Salamandra Skrevet 18. januar 2005 Forfatter #561 Del Skrevet 18. januar 2005 Fy søren asså.. ! Etter natta fra helvete har vi hatt en morgen fra.. ja akkurat samme sted.. Sebastian har vel våknet en.. tja.. 8-10 ganger fra han ble lagt i går klokka 19.00.. Hvorav han var lys våken fra klokka 02.00 til 03.00.. Så var det tid for å stå opp, var på badet med Sebbis da mannen kommer inn helt gråhvit i ansiktet. Han hadde nesten revet av brystvorten sin.. :o Han har piercing og hadde hektet seg fast i døren til dusjkabinettet da han skulle ut av dusjen.. (og han kaller meg ei kløne.. ) Stakkar mannen min.. :trøste: Han fikk på seg plaster og kom seg på jobb da. Etter det gikk det egentlig slag i slag med glass i tusen knas på kjøkkengulvet, fryktelig sent ute, sur og trøtt (såklart) baby, pose med tomme vinflasker gikk i gulvet.. i det hele tatt.. Humøret steg betraktelig da jeg fikk tlf fra kompis som ringte for å la meg høre en tåpelig tysk sang på P3 om en krokodille som visstnok har solgt i 6 millioner eksemplarer.. Tyskere asså.. Nå sover lille terror, og jeg må i dusjen om kun kort tid, skal på barseltreff (ammering.. )hos barselvenninne K i dag. Forresten; vi blir 7 mammaer med tilhørende babyer på NM-barseltreffet her hos meg i neste uke.. :D 16,6 Morgenens eneste opptur.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 18. januar 2005 #562 Del Skrevet 18. januar 2005 Au! Au! Au! I dag går all min medfølelse til din mann! :o O'smerte! Hvordan går det med ham, brystvorten og piercingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 19. januar 2005 #563 Del Skrevet 19. januar 2005 ÆÆÆÆÆÆÆÆÆHHHHHHH.. Å det hørtes fælt ut! (Sorry for overdreven Caps Lock altså, men synes det var på sin plass her ) Stakkars mannen din. Håper det går bra med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #564 Del Skrevet 19. januar 2005 Hihi, takk for manne-sympati Veronal og Sandra..det går bedre nå. Det er visst ikke så vondt nå lenger, renset med saltvannsoppløsning i morges, og det ser ikke så ille ut. Jeg spurte om han skulle ta ut piercingen, men det var visst uaktuelt siden det er den eneste han har igjen (han hadde i begge brystvortene og i tunga helt til i fjor sommer). I går hadde vi besøk av en kamerat av oss, så vi satt og spilte en runde med Geni. Jeg vant såklart overlegent.. etter det var det "frustrerte fruer" og senga. Måtte trøste mannen litt.. Apropos.. lurer på når jeg skal få tilbake mensen? Jeg må bruke p-piller pga at jeg får så innmari vondt under EL med cyster og fandens oldemor, men jeg kan jo ikke gå på piller så lenge jeg ammer. Litt sånn høna og egget problematikk. Amming er jo litt prevensjon, men jeg kan ikke begynne med annen prevensjon før jeg er ferdig med å amme. For å si det sånn.. vi lever farlig.. :oops: I dag har jeg valget mellom å gå tur (brrrr..) eller besøke mormor. Må besøke mormor, får ikke tid i morgen, da skal jeg så mye annet. Hvis jeg får ut finger'n og kommer meg i dusjen nå, så kanskje jeg får tid til begge deler..? 16.5.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 19. januar 2005 #565 Del Skrevet 19. januar 2005 Venninnen min som fikk en sønn i september fikk resept på en ny type p-piller som ikke inneholder østrogen. De kan man bruke selv om man ammer. Skal jeg prøve å finne ut hva de heter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 19. januar 2005 #566 Del Skrevet 19. januar 2005 Venninnen min som fikk en sønn i september fikk resept på en ny type p-piller som ikke inneholder østrogen. De kan man bruke selv om man ammer. Skal jeg prøve å finne ut hva de heter? Cerazette! Egentlig en super-minipille (super fordi den tillater 12 timers slingringsmonn). Har sett reklame på Riksen når jeg har gått til UL-kontroller. Kan benyttes ved amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #567 Del Skrevet 19. januar 2005 Så flott, den høres jo ut som noe for meg (så sant den stopper EL, det er jo det som er cluet ) Takk for info, Zianta og Veronal, skal høre med gynekologen min når jeg skal dit i begynnelsen av februar.. Jeg fikk forresten tid til både mormorbesøk og en times gåtur med vognen.. *stolt* Men nå er jeg så innmari trøtt og sliten, så jeg skal la mannen ta seg av klesvasken som må i trommelen og gå og legge meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 19. januar 2005 #568 Del Skrevet 19. januar 2005 :o :hår: Det uhellet til mannen din hørtes rett og slett grøsselig vondt ut. :trøste: til mannen din. Det er vel vanlig at det tar ganske lang tid før mensen kommer tilbake etter fødsel (inntil et år?) Har du vurdert hormonspiral? Den fører i noen tilfeller visstnok til at mensen forsvinner helt - noe som vel ikke er en ulempe hvis du sliter med menssmerter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 19. januar 2005 #569 Del Skrevet 19. januar 2005 Så flott, den høres jo ut som noe for meg (så sant den stopper EL, det er jo det som er cluet ) Jupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 20. januar 2005 #570 Del Skrevet 20. januar 2005 Den dagen din høres kjent ut du... Gårsdagen min var omtrent i samme sporet - knuste en tallerken, støvsugeren streika, Thomas ville ikke sove ettermiddagsluren sin, og deretter slo han seg skikkelig da han rullet seg rundt i full fart på parketten... Men det gikk heldigvis bra da! Håper du finner en pille som funker, for eggløsningssmerter er noe skikkelig d***. Og håper det går bra med mannen din - det hørtes skikkelig vondt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #571 Del Skrevet 20. januar 2005 Moonchild: Det er ikke mensen som er problemet her, har overivrige eggstokker som bare lager tull og vondt for meg under EL. Gudskjelov er de flinke til å lage egg, så jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid med noen av ungene, så jeg skal vel kanskje ikke klage for mye på dem... Er dessverre helt avhengig av å unngå EL når jeg ikke skal lage barn, enkelte sykluser får jeg så vondt at jeg bare ligger som en ball og knasker paralgin.. Veronal: Flotters! Noen dager er bare helt håpløse, Kaktus.. pussig fenomen egentlig, en ulykke kommer sjelden alene er faktisk helt sant, ulykker trives i hverandres selskap.. Mannen har det forøvrig helt fint, så han var vel heldig da tross alt. Og veldig fornøyd med at han slapp å ta ut piercingen sin.. I dag har jeg vært og shoppet litt (igjen). Fikk nemlig 500,- av mormor i går som jeg har kjøpt meg en kjempefin genser for.. :D .. og så har jeg kjøpt hvit genser til Sebastian som han skal ha på seg under olasnekkerbuksen sin på fotografering i neste uke, hansker til Fabian (så får vi se hvor lang tid det tar før han greier å rote bort dem), to truser som ikke er g-streng (de jeg hadde som ikke var g-streng var enten mammatruser eller typiske mensentruser, altså ikke så freshe ), såpe til badet oppe, lipliner og øyenskygge (siste rest av den ene fargen ble nemlg brukt i morges). I kveld har jeg vært på tupperwareparty hos en venninne. Kjøpte kun fornuftige ting-vi-faktisk-trenger-ting; en vann/saftmugge til å ha stående i kjøleskapdøren og to skåler med lokk og hank til barnemat. I morgen får vi besøk av et par kamerater. Han ene er så flnk til å spille gitar så det blir helt sikkert litt vin og sang.. :D Planer for morgendagen: - Støvsuge og helgeshine - Gå lang tur - Ringe trygdekontor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 20. januar 2005 #572 Del Skrevet 20. januar 2005 Hm. Jeg skjønner problemet. Hormonspirall kan hemme eggløsning, men gjør det visst ikke i alle tilfeller. Det er jo supert hvis denne superminipillen kan gjøre susen, da. Og det er jo flott at problemene med overivrige eggstokker ikke har gjort det vanskelig for deg å bli gravid. Har dere forresten lyst på flere, eller holder det med de to du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #573 Del Skrevet 20. januar 2005 Tror vi sier det er greit nå jeg, Moonchild.. To stykker er så passe, og så passer det så fint i forhold til rominndelingen i huset og allting. Er dessuten så kjempefornøyd med de to jeg har, tenker at jeg kan ikke ha så flaks at jeg får så velskapte perfekte avkom 3 ganger.. Men man skal aldri si aldri, jeg skulle absolutt ikke få flere barn etter Fabian, og forhørte meg nøye da jeg og mannen ble sammen om det var viktig for han å få egne barn, noe det ikke var. Enden på visa var jo at jeg ble superbabysyk og måtte overtale mannen om at vi måtte formere oss.. Planen min er å gå til anskaffelse av valp eller kattunge neste gang jeg hører rasling i eggstokkene, kan hende det hjelper.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 20. januar 2005 #574 Del Skrevet 20. januar 2005 Kan bli mange dyr etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #575 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg får starte en kennel eller noe, Jolie.. Glemte å skrive inn tallene fra kontrollen til Sebastian i går.. Han er 70 cm lang og veier.. *kremt* 9230 gram.. Merkelig asså, han spiser mye mindre enn det Fabian gjorde på samme alder og veier like mye som det Fabbis gjorde da han var ett år.. :o Han har nok arvet sin mors forbrenning, ja.. ingen tvil om det.. Spiller egentlig ingen rolle heller, han er god og rund og veldig tung, men han ser ikke sånn "stuffa" ut som kjempetjukke babyer gjør. Han har jo valker og strikker.. litt sånn Buddha-fasong, men ikke så mye at det ikke er pent... Han krabber jo snart, så da minker fettlagrene hans uansett.. 15,7!!!!!! Nå veier jeg mindre enn det jeg gjorde på første svangerskapskontroll, så da er jeg straks tilbake der jeg startet før jeg ble gravid. Da er det bare de 15 igjen som var der i utgangspunktet.... og når DE er borte, da er jeg omtrent så tynn som det jeg var da jeg gikk ut av ungdomsskolen.. !Jej! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 21. januar 2005 #576 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg er sikker på at Sebastian er akkurat passe og helt perfekt! :enig_animasjon: Da jeg var liten var jeg rett og slett en ganske fet baby, på alle bildene ser jeg ut som Michelin-mannen (valk på valk på valk...), men det endret seg visst da jeg begynte å gå og jeg endte opp som høy og ordentlig tynn, så det er ikke alltid en sammenheng der. Gratulerer med bare 15, 7 igjen! Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 22. januar 2005 #577 Del Skrevet 22. januar 2005 Regner med at ungen din får fart på fettlagrene når han begynner å krabbe. Da vi fikk den 2. nymfen vår så han ut som en humle fordi han ikke hadde begynt å fly ennå. Så fort han begynte å fly raste han ned 10-15 gram, og har holdt vekten på 90 gram siden. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #578 Del Skrevet 24. januar 2005 Hihi, takk for "trøst" Cielo og Veronal.. Vekten hans bekymrer meg ikke så veldig asså, bare synes det er litt festlig siden storebroren var stikk motsatt.. Det er en i barselgruppa på helsestasjonen som er like lang som Sebbis men veier 500 g mer.. Sebastian er helt perfekt som han er, skikkelig dundervakker er han.. Nå kommer han seg lettere fremover også, så han blir ikke fullt så frustrert.. Ble så sur i går, hadde skrevet langt innlegg her, men så mistet jeg det.. :evil: Gidder ikke skrive alt på nytt, bare oppsummerer helgen kjapt: rødvin, singstar, kompiser, lange turer, taco, svigers, spardam, mamma og mannen, kveite hos svigers. Sånn. I dag må jeg og bebisen ut i butikken og handle masse, skikkelig skrapet i kjøleskapet nå. Må dessuten handle inn til barseltreffet her i morgen, skal lage Quiche Lorraine, kyllingsalat, rundstykker... og noe søtt.. men hva? Brownies igjen? Skal prøve å få tid til tur i dag også, er meldt fint vær. :flink: 15,7 Vekten svingte litt opp igjen etter forrige gang jeg nådde 15,7 (er vel en grunn til at man ikke skal veie seg hver dag kanskje.. ) men nå har jeg stabilisert meg på 15,7 så nå når jeg snart ny pers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. januar 2005 #579 Del Skrevet 26. januar 2005 Så flink du er da!! *imponert* !! Artig oppsummering over helga forresten.. Vi fikk høydepunktene liksom! Det er UTROLIG irriterende med laaange innlegg som forvinner... :evil: Det skjer OFTE med meg... :-? Ha en flott onsdagskveld Salamandra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #580 Del Skrevet 26. januar 2005 Hadde koselig barseltreff her i går. Fikk masse skryt for maten jeg hadde laget også.. I dag har vi ganske tett skjema. Først har vi vært hos fotografen, jeg og Sebastian.. Nuuudelige bilder ble det, blir vanskelig å velge hvilke vi skal bestille. Skal se om ikke jeg får lagt ut et par av dem i albumet også. Nå har jeg nettopp hatt besøk av venninne K og den 3 mnd gamle krabaten hennes. Han var kjempesøt, men så liiiiten. Han veier 5 kg og det er jo som å løfte et papir i forhold til han blubba mi.. Om et kvarters tid skal jeg kjøre Fabian til faren sin og jeg skal plukke opp venninne T på veien. Det blir spillekveld hos oss i kveld.. og kanskje en klunk med rødvin også.. Nei, nå må jeg få ut finger'n her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå