Sandra Skrevet 8. oktober 2004 #401 Del Skrevet 8. oktober 2004 Håper du får en fin bursdagsfeiring!! Og så fint bilde av den lille gutten! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 8. oktober 2004 #402 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kos deg masse i helga! Tusen takk for hilsen og gratulasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter #403 Del Skrevet 9. oktober 2004 Tusen takk for koselige hilsener, Kipa, Sandra og gravide-lillen.. Kvelden ble ganske vellykket, er i elendig form i dag, delvis fordi jeg drakk et ukjent antall pærecidere og delvis fordi jeg har sovet alt for lite.. :-? Et av høydepunktene fra kvelden var at en gutt jeg aldri har sett før (ganske ung og pen også, faktisk.. ) ga meg komplimenter for puppene mine.. Hadde forholdsvis lav utringning med et kjede sånn halvveis ned i cleavage'n.. Er jo ikke i tidenes toppform nå, så må jo flashe det jeg har.. Det teiteste var jo resposen min da.. :oops: Ja, jeg ammer skjønner du, har en liten baby på 3 mnd.. Vil du se bilde av han.. ? Herregud... Er tydeligvis blitt sånn som alle syns er slitsom, sånn som bare skal snakke om ungene sine.. I kveld skal jeg bare slappe av hjemme sammen med gutta mine.. *urk* nei, det skal jeg ikke, vi skal på middag hos naboen (svigers) med svigerinnen min og de fire ungene hennes.. Jaja, blir nok koselig det også.. (har vært forholdsvis raus med smiley'ene i dette innlegget kan jeg se.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 10. oktober 2004 #404 Del Skrevet 10. oktober 2004 Utrolig bra svar. Han var sikkert innmari interessert i Sebastian Vanvittig effektiv dame du!! På fredag rakk jeg å sette på en maskin klær og ta klærne ut av maskina... Huff.. Håper jeg er like effektiv som deg når Milla Sofie er 3 måneder Håper du har en strålende søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter #405 Del Skrevet 10. oktober 2004 Meta: ja, han var veldig ivrig etter å få se bilder.. not.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #406 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hui, hvor det går.. :o Driver og planlegger dåp for harde livet her.. Mannen har fått ansvaret for å lage plass til alle 20 voksne og 3 1/2 barna som kommer på søndag, mens jeg tar meg av resten.. :-? Har satt bort noe av matlagingen og kakebakingen til svigermor, mamma, stemor og mormor da, det hjelper litt. Har tenkt å ha følgende: -spekemat (eggerøre lager jeg, stemor fikser potetsalat evt. kjøpe ferdig) - Quiche Lorraine skal jeg lage (noen som har en god oppskrift? - Kyllinglår + div skal mamma fikse - Kyllingsalat skal jeg lage - Karbonader fikser jeg Kaker har jeg satt bort, bortsett fra banankake, den baker jeg i kveld og hiver i fryser'n. Stakkars lille dåpsbarnet har blitt fryktelig forkjølet. :-( Hoster og snørrer som bare det.. Har vært på biblioteket i dag forresten og lånt 11 bøker og en lydbok til Fabian. Han har et sånt kort som han har fått på skolen hvor han skal fylle ut alle bøkene han leser eller blir lest for i høst, så vi måtte låne noen bøker med litt enkel og lite tekst som han kan lese selv. Flink gutt.. Nei, må sette i gang med banankakebaking jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #407 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ny avatar... Jeg (dvs vi da, men det er stort sett bare jeg som bryr mneg om det.. ) har nye trekk på spisestuen! Det ble noen beige i microfiber som ser ut som semsket. Det ble kjempefint! I går fikk jeg handlet inn lys, servietter, silkebånd og duker til dåpen, mangler skjørt til meg, klær til Fabian, hvit strømpebukse til Sebastian. Svigers skal til Sverige og kjøpe spekemat, øl og vin i dag. ¨ I dag er planen som følger: - Ordne legetime til Sebastian og få resept på noe slimløsende, han drukner snart i sitt eget slim stakkar.. :-( - Vaske vinduer hvis det blir mildt nok - Vaske gulver i kjelleren. Mannen ryddet hele kjelleren ferdig i går.. (og det var ikke gjort på fem min for å si det sånn, det var myyye stæsj der nede asså) -Montere sammen skap på badet Evt. ta en tur og shoppe tidligere nevnte ting jeg trenger. Ta det i kveld uten barn kanskje..? Smart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #408 Del Skrevet 13. oktober 2004 Fikk legetime klokka 10.40. Bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #409 Del Skrevet 13. oktober 2004 Planen for i dag kan jeg bare glemme, Sebastian er en ordentlig umulius i dag.. Var hos legen, men fikk ikke resept på noenting, bare en oppfølgingstime til neste uke.. Hjalp litt at legen syns babyen min var søt da.. Ellers har jeg fått handlet, lagt sammen et fjell av tøy sånn at det ser okei ut på vaskerommet, laget middag..burritos med kyllingkjøttdeig i dag, og ammet.. og ammet, og prøvd å legge Sebastian, opp igjen, leke litt, sitte i vippestol, amme, sove 1 minutt, gråte, amme, vippestol, leke, legge seg, opp igjen, babygym, amme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 14. oktober 2004 #410 Del Skrevet 14. oktober 2004 Håper det går litt bedre med Sebastian i dag. Han er så søt på det bildet Håper du får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter #411 Del Skrevet 14. oktober 2004 Takk for hilsen, stakkars snart-sprekkeferdige-Sandra.. Sebbisen har vært betraktelig mer medgjørlig i dag enn i går, gudskjelov. La meg klokka ti i går kveld, da var jeg helt utslitt.. I dag er en betydelig bedre dag, har nemlig shoppet teppe til spisestuen, ny lampeskjerm til lampen på skjenken, ny taklampe til enten trappegangen i kjelleren, taket i vaskerommet eller taket på soverommet, har ikke bestemt meg ennå.. Dessuten; nytt skjørt (til dåpen), lyseblå skjorte og blå bukse til Fabian (til dåpen) og 2 bodyer til Sebastian... og en bukett med hvite liljer. Tenkte nemlig å ha hvite lysestaker m/hvite lys og lyseblå sløyfer og glass med lyseblå sløyfe og en lilje oppi som bordpynt på hvert bord. Det blir nok så smekker-lekkert atte.. Dåpsbarnets moder har tenkt å bekle seg med nyinnkjøpt sort skjørt, sorte støvler/alternativt høyhælte sko.. væravhengig, rosa topp innkjøpt i forrige uke med kremfarget singlet under. Det teppet under spisestua ble veldig fint asså, sitter og ser på det nå faktisk.. Det er stripete med forskjellige farer, mye rødt, litt beige og en finn grønnfarge og litt brunt. Mente å huske det var mer brunt i det, men det var fint sånn også. Ålreit med en liten dæsj med farge, kan fort bli litt mye brunt og beige.. Og med min sedvanlige flaks var det såklart salg på det, det kostet egentlig 1500,- men det var 500,- kr avslag.. :enig_animasjon: Nå er det snart homsepatruljen.. Jippi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter #412 Del Skrevet 16. oktober 2004 Nå er alt klart! Bordene er dekket, det ble kjempefint! :D Har lånt fint servise av svigermor, og så har jeg brettet fine servietter i lyseblått, og så har jeg hvite lys med lyseblå silkebånd på og hvite liljer. Maten er laget, dvs nesten. .Har laget Quiche Lorraine som så ganske vellykket ut, banankaken er ute av fryser'n. Det eneste som står igjen nå er eggerøre og kyllingsalat som skal lages i morgen. Dåpen er ikke før klokka ett i kirken, så det rekker jeg sikkert fint. Mannen har også vært kjempeflink i dag; han har satt opp begge skapene og skotørkeren i garderoben,skoskapet i vindfanget og satt opp lampe på vaskerommet i tillegg til at vi har vasket og støvsugd og tatt oss av lillesnurken.. Puhh! Ja, det vars stort sett dåp jeg hadde å skrive om i dag... jaja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 17. oktober 2004 #413 Del Skrevet 17. oktober 2004 :dagensrose: Gratulerer med dåp i dag! :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #414 Del Skrevet 18. oktober 2004 Takk for gratulasjon Zianta.. :D Da var dåpen overstått, og den gikk helt knirkefritt. Sebastian var det peneste og mest eksemplariske dåpsbarnet av dem alle (helt objektivt såklart). Han hadde på seg dåpskjole fra mannen sin side av familen, en kjempesøt kjole i lin uten masse blonder og rysjer.. med lue til. Var så søt atte.. Selskapet gikk også kjempefint, fikk masse hjelp av mamma og svigermor og stemor da. Tusen takk mamma Maten ble kjempegod, og har massemassemasse mat til overs.. som vanlig.. Sebastian fikk masse fine gaver: - Gullarmbånd m/gravering - Sølvkopp m/gravering - Aschehougs store eventyrbok og store sangboka - Telesølv skje - Telesølv lommekniv m/gravering - Sølvarmbånd - Barneservise i tre deler og 500,- - Bilde - Sølvskje og sølvgaffel m/gravering - Rim og regler-bok I dag er mannen syk, så vi har slappe-av-dag hjemme i dag. Var flink og ryddet unna det meste fra dåpen i går, så jeg kuler'n med god samvittighet i dag.. Har faktisk ikke dusjet engang ennå... Fikk et par timer ekstra med søvn i formiddag, Sebastian våknet sikkert 37 ganger i natt, det kjennes i allefall sånn ut. Må kanskje vurdere å prøve å gi han grøt på kvelden, for jeg orker ikke holde på sånn i lengden. Han var jo inne i en kjempefin rytme søvnmessig, mens nå er det som å ha en nyfødt igjen... Skal kjøpe grøt og prøve litt forsiktig med litt velling i første omgang i allfall. Nå skal jeg dusje.. tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 18. oktober 2004 #415 Del Skrevet 18. oktober 2004 Høres ut som en fin dåp, og en nydelig dåpsgutt, og fine gaver Håper rytmen går seg til igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandramamma Skrevet 18. oktober 2004 #416 Del Skrevet 18. oktober 2004 Kan bekrefte at Sebastian var det nydeligste dåpsbarn noen noensinne har sett! (Dette også selvfølgelig helt objektivt) Veldig flink Salamandra og Salamandramann som hadde tenkt på det meste. Vi koste oss fært! Synes ikke jeg fikk bidratt med så mye, jenta mi, men hyggelig at du satt pris på det som var. Skvatt da du ringte meg på jobb idag og fortalte at noe fryktelig hadde skjedd. Trodde noen hadde ødelagt seg eller huset hadde brent ned...l Så var det bare to kopper som hadde vandret til de evige jaktmarker!!! Kopper finns det da nok av her i verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #417 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hihi, nei det var ikke sååå ille heller da, mamma.. Synd med de koppene asså, men jeg har fått kjeft nok av mannen, han synes jeg er verdens største kløne.. Forresten mamma, ta en titt på denne diskusjonstråden: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...0756&highlight= (bare trykk på den, så kommer den opp i ett nytt vindu.. skulle sendt deg pm (personlig melding)egentlig i stedenfor å skrive meldinger til deg i dagboken, men vet ikke om du er "dreven" nok til å se at du har fått en pm, og evt hvordan du åpner den.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandramamma Skrevet 18. oktober 2004 #418 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hmpf... Akkurat som om jeg ikke klarer.... Okæj da! Sikkert smart : Fint å høre at det er flere som liker Lady d'Arbanville. men kan de HELE teksten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #419 Del Skrevet 20. oktober 2004 Nei, det gjør de sikkert ikke.. Ikke så mange som kan hele teksten til "One night in Bangkok" heller antar jeg.. Mannen er fortsatt hjemme pga forkjølelse, så det er late dager i heimen fremdeles. Skal en tur til legen med Sebastian etterpå.. oppfølgingstime. Han fikk smake på grøt for første gang i dag.. hihi Har hatt en h..etesnatt igjen, blir helt sprø av å bli vekket så mange ganger i løpet av natta, har tenkt å se om det hjelper å gi han litt grøt på kvelden. Han er jo ikke riktig 4 mnd ennå, men det er jo ikke så mye om å gjøre heller. Er ikke fanatisk når det gjelder å følge anbefalingene som gis... Føler selv at jeg er såpass opplyst at jeg kan vurdere litt selv også etter hvordan jeg kjenner min egen unge. Det er to uker til han blir fire måneder da.. Han fikk vel i seg en teskje eller noe til sammen, han har ikke helt dreisen på å svelge annet enn det som kommer fra enten pupp eller flaske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #420 Del Skrevet 22. oktober 2004 I natt har Sebastian sovet mye bedre, i går natt ikke så bra.. Nytt triks er å gi han velling på flaske når han våkner i 23-24 tiden. Det funket i natt, da sov han til nesten 06.00, fikk pupp og sov videre til 08.30 Mannen er bedre så han er på jobben i dag, så da er det bare jeg og lille snusken her hjemme igjen. I morgen skal Fabian til pappa'n sin og Mimmi (Salamandramamma) skal passe Sebastian her hjemme, mens jeg og mannen er i bursdag til to venninner av oss. Skal inn til Oslo og spise, og sikkert no' greier etterpå. Det blir sikkert morsomt.. Lurer litt på hva jeg skal ha på meg.. :klø: Tror jeg går for sort bukse, kremfarget singlet, grå/sort tynnstripete dressjakke og (forholdsvis) nye sorte støvletter m/hæl. Yup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå