Salamandramamma Skrevet 14. november 2004 #461 Del Skrevet 14. november 2004 Hei! Synes det er litt stille i dagboka di, så jeg får kaste meg innpå med et lite innlegg. Har ikke vært noen oppdatering fra deg siden igår! Stusselig. Er du ikke helt i form? Tenkte å ta meg en tur til deg idag, for å bivåne at barnebarnet mitt (den yngste) ta en dobbel Aksel med helskru. Det var det det var ikke sant? Men tror heller jeg drøyer det til uka en gang siden du får besøk allikevel idag. Er det ikke veldig lenge siden jeg har sett dere, da? Det virker sånn... :-? Kanskje på onsdag, hvis det passer ? Har vært en tur hos mormor idag med en real porsjon junk-food. Det gikk ned på høykant, gitt. Jeg har kjøpt julegave ! Ganske fin må jeg kanskje si.. Hihi Så fine bilder du har lagt ut forresten. Joda, jeg klart å finne dem! Brukte faktisk ganske mye tid på å sjekke hjemmene til andre som har lagt ut bilder. Følte meg litt som en kikker, men... :oops: Sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 14. november 2004 Forfatter #462 Del Skrevet 14. november 2004 Takk for hilsen, Cielo.. Hei, mamma.. Joda, er i form, men har vært mer opptatt av å diskutere i andre tråder, enn å skrive her inne. Mannen har vært på danskebåt-tur med jobben i helgen, og Fabian har vært hos pappa, så jeg har vært alene med Sebastian helt til for et par timer siden. Har stort sett sitti på internett hele tiden, så det har liksom ikke vært så mye å rapportere om.. Du må gjerne ta deg en tur på onsdag, mamma Tror ikke jeg har noe på agendaen da. I morgen skal jeg og Sebbis muligens på babykino på Lørenskog sammen med noen andre Julimamma'er fra NM, forutsatt at Fabbis blir hentet av stemoren sin på skolen, ellers får jeg ikke dratt. Forresten; Sebastian ruller fra rygg til mage! Han begynte i går, og har fortsatt i dag.. han ruller og han ruller.. Flinke bebisen.. Nå må jeg se å få Fabbisen klar for loppekassa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 15. november 2004 #463 Del Skrevet 15. november 2004 FOR et flott hus dere har Salamandra!!! Blir helt grønn av misunnelse altså!!! Har lenge villet hatt et sånt hus..men jeg synes det er for dyrt å bygge selv...iallefall med de tomteprisene de operer med her!! For et sånt hus hadde vi garantert nærmet oss 2,5 mill...hvis ikke mer... Det blir for mye gitt!! Håper du får ei flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 16. november 2004 Forfatter #464 Del Skrevet 16. november 2004 Takk fro det, Madden :D Nest etter å få ros for ungene mine liker jeg å få ros for huset.. Jeg skrev egentlig et innlegg her i går, jeg men den hersens pc'n henger seg opp av og til så da mistet jeg alt jeg hadde skrevet... Gosj, nå er jeg så trøtt at øya går helt i kryss Tidlig på'n igjen i dag, men en liten forbedring da, han våknet kvart på seks i dag i stedenfor kvart over fem. Fabian kommer hjemom her før han skal på skolen (har vært hos pappa'n sin) så det er ingen vits i å legge seg igjen heller egentlig.. :-? Var på babykino i går, var ganske morsom film. Så den nye superhelt-filmen til Pixar, De Utrolige. ' Den var helt ok, men langt fra så bra som f.eks Istid og Oppdrag Nemo. Konseptet babykino fungerer veldig bra, Sebastian så på film med store øyne og tok seg en lur midtveis i filmen.. Har lyst til å dra på babykino neste mandag også, da er det Bridget Jones. Må se om jeg kan få ordnet med tilsyn til Fabian så jeg kan få dratt. Han slutter på skolen kl. 13.20 så det er så vanskelig å planlegge aktiviteter på dagen.. Så på KillBill2 her hjemme i går kveld.. Digger Tarantino asså.. Sett under ett syntes jeg Kill Bill var en veldig kul film.. I dag har vi ingen planer, bare slappe av i dag tor jeg. Mannen skal bort i kveld, så jeg blir alene med begge ungene.. Du har ikke lyst til å ta deg en tur i kveld i stedet da, mamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandramamma Skrevet 16. november 2004 #465 Del Skrevet 16. november 2004 Hehe... Det passer litt dårlig idag, skal først t il Årnes for å se om jeg kan finne noe å ikle min lubne kropp. Skal i "bryllupsetterpålag" på lørdag. Og etterpå blir det vel en tur tild den gamle med litt handling og sånn. Så da er vi vel langt over leggetid for den minste akrobaten. Ha en fin dag idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 16. november 2004 Forfatter #466 Del Skrevet 16. november 2004 Jøss, mamma.. er du og leser i dagboken min såå tidlig på morgenen? :o Trodde ikke jeg hadde noen planer i dag, men det var jo barseltreff i dag med de fra helsestasjonen her vi bor. Hadde helt glemt det, så jeg måtte kaste meg i dusjen et kvarter etter at jeg egentlig skulle vært der, og hive meg og Sebbis i bilen. Vurderte å ikke dra siden jeg var så sent ute, men jeg er glad jeg dro, det var kjempekoselig.. Vi var bare tre stykker da, men det gjorde ingenting. Kommer sikkert til å ta litt kontakt med henne vi var hos sånn utenom de oppsatte barseltreffene også, hun er nyinnflyttet her fra Oslo, og trenger sikkert å bli kjent med noen i nærheten, alle vennene hennes bor jo langt unna... og jeg har jo også bruk for flere venninner.. Tenkte hun kunne bli med på babykino med NM-jentene på mandag hvis jeg drar.. Etter barseltreffet har jeg gått tur med ungene, dvs Fabian har syklet da.. koselig.. Lagde pannekaker som vi koste oss med til middag, og så badet vi alle tre etterpå.. Sebastian var mye blidere i ettermiddag enn det han pleier gudskjelov, sikkert fordi han fikk en lang blund i vognen mye senere enn han pleier, så nå var han ganske blid helt til han sovnet i åtte-tiden. Bedre det enn klokka seks som han har sovnet de to siste kveldene.. Får håpe han ikke er moden for å stå opp like tidlig i morgen som han har gjort i det siste da.. Har begynt å glede meg til helgen jeg nå.. :enig_animasjon: På fredag skal vi på julebord med masse venner av oss. Fabian skal være med pappa på hyttetur i helgen og svigers skal se etter Sebastian . På lørdag skal vi på viltmiddag med en haug med venner og barn. Vi blir 25 stykker eller noe.. :o Litt synd at Fabian er borte da, men han gleder seg så veldig til å reise på hyttetur med Bessa'n sin.. Pappa har til og med handlet inn splitter nytt skiutstyr til han så de kan gå på ski der.. Snille pappa'n min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandramamma Skrevet 17. november 2004 #467 Del Skrevet 17. november 2004 Jada, oppe med fuglene vet du! Kan se ut som det spøker for besøket mitt idag også. Måtte til mormor igår, følte seg såpass dårlig at hun ville ha lege, og da bar det rett til Ahus i ambulanse da,vet du. Så jeg må ta en tur opp til henne i ettermiddag. Trenger litt klær og sånt. :cry: Hun er forsåvidt i grei form bortsett fra at hun er fryktelig tett, og slapp. Så jeg får ta en tur dit idag tror jeg. Jeg er jo ikke hjemme fra jobben før kl. 5 og da blir det litt seint å komme til deg etter sykebesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 18. november 2004 Forfatter #468 Del Skrevet 18. november 2004 Sånn, da er jeg tilbake etter å ha besøkt mormor på sykeuset.. Hun virket forsåvidt i grei form, bedre enn hun har vært de siste gangene jeg har vært hos henne hjemme. Får se om jeg får til å ta en tur i morgen også, er avhengig av at noen ser til Sebbis da, er ikke så keen på å ha med meg han på sykehuset med alle de basseluskene som er der.. Fabian skal sove på skolen i natt, han.. :o De skal ha lesevake i kveld, med overnatting. Det blir nok kjempespennende tenker jeg. Jeg og mannen skal ha filmkveld igjen i kveld vi da.. koose litt.. Ellers intet nytt under solen herfra.. Har begynt å glede meg til julebord i morgen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. november 2004 Forfatter #469 Del Skrevet 20. november 2004 Julebordet i går var kjempemorsomt..var i storform.. Det er nok noe i det de sier om at nybakte mødre er de blideste jentene på by'n.. Vi dro hjem klokka ett, har funnet ut at 01.00 er et magisk punkt. Da er det perfekt å reise hjem for da har man fått med seg det morsomste (jeg har fått vært en tur på dansegulvet) og man drar mens man er på topp, og så er man menneske dagen etter, og ikke misnt i stand til å ta oss av baby når vi kommer hjem. .. og gudene skal vite at vi trengte det i natt.. Vi var som nevnt hjemme klokka ett.. klokka halv to våknet Sebastian, og da var han umulig å få til å sove igjen.. Han så omtrent sånn ut klokka halv fire i natt :o (da hadde jeg fortsatt ikke fått sove) Jeg og mannen har sovet på skift i natt og i morges, så det går bedre nå da.. Sove kan man gjøre når man blir gammel det.. (standardfrase jeg bruker når jeg veier for og i mot om jeg skal på nachspiel.. ) I dag skal vi på rypemiddag med masse venner og barn, det blir moro. Vi blir 24 stk med stort og smått.. Blir ikke noe drikking i dag kjenner jeg, hadde jo uansett blitt veldig lite i tilfelle, vi har jo med oss ungene. Har en flaske rødvin vi kanskje gjør kål på i kveld når Sebastian har lagt seg istedenfor.. Det er mannen som er mastermind'en bak rypemiddagen i dag. Han er så flink til å dra igang sånne ting. Alltid når det er noe inviterer han alle som kan tenkes å ha lyst, og så tar han eventuelle problemer med nok mat og nok plass til alle senere. Jeg beundrer han litt for at han er så raus sånn, jeg er litt mer skeptisk og vil gjerne ikke lage så mye styr.. Tenker at det blir kaotisk og masete hvis det blir for mange, vil gjerne slippe å hente inn møbler annetstedsfra for å gjøre plass til alle og sånn.. Men nesten uten unntak har jo mannen hatt rett, det er jo veldig koselig å møtes alle sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 21. november 2004 Forfatter #470 Del Skrevet 21. november 2004 I natt har Sebastian sovet hele natten igjennom igjen.. Vi fikk lagt han i 21-tiden etter at vi kom hjem fra rypemiddag (som forøvrig var veldig vellykket og kjempekoselig), og han sov til 06.30 i dag tidlig. Dvs jeg prøvde å snu han i 23-tiden (han sover på magen..) men da begynte han å gråte, så jeg måtte snu han tilbake. Lot han sove på magen i hele natt og da sov han som sagt gjennom hele natta. Vet at de helst skal sove på ryggen, men det går bare ikke :-? Har fått beskjed om at når de er så sterke at de snur seg fra rygg til mage selv er det ok å la de sove på magen, det sa helsesøster på helsestasjonen vår i allefall. Sebastian snur seg jo rundt nå, så da får vi tro det er greit da.. I dag har vi ingen planer annet enn at Fabian kommer hjem fra en svært vellykket hyttetur med pappa og kona. Han har gåt massemasse på ski, og kost seg glugg ihjel.. Lille vennen min.. Jeg har tenkt med en tur på sykehuset og besøke mormor i dag, og jeg skal ha med en liten overraskelse til henne.. Da jeg fortalte at vi skulle i middag og spise rype ble hun så misunnelig for hun syns visst det er så godt, og hun hadde ikke spist det siden hun var jentunge, så jeg fikk med meg to bryststykker og litt saus i går. Tenkte jeg skulle varme det i microen her hjemme og pakke det inn i en plastboks med lokk, med aluminiumsfolie og et teppe rundt for å holde litt varmt til jeg kommer på sykehuset. Da må hun vel bli fornøyd vel.. Ikke for det.. Hun har vært blid i det siste hun, selv om hun har vært syk..Flink mormor I ettermiddag skal vi inn og spise middag hos svigers.. og noe særlig mer har jeg ikke tenkt å gjøre i dag.. I morgen er det (forhåpentligvis, hvis svigermor er hjemme) babykino.. Bridget Jones "på randen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 21. november 2004 Forfatter #471 Del Skrevet 21. november 2004 Har lagt ut nytt bilde av storebror Fabian i albumet mitt.. Go'ingen min som har blitt så stor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 22. november 2004 Forfatter #472 Del Skrevet 22. november 2004 Ja, det blir babykino i dag.. Jeeeej! :enig_animasjon: Skal ha med meg henne fra barselgruppa mi som jeg var på barseltreff hos i forrige uke, og så skal vi møte ei fra juliklubben på NM der.. Tror jeg må begynne å referere til dem med bokstav jeg, sånn at de kan holdes fra hverandre.. Jeg skal altså på babykino med barselvenninne K og vi skal møte juliklubbvenninne B.. Sånn! Ikke det beste føret i dag akkurat, men jeg har piggdekk, så jeg skal vel klare meg .. Æsj, kan ikke fordra snø og kulde. Kanskje ikke det mest hensiktsmessige landet å bo i dette her da, men.. Har planer om å emigrere til Spania i vinterhalvåret da vi blir pensjonister. Jeg skal ikke drive og vagle rundt på holka her hjemme når jeg blir gammel, jeg nekter! Nei, jeg og mannen skal sitte i solen og drikke vin og se på bilder av barnebarna vi da.. Om sommeren, våren og deler av høsten skal vi være her hjemme.. Greit å ha planene klare liksom.. Får bare håpe vi får lov å være friske.. Den store skrekken er at en av oss skal få Alzheimer når vi blir gamle.. *grøss* Nei, må ordne med no' klesvask her jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 23. november 2004 Forfatter #473 Del Skrevet 23. november 2004 Bridget Jones "på randen" var sånn passelig bra. Hadde ikke så høye forventninger heller jeg da, har lest bøkene først (opptil flere ganger.. ) så da blir alltid filmen en nedtur uansett, sånn er det alltid. På ferdag skal jeg forresten ut igjen.. Mye flying på meg for tiden, men det er jo gjerne sånn det er i november og desember. I fjor var jeg jo nygravid og ny-røykeslutta, så da var jeg jo helt uttafor.. Får ta det igjen i år.. Mannen skal være hjemme med Sebbis, så da kan jeg alltids komme hjem litt senere enn klokka ett også.. Legger meg og sover på gjesterommet når jeg kommer hjem jeg tenker jeg.. Hvis jeg er heldig så er det igen som finner meg før litt utpå formiddagen.. *knis* Fabian tegnet forresten en kjempefin tegning i går, av to hus og en solnedgang. Vi tenkte vi skulle sende den inn til barne-tv.. Håper de viser den på tv da, da ville han blitt såå stolt.. Mannen var på møte i Danmark i går, så han hadde vært innom taxfree og kjøpt med seg toblerone og haribo-smokker. Helt håpløst asså, jeg kan faktisk høre at de roooper på meg inne fra kjøleskapet.. Noen som har tips til hvordan jeg kan få kneblet dem, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 25. november 2004 Forfatter #474 Del Skrevet 25. november 2004 Hmm, jeg skrev visst ingenting her inne i går jeg.. Hadde Fabbis-fri i går, så jeg og mannen koste oss med sen middag og film.. "Mona Lisa Smile".. den var kjempebra faktisk.. Mannen syntes også det selv om det jo egentlig er litt jentefilm.. Jeg har påtatt meg et lite oppdrag for pappa jeg nå (skal få betalt såklart da.. ) jeg skal oversette en brukermanual på et laboratorieinstrument fra engelsk til norsk.. så artig.. Får ta det på kveldstid når ungene sover.. hvis jeg kutter ned på KG og NM surfing på kvelden blir det vel tid.. I morgen må jeg shoppe litt igjen tror jeg, må kjøpe nissedrakt til Sebbis, skal ta bilder til julekort. Jeg har vasket Fabian sin og mannen har hentet resten av julepynten. Fant ut at jeg trenger to vindus-staker til, får ikke brukt den jeg har fra før. Må kanskje ha en stjerne til også, forutsatt at jeg finner lik som den jeg har fra før.. Jeg har kjøpt en jakke av ei i juliklubben på NM også som forhåpentligvis kommer i posten i morgen. En beige cordfløyelsdressjakke, litt sånn penjakke. Håper på å kunne ha den på julebordet med jentene i morgen. Sebastian prater så fælt for tiden.. Bare vokallyder foreløbig.. øøøøøøøøøøhhææ sier han.. øøøøøhhhhææ øøøøhhhæææ øøøøhhææ og så lager han en kjempesøt trutmunn når han prater.. Søting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 25. november 2004 #475 Del Skrevet 25. november 2004 Ja, ikke sant man må ha flere lysestaker og stjerner i et nytt hus, mer julepynt i det hele tatt... Tenk så koselig å pynte de fine husene våre til jul!! ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 25. november 2004 #476 Del Skrevet 25. november 2004 Takk for koselig hilsen - er ikke så verst søt han din heller da, med søte ører! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. november 2004 Forfatter #477 Del Skrevet 27. november 2004 Kaktus: Takk.. Jo, Kipa.. det må man.. Kjøpte en stjerne til i går (sånn "kvist" liksom, med små lys på, ikke sånn fæl messing-greie eller no'.. ) og så skal jeg kjøpe meg to (eller tre.. )staker å ha i kjøkkenvinduene i dag. Helst hvite tror jeg.. Gleder meg masse til å pynte til jul her, skal se om jeg får tak i en svær krans (ser for meg en grønn krans av granbar med rød sløyfe på..) til å ha ute på døra.. Kjøpte et rundt fat i går også og fire lilla kubbelys, og en firkantet lilla brikke. Var så misfornøyd med adventslysestaken jeg hadde i fjor, måtte finne på noe nytt. Røkelse er også kjøpt inn. I tillegg fikk jeg begynt på julepresangene! Kom over en kjempefin gå-bil sak fra FisherPrice som jeg kjøpte til Sebastian. Da er jeg i gang.. og det før første desember.. utrolig! Kjøpte en smarties-kalender til Fabian, og mamma skal lage pakkekalender til han. Ja, kom på en ting til.. må kjøpe julestjerner!.. og svibler! Penga flyr.. :oops: Sparte litt penger i går da, var på julebord med masse venninner, men jeg dro ikke ut etterpå, var bare hjemme hos ei og dro hjem i to-tiden.. Smart! I kveld skal mannen til en kamerat, så jeg blir alene med Sebbis.. (som vanlig ), får kanskje oversette litt jeg da, må komme i gang snart.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. november 2004 Forfatter #478 Del Skrevet 27. november 2004 .. åja, kom på en ting til.. sparte non hundrelapper til i går, svigermor sponset en del klær til Sebastian, bl.a nissedrakt og julaften-antrekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 28. november 2004 Forfatter #479 Del Skrevet 28. november 2004 Nå er julen her.. sånn nesten i allfall.. Har hengt opp to stjerner, har to adventsstaker i kjøkkenvinduene, selvmekka adventsstake m/lilla kubbelys på bordet (den ble ganske fin, strødde noen gråsvarte, blanke steiner rundt dem og band ståltråd m/lilla glassperler rundt hvert lys), røkelse er tent, granbarkrans m/rødt bånd henger på døra, har 6 julestjerner i hvite potteskjulere rundt om her og der. Nå mangler jeg bare å plante 3 svibler i dekorsand i et rundt glassfat.. skal gjøre det nå med en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 29. november 2004 Forfatter #480 Del Skrevet 29. november 2004 Ny uke, nye muligheter... eller noe sånt.. Ingenting spesielt som skal foregå denne uken, med unntak av onsdag, da er det barseltreff (eller ammering som mamma kaller det.. ) først og samtale med læreren til Fabian etterpå. Konferansetime.. han har ikke gjort noe galt.. såvidt jeg vet.. I dag skal jeg og Sebbis ut og handle litt mat, så skal jeg og ungene møte mannen på senteret når han er ferdig på jobben, må bytte noen sko jeg har kjøpt til han, og jeg gidder ikke fly som en strikkball frem og tilbake med sko som ikke passer sånn jeg gjorde i sommer. Han får værsågod bli med og prøve selv.. mannfolk asså.. Må dessuten se om jeg finner en ny kalender til Fabian. Mamma lager så store kalenderpakker at de ikke får plass i den han har, trenger en annen patent.. Det er så nydelig vær ute i dag, så egentlig burde jeg vel gå opp i butikken.. men vi skal ha såpass mye at det blir bare kavete, får ikke plass på vogna.. Får håpe det er like fint vær i morgen da.. Jo, en ting til som jeg må gjøre i dag.. ikle begge sønnene mine nissedrakter og ta bilder som (forhåpentligvis) skal brukes til årets julekort.. Gleder meg til å se lillesnurken i nissedrakt. Antar han er litt søt da.. :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå