Gå til innhold

Twinkle skal bli fit


twinklestar

Anbefalte innlegg

Morgentrening, jogging med intervaller. Gjennomførte 5x400 meter høyintensiv og 200m aktive pauser. Oppvarmingen i forkant var 10 min, og etter intervallene jogget jeg roligere i 2-3km. Total distanse var 7km. kroppen føles tung når jeg løper... Når kan jeg forvente fremgang?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må passe på at ikke det blir for mye da. Både eksamenslesing og triathlontrening er mye for hvem som helst tror jeg.

Nå husker jeg ikke ordlyden helt, men jeg leste en artikkel som sa at samme treningsmengde vil føles tyngre etter 4 uker. Åh, at ikke jeg sparte på den linken..

Ellers er det jo ganske imponerende økter du har! Tror ikke jeg hadde klart å holde følge iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må passe på at ikke det blir for mye da. Både eksamenslesing og triathlontrening er mye for hvem som helst tror jeg.

Nå husker jeg ikke ordlyden helt, men jeg leste en artikkel som sa at samme treningsmengde vil føles tyngre etter 4 uker. Åh, at ikke jeg sparte på den linken..

Ellers er det jo ganske imponerende økter du har! Tror ikke jeg hadde klart å holde følge iallefall ;)

Håper du mente lettere og ikke tyngre...??? :overrasket:

Ikke veldig imponerende, for som sagt er tempo ganske så lavt når jeg løper... Derfor jeg tenkte intevalltrening kan være bra, så jeg kan få opp farten i kortere strekninger til å begynne med. Deretter kanskje øke distansen på øktene... Hva tror dere som titter innom? :klø:

--> øke intensitet eller distanse når jeg trener intervall, når målet er å løpe 10km raskest mulig???

Gleder meg kjempemye til å levere den dumme oppgaven, er lei kjenner jeg... Blir nok en SEN kveld/natt - jobber visst best under press jeg... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, artikkelen mente det ville føles tyngre å utøve samme mengde arbeid. At man burde variere treningsmetoder med jevne mellomrom. Men dette er bare noe jeg leste en gang, og som jeg ikke husker kilden til, så ikke tenk for mye på det.

Ikke slit deg ut nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke noe tro på Cygnus, med mindre en trener helt feil. Jeg varierer jo mye med løping og sykling...

Og i dag har jeg passet på å ikke slite meg ut! Eksamen er levert og jeg har slappa HELT av! Herlig!

I morgen skal jeg få til en svømmeøkt! Så er planen en lang, hard sykkeltur på lørdag :nigo:

Nå er det kvelden for meg - god natt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å trene - og jeg skal bli en triathlete!!!

Don't stop me now!!

Dagens inspirerende sang:

Nå pakker jeg bagen for å dra å svømme! Jeg SKAL lære meg å svømme skikkelig! Don't stop me now!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :)

Jeg har hatt en super helg!!! Lørdag ble det en kjempelang og kjempetung sykkeltur! Det tyngste jeg har gjort så langt. Det ble 111km og tilsammen klatring tilsvarende 2500 meter! Vi brukte i underkant av 6 timer! Etterpå var det grillfest hos oss, så hadde ikke tid til å sette meg ned når jeg kom hjem.. det bare rett i dusjen og så ordne til vi fikk besøk. Var godt å legge seg når natta kom ja! Heldigvis ble ikke folk så veldig lenge...

Søndag var det båttur, sol og deilig lunsj! Nok en herlig dag!

Nå er det ny uke, og jeg vet det blir lite trening denne uka, for jeg skal bort. Drar på fredag. Så i dag blir det svømming og kanskje en joggetur i kveld, får se... Og i morgen blir det sykling pluss svømming på morgenen.

Her er en oversikt over forrige uke:

Mandag: Fri (eksamensjobbing og litt båttur på ettermiddagen)

Tirsdag: Joggetur, ca 7km

Onsdag: Joggetur (intervall)

Torsdag: Fri (eksamensjobbing)

Fredag: Svømming (totalt 1 time i bassenget)

Lørdag: 6 timer på sykkelen (111km og 2500m klatring)

Søndag: Fri (båttur)

Fornøyd med den uka, iallfall med tanke på at jeg jobbet med eksamen samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smyger innom for å læra ka triathlon er for noe :goodbye:

Ang. intervallar så er eg ingen ekspert, men har sjøl hatt god effekt av å ha pausar/lavintensitet der ein går ganske sakte, f. eks spurt 15 km/t (det er spurt nok for meg!!) og aktiv pause på under 6 km/t. No er nok du på et høgare nivå enn meg, men det var no det første som slo meg. Trur eg lærte det i ein video om HIIT (high intensity interval training), men eg har ingen gode linkar å dela. Poenget var i alle fall at det er farten i spurten som teller for kondisen, ikkje farten i pausane.

Sorry om dette er old news. Har ikkje lest heileboka di enno. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madammen! Takk for hilsen i boka mi og :velkommen: !

Alle tips mottas alltid med takk :) Jeg har trent litt intervall før, men ikke med et direkte mål egentlig, har bare ønsket å bli bedre trent. Det jeg lurer på nå, er varigheten på intervallene min... Om jeg skal gå for intervaller på 3-6 minutter? Eller kortere? Litt usikker, men tror kanskje lengre intervaller er bedre for meg...

Mye har skjedd siden jeg startet boka, så lurer på om jeg skal starte på nytt nå som jeg har planer om å gjennomføre triathlon...

I dag har jeg vært og svømt - og det er jammen ikke lett... Lurer litt på om jeg skal klare det her... Tør nesten ikke å si det, men nå klarer jeg kun å crawle 50 meter om gangen... Og jeg skal klare å gjennomføre 1km??? :sjokkert: Hjelpes - hva er det jeg har begitt meg ut på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat no løper eg intervallar med fire min høg og tre min lav intensitetX4 ein gang i veka, samt to kortare intervallar der eg har firemin høg og to min lav intensitetX3. Har i alle fall fått bra økning i fart og kondis med det, men det skal seias at eg er nybegynnar på løp så er du litt vidarekommen veit eg ikkje om du skal trena annleis.

Hvis du har litt tid på deg kan du kanskje prøva på kortare intervallar med skikkelig spurt i nokre veker, for å sjå om du får noe betre progresjon?

Kos deg i bassenget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x4 jeg har trent mest selv før også. Det har vært en treningsmetode som har vært veldig in i det siste. Men det gir helt sikkert effekt også :) Tror jeg kommer til å variere litt - da blir jeg heller ikke så fort lei!

Har skikkelig cravings jeg nå---- uff - og jeg som har kakerester i kjøleskapet... Har vært én tur innom allerede... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen joggetur i går kveld. I dag har jeg syklet nesten 30km, helt grei tur. Planen var opprinnelig å jogge etterpå, men det ble litt stress pga en annen avtale.

Jeg har iallefall trent en time i dag :)

I morgen håper jeg på en joggetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

steike for en god sykkeltur du fikk deg i helga!! Imponert. Har du landeveissykkel forresten? Hvordan kjennes kroppen ut etter så lang tid på sykkelen?

Jeg syklet 55 km i går.. men det var jo bare halvparten (kunne ha klart mer altså.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

steike for en god sykkeltur du fikk deg i helga!! Imponert. Har du landeveissykkel forresten? Hvordan kjennes kroppen ut etter så lang tid på sykkelen?

Jeg syklet 55 km i går.. men det var jo bare halvparten (kunne ha klart mer altså.. hehe=)

Ja, det var en kjempeøkt jeg hadde på lørdag! :nigo: Imponerte meg selv litt også :gjeiper:

Utover dagen på søndag begynte jeg å kjenne det skikkelig i beina. Vi satt ute på restaurant og spiste lunsj - og jeg bare måtte reise meg opp og strekke på beina og tøye quadricepsen litt. Orka ikke trene i går heller... Men det værste når det pågikk var faktisk øvre del av ryggen og litt opp mot nakken. Aldri kjent det sånn før... Men det er nok et tegn på at det er viktig som syklist å styrke ryggen (både øvre og nedre). I dag var jeg i toppform igjen :)

55km er ikke dårlig det heller da Aurelia! Ikke bare antall kilometer som teller heller. Har du en gps eller pulsklokke som forteller deg farten også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp! Har fartsmåler, ja, ligger vel rundt 20 km/t i snitt. Ikke den raskeste.. føler liksom at jeg ikke er lagd helt for sykling, når store sterke menn med De muskuløse beina racer forbi, og lille pinglete meg tråkker som en gal men det går så sakte i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...