Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grattis med stor gutt! Han er så god på det bildet du har i avataren at jeg bare har lyst til å spise han opp! Skikkelig kosesnusk! (Ligner bittelitt, fordi bildet er lite kanskje, på en av gutta jeg hadde i barnehagen - og han var god han!)

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Jolie.. :kose:

På fredag hadde vi besøk av noen kamerater og hadde Singstar-kveld.. kjempemorsomt! :digge:

I går var slappe dag, og tidlig kvelden. Lagde kyllingfilet m/røstipoteter og broccoli.. nam! :sikle:

I dag har jeg vært kjempeflink, gikk en times tur med Sebastian rett etter frokost, så tok jeg med poden på besøk til mormor, så hjem og bort til svigers på fersk suppe.

Fin slanke-middag..! :Nikke:

Fabian ser bedre ut nå da, hevelsen har gått ned. Han er blitt helt mørkelilla under øyet, men det er tross alt bedre enn den kjempekulen som var der.

Han har ikke vondt da, det er jo i hvertfall bra.

Mannen har vært flink i dag og lagt gulvplater på loftet i huset, så vi får mer lagringsplass.

Da har vi plass på loftet i garasjen, i kottet ved trappa, loftet på huset og på det tekniske rommet i kjelleren.. i tillegg til at vi jo har dobbel garasje.

Det holder.. såå mange ting har vi tross alt ikke.. :wink:

Til uken har jeg følgende ærend:

- Bestille time til GU m/ ny livmorhalsprøve :-?

- Bytte innleggsputer til sofaputetrekk

- Kjøpe taklampe til trappegangen i kjelleren

- Kjøpe grønn poncho..? :sjenert:

Forresten mamma; jeg har byttet fastlege nå, men den nye trer ikke i kraft før 1 februar.

Teit å bruke så lang tid for å ordne det, det var jo gjort på 1 minutt.. :oops:

Forresten.. mammaen til en liten gutt på samme trinnet som Fabian på skolen har fått kreft og har visst bare kort tid igjen å leve.. De fant ut at det var kreft for 1 mnd siden eller noe, og så har det gått så fort nedover.

Det er så trist.. :(

Jeg vet jo ikke, men jeg tror det jeg ville syntes var verst hvis det var meg var at ungene mine ble morløse. At jeg ikke hadde fått se dem vokse opp er tøft men håndterbart, men det å vite at de kommer til å bli knust og at jeg ikke kunne være der for å trøste dem.. Gudhjelpemeg så fælt.. :cry:

Jeg gjør i allefall det jeg kan for å holde meg sunn og frisk da, er så fornøyd med at jeg har klart å slutte å røyke! Bli litt flinkere til å bedrive fysisk aktivitet og få litt sunnere kosthold nå så.. :tommelsmil:

17,8.. :klø:

Velvel, de 300 grammene er borte i morgen, gleder meg til å veie meg i morgen siden jeg har vært så superduperflink i dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, snuppa!

Ser du driver og er flink i det nye året også, den som hadde sånn viljestyrke... :)

Grattis med stor gutt ja, ca et halvt år mellom våre da. Her i huset feirer vi nemlig snart 1 år...!

Ønsker deg en fin uke, med mange lange herlige trilleturer.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kipa... :vinke:

Du trenger ikke bli sååå imponert, de slankeprosjektene mine er sånn et skritt fram og to tilbake :roll:

Skriver bare om det når jeg er flink, når jeg skeier ut nevnes det ikke med et pip.. :wink:

Har bestilt time til celleprøve i dag, fikk time 9 februar.

I natt har Sebbisen min vært litt greiere på sovefronten gudskjelov.

La han klokka 19.00 i går kveld, han våknet et par-tre ganger, men sovnet ganske raskt igjen.

(Skal slutte å gi han pupp ved sånne oppvåkninger, han roer seg ikke noe lettere, skal bare stryke over håret og nynne sånn jeg gjør når jeg legger han første gangen.)

Så våknet han klokka 01.00 fikk pupp og sovnet igjen, våknet klokka 5 av at han var våken, men gråt ikke. Nytteløst å få han til å sove igjen, stod opp 05.30 og var oppe til 06.00, han sovnet av seg selv igjen i sengen sin :tommelsmil: og våknet igjen da jeg skulle vekke Fabian 07.40. Det var ikke så ille.

Drittvær ute i dag, orker ikke gå tur i regn og vind.. :-?

Skal en tur i butikken, bare.. og sitte på internett.. og fortsete i boken min (Ambjørnsens "Innocentia Park" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, i dag har jeg den store kjeder-meg-dagen..

Ikke for det, får ikke tid til tvinne tommeltotter så veldig lenge av gangen med en liten 1/2-åring som sover 2x20 minutter på dagtid.. :roll:

Har ikke gjort noe fornuftig i dag, blir rastløs og mutt av det jeg. Skulle så ønske det var vær til å gå ut..

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke kjede-seg-dag lenger..! :hoppe:

Har vært og shoppet.. (igjen).. uten barn! :sjarmor:

Har handlet :

- to halogen-takspotter i børstet stål til taket i trappegangen nede og til taket på soverommet vårt.

