Salamandra Skrevet 5. november 2004 Forfatter #441 Del Skrevet 5. november 2004 Nye bilder i albumet... http://album.kvinneguiden.no/showgallery.p....php?ppuser=953 Babyjenta på bildet er hun vi hadde besøk av i går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. november 2004 Forfatter #442 Del Skrevet 5. november 2004 Sånn, da har jeg litt mer tid til å skrive.. Grattis med ny bil da, mamma.. Har ingen anelse om hvordan den ser ut, jeg da.. Nuh er det endelig fredag.. merker forskjell på hverdag og helg selv om jeg er i permisjon, gitt. Får fortsatt den deilige "fredagsfølelsen" selv om jeg ikke jobber. Apropos jobb, de ringte og inviterte meg med på julebordet, men jeg kan ikke.. skal på et annet julebord den kvelden med venninner.. jaja.. Må forresten ta en tur innom jobben og snakke med sjefen en dag, og høre om mulighetene for å ta et halvt års ekstra permisjon uten lønn når permisjonen er over. Planen er å være hjemme med Sebastian frem til nyttår neste år, og begynne i jobb igjen januar 2006. Da skal Sebastian gå hos dagmamma hos ei som bor 50 meter unna, som har jobbet med unger mer eller mindre hele livet og er helt tussete etter småunger.. Hvor flaks kan man ha? Tenkte han kunne gå der et halvt års tid, og begynne i barnehagen ved siden av skolen til Fabian i august 2006, så sant vi får plass. Da er han to år, og jeg føler jeg kan sende han til en tilværelse i barnehage med god samvittighet.. Nå er han våken igjen.. får plukke han opp og ta en tur i butikken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 5. november 2004 #443 Del Skrevet 5. november 2004 Tusen takk for gratulasjon Salamandra! Håper du får ei riktig fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. november 2004 Forfatter #444 Del Skrevet 6. november 2004 Takk for det Madden.. trenger nesten ikke si det samme til deg, for jeg vet at helgen din blir bra.. I dag skal vi på Autrofil-messen i Lillestrøm.. Mannen er i NM-finalen i no' bilspill på PS2, så jeg og Sebastian skal inn og heie på pappa.. I går hadde jeg forresten jubileum.. Den 5 november i fjor testet jeg positivt på graviditetstest, og sluttet og røyke! Regner med at når jeg ikke har sprukket hittil kommer jeg vel til å unngå å begynne å røyke igjen..Har jo vært på flere fester allerede uten å ta et eneste trekk.. Kult.. ! Er litt stolt av meg selv for akkurat det der, var en av de mest innbitte røykerene, jeg røyket sikkert 20 om dagen. Hver dag. :-? Men ikke nå lenger.. :D Skal vokte meg vel for ikke å bli sånn "nyfrelst" ikke-røyker da, kunne ikke fordra sånne da jeg røyket selv, så sånn skal jeg ikke bli. Folk får finne ut av sånne ting selv synes jeg, det er vel ingen som kommer til å slutte og røyke bare fordi jeg maser regner jeg med.. Hihi, Sebastian ligger og dæljer løs på babygym'en sin her nå.. skramleskramleskramle. Han er litt fornærma over å måtte ligge 3 minutter alene, så han sutrer og dæljer samtidig.. Prøver å lukke ørene, han må lære seg å leke littegrann på egenhånd, kan ikke sitte og underholde han hvert eneste våkne sekund i døgnet heller Nå forbarmet pappa seg over han.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. november 2004 #445 Del Skrevet 7. november 2004 Så flink du har vært da Salamandra!! Håper at jeg kan feire samme jubileum neste år..for jeg sluttet også brått da jeg testet positivt! Ingen røyking her heller når det er en liten baby inni magen!! Jeg røykte ikke så mye fra før da..men motivasjonen var utrolig stor for å kutte helt når det lyste et blått + imot meg!! Hvordan gikk det med mannen din i konkurransen i dag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 8. november 2004 Forfatter #446 Del Skrevet 8. november 2004 Hei igjen Madden.. Tusen takk for søte kommentarer i albumet mitt.. Blir alltid så glad når noen skryter av ungene mine.. Har vært litt borte fra internett pga to ting.. 1. Mannen har sitti foran pc'n og installert Sims2 2. Har fått dødsvondt i nakken, og må snart til fysieoterapaut eller lege hvis det ikke gir seg snart.. Mannen kjørte ut i andre runde, så det ble hverken ny bil eller 50-tommers plasma-tv på oss.. jaja, hadde ikke regnet med det heller da.. :D I dag har jeg og Sebbis vært på kontroll på helsestasjonen. Han veier 7840 gram og er 65 cm lang nå.. Til sammenligning veide storebror 7450 da han var 8 mnd gammel.. Lille bolla mi.. Nå var det kommet til 2 nye babyer og mammaene deres på gruppa vår, så vi avtalte å ha barseltreff hver 14 dag. Jeg skal i tillegg "barsle" med jentene fra juliklubben på NM, så jeg kommer nok til å få nok sosial omgang fremover. Koselig det. Skal forresten på barseltreff med flere NM jenter på fredag.. det gleder jeg meg til.. Nå må jeg hvile nakken min kjenner jeg.