Gå til innhold

De som ikke er A4-mennesker burde vært sperret inne

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Alle de som ikke er et A4 menneske eller som ikke følger den vanlige normen i samfunnet burde vært satt i lenker og sperret inne på psykriatisk avdeling. Vi har ytringsfrihet, men den gjelder kun for A4-menneskene og folk med rare eller ekkle meninger (bestemt av A4-menneskene) burde vært tvanginnlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinterhvit

Du er klar over at du med dette synet viker fra normalen, og at du dermed argumenterer for at du selv bør sperres inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så A4 som det går an å få det, og jeg er totalt uenig med deg.

Jeg regner med du prøver å være ironisk, men det fungerer ikke helt... prøv igjen, så kanskje du får det bedre til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så A4 som det går an å få det, og jeg er totalt uenig med deg.

Jeg regner med du prøver å være ironisk, men det fungerer ikke helt... prøv igjen, så kanskje du får det bedre til neste gang.

Normal er et relativt begrep. Uten 'avvikerne' ville bredden innenfor normalen bli smalere og smalere og eventuelt ekskluderer alle som viker utenom. Ingen A4 mennesker innehar slike identiske egenskaper som sikrer plass innenfor normalen, så de måtte nok forsvinne de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal er et relativt begrep. Uten 'avvikerne' ville bredden innenfor normalen bli smalere og smalere og eventuelt ekskluderer alle som viker utenom. Ingen A4 mennesker innehar slike identiske egenskaper som sikrer plass innenfor normalen, så de måtte nok forsvinne de også.

Mitt svar var til trådstarter, så svaret ditt passer ikke helt i sammenhengen... tror jeg... :klø:

Jeg er altså så A4 som det går an å bli, og jeg er uenig med trådstarter om at alle som ikke er A4 burde sperres inne og settes munnkurv på.

Altså setter jeg stor pris på "avvikerne" som du kaller dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette forklarer det veldig godt:

http://amazinggrace.vgb.no/2009/01/19/hva-er-et-a4-liv/

Men hva er egentlig A4 i disse tider med mine og dine barn, homofile ekteskap, one night stands, flere seksualpartnere? Med stadig mer fokus på selvrealisering, karriere, internasjonalisering?

Jeg har inntrykk av at det som en gang var A4 er i ferd med å bli det motsatte. Det er fremdeles et ideal, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Du har de som ikke bryr seg om de er "A4" eller ikke, og de som bestemmer seg for at de er "avvik". De som bestemmer seg for å være "avviket" prøver så godt de kan å overbevise seg selv og andre om at de fleste er like, untatt en liten gjeng. De har ofte fine forestillinger om at hele verden virker like ut pga. de følger flokken blindt osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...