- såpedispenser, såpekopp og tannbørsteholder i kremhvitt porselen og stål.

- tidligere omtalte mosegrågrønne poncho m/hette :enig_animasjon:

- grønn plante for å erstatte avdød eføy og 15 tulipaner

Nå er det tv-kveld (forhåpentligvis ikke avbrutt av baby-hyl).. uten spising... :fy:

Skal lage te hvis jeg blir sulten eller fysen.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny avatar..! :sjarmor:

Bildet ble litt kornete når jeg forminsket det så veldig, men det får gå.. pent motiv da.. :wink:

Fikk byttet putene til riktig størrelse i dag, kjøpt glansespray til håret, såpedispenser til vaskerommet og grønn kiwi-såpe.. tenkte den ville se fresh ut i den nye såpekoppen.

Har forresten fått 2000,- av pappa'n min som jeg bare måtte bruke på ufornuftige ting.. så da skal jeg og mannen ut på date på fredag, skal ut og spise.. :hoppe:

Mamma skal passe Sebbisen.. (Takkskarruhamamma.. :wink: .. Mannen skal ta en titt på mailen til Salamandramammamannen en av de nærmeste dagene sa han.. :Nikke: )

Prosjekt slankogsmekkerSalamandraførsommeren går så det suser. Spiste varm og mager lunsj på senteret i dag, så jeg stod over middag her hjemme i dag. Lagde pannekaker sammen med Fabian.. :hjerte:

Nå har vi forresten 3 doer i drift i huset.

Mannen og svigerfar har koblet til doen og vasken på det tekniske rommet i kjelleren. Mannen er nemlig overbevist om at vi må ha tre toaletter til vi skal ha innflyttingsfesten den 4 februar... :roll:

Vil mye heller ha fuger i flisene i vindfanget jeg da.. eller silikonen som mangler på badet..

Men men.. man kan ikke få alt her i verden.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp dag igjen i dag.. Sebbis sover nå. Han sov forresten bra i går kveld og i natt, våknet bare klokka 23.00 og 05.00.. :tommelsmil:

Jeg er sånn som leser mye inne på KG (og NybaktMamma) men som ikke skriver så mye.. men fy søren asså, jeg blir helt forferdet over hva slags forhold noen mennesker lever i jeg.. :o

Alt hva noen jenter finner seg i? Og hvordan noen menn får seg til å oppføre seg..? :roll:

(går begge veier det såklart, finnes umulige jenter også, men nå er det stort sett jenter som skriver på disse foraene, så det er de historiene jeg hører om)

Er så glad jeg har en mann som er så snill og god jeg..

Det er godt å vite at han aldri ville gjort noe med viten og vilje som han vistte jeg kom til å bli lei meg for.. aldri!

Og vice versa såklart.

Det hender jeg leser litt fra noen av trådene for han, og han blir like bestyrtet som jeg..

jaja..

17,0...neste gang jeg veier meg skal det være 16,et-eller-annet.. :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk med gratulasjoner og "heiing"! :-) Kjempekoselig, altså.

Enig i at det er skremmende hva enkelte godtar, men det er nok lett å være blind når man er i et forhold. Man skal være glad for at man har en vidunderlig mann! :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gjorde teite-Inga så vi ikke hadde strøm fra klokka 17 til klokka 03.30 i natt.. Kjempestas :roll:

Ble sittende og pimpe hvitvin (hadde ikke rødvin.. :sjenert: ) og lese mer i "Innocentia Park". Snart ferdig med den nå.

Fabian syntes såklart det var kjempestas å være uten elektrisitet, jeg var noe mer dempet i min begeistring.

Har forresten booket time hos fotograf til Sebastian til den 26 januar. Hun vi skal til er utrolig dyktig, gleder meg til det.

Den 25 skal jeg ha treff her med juliklubbjentene fra NybaktMamma. Det blir kos, er lenge siden sist jeg så dem nå.

I morgen skal Fabian til faren min og bli der i helgen. Skal bli godt å få litt fri nå, merker jeg er sliten. Mannen har jobbet mye i det siste og Fabian har ikke vært hos faren sin denne uka, så jeg har vært alene med begge stort sett hele tiden. Blir litt svett i pappen av og til.. :wink:

Men i morgen blir det altså andre boller, skal på date med mannen, det gleder jeg meg til.. :hjerter:

Slankings går fortsatt så det suser; i dag har matinntaket bestått av knekkebrød, frukt, ovnsbakt torskefilét med løk, purre og gulrøtter.. og et glass rødvin nå som ungene har lagt seg.. :sjarmor:

17,0 .. søren og.. skal se 16-tallet i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flinke-Sala i dag.. :tommelsmil:

Har bakt brownies til Fabian (som belønning for at han gikk til skolen selv i morges), tørket støv, støvsugd 1 etg+2 etg+trapp og gått en times tur i kjapt tempo (måtte smaksprøve brownies'ene, så fikk jeg så dårlig samvittighet så jeg måtte ut og gå det av meg igjen.. :sjenert: )

Pappa har nettopp vært her og hentet Fabian, så nå er han på vei ned til bortskjemt-helg hos Bessa.. :hjerte:

Nå skal jeg ta en dusj og en tur i butikken hadde jeg tenkt..! :Nikke:

16,8 :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her kommer jeg med mine spørsmål, som vanlig(?)! :tunge1:

Hvor har du fått tak i poncho med hette på? Den vil jeg se! :P

Og hva slags sofapute-fyll er det du har kjøpt? Kan man bytte ut det altså? :P

Ja, du har vært kjempeflink idag! :Nikke:

Forresten; takk for ord i boken min! Jeg liker dine navnevalg veldig godt... Så godt at de er på lista vår!

:wink:

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jeg la ikke merke til innlegget ditt før nå, jeg Moonchild..

Vi la inn omtrent samtidig, var vel derfor jeg ikke fikk det med meg.. :sjenert:

Tok litt av den heiingen min da.. :oops: men det var så spennende jo..! :wink:

Poncho kan beskues hos Popin, lillen. Den finnes i rødt og grønt (såvidt jeg vet) og både som poncho og sjal. Løp og kjøp! Poncho må jo være ideelt for deg som begynner å få mage, for det er jo noe du kan bruke etter at magen er borte også.. :tommelsmil:

Har ikke kjøpt sofaputefyll.. (skrev jeg det.. :klø: ), men sånne vanlige innleggsputer i 40x40 cm til noen silkeputetrekk vi fikk til jul. Ble så fint atte.. :Nikke:

Hyggelig å se deg, Cielo.. :klem:

I går var jeg og mannen ute og spiste middag med et vennepar av oss, det var så koselig!

Var flink og bestilte laks jeg da.. :ekstra kul:

Etterpå dro det andre paret hjem, og jeg og mannen stakk bort til et annet utested og tok noen drinker med noen venner.

Jeg og mannen ble litt brisne.. og veldig forelska i hverandre .. :hjerter2:

Sebastian hadde oppført seg eksemplarisk (om enn noe kjedelig) og ikke våknet en eneste gang siden han sovnet klokka 19.00. Nesten for godt til å være sant. Flinke babyen min.. :kyss:

Nå har den flinke babyen min havnet midt ute på stuegulvet hvor han ligger og roper og oj'er seg over å være ensom og forlatt.. Skikkelig irritert er han.. :ler:

Dagen i dag er en daffe-dag i heimen. Gidder ikke gå tur engang, er å surt vær.. :sjenert:

Skal bare kravle i sofaen med mann og barn i kveld :Nikke: Italiensk pizza og film senere muligens.. :tommelsmil:

16,9 ... men da hadde jeg masse melk, får skylde på det.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde fin biltur nedver E6 i dag for å hente Fabian hos pappa.. "Sweet Dreams" med Eurythmics på full guffe i 110 km/t :digge:

"Brothers in arms" med Dire Straits i solnedgang på vei hjem igjen.. :plystre:

Musikk er så deilig, og jeg og han som plukket ut musikken på P4 i dag hadde veldig lik smak, masse fin 80-talls musikk.. :tommelsmil:

Når vi kom til Furuset kom Fabian på at det var lenge siden han hadde vært hos faren sin, så han ville så gjerne reise dit. Stakkar han var helt på gråten fordi han savnet pappaen sin så fælt.. :(

Så da slapp jeg av han hos faren sin da, jeg får han levert på døren her i morgen før skolen begynner.

Åh, nå begynner kjendis-Robinson.. det må jeg kanskje få med meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempekoselig hilsen Salamandra! :klem:

Du er jo kjempeflink jo - og det er jo ikke antall kilo til mål som er viktig, men at du klarer å være litt flink hver eneste dag! Mange små seire der ja... :-)

Så koselig at du også har hatt en fin helg - det synes jeg at vi fortjener!

Jeg har også en som sitter i vippestolen sin i stua og roper på selskap - er så kjedelig å sitte å gynge alene atte! Vi holder oss også inne i dag, orker ikke det gufne været... :-?

Ha en fin uke du også, høres ut som du allerede har hatt en bra start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kaktus..! :vinke:

Trosset hufslevær og gikk tur i dag jeg.. :stolt:

Gikk ikke så lang tur som jeg "pleier" da, bare en halvtimes tur eller så i butikken.

Ble litt sur i butikken, dama i kassen påstod at bleieavtalekortet mitt ikke var gyldig lenger?!?

At det utløp 31/12-04, men jeg fikk det jo i forrige uke? :klø:

Hun lot meg skjønne at hun ikke trodde noe på at jeg hadde fått kortet i 2005, men hun skrev nå på et bleiepakkekjøp til slutt da..

Som om jeg skulle være smålig nok til å lyve om noe så teit.. :roll:

Jaja..

Ellers har det skjedd lite i dag.

Skal snart gå i gang med middag.

I dag blir det grønnsakssuppe med biter av røkt kylling og kalkunpølse og ferskt brød til (ikke brød til meg da.. :wink: )

Sebastian klarer å stå på alle fire nå forresten.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...