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. november 2004 Forfatter #447 Del Skrevet 9. november 2004 Nakken er ikke blitt bedre så klokka 08.15 i morges var jeg og Sebastian hos fysioterapauten (en i familien til mannen). Han kjente at det var stivt og anspent der, så jeg fikk litt varme på og så masserte han en del av punktene i nakken og skulderen. Er ikke bra ennå, så jeg får se det an de nærmeste par dagene om jeg må inn og få en behandling til. Sebastian satt i bilstolen sin ved siden av meg hele tiden og sa ikke et pip. Makan til fabelaktig liten unge.. ! Etter at vi kom hjem har vi sovet litt begge to. Sebbis fant imidlrtid ut at han ikke var uthvilt likevel, så han har lagt seg til å sove igjen. Takk for det, du kunne liksom ikke bare sovet lenger i stad da, så kunne jeg få sovet litt til også.. Jaja, får legge meg på sofaen med se&hør og dr.phil jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. november 2004 Forfatter #448 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg kom på noe smart som Sebastian kunne ønske seg til jul; penger til å gå til fotografen og ta bilder. Ble litt inspirert av ei jeg kjenner som hadde vært og tatt bilder av sønnen sin. Hun har lagt ut en tråd med bildeeksempler her: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=201434 Synes de ble så fabelaktige.. vil ha sånne bilder av Sebastian også.. Det må da være ok det, å ønske seg penger til det? Det blir jo så mye gaver på disse ungene, han kommer garantert til å få nok pakker med klær og leker uansett. Klær og leker er dessuten ikke så dyrt, så det kan vi jo kjøpe selv også innimellom, men en tur til fotografen blir jo fort noen kroner hvis man skal ha noen bilder. Syns det var en god idé jeg jaffal.. Tenkte å ta med Fabian også, og ha noen bilder av de to sammen.. Ellers er det ikke akkurat noen go'-dag i dag.. nakken er fortsatt vond og Sebbis er en ordentlig trøtt sutrekopp i dag.. Kvelden blir sikkert bedre.. i dag er det jo "forandring fryder", Amy, friends og kongen av Queens.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. november 2004 Forfatter #449 Del Skrevet 10. november 2004 Nakken er mye bedre i dag!! Sebastian er mindre sutrete i dag også, så jeg er i litt bedre humør i dag kjenner jeg.. Faktisk i så godt humør at jeg har begynt på to ting jeg har tenkt på lenge. 1. Lage fotavtrykk av hånden og foten til Sebastian, som han kan ha i albumet sitt. Prøvde men det ble ikke så vellykket.. skulle nok gjort det da han var mindre og roligere.. 2. Lage en tråd på NM med bilder av det nye huset vårt.. Har begynt.. mangler bilder av kjelleren og 2 etg, men det kommer etterhvert.. Her er tråden: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=203255 Nå skal jeg ha meg litt lunsj mens Sebastian sover. Forresten... det snødde her i stad! :o Æhh... nå er det jo langt ute november så jeg burde kanskje ikke bli veldig sjokkert over at det kommer litt snø da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. november 2004 #450 Del Skrevet 10. november 2004 Godt du er bedre i nakken!! Har den plagen kommet etter Sebastian ble født? og du har vel kanskje bært litt tugt i forbindelse med flytting og sånne ting også. Var inne og så på hset ditt, fint var det, og så så rent og ryddig det så ut. men du virker jo veldig effektiv også da.. Jeg smeller sammen skolebrød i dag jeg.. Fint med snille babyer ja! Ikke alle som kan ha med seg de inn til leger osv..det kan vi!! Og det er såååd deilig! men så uvant når han er sutrete som i går, her også ...I dag blid som en sol og snørra renner og renner.. Lykke til med avtrykkene..lagde da Lukas var 3 mnd jeg. men hadde hjelp fra ei..og det må jeg nok helt sikkert ha da jeg skal ta det ved 1 år også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 10. november 2004 #451 Del Skrevet 10. november 2004 Så fint at nakken din begynner å bli bedre Salamandra! Må bare spørre om en ting; hva slags maling(?) bruker du til håndavtrykket til Sebastian? Jeg har også lyst til å lage det, gjerne ganske snart men aner ikke hva slags farge jeg skal bruke! Så fint hus dere har! Spisestuen deres var veldig fin og lys, likte den godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. november 2004 Forfatter #452 Del Skrevet 10. november 2004 Kipa: nakkevondtet har oppstått nå nylig.. kommer av for mye surfing på KG og NM... :oops: Sandra: jeg prøvde med vannmalingen til Fabian jeg.. sånt skrin vet du, men fant en litt større pensel da enn den som følger med... Hadde funket greit det hvis bare han hadde holdt seg rolig.. Har Fabian-fri i kveld så jeg har planer om å være sammen med mannen... vi får jo ikke dratt noe sted, men vi får være hjemme og kooose og sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. november 2004 #453 Del Skrevet 10. november 2004 