Gjest -Sarah- Skrevet 20. februar 2011 #901 Skrevet 20. februar 2011 Bra økt! Jeg synes du er sterk! Så gøy når du får lurt han med Hvor lenge holdt du planken?? Grattis med seieren!!
yoga Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #902 Skrevet 20. februar 2011 Ja, det er alltid så hyggelig å trene med han. Både godt selskap og muligheten for mange konstruktive tilbakemeldinger. Jeg vet ikke hvor lenge jeg holdt planken, tok ikke tida, men vil tro det var noe over ett minutt. Jeg tror persen min er på ca 1 min 30 sek, vet ikke om jeg slo den, men det svei godt!
Prudence Skrevet 20. februar 2011 #903 Skrevet 20. februar 2011 Jeg tittet litt tilbake i boka di nå, men klarer ikke helt finne ut hva du trener etter om dagen? Er styrken mest på gefuhlen? Også løper du endel? Husker at du jobbet mye med benken i en periode, løsnet det etter hvert? Jeg har jo vært helt borte fra KG en lang stund nå, så du får unnskylde meg hvis jeg spør og graver for mye
yoga Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #904 Skrevet 20. februar 2011 Jeg tittet litt tilbake i boka di nå, men klarer ikke helt finne ut hva du trener etter om dagen? Er styrken mest på gefuhlen? Også løper du endel? Husker at du jobbet mye med benken i en periode, løsnet det etter hvert? Jeg har jo vært helt borte fra KG en lang stund nå, så du får unnskylde meg hvis jeg spør og graver for mye Hehe, skjønner godt at du ikke helt finner ut av hva jeg trener for- jeg klarer jo aldri helt å bestemme meg for hva jeg ønsker å ha som hovedprioritet. :gjeiper: Styrke trener jeg primært for vedlikehold nå, men innimellom så blir jeg bitt litt av basillen og da trener jeg litt mer styrke enn planlagt. Hovedfokuset mitt er vel egentlig løping og utholdenhetstrening nå. Skal delta på Sentrumsløpet i mai og målet er å løpe under én time, og jeg har en hard jobb å gjøre før den tid.. Jeg har så lyst til å løpe fortere, raskere og lengere.. Ja, også deltar jeg på noen saltimer iblandt som jeg finner morsomme.. Huff, døgnet har ikke nok timer! Nei, benken løsnet aldri. Den og jeg har offisielt vært uvenner en god stund nå. Tror endel av det kommer av at jeg har altfor stor respekt for den stanga.. Det er bare hyggelig at du spør- fortsett med det!
Prudence Skrevet 20. februar 2011 #905 Skrevet 20. februar 2011 Hehe, skjønner godt at du ikke helt finner ut av hva jeg trener for- jeg klarer jo aldri helt å bestemme meg for hva jeg ønsker å ha som hovedprioritet. :gjeiper: Styrke trener jeg primært for vedlikehold nå, men innimellom så blir jeg bitt litt av basillen og da trener jeg litt mer styrke enn planlagt. Hovedfokuset mitt er vel egentlig løping og utholdenhetstrening nå. Skal delta på Sentrumsløpet i mai og målet er å løpe under én time, og jeg har en hard jobb å gjøre før den tid.. Jeg har så lyst til å løpe fortere, raskere og lengere.. Ja, også deltar jeg på noen saltimer iblandt som jeg finner morsomme.. Huff, døgnet har ikke nok timer! Nei, benken løsnet aldri. Den og jeg har offisielt vært uvenner en god stund nå. Tror endel av det kommer av at jeg har altfor stor respekt for den stanga.. Det er bare hyggelig at du spør- fortsett med det! Hehe! Den stanga er det jo du som skal bestemme over Men skjønner godt hva du mener. Hvis det var snakk om et treff i Oslo etter hvert kan jeg jo slenge meg på, også kan vi jobbe litt med teknikk etc? Sentrumsløpet blir sikkert bra! Greit mål å ha! I alle fall hvis man liker å løpe. Det er jo godt at du liker mye forskjellig. Jeg kjenner flere som har anlegg for styrke for eks, men som likevel ikke klarer å prioritere det fullt. Jeg mener at da skal man heller ikke gjøre det. Følg hjertet, gjør det du får mest positivt overskudd av. Det har jeg gjort, og for meg var det styrkeløft. Men alle er ikke like. Trives du best med variasjon så er det store sjanser for at det er det som er best for deg.
yoga Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #906 Skrevet 20. februar 2011 Hehe! Den stanga er det jo du som skal bestemme over Men skjønner godt hva du mener. Hvis det var snakk om et treff i Oslo etter hvert kan jeg jo slenge meg på, også kan vi jobbe litt med teknikk etc? Sentrumsløpet blir sikkert bra! Greit mål å ha! I alle fall hvis man liker å løpe. Det er jo godt at du liker mye forskjellig. Jeg kjenner flere som har anlegg for styrke for eks, men som likevel ikke klarer å prioritere det fullt. Jeg mener at da skal man heller ikke gjøre det. Følg hjertet, gjør det du får mest positivt overskudd av. Det har jeg gjort, og for meg var det styrkeløft. Men alle er ikke like. Trives du best med variasjon så er det store sjanser for at det er det som er best for deg. Hadde vært topp å kunne fått litt teknikktips av deg på et evt. treff i Oslo! Tror nok jeg er en person som trives best med litt variasjon i treningen. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg iblandt blir litt frustrert over at jeg aldri klarer helt å bestemme meg for hva jeg ønsker å ha som hovedfokus- det er så mye jeg har lyst til. Men jeg har et håp om at jeg etterhvert kan delta i noen løp her og der, og jobber da mot det. Begynte jo neste på scratch med tanke på kondisen, så har en jobb å gjøre for jeg kan begynne å skryte av gode resultater..
Prudence Skrevet 20. februar 2011 #907 Skrevet 20. februar 2011 Hadde vært topp å kunne fått litt teknikktips av deg på et evt. treff i Oslo! Tror nok jeg er en person som trives best med litt variasjon i treningen. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg iblandt blir litt frustrert over at jeg aldri klarer helt å bestemme meg for hva jeg ønsker å ha som hovedfokus- det er så mye jeg har lyst til. Men jeg har et håp om at jeg etterhvert kan delta i noen løp her og der, og jobber da mot det. Begynte jo neste på scratch med tanke på kondisen, så har en jobb å gjøre for jeg kan begynne å skryte av gode resultater.. De fleste starter på scratch! Du kommer uansett til å ha en kjempebratt utviklingskurve nå i begynnelsen, så da er det bare motiverende å delta på løp. Så kan du se utviklingen din svart på hvitt, samtidig som du har kontrete mål å jobbe mot
yoga Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #908 Skrevet 22. februar 2011 (endret) Dagens økt: 1) Sykling Varighet: 20 min Puls (mi / gj / mx): / 147.0 / 175.0 2) Vekttrening Varighet: 40 min Totalt løftet: 1862.0 kg Puls (mi / gj / mx): / 139.0 / 180.0 Benkpress m/manualer 5.0kg x 8.0 8.0kg x 8.0 9.0kg x 8.0 9.0kg x 8.0 Motsatt crossover 3.75kg x 8.0 (x3) Supersett Rygghev 5.0kg x 8.0 5.0kg x 8.0 Rygghev på siden (venstre/høyre) 0.0kg x 8.0 0.0kg x 8.0 Pullups i apparat 40.0kg x 8.0 40.0kg x 8.0 35.0kg x 8.0 Arnoldpress (skulderpress) 7.0kg x 8.0 8.0kg x 8.0 8.0kg x 6.0 + diverse mageøvelser En rolig og god økt sammen med ei venninne.. I morgen blir det nok en spinningstime, og det blir siste treningsøkten her i Norge på en god stund. Jeg er kjempe spent på hvor mye jeg får trent der jeg skal og hvordan utstyr det respektive treningssenteret har.. Nå er det listeskriving, pakking og de siste nødvendige innkjøpene som står for tur dagene før avreise fredag.. Ha en flott dag- det har jeg planer om. Endret 22. februar 2011 av yoga
Gjest -Sarah- Skrevet 22. februar 2011 #909 Skrevet 22. februar 2011 Så deilig å skulle ut å reise da, yoga! Bort fra kulde og snø Hvor lenge skal du være bortreist?
yoga Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #910 Skrevet 22. februar 2011 Ja, det blir kjempeherlig! Jeg skal være borte i overkant av seks uker...
yoga Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #911 Skrevet 23. februar 2011 (endret) Dagens økt: 1 time med Spinning. Mesteparten av økta var på 80-84% av makspuls. Målet for denne timen var å komme mellom 85-90% av makspuls, men uansett hvor hardt jeg pressa eller hvor fort jeg tråkka ville ikke pulsen min over 84%. Noen som har en logisk forklaring? Jeg pleier jo ikke å ha noe "problem" med å komme høyt i puls.. Det var ny, for meg, instruktør i dag. En godt voksen fyr som egentlig var ganske søt. Han liker nok å skravle og være informativ, kanskje litt for mye av det gode, men han hadde noen utrolig artig håndbevegelser for å vise variasjon samt at han i tillegg brukte uttrykket "hepp hepp". Festlig! I kveld: rødvin, popcorn og flere episoder av Greys Anatomy! Hepp hepp! Endret 23. februar 2011 av yoga
madam_mim Skrevet 23. februar 2011 #912 Skrevet 23. februar 2011 Gratulerer med seieren! Regner med det var plankekjøring for deg ...hahaha...host... Åh det er skikkelig utgjort at du ikkje er i Oslo når eg kjem innom i april! Vil og på treff med dåkke tøffingar! Trur vi er litt like mtp variasjonen- eg klarer heller aldri å fokusera 100% på bare ein ting av gangen... Hadde ikkje du noen planar om Sentrumsløpet?
yoga Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #913 Skrevet 23. februar 2011 Gratulerer med seieren! Regner med det var plankekjøring for deg ...hahaha...host... Ohoho, den var tørr! Hahaha... Åh det er skikkelig utgjort at du ikkje er i Oslo når eg kjem innom i april! Vil og på treff med dåkke tøffingar! Hadde ikkje du noen planar om Sentrumsløpet? Ja, det er kjempe dumt at jeg ikke får møtt dere!! Men neste gang, da skal jeg få det til. Håper og tror dere får et supert treff.. Tar du ofte turen til Oslo? *håper det* Jo, jeg har planer om Sentrumsløpet, men jeg føler meg så dårlig forberedt/trent at jeg begynner å lure på om jeg skal droppe det... Kan ikke du også melde deg på? Så kan vi ha et eget KG-team? (eller er det akkurat i det momentet du løper i Berlin?)
madam_mim Skrevet 23. februar 2011 #914 Skrevet 23. februar 2011 Å ja! Hadde vært artig å løpt i Oslo. Når er det? Mitt løp er 3. april. Hvis eg melder meg på plikter du og å vera med! Dessverre er eg sjelden i Oslo, men om det sammenfaller med perioden eg er der, vil eg gjerne springa. Dårlig trent? Nei nei! Då eg sprang 10 km i fjor hadde eg kun løpt intervallar i to månadar- og hadde mykje dårligare treningsgrunnlag enn du har- i alle fall har eg inntrykk av det etter å ha fulgt med i boka her et års tid.
yoga Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #915 Skrevet 23. februar 2011 Sentrumsløpet er 7. mai. Hadde vært så moro hvis du meldte deg på! Jeg kommer hjem litt før påsken, og får kanskje til et par løpeøkter før jeg drar på fjellet, og etter påsken er det *vips* tid for løpet.... Oioi, kunne ønske jeg hadde bedre tid på meg.. Målet er å løpe under én time, men det er nok ikke realistisk lenger!
*Enigma* Skrevet 23. februar 2011 #916 Skrevet 23. februar 2011 Jeg har også små planer om å løpe sentrumsløpet, så jeg synes absolutt du skal melde deg på, mim! Når det gjelder pulsen din yoga, så er det ikke uvanlig at man ikke klarer å presse seg høyere. Sånne ting har med dagsform etc. og gjøre. Noen dager har man rett og slett en dårlig dag, og kroppen klarer ikke presse seg høyere uansett. Det kan tyde på at du kanskje har presset kroppen litt hardt i det siste, og den trenger en roligere treningsøkt eller hvile.
yoga Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #917 Skrevet 24. februar 2011 Kult at du også har planer om Sentrumsløpet, Enigma! Takk for forklaringen- den gir mening! Jeg merket også at syreterskelen min var lavere i går enn den pleier, og det er nok en sammenheng. Syreterskelen min er generelt lavere på sykkel, dog ikke så lav som i går, enn når jeg løper. Er det noen logisk forklaring på det óg..? Fascinerende er det uansett. Nå får jeg noen dager med hvile, det blir ingen økt før uti neste uke vil jeg tro. *reisenerver og reiseglede*
Ripsy Skrevet 24. februar 2011 #918 Skrevet 24. februar 2011 Kult at du også har planer om Sentrumsløpet, Enigma! Takk for forklaringen- den gir mening! Jeg merket også at syreterskelen min var lavere i går enn den pleier, og det er nok en sammenheng. Syreterskelen min er generelt lavere på sykkel, dog ikke så lav som i går, enn når jeg løper. Er det noen logisk forklaring på det óg..? Fascinerende er det uansett. Nå får jeg noen dager med hvile, det blir ingen økt før uti neste uke vil jeg tro. *reisenerver og reiseglede* Det var akkurat det jeg tenkte jeg skulle svare - at det er vanlig å ha problemer med å komme opp i puls når du sykler dersom du er mer vant til å løpe. Ofte er det melkesyra som stopper mer enn pulsen. Det er tungt for beina med den tråkkingen! Kunne ønske jeg kunne vært med på sentrumsløpet med deg :gjeiper: Men det er nok kanskje ikke tiden for sånnt nå... God tur! (Husker ikke om du har skrevet noe om hvor du skal? Eller kanskje du ikke ville skrive noe om det her på kg...)
*Enigma* Skrevet 24. februar 2011 #919 Skrevet 24. februar 2011 Kult at du også har planer om Sentrumsløpet, Enigma! Takk for forklaringen- den gir mening! Jeg merket også at syreterskelen min var lavere i går enn den pleier, og det er nok en sammenheng. Syreterskelen min er generelt lavere på sykkel, dog ikke så lav som i går, enn når jeg løper. Er det noen logisk forklaring på det óg..? Helt vanlig og det finnes en logisk forklaring. Du bruker flere muskler og større muskelgrupper der du har høyest terskelpuls. Du vil også merke at høyest mulige maksimale puls du klarer å oppnå på en aktivitet er høyere på løp( og ski) enn på sykkel for de aller fleste. Sykkel: Bruker beina hovedsaklig (som er større muskelgrupper enn overkropp). Men sitter på sykkelen og ikke full aktivering av støttemuskulatur. Løp/ski: Mye bein bruk (som på sykkel), men du bruker også overkropp i større grad samt støttemuskulatur for å holde deg oppreist. Sånn veldig enkelt og konkret forklart i forhold til sykkel og løp. Skjønner godt at du har reisefeber. Sånn var jeg også før jeg dro ned hit.
yoga Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #920 Skrevet 24. februar 2011 Det var akkurat det jeg tenkte jeg skulle svare - at det er vanlig å ha problemer med å komme opp i puls når du sykler dersom du er mer vant til å løpe. Ofte er det melkesyra som stopper mer enn pulsen. Det er tungt for beina med den tråkkingen! Kunne ønske jeg kunne vært med på sentrumsløpet med deg :gjeiper: Men det er nok kanskje ikke tiden for sånnt nå... God tur! (Husker ikke om du har skrevet noe om hvor du skal? Eller kanskje du ikke ville skrive noe om det her på kg...) Takk takk! Jeg har ikke skrevet her inne hvor jeg skal hen, men jeg kan sende deg en pm om det.. Hehe- du har en gyldig grunn til å droppe Sentrumsløpet i år! Helt vanlig og det finnes en logisk forklaring. Du bruker flere muskler og større muskelgrupper der du har høyest terskelpuls. Du vil også merke at høyest mulige maksimale puls du klarer å oppnå på en aktivitet er høyere på løp( og ski) enn på sykkel for de aller fleste. Sykkel: Bruker beina hovedsaklig (som er større muskelgrupper enn overkropp). Men sitter på sykkelen og ikke full aktivering av støttemuskulatur. Løp/ski: Mye bein bruk (som på sykkel), men du bruker også overkropp i større grad samt støttemuskulatur for å holde deg oppreist. Sånn veldig enkelt og konkret forklart i forhold til sykkel og løp. Skjønner godt at du har reisefeber. Sånn var jeg også før jeg dro ned hit. Takk for svar! Hva du ikke vet.. Da lærte jeg noe nytt i dag óg! Huff, reisefeber, ja. Det er jo så mye som må huskes på, som må handles inn etc etc. Itillegg blir leiligheten her stående tom noen uker, så jeg må huske på alt det som å fikses her før avreise óg. Godt jeg er glad i å skrive lister.
Fremhevede innlegg