Gå til innhold

Twinkle skal bli fit

twinklestar

Anbefalte innlegg

WOW Twinkle! Du står virkelig på, du!! :klappe:

Så flink du er!!

Jeg har mye å lære av deg...! :fnise:

Hva får deg til å holde motivasjonen oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinkytwinky :fnise: den likte jeg!

Hatt en passe bra lesedag så langt, skal nok sitte litt utover kvelden i dag. Tar meg ikke tid til trening. :trist:

Hei Bee :) Koselig du stikker innom! Motivasjonen økte sterkt etter at jeg meldte meg på triathlon! Eller, rettelse: Mannen min meldte meg på uten min tillatelse på forhånd... Jeg antar han kjenner meg godt - og at det antagelig var den beste måten å gjøre det på.

Så til dere som sliter med motivasjonen: Sett dere mål! Liker dere å løpe litt - finn ut om det er noen halvmaraton du kan være med på! Sykkelritt for deg som liker å sykle. Eller sett deg spesifikke mål innen styrke hvis det er det du liker!

Har man mål og mening med det man driver med blir det brått mer gøy! Jeg slet skikkelig med sykkelturer som innebar høye fjell og mye klatring tidligere. Men nå vet jeg jo at det MÅ til - så nå koser jeg meg! :nigo:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ikke dumt...

Men nå holder jeg nesten på å :spy: bare ved tanken på et triathlon - så jeg tror i såfall jeg må sette meg et annet mål...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Så flink du er til å trene og stå på Twinklestar :D Blir alltid motivert av å lese i dagboka di! You go girl!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du får sjangs til å trene i morgen? Utfordrer deg til en løpetur tidlig før du setter igang å lese? :enig:

Ja, kjempeenig at det er veldig god motivasjon å trene mot et ritt/løp eller annet.. man MÅ, og det er en "større" mening med det.. og en god dose prestisje :fnise: (selv om jeg kun vil slå min egen pers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle er superflink ja! Og hun er den store motivasjonskilden, det skal jeg være enig i:) Også er innleggene så muntre:)

Du er kjempe flink! Håper du får til en løpetur idag da, før lesingen tar overhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Matvraket - så søt du er! :klem:

Aurelia - mandag kveld og i hele går var jeg superstressa med alt som har med studie og eksamener å gjøre... Jeg var faktisk ikke innom KG en eneste gang! Så trening måtte jeg bare glemme i går. I dag tidlig har jeg derimot vært på en liten sykkeltur, startet 7.20! Vi hadde med en kamerat av mannen min som absolutt ikke er fit, så usikker på om jeg kan kalle det en treningsøkt.... Det var tilsammen 17km tror jeg og gjennomsnittspulsen min var 120!!!! (gikk ned til godt under 100 i nedoverbakkene, ellers lå jeg på 140-160. Men men... bedre enn ingenting. Hvis ikke jeg er veldig stressa i kveld blir det en løpetur, men må se det an.

Ha en fin dag alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempedeilig når man får tid til litt trening innimellom alt studie stress.

Er det lenge til du er ferdig?

Lykke til videre med trening og studier :goodbye:

Endret av Aurora_A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress ned... kanskje ikke veeeeldig lett like før eksamen? But heck, det er jo bare en eksamen?? JObb hardt, men ikke stress..

fint med noen rolige turer også innimellom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet jeg ikke burde stresse, men det er lettere sagt enn gjort. Jeg er dessuten en som jobber best under press, så jeg har kanskje lett for å utsette eksamenslesinga til den siste måneden eller de siste to ukene...

Det ble ingen løpetur i går kveld, men stod opp i god tid i dag og løp 4,2km på 27 minutter, ikke veldig bra, men et sted må jeg starte... (det må dessuten nevne at vi i dag igjen hadde en med som antagelig gjorde at vi løp litt saktere enn vi vanligvis ville gjort...) Kunne fint løpt lenger, men vi var liksom ferdig med runden vår da så det var helt greit i eksamensstresseperioden... :)

Takk Aurora :) Jeg er ferdig med den værste eksamen mandag ettermiddag! Gleder meg til å få det overstått. Helt ferdig for dette semesteret - og sommerferie blir det i slutten av mai :sol:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke dårlig i det hele tatt, flink som står opp tidligere for trening! :duskedame:

Lykke til med eksamensforberedelser og slikt, kan tenke meg det blir deilig å bli ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo kjempeflink som klarer å trene så mye mellom all annen stress. Som du sier selv er det nok veldig lurt å trene, selv om man føler at man burde sitte inne hele dagen.

Flink dere er til å ta med venner på tur også, selv om det ikke alltid går så fort får du litt avkobling =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig: Garantert mange studenter som IKKE løper 5 km om morgenen iallfall!! Superbra innsats! Det viktigste er nesten å holde seg litt i aktivitet, slik at man ikke faller helt av. Trene hardt kan du gjøre når stresset har senket seg litt..

Ha en fin torsdagkveld oppi all lesinga! You can do it! *heier på deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som kommer deg så tidlig opp for å trene! Det må være en veldig god start på dagen.. Tror ikke min kropp er bygd for sånne utskeielser. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt med oppmuntringer og skryt! :nigo:

Likte spesielt godt din kommentar Aurelia, der du runder opp til 5km :fnise: (fra 4,2).

Spørsmålet nå blir vel hvordan det skal gå på eksamen... I dag har jeg ikke vært veldig konsentrert.... Men har fortsatt noen timer i kveld. Bedt i bursdag i morgen kveld som jeg burde gå i... Selvom jeg har mest lyst til å sitte hjemme med mitt... Men egentlig hadde det vært fristende med et glass rødvin... :vin: Kanskje jeg hadde roet meg ned litt.

I kveld skal mannen lage hamburgere (hjemmelaga fra bunn) på grillen mmm.... Er det noe han kan så er det det! :spise:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tihi.. jeg mente faktisk at jeg leste 4,7.. :) men er jo igrunn bedre å runde opp enn å runde ned (med mindre det gjelder restskatt altså!) hohohohohoh.... :ler: (sant jeg er morsom??) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er en stor fan av gadget - og denne gangen har det kommet meg til gode :nigo:

I posten i dag kom min nye Garmin Forerunner 310XT. Den kan jeg bruke både til svømming, sykling og løping :hoppe: Gledermeg til å begynne å bruke den! Men for en dum dag å motta noe sånnt - 3 dager før eksamen... Er jo mye moroere å holde på med den enn å lese...

Har satt den til lading nå, så tror jeg at jeg kanskje må legge den bort til mandag ettermiddag...

Mannen min har forresten en Garmin til sykkelen - og det er kjempebra program til å laste opp rutene på pc'n. Den registrer og lager fine grafer med puls, tråkkfrekvens, høyde/klatring, fart, ant. km osv.

Også har jeg fått nye solbriller :nigo: Oakley som sitter kjempgodt på.

Så nå mååå jeg jo bare gjennomføre Triathlon.

En ting til: Noen som har tips til todelt badetøy som kan brukes til svømming og løping (for oss med litt størrelse foran...)??

Kanskje det er best å finne en treningsbh som ikke er gjennomsiktig som jeg kan bruke i bassenget/vannet? Jeg er nemlig avhengig av en god topp når jeg løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...