A- ha..det er derfor ja.. Du, prøv med en svamp å ta maling på hendene og føttene med den, mye enklere. Vi bruker fingermaling, går jo så lett bort atte! og så er det vel et to- mannsprosjekt... en to tre trykk liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. november 2004 Forfatter #454 Del Skrevet 11. november 2004 Takk for tipset Kipa.. Får se om jeg gjør et nytt forsøk siden.. eller om jeg bare prøver å klippe ut fotavtrykket i en av smørjeavtrykkene vi lagde i går... Nå er klokka ti på ni og jeg har allerede rukket å spise frokost, amme Sebbis, oppdatere meg på NM og KG, hive visne blomster i potter ute og sette pottene i garasjen, trille Sebbis i søvn (han sover ute i vogna nå..), og nå har jeg plantet meg foran pc'n igjen med dagens andre gigakopp med te.. Hadde kosekveld med mannen i går. Så på "one night only" med Team Antonsen.. hysterisk morsom.. Statistisk sett så skulle kanskje forholdet vårt være nede i en liten bølgedal for tiden, siden vi nettopp har fått barn, den første ekstasen over det nye huset har roet seg litt (æh.. koser meg veldig veldig med fine huset vårt da, så det er vel kanskje ikke helt sant.. ) og den gedigne oppturen bryllupet vårt var har kommet litt på avstand.. men vi har det nesten bedre nå enn noensinne vi.. Gleder meg til å tilbringe resten av livet mitt med han og ungene.. Gleder meg til og med til å bli gammel med han.. håper vi får mange år sammen og at vi har god helse begge to.. Tenker litt langt fremover jeg da.. Nuvel.. Planen for i dag er som følger: Dusje, ta med Sebastian en tur og handle noen nødvendigheter på senteret (hårfarge, avent ammeinnlegg, ny hvit bomullsgenser, mørkeblå sokker.. liker ikke å gå med sorte sokker til olabukse nemlig.. ), i foreldresamtale på skolen til Fabian, farge hår og til slutt homsepatruljen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. november 2004 Forfatter #455 Del Skrevet 11. november 2004 Hadde svært vellykket tur på senteret i dag.. Har kjøpt en poncho til.. en kremhvit en og en kremhvit bomullsgenser.. Mørkeblå sokker, hårfarge, lipgloss og foundation kjøpte jeg også.. Ammeinnlegg hadde de hverken på Fru Lyng eller apoteket.. Får ta en tur på Babyshop en dag, trenger refill til bleiebøtta også. Nå har jeg forresten lagt ut bilder av resten av huset på hustråden min på NM.. http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...946#post2137946 Har ikke bilder av kjelleren ennå da.. det kommer senere.. Nytt bilde av Sebastian i albumet mitt på KG også.. Nå kom endelig mannen hjem, han har vært og jobbet hos en vi kjenner (han fysioterapauten jeg var hos her om dagen som har donert møbler og kjøkkeninnredningen til garasjen til oss).. og han hadde med seg en bukett med hvite liljer og en signert cd av Kurt Nilsen til Fabian.. Nå skal jeg gå og farge håret mitt jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 12. november 2004 Forfatter #456 Del Skrevet 12. november 2004 .. I don't care if monday's blue, tuesday's grey and wednesday too, thursday I don't care about you it's friday I'm in love..! Helt fra jeg var liten av har jeg forbundet forskjellige farger med de ulike ukedagene.. Mandag er blå (såklart.. blåmandag.. ) Tirsdag er lysegul Onsdag er hvit Torsdag er orange Fredag er rød Lørdag er mørkegrønn Søndag er hvit (lurer på hvorfor to av dagene er hvite?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 12. november 2004 Forfatter #457 Del Skrevet 12. november 2004 I dag skal jeg og Sebastian på barseltreff med noen av jentene i juliklubben på Nybaktmamma.. :D Har møtt ei før da, hun som var her på besøk i forrige uke. Fabian skal være alene hjemme så lenge, dvs svigers er jo hjemme i huset ved siden av da.. så han bestilte seg brownies som han skulle kose seg med mens jeg var borte.. Ooops.. må ta kaka ut av ovnen! Sånn.. Ellers blir det en stille og rolig helg. Mannen skal på dansketur med jobben i morgen og er tilbake på søndag, og Fabian skal være her hjemme i helgen. Skal i hvertfall gå tur hvis det er vær til det, ellers ingen planer. Nå skal jeg dusje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 12. november 2004 #458 Del Skrevet 12. november 2004 Tusen takk for hilsen og omtanke Salamandra!! Det varmer veldig! Håper du får ei flott helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. november 2004 Forfatter #459 Del Skrevet 13. november 2004 til deg, Madden.. I dag våknet lillesnurken kvart over fem og har vært våken siden.. Sitter og venter på at han skal bli trøtt igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 14. november 2004 #460 Del Skrevet 14. november 2004 Hei Salamandra! Takk for alle hyggelige hilsener du har skrevet inne hos meg! Håper du får en fin søndag! Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå