalt meg til å vente til etter fødselen med å ta det i bruk. Han er en fostervann-pyse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 12. februar 2005 Forfatter #613 Del Skrevet 12. februar 2005 *knis* han derre mannen din og fostervann asså, Veronal.. Har han en fobi? Jeg har hatt vannavgang hjemme begge gangene, og har ikke sølt til noe som helst jeg asså.. :oops: Første gangen sa det "splosh" på gulvet da jeg reiste meg om morgenen og andre gangen hadde jeg allerede bind på fra før. Etter fødselen blir det så mye annet søl da vet du, Veronal.. morsmelk og gulp og litt av hvert.. Hils mannen din fra meg og si jeg synes du skal få lov til å legge på nytt sengetøy nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 12. februar 2005 #614 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg synes også du kan trumfe gjennom det, Veronal. Og om jeg ikke husker feil så har du et knakende godt argument: det er lite fostervann i magen din! Noe godt må man vel få snu det negative til (jeg vet ikke helt hvor negativt det er da.. Og OM det er det..) - og nytt, deilig sengetøy er absolutt en vinner! Dessuten kan det vaskes. God helg, Salamandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 12. februar 2005 Forfatter #615 Del Skrevet 12. februar 2005 Vi er så enige atte, Jolie.. Er alene hjemme i dag, mannen er borte til i morgen med no' jobbgreier. Fabian har hatt T her i dag mens pappaen hennes har jobbet. De er så søte sammen atte Vi leide film på dagen i dag, Shrek 2.. Hysterisk morsom. Pus med støvler var ubetalelig. Må se den i engelsk versjon i morgen, med Antonio Banderas som Pus. Gikk tur på dagen i dag, en vei jeg ikke har gått før. Var et bittelite falleferdig skummelt hus der, fikk skikkelig grøsninger. Hadde en merkelig følelse i kroppen hele turen og lenge etter at jeg kom hjem, men klarer ikke sette fingeren på hva det var. Det skumle lille huset, magefølelsen da jeg gikk forbi presteboligen (hvis jeg vinner massemasse i Lotto skal jeg kjøpe det huset og restaurere det. Det perfekte huset med den perfekte beliggenheten Så kan svigers få dette huset.. :D ) lappen på kirkedøren som viste navnet til hun som ble begravet der i går, ei på min alder som døde av kreft for en uke siden.. hun var moren til en gutt som er like gammel som Fabian Kjente henne ikke, men bestevenninne T kjente henne, og det er så ubegripelig tragisk uansett.. Går bedre nå da.. vurderer å gå og legge meg i fortsatt fresht sengetøy og ligge og se litt på tv i senga. Var litt negativ til flatskjerm-tv i skråtaket over sengen pga at det ikke akkurat sklir inn i "svensk sommarstuga"stilen vi har på soverommet, men makan til glimrende idé da gitt. Er forresten så forelska i mannen om dagen, særlig etter at vi har lagt oss... Er så deilig å ligge og kose og skravle og fjolle i tusmørket nedi dundynene våre.. For noen dager hadde vi for eksempel limerick-aften.. Lo så vi holdt på å vekke ungene. Jommenimeg smart å gifte seg med bestevennen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #616 Del Skrevet 13. februar 2005 Musikk-og-synge-seanse på stuegulvet igjen.. Nirvanas unplugged i New York kom frem fra glemselen en tur.. fy søren asså, det gitarriffet på"The man who sold the world" er bare helt genialt.. Høy ståpels-faktor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #617 Del Skrevet 13. februar 2005 Merkelig det der med musikk.. at en viss sammensetning av lyder kan fremkalle så sterke følelser. Når jeg hører på sangen "Chess" fra musikalen ved samme navn.. det er så vakkert at det gjør fysisk vondt. Hårene reiser seg helt fra anklene til hårfestet på det crecendoet (skrives det sånn..? ) Nå er det Chris DeBurgh som har fått tildelt tid på spilleren. "Best moves" skiva fra begynnelsen av 80-tallet/slutten av 70-tallet. Husker så godt følelsen i kroppen av en del av de sangene derfra fra når jeg var liten.. i 5-års alderen kanskje, og det merkelige er jo at de følelsene kommer like sterkt hver gang jeg hører dem selv om det er 25 år siden. Inntrykk er så vanvittig sterke når man er barn, det er nesten som å være ruset. For eksempel husker jeg kunne stirre inn i de gule knappeøynene til favorittbamsen min i en evighet og bare la tankene flyte.. En del av den musikken mamma spilte da jeg var liten som jeg er aller mest glad i har jeg ikke evnen til å avgjøre kvaliteten på, jeg vet bare hvordan den får meg til å føle meg, men for andre som ikke har det forholdet til de platene fortoner sikkert musikken seg helt annerledes. En av de viktigste gavene jeg vil gi ungene er å sette pris på bra musikk, det er så verdifullt.. Håper de blir profesjonelle musikere begge to..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #618 Del Skrevet 14. februar 2005 Planer for dagen: - Handle (topprioritet, tom for barnegrøt :o ) - Ringe og få på plass endelig gjesteliste til 30-års lag - Kjøpe en liten Valentin-oppmerksomhet til mannen(?) Det blir forresten hyttetur på oss i vinterferien. Deilig! :enig_animasjon: Kanskje jeg får stått litt på ski til og med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 14. februar 2005 #619 Del Skrevet 14. februar 2005 Digger også Chess...har den på dobbel-kassett jeg da... :oops: Men elsker å høre på den, og har snart slitt ut båndene!! Håper uka blir fin Salamandra!! Stor :klem2: fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandramamma Skrevet 14. februar 2005 #620 Del Skrevet 14. februar 2005 Takk for koselig morsdagsbesøk! Disse barnebarna mine er bare helt til å spise opp! .Dattera også for den saks skyld! Godt å høre at all spillinga mi da du var liten ikke har gitt deg helt aversjon mot musikk. Kunne vel bli litt meget til tider..... Men Salamandra; jeg deler ikke ønsket ditt om at guttene skal bli profesjonelle musikere. Tøff bransje som det er vansklig å leve av og med, vet du. Hvor skal dere forresten på hyttetur hen,da? Skeikampen,ell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå