Gå til innhold

Yogas` treningsglede


yoga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dagens økt:

1) Tredemølle

Varighet: 43 min 38.0 s

Treningstype: Samtaletempo (pulsen gikk litt høyere enn dette innimellom)

Distanse: 5000.00 Meter

Puls (mi / gj / mx): / 174.0 / 188.0

2) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 3752.0 kg

Puls (mi / gj / mx): / 145.0 / 176.0

Skråbenk

8.0kg x 8.0

9.0kg x 8.0

9.0kg x 8.0

Split knebøy m/manualer

7.0kg x 8.0

7.0kg x 8.0

7.0kg x 8.0

Enhånds manual roing

12.0kg x 8.0

12.0kg x 8.0

12.0kg x 8.0

Franskpress (med EZ-stang)

15.0kg x 8.0

15.0kg x 8.0

17.5kg x 8.0

Bicepscurl stående

5.0kg x 8.0

6.0kg x 8.0

6.0kg x 8.0

Arnoldpress (skulderpress)

7.0kg x 8.0

7.0kg x 6.0

7.0kg x 6.0

Lår curl sittende (bakside lår)

42.5kg x 8.0

45.0kg x 8.0

45.0kg x 8.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

30.0kg x 8.0

30.0kg x 8.0

30.0kg x 8.0

En god økt! :nigo:

Samboeren min kom ned på senteret i det jeg gjorde meg ferdig med joggeøkten min og vi fikk da tatt styrkeøkten sammen. Veldig trivelig.

I morgen blir det enten ny økt på tredmølla eller en økt i svømmehallen. :)

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økter:

1) Tredemølle

8 min. oppvarming +

Varighet: 30 min

+ 3. min nedtrapping

Treningstype: Fartslek

Puls (mi / gj / mx): / 180.0 / 191.0 (88 %)

Det var en MageRygg-time som begynte ikke lenge etter jeg var ferdig med løpinga, så da ble jeg like gjerne med på den slik at jeg fikk kjørt litt styrke på de partiene også:

MageRygg 30 min.

Nå er det fagbøkene som står for tur, og så kommer ei venninne for sushi, vin og skravling i kveld. Det blir kos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang dag med mange timer over bøkene var det godt å avslutte dagen med én time Catslide. :nigo: En ordentlig hard, men god time.

Jeg er så gåen i overarmene (les tricepsen) så jeg skal la de få hvile et par dager nå. Må se litt an hvordan jeg ligger an med lesingen onsdag og torsdag, men jeg håper jeg får til en løpeøkt eller to de to dagene også.

Jeg gleder meg så til å bli ferdig med denne eksamenen på fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens økt:

1) Tredemølle

Varighet: 23 min

Treningstype: Samtaletempo

Puls (mi / gj / mx): / 150.0 / 177.0

2) Sykling

Varighet: 20 min

Treningstype: Samtaletempo

Puls (mi / gj / mx): / 160.0 / 169.0

3) Vekttrening

Varighet: 27 min

Totalt løftet: 2320.0 kg

Puls (mi / gj / mx): / 145.0 / 169.0

Chins (apparat)

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

Skråbenk

9.0kg x 8.0

9.0kg x 8.0

9.0kg x 8.0

Enhånds manual roing

12.0kg x 8.0

12.0kg x 8.0

12.0kg x 8.0

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 8.0

6.0kg x 8.0

6.0kg x 8.0

Bicepscurl sittende

6.0kg x 8.0

8.0kg x 8.0

Triceps nedpress

15.0kg x 8.0

15.0kg x 8.0

+ crunches og beinhev

Midt i økta på tredemølla kjentes det plutselig ut som om noen stakk en kniv i magen min; jeg fikk så vondt i magen! Jeg prøvde første å roe tempoet, gå ned til gange, men ingenting hjalp. Siden jeg skjønte at smerten kom med løpe- og gangebevegelsen gikk jeg av tredemølla og over til sykkelen. På sykkelen forsvant smertene. Jeg fikk ihvertfall hatt 42 min. til sammen med cardiotrening.

Utenom den vonde magen var det en god økt. Jeg hadde fortsatt godt med overskudd da jeg begynte med styrke overkropp, og med tanke på hvor lite styrke jeg trener for tiden er jeg fornøyd for at jeg ikke raser nedover i antall kg. jeg klarer å løfte.

Gleder meg allerede til neste treningsøkt! :)

Siste leseinnspurt før eksamen nå! Phu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er eksamen overstått! :danse: Og jeg tror det gikk bra!

Det er fascinerende hvor mye sukker og annen drittmat jeg tillater meg å trykke i meg på en eksamensdag....

I morgen blir det enten svømming eller en ny økt på trødemølla og kanskje litt styrke.. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! :nigo:

Det er så fantastisk deilig å tenke på at jeg ikke behøver å sitte nedgravd i bøkene på veldig lenge! Nå behøver jeg kun konsentrere meg om turen og andre morsomme ting!

Jeg tror kanskje treningen utgår i dag. Akkurat nå er det mer fristende og ikke gjøre noen verdens ting.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker og bukker! :)

Jeg reiser 25. februar! Det er sprøtt å tenke på. Grugleder meg til alt sammen.. Men mest gleder meg egentlig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med vel overstått eksamen!

Du fortjener absolutt en dag der du ikke gjør en dritt..! flat rett ut på sofaen om du vil..

Nyt helga :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Enigma! :nigo:

---

De siste tre dagene har jeg hatt enormt vondt i det høyre øret. Det stråler ned i kjeven, gjør vondt når jeg spiser og jeg kan ikke ligge på det øret når jeg sover. I dag er det mye verre, nå gjør det konstant vondt, og jeg frykter det er en eller annen lokal betennelse i det. Blir nok legen i morgen...

Jeg er veldig gira på å trene i dag, men er det noe lurt å trene med en betennelse i kroppen, selv om det bare er øret? Tredemølle-økt tror jeg uansett går ut. Ser for meg at løpebevegelsen trigger smerten..

Huff, det skal ikke være greit... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Jeg hadde ikke trent med betennelse i kroppen, syns sånt er litt skummelt, og kroppen er jo allerede opptatt med å prøve å fikse selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg tenker også; at kroppen har nok med å ordne opp med betennelsen og skal slippe å måtte restituere seg i tillegg. Smerten er også ganske hemmende på mange måter, og den tar nok bort litt av treningsgleden.

Konklusjon: ingen trening i dag heller. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...