Salamandra Skrevet 29. november 2004 Forfatter #481 Del Skrevet 29. november 2004 Er forresten kjempeirritert på naboen vår.. Fabian har pleid å gå over et hjørne (og da mener jeg det også, det ER et hjørne) av tomta deres når han kommer hjem fra skolen (pga av at det tar halvparten av tiden som å gå helt rundt). Han går pent og pyntelig, det tar vel ca 20 sekunder, han ødelegger ingenting og dette skjer da i halv to tiden på dagen 3-4 dager i uka. Men de vil helst ikke ha noen sti på tomta si.. (sti? fotsporene i snøen til en liten gutt?) Takk.. tusen hjertelig takk! :evil: Ikke kan vi si noe heller, for det er jo faktisk deres tomt, men det får da være måte på å være smålig da! Jeg hadde ikke reagert i hvertfall, det får da være måte på. Mannen og søsknene hans har gått den veien til og fra skolen i 20 år (tilsammen da, de ble ikke holdt igjen noen trinn på skolen.. ) men da var det ei annen som bodde der. De som bor dernå er et ganske ungt par på vår alder (mannen er oppvokst her så salamandramannen har kjent han siden han var liten) og de bruker hvert eneste ledige sekund på følgende: - klippe gress - beskjære busker - vaske biler - vaske båt Om sommeren står han og vasker bilene mer eller mindre hver eneste dag, høst og vår begrenser det seg til helgene.. Jeg mener, du er vel ikke helt frisk hvis du står og polerer bilen din i regnvær vel? Det gjør han.. Kort oppsumert: dustenaboer! Skal høre med den andre naboen vår om vi kan ta bort bittelitt av vårt felles gjerde, sånn at Fabian kan gå der i stedenfor, regner med at det er ok. Blir så provosert av sånn smålighet asså, men det er greit, hvis det skulle oppstå en situasjon hvor de er ute etter litt godvilje og samarbeid fra oss er det ikke sikkert vi er så jævla medgjørlige heller.. drit og dra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 29. november 2004 #482 Del Skrevet 29. november 2004 Hei på deg Salamandra - har endelig fått surret meg inn hit igjen for å legge igjen litt flere spor etter meg etter at jeg har vært berøvet for Internett-tilgang altfor lenge! Skal se om jeg får oppdatert meg litt på hva som har skjedd mens jeg har vært borte - og imens får du ha en kjempefin mandagskveld! (Når du er ferdig med å ergre deg over dustenaboene da selvsagt! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 30. november 2004 Forfatter #483 Del Skrevet 30. november 2004 Takk for hilsen, Kaktus.. Jeg kommer ikke over hvor utrolig søt Thomas'en din er jeg asså.. se de øynene da.. *smelt* :hjerter2: Du skal ikke legge ut flere bilder i album her på KG da kanskje? I dag har jeg og Sebastian hjemme-sløve-dag.. Har ikke gjort noentingsomhelst i dag, annet enn å følge Fabian til skolen. Sier til meg selv at jeg ikke skal få dårlig samvittighet for sånne dager, gudene skal vite at mannen ikke hadde fått det, når han er alene med Sebastian er det stort sett ingenting annet som blir gjort.. Jeg har gjort masse de siste dagene (adventspynting, diverse husarbeid, julefotografering med ungene, bestilt julekort..har forresten lagt ut bildet vi skal bruke til julekortene i år i albumet her.. ) så jeg har jo "rett" til en daffe-dag innimellom, men jeg får det ikke helt til. Føler meg så shabby.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 30. november 2004 #484 Del Skrevet 30. november 2004 Mannen fant en løsning på lim-problemet... Kanskje du har prøvd det før, og at det ikke virker i lengden...for det eneste jeg vet er at det funker akkurat nå! Here it comes: 6 dl melis eggehvite av 1 egg noen dråper sitron vann ? Dette stivnet da vi satte huset ved vinduet Kjempefint julekort-bilde dere har fått til! Tusen takk for kjempekoselig hilsen i boken min. Mange gode ord... Og du...ikke få dårlig samvittighet for sløve dager da! Denne årstiden er jo som skapt for kose-dager! Kan fort bli nok stress om noen uker likevel, så bare nyt tiden dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 30. november 2004 Forfatter #485 Del Skrevet 30. november 2004 Fabian har ikke mindre enn 3 kalendere oppe nå.. 1 pakkekalender som mamma har laget til han (ps. mamma: fikk ikke tak i sånn med ringer, men har festet de som var for store i klyper på lommene,det funket kjempegreit, så du skal få igjen pengene dine.. ) 1 smarties-kalender (måtte liksom gi kalender jeg og.. )og 1 jul i blåfjell-kalender fra svigers.. I tillegg eventuelle kalendere han måtte få hos faren sin.. Det burde holde.. Jeg har kommet frem til at Sebastian trenger en tripp-trapp-stol. Satser på å prøve å få tak i en brukt en, helst brunbeiset.. må matche kjøkkenbenken og parketten.. Mannen kjøpte nytt blad til meg i går.. Det som heter "Mamma" (har sett reklame for det her på KG, bilde av Kristin Skogheim utenpå).. for et knallblad! Kommer garantert til å kjøpe det fremover.. I tillegg abonnerer jeg på Foreldre & Barn (og Bam) og Det Nye.. vurderer å si opp det siste, begynner å bli for gammel for det nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 30. november 2004 #486 Del Skrevet 30. november 2004 Eh...men du? Vi har visst revet ned pepperkakehuset allerede vi... Det var ikke stivt nok lim nei! Jeg vet ikke om Mannen fulgte oppskriften heller. Jeg vet det er andre som har klart det før oss! Tenk bare på det fine limet de binder kranser i kransekaker med... Og dessuten var det en næringsmiddel-kompis som sa at sitronsura reagerte med eggehvitten, og det ble stivt...noe sånt ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 1. desember 2004 #487 Del Skrevet 1. desember 2004 Tusen takk igjen Salamandra Akkurat nå sitter gullungen her og ser på meg med de nevnte øynene og prøver å sjarmere mamma'n sin til å gå og lage litt grøt! Skal tenke på det der med flere bilder jeg! Nå er det lenge siden jeg har laget pepperkakehus, men jeg mener da at jeg bare har brukt smeltet sukker og at det satt som bare det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 1. desember 2004 Forfatter #488 Del Skrevet 1. desember 2004 Ja, det er ikke noe problem å få sukkeret til å lime sammen huset, problemet er rengjøringen av panna etterpå... hvordan får man løs alt sukkerklinet igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandramamma Skrevet 1. desember 2004 #489 Del Skrevet 1. desember 2004 Fint at du fiksa kalenderproblemet. Skjønner ikke hva de tenker på når de lager kalendre det ikke er plass til annet enn en karamell i... :fy: Må jo være rom for litt improvisasjon. Hvordan går det med svigers?Har avgjørelsen falt? Ble det sydentur, eller middag her på søndag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #490 Del Skrevet 2. desember 2004 Tusen takk for koselige hilsener, forresten Kaktus og Lillen.. Har en gammel stekepanne her, tror jeg kommer til å ofre den når det skal lages pepperkakehus i år.. Apropos jul.. det er så koselig her om kvelden når vi tenner stearinlys og det lyser i julstjerner og adventsstaker, så jeg tok noen bilder i går.. ligger i albumet.. Mamma: Svigermor har ikke tatt noen avgjørelse ennå.. Tror ikke hun har lyst til å reise bort, men så orker hun vel ikke å ha en furten svigerfar hele desember heller, så hun går og teller på knappene fortsatt.. Jeg og pappa'n til Fabian var foreldresamtale med læreren til Fabian i går ettermiddag.. og vi fikk så mye skryt for ungen vår.. ! Hun sa at blant annet han var en heeelt spesiell gutt og at klassen hadde vært stusselig uten han i den, at han er omsorgsfull, lynende intelligent, morsom.. en skikkelig godgutt.. Det mest negative man kan si om han er at han er utrolig distré og svimmel for tiden, og at han har litt lopper i blodet; men det har vel så mye med alderen å gjøre som med personligheten da. Jeg og eksen var så stolte at vi holdt på å sprekke da vi gikk derfra.. På kvelden så jeg på film med mannen.. "Pay it forward".. Skikkelig grinefilm, vi var helt i oppløsningstilstand begge to.. Sebastian har sovet så urolig i natt, tror helt sikkert at han våknet et sted mellom 10-15 ganer fra jeg la han halv syv i går kveld.. Han sover nå, så jeg tror jeg skal ta meg en liten 15-minutters "power-nap" selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #491 Del Skrevet 4. desember 2004 Litt uggen og vondt i hodet i dag.. Vi hadde (og har fortsatt) besøk av en kamerat av oss og datteren hans (kjæresten og bestevennen til Fabian ) så det ble litt rødvin etter at ungene hadde lagt seg.. Nå er ungene ute og leker i snøen, dvs ikke han lille da.. han ligger og sover.. Planene for dagen er å ta en tur til mormor sammen med Sebbis (og evt. Fabbis..)Mannen skal på julebord med gutta til de jentene jeg var på julebord med forrige helg.. De skal begynne allerede klokka to på dagen i dag på spa tror jeg.. jålegutter.. Han kommer garantert ikke til å være hjemme klokka to om natten sånn jeg var.. I morgen er det middag hos (Salamandra)mamma... .. og det var den helgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. desember 2004 Forfatter #492 Del Skrevet 5. desember 2004 Koselig morgenstund med ungene... Kalender er åpnet, bleie skiftet, "stå opp" på tv, har tent to lys i aventstaken og røkelse... Mannen sover ennå, men han kommer nok ned snart.. Han var hjemme klokka tolv i går kveld.. blid og brisen.. og Salamandrakosete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. desember 2004 Forfatter #493 Del Skrevet 5. desember 2004 Det er nesten så jeg ikke tror det selv, men Sebastian har faktisk begynt å trekke bena oppunder seg når han ligger på magen nå.. det første skrittet mot krabbing.. :o En litt sånn kålmark-bevegelse.. Han er jo ikke fem måneder engang.. ! I dag har hele Salamandra-familen vært slappe asså.. Fabian og mannen er nede og spiller playstation (Fabian er fortsatt i pysj :oops: ) jeg har vært oppe med Sebastian og KG.. han sover nå da. Småsøt der han ligger på magen som en liten sjøstjerne midt i den store dobbeltsenga.. Jeg er litt småkvalm, var litt for raus med prosjonen med Crème Brulée-is jeg tok i stad... Nå skal jeg surfe bare bittelitt til før jeg dusjer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #494 Del Skrevet 8. desember 2004 Er blitt syk... litt syk i allefall, vondt i hodet, vondt i halsen, verker i kroppen.. men det ser ikke ut til at denne forkjølelsen har tenkt å slå ut i full blomst, for da hadde jeg sittet med trynet fullt av snørr nå.. Flink immunforsvar.. Nå er klokka fem om natta og jeg sitter oppe med Sebastian.. fikk han ikke til å sove etter puppen han fikk for en halvtime siden.. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet da og vente på at han skal bli trøtt igjen.. Artig.. 18.2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 8. desember 2004 #495 Del Skrevet 8. desember 2004 God bedring! Håper immunforsvaret fortsetter å gjøre jobben sin så du ikke blir ordentlig syk. Og at du fikk sove igjen! Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 8. desember 2004 #496 Del Skrevet 8. desember 2004 Heia immunforsvaret!! Håper du fikk sovet mer og får en fin dag idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #497 Del Skrevet 9. desember 2004 Koselig å se dere lillen og Cielo... Føler meg bedre nå takk.. I går fikk jeg julekortene jeg bestilte fra Eurofoto.. Er mektig imponert over det firmaet asså, der kommer jeg garantert til å bestille mer. Julekortene ble kjempefine, så i går satt jeg og pimpet rødvin og skrev kort, så de er avsendt i dag. Deilig å være ferdig med sånt.. Var og handlet litt julegaver i går også, så jeg føler virkelig at jeg er ajour sånn julemessig.. Har funnet ut (etter myye grubling) hva jeg skal kjøpe til mannen i år.. det blir en dress.. Det blir han glad for, han er glad i å gå i dress når det er no' selskapeligheter, men den mørke dressen han har nå begynner å se litt shabby ut. Skal se om jeg finner en som er litt kul og litt "yngre" i snittet.. og kanskje se om jeg finner skjorte og sko til også, må se an finansene litt. Jeg kom på at jeg hadde glemt å skrive at vi var på 5-mnd kontroll med Sebastian på mandag, nå veier han hele 8570 g.. :o Tung som bly den kroppen.. :D Vaksine fikk han også.. Gråt ikke mye denne gangen heller.. flink Sebbis.. I dag skal jeg virkelig prøve å være flink og fortsette med den oversettejobben jeg har påtatt meg, liker ikke å ha sånne ting hengende over meg, pluss at jeg virkelig trenger pengene nå.. Må forresten ringe trygdekontor og høre når desemberlønnen kommer.. Gjør det nuh! 17,8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 9. desember 2004 #498 Del Skrevet 9. desember 2004 Så stor fin gutt du har Salamanra. Så fint at julekortene er feridge og at du var fornøyd med eurofoto! Jeg har bestilt julekort fra Fotoknutsen så håper mine blir like fine da. ..oj da der var visst Marcus ferdig medå sove ja! Var litt søvnig etter turen vi var på, men nå var visst det slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 9. desember 2004 #499 Del Skrevet 9. desember 2004 Stor godgutt! :-) Thomas var 8015 på 5-måneders kontrollen, så han er rene puslingen i forhold han! Vi skal på 6-måneders kontroll til uka, så da blir det spennende å se hvor stor han har blitt. Vi har også bestilt julekort fra eurofoto, og bildene kommer utrolig raskt. Jeg var ikke like fornøyd med den store reklamen de hadde plassert bak på konvoluttene, men når jeg sendte dem en mail og bemerket det, sendte de meg nye, nøytrale konvolutter dagen etterpå! Det er bra service! Så gøy å høre at du driver med oversettelse - det er nemlig det jeg er utdannet som og jobber med når jeg ikke er i permisjon. Hvilket språk holder du på med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #500 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg jobber ikke med det til vanlig asså, Kaktus.. Jeg bare hjelper faren min med å oversette en manual til et laboratorieinstrument fra engelsk til norsk. I og med at jeg har bodd i England er jeg vel litt stødigere i å formulere vettuge setninger (har godt utviklet språkøre.. ) så får pappa ta seg av den tekniske biten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå