Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Ikke noen Ikea i morgen, tok en tur på Bohus i dag i stedenfor.

Dagens fangst:

- Mørkebrun bukse

- Genser i bomullsstrikk m/hette og glidelås

- Øyenskygge, hårfarge og foundation

- Speil og to vegglysestaker i kremhvitt til sjokoveggen

Pluss at jeg fant meg vinterstøvler, men de hadde ikke str min, skal dra til en annen avdeling i morgen og sjekke der.

Fikk kjøpt bursdagsgave til stemor også; en stor lysestake, et pledd og en bilderamme til den nyoppussede hytta deres.

Fornøyd.. :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsener sandra og Trulselinemor.. :vinke:

Nå har Sebastian blitt lagt i sengen sin for å sove for sikkert 8 gang siden vi stod opp i morges.. Han er trøtt, men vil ikke innrømme det.. :Gjesp:

Høres ut som han kapitulerte nå da..

Har allikevel fått gjort litt i dag, blant annet dratt over gulvene med sånne nye Jif-kluter..

Har tenkt å gjøre kål på det siste bløtkakestykket i kjøleskapet og så ut og handle igjen.. :sjarmor:

Skal se om jeg finner de mørkebrune støvlene i riktig størrelse og så skal jeg kjøpe en fin mørkebrun poncho jeg så i går.. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkebrune, semskede støvletter er dermed i hus.. og mørkebrun "heklet" poncho.. :sjarmor:

Nå har jeg dessverre shoppet opp alle pengene jeg fikk til bursdagen.. :(

Håper jeg får gavekort neste fredag.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp dag i dag... :roll:

Har fått farget håret mitt i dag da, måtte ta litt av etterveksten..

Dusje har jeg også fått gjort.. og det var vel det.. :sjenert:

Sebastian sovnet endelig, den vesle kroppen ligger midt i dobbeltsengen med min dyne og rosa smokk.. :kyss:

Har ingen planer i dag annet enn en tur til butikken for å pante litt flasker og handle.

Tenkte jeg skulle lage burritos m/kyllingfilet til meg og mannen i kveld.. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra handletur.. fikk kjøpt en bukett med liljer også, må liksom ha en fresh bukett når det er helgen.. :Nikke:

Følte meg forresten veldig fjong med ny bukse, støvler og poncho. :enig_animasjon:

Har hatt musikkstund med Sebastian..

Varmet opp med sang nr. 3 på soundtracket til "The Insider" . Sangen heter "sacrifice" og blir sunget av Lisa Gerrard og Pieter Bourke. Nydelig sang.

Deretter var det Chess.. sang nr 6 cd 1.

Vakker instrumental...

(Hvis han blir det neste medlemmet av homsepatruljen når han blir stor tør ikke jeg fortelle til noen at han er fostret opp på musikaler fra han var tre mnd gammel asså.. :ler: )

Neste på spillelisten var "why does my heart feel so bad" med Moby. Den var visst veldig morsom, gliste fælt.. :kyss:

Så var det min favorittartist, Bob Marley.. Spilte både "the sun is shining" og "four houndred years" fra "roots of a legend-albumet. Vi måtte danse litt også, sånn at han virkelig fikk følelsen av reggae-grooven.. :wink:

For å øke språkforståelsen og for litt latino-feelin' tenkte jeg å sette på Manu Chao "Esperanza" cd'n. Oppdaget til min forskrekkelse at den var borte.. Håper virkelig den ligger i bilen til mannen.. Kan ikke miste den cd'n!

Satte på "Clandestino" i stedenfor, men den er ikke like kul..

Håper å kunne gi ungene mine den samme gleden ved å høre på musikk som jeg har.

Vet at jeg kan takke mamma'n min for det.. i allefall litt.

Er oppvokst med blant annet Marley og Santana som bakgrunnsmusikk jeg da.. :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at familietradisjonen holdes i hevd!

Du fikk også kjørt deg på dansegulvet i relativt ung alder såvidt jeg kan huske :ler:

Tenk når vi får lært opp disse småtassene dine til å synge om kapp med oss på "One night in Bangkok", "Oye como va" eller "Patricia the stripper". :hoppe:

Kan bli en helaften av det, vet du! Savner igrunnen "gaulekveldene" våre. :digge:

Fint å høre at du har fått fornyet deg litt. Kjenner jeg deg rett har du vel fått relativt mye for pengene denne gangen også. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen.. hilsen fra mamma'n min jo.. :vinke:

I dag har vi vært i bursdagsselskap hos pappa og stemor. Sebastian (og Fabian også, for den saks skyld) oppførte seg eksemplarisk.

Sebastian fikk skikkelig latterkick når vi satt ved bordet, aner ikke hva han syntes var så festlig.

Lille raringen min.. :hjerter:

Nå ligger begge gutta og sover, begge la seg rett ned uten å mukke. Deilig..

Driver og leser litt om introduksjon av fast føde inne på Nybakt Mamma.

Syns det er så rart; noen er helt fanatiske når det gjelder å fullamme ungene sine..? :klø:

Leste om ei som hadde en datter på nesten året, og hun fikk ikke annet enn pupp? :o

Greit nok at man ikke trenger å være overivrig med hverken å introdusere fast føde eller å kutte ut puppen, men det får da være grenser?

Hva er galt med å gi en ettåring (eller halvtåring for den saks skyld) litt banan eller grøt?

Hvorfor denne innbitte motstanden av fast føde på tross av rådene til helsestasjonen og andre?

Mistenker at disse mødrene enten er redde for å gi slipp på rollen som "den livsviktige" moren som er den eneste som kan holde babyen i live, eller så tviholder de på babyperioden og nekter å innse at ungene vokser og får andre behov...

Heller mest til det første egentlig...

Syns uansett det er veldig rart, men det gidder jeg ikke skrive der inne, blir så mye bråk av det.. :roll:

Jeg kommer nok til å kjøre samme opplegg på Sebastian som jeg gjorde på Fabian.

Ammer så lenge det føles greit for oss begge, introduserer annen mat når han virker moden for det, antagelig i 4 mnd alderen. La han få smake i allefall.

Fabian ble ammet (i tillegg til grøt, middager og morsmelkerstatning (mme)) til han var ti mnd mener jeg å huske, da var han ikke noe særlig interessert i puppen lenger, så da droppet vi det.

Jeg er ikke fanatisk i forhold til mme heller, har gitt begge ungene mine det av og til for å få litt fri selv.

Veldig deilig å ikke være så låst i forhold til matingen, da kan jeg lettere involvere mannen og andre som passer Sebastian.

Fram til nå har Sebastian gjerne fått et par flasker i løpet av døgnet, nå i det siste har han fått en til lunsj og en til kvelds. I sommer fikk han ennå mer.

Men de to siste dagene har vi klart oss uten mme til lunsj, bare en flaske før han legger seg, og da har han egentlig spist seg ganske mett på pupp først også. :klappe:

Det er jeg egentlig veldig fornøyd med, for jeg var litt bekymret i sommer for at han skulle ende opp som et rent flaskebarn, og det vil jeg jo ikke, jeg vil jo gjerne at han skal få i seg så mye morsmelk som mulig.

Flinke :heiajente: og flinke :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt ordinær mandag i dag egentlig..

Sebastian har sovet en del på dagen i dag, og jeg har sitti myyyye på internett.. :oops:

Fikk sovet litt på sofaen også, det var deilig.

Ellers har jeg vært på Babyshop sammen med Fabian og kjøpt refill til bleiebøtta og avent-ammeinnlegg. Veldig spennende.. :roll:

Rart det der, noen dager bare fosser det ting ut av meg som jeg må skrive ned i dagboken, andre dager (som i dag) er det helt tomt? :klø:

Fikk forresten 300,- i bursdagsgave av tanten min.. vet ikke om jeg skal bruke dem på noe å ha på meg på fredag eller på turstøvler (som jeg virkelig trenger, men kjedelig å kjøpe).

Er riktignok flink til å få mye for pengene, men begge deler for 300,- blir nok litt vanskelig, selv for meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en øørliten sprekk i forrige uke (opp igjen 1 kg :roll: ), er jeg tilbake i slankemodus.. :tommelsmil:

Har vært kjempeflink i dag, var til og med på en 45 minutters trilletur før frokost..

Menyen i dag har vært/er:

Frokost:

2 havreknekkebrød m/magerost

1 0,1 % yoghurt

te m/suketter

Lunsj:

3 havreknekkebrød m/magerost

te m/suketter

Mellommåltid:

1 liten banan

0,1% yoghurt

Middag:

Kyllingsalat m/pastaskruer

Kvelds:

Havreknekkebrød m/brunost

Planen er å være veldig striks denne uken frem til fredag, må prøve å gå ned mest mulig før jeg skal ut..

På grunn av ammingen må jeg vel spise mer egentlig, men bare for noen dager er det vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg må ta tak i planleggingen av dåpen snart.. det er jo bare.. *telle* 12 dager til..! :o

Plan for morgendagen:

-Undersøke catering og priser.

Har lyst til å ha koldtbord for da kan vi lage noen av rettene selv.

- Bestemme hvem som fikser hva av kaker. Marsipankake skulle svigers stå for, jeg kan bake banankake, mamma baker ostekake, og stemor/fadder kan sikkert også bake en. Det holder sikkert.

Må dessuten ordne med lys, duker, servietter og diverse stæsj.

Har hardangerbestikk til 12.. Må låne mer av mamma..

Dessuten må vi finne ut hvordan vi skal gjøre det, skal vi ha L-bord?

Hvilket bord skal vi eventuelt ha i tillegg til spisebordet vårt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I gang med middagslaging, i dag blir det fiskegrateng og fiskepinner, poteter, revet gulrot og amerikansk blanding.. ohhh, så spennende.. :roll:

Meeen, når jeg har spist middag med familien skal jeg på shopping igjen.. :sjarmor:

Fant ut at jeg skal kjøpe meg en topp å ha på meg på fredag..

Fornuftige tursko må vente... Kanskje bare kjøpe noen rimelige joggesko, og heller ønske meg noen i skinn til jul..?

I dag har Sebastian tidvis vært en liten sutrek®opp.. :roll:

Har funnet løsningen nå; legge han under babygym'en og ha Fabian ved siden av seg til selskap... :tommelsmil:

Fabian har forresten gått hjem fra skolen helt på egenhånd i dag.. Flinke gutten min.. :klem:

I morgen skal Sebastian på 3 måneders kontroll..

Da skal han ha vaksine.. :-(

Syns det er så hjerteskjærende å påføre han smerte med vilje...dvs la andre påføre han smerte da..

Jaja, det går jo fort over igjen ..

Får trøste han med litt pupp etterpå..lille snuppen min.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenen i dagboken min. :dagensrose:

For en hærlig liten isbjørn du har.

Syntes luer og dresser med ører på er kjempe kuule.

Du er bare kjempe flink og effektiv i huset.

Kjempe imponert over alt du fikser.

:klappe: En liten aplaus for slankingen din.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen, Zianta.. :D

I dag har vi vært på 3-måneders kontroll da. Det gikk veldig fint egentlig, han sa bare "Uæhh" når hun stakk, og gråt ikke noe mer.

Flinke snuppen til mamma.. :kyss:

Nå ligger han på gulvet og ler verdens nydeligste, trillende latter. Fabian er visst kjempegøyal.. hihi :ler:

Var ikke så fornøyd med den helsesøsteren som har begynt der, savner hun vi gikk til.. :grine:

Denne nye var en litt eldre dame både i sinn og skinn.. Fant ikke tonen med henne i det hele tatt.. :roll:

Glemte å fortelle; fikk handlet i går.. :klappe:

Kjøpte en rosa topp (rosa topp nr. 15 i garderoben min.. minst.. :oops: ) med litt (mye.. hihi) utringning og litt blonde i kanten. Ganske fin.. og så en kremfarget topp m/spaghettistropper til å ha under så ikke ammeinnleggene skinner igjennom :roll:

Tenkte jeg skulle ha den nye mørkebrune buksa til og noen beige/brune semskede støvler m/hæl jeg kjøpte i fjor høst.

Mye morsommere å gå ut når man har nytt tøy på.. :Nikke:

Nei, får begynne på middagen, får middagsgjester i dag.

En kamerat og datteren (som er bestevenninnen til Fabian) kommer på meksikansk gryte og hvitløksbaguetter.

Ikke slankemat akkurat, men jeg får bare prøve å spise lite..

Apropos slanking.. ned 200 g til da jeg veide meg i morges.. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg effektiv-dag igjen..

Har en sammenheng med at Sebastian er flink til å sove lurer i dag. Er på lur nr 2 nå, begge gangene har han blitt lagt våken i senga, så han har sovnet av seg selv.

Flink bebis.. :kyss:

Hittil i dag har jeg rukket følgende:

-Følge Fabbis til skolen (med tilhørende påkledning og klargjøring for skolen)

- Spise frokost

- Amme Sebastian 3 eller 4 ganger.. :sjenert:

- Legge sammen tøy/hive ny ladning i trommelen

- Rydde ut av oppvaskmaskinen

- Bade Sebastian

- Klippe neglene til Sebbis

- Nappe øyenbryn og ta på selvbruningskrem i ansiktet

- Vaske over gulvene kjapt med moppen

- 2 telefonsamtaler

- Skrive masse innlegg på NM og oppdatere meg i alle dagbøkene jeg følger med i på KG

Puh.. og klokken er.. hva da? 11.00!!

Planene for resten av dagen er som følger:

-Innom postkontoret for å hente mystisk pakke som har kommet til Sebastian.. :klø:

- Kjøre Fabian til pappa'n sin kl. 15.00

- Dusje m/tilhørende hårfjerning og sånn..

- Sminke meg og fikse håret (Føne ut krøllene og ha hestehale?)

- Lage klart mme til Sebastian

- Legge Sebbis i 19-20 tiden

- Party.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...