Gå til innhold

Har kjøpt hus

:-) anna

Anbefalte innlegg

I løpet av en halv time i går var det gjort gitt.

La inn bud, fikk telefon og plutselig så var vi huseiere... fra jul av i alle fall

I dag er jeg lykkelige anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott, gratulerer! :D

De sier jo at markedet er på vei oppover igjen, så dette er nok et gunstig tidspunkt og kjøpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempemye gratulerer, huseier anna!!!

Har selv hatt hus siden februar, og vi storkoser oss!

Lykke til, dere får det sikkert flott der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! Nå har jeg (helt fysisk) sovet litt på det... og det føles bare bedre og bedre.

Nesten litt dumt at vi må vente helt til jul med å flytte inn.

Men det er egentlig bra da, for vi har jo en leilighet vi skal selge også.

Og Tex: det ble det huset ja :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! Nå har jeg (helt fysisk) sovet litt på det... og det føles bare bedre og bedre.

Nesten litt dumt at vi må vente helt til jul med å flytte inn.

Men det er egentlig bra da, for vi har jo en leilighet vi skal selge også.

Og Tex: det ble det huset ja :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Gratulerer, Anna :)

Siden vi holder på å kjøpe leilighet selv (håper det blir avgjort i løpet av uken) har jeg et litt nysgjerrig spørsmål: la dere inn bud på prisantydning? Var det andre budgivere, eller var dere de eneste?

Ethereal (som håper hun snart kan begynne å male og innrede :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så gøy!! :D

Gratulerer Mae også med ny leilighet!!

Klem, Pip (som bare leier... og sikkert kommer til å gjøre det lenge...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en helt spesiell "budrunde". De som bor i huset har bodd der i 30 år og var veldig opptatt av hvem som skulle ta over. Vi var det forrige helg for første gang, og vi falt veldig for huset begge to. Da var vi de eneste på visning, og huseierne gikk rundt sammen med oss og viste oss alt og fortalte hva som er gjort når og hvor.

Så snakka vi med banken og ringte til dem for å høre om vi kunne komme en gang til. Da hadde vi på forhånd sjekka at det ikke var kommet noe bud fra andre. Så var vi der igjen på søndag, da drakk vi kaffi i hagen, kikke rundt og prata med de som selger og svigersønnen deres. Gav beskjed om at vi nok kom til å legge inn et bud. (Og de sa at de visste noen andre var interessert men helst selge til oss :D )

Vi var der faktisk i tre timer!!

I går snakka vi med banken og la inn et bud 100.000 under prisantydning.

Ti minutter etter ringte megleren til oss og sa at om vi heva budet med 50.000 så solgte de til oss med en gang. Og ettersom vi visste at de andre som var interessert skulle komme og se i går kveld, slo vi til på det. Uansett 50.000 under takst og flere hundre tusen under det vi trodde et hus ville koste oss. Syntes nesten det var ubehagelig å bu 100.000 under takst... men et sted må man jo starte.

Det ble jo en litt spesiell budrunde men det passa meg utmerket... synes det er helt sprøtt at man vanligvis bruker kortere tid på å besemme seg for hvor man vil bo, enn på hvilke nye sko man skal kjøpe.

Deilig å få tenke litt... kjenne litt på magefølelsen.

Dette blir bra!!

Gratulerer til Mae også og lykke til til dere andre.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...