Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #21 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg kunne ikke vært foruten den deilige følelsen av å ha råd til å være et realt miljøsvin og glede meg over å se de miljøreligiøses øyne lyse av hat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellemie Skrevet 1. februar 2010 #22 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg takler IKKE å fryse, og elsker å bade og dusje. Jeg er avhengig av å ha bil, men kan faktisk la den stå til fordel for apostlenes hester, sykkel (i sommerhalvåret), buss og tog. Jeg elsker å fly, men har begynt å ta tog når det er praktisk gjennomførbart. Jeg kan feriere mer lokalt (skandinavia), og dropper gjerne charterreiser, men akter å fortsette å reise annethvert år til Østen. Internett er jeg avhengig av både på jobb og fritid, men jeg kan bo trangt og kjøpe både husgeråd, møbler og klær brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 2. februar 2010 #23 Del Skrevet 2. februar 2010 Hmm.. folk må virkelig ha over 20 grader innendørs? Jeg og kjæresten har nå mellom 17 og 19,5 grad inne i leiligheten. Vi har på oss genser og tjukke ullsokker så vi fryser ikke. Siden du spør: ja. Hvis jeg har 18 grader inne fryser jeg så mye at jeg ikke kan senke skuldrene eller slappe av. Jeg kan i hvert fall ikke lese. Dette er med ulltrøye, tykk genser, skjerf, ullsokker og ulltøfler. Og ja, jeg fryser iblant om sommeren også. Folk har veldig forskjellig kropp i forhold til temperatur, så jeg håper du fra nå av forstår at vi faktisk fryser, og ikke bare er luksusdyr. Det å ville ha varme inne samtidig som å gå lettkledd er derimot en luksus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 2. februar 2010 #24 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Siden du spør: ja. Hvis jeg har 18 grader inne fryser jeg så mye at jeg ikke kan senke skuldrene eller slappe av. Jeg kan i hvert fall ikke lese. Dette er med ulltrøye, tykk genser, skjerf, ullsokker og ulltøfler. Og ja, jeg fryser iblant om sommeren også. Folk har veldig forskjellig kropp i forhold til temperatur, så jeg håper du fra nå av forstår at vi faktisk fryser, og ikke bare er luksusdyr. Det å ville ha varme inne samtidig som å gå lettkledd er derimot en luksus. Du har helt rett i at folk har forskjellig toleranse for temperatur, og i de temperaturene noen vil ha inne, vil andre bli slappe og tunge i hodet. Temperaturgrensen til hver og en er imidlertid ikke helt absolutt (Dvs en viss grense har vel alle. Det hører nok med til sjeldenheten at noen stortrives uten yttertøy i mange minusgrader). Det går an å venne seg til lavere innetemperaturer, bare tilvenningen skjer langsomt. Senking av innetemperaturen er jo noe av det viktigste hver og en kan bidra med for redusert energibruk. Endret 2. februar 2010 av Spinell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 2. februar 2010 #25 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Hos meg står ovnen på 23-25 grader. Har ikke tenkt på at det har så mye å si for miljøet jeg Jeg kan kanskje prøve å stille den til 22-23 og heller ta på meg mer ulltøy Men under 22 grader i innetempratur syns jeg høres helt vilt ut! Hva når man skal dusje, legge seg, skifte klær? Det må jo være kaldt Ellers kunne jeg ikke gitt slipp på tørketrommelen. Men viss jeg hadde hatt en større leilighet med plass til tørkestativ skulle jeg kanskje vurdert det. Endret 2. februar 2010 av Momseguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 2. februar 2010 #26 Del Skrevet 2. februar 2010 La meg se ... : engangsbleier til poden innetemperaturen (vi fyrer med ved) bilen, til lengre strekninger, til byen tar vi gjerne bussen eller går (det er veldig dumt å bruke dobbelt så lang tid ved å ta bussen når man har en liten unge med seg) noen flyreiser i året (skal vi besøke min familie tar det 8-9 timer med bil, noe poden ville gjort til et helvete siden han ikke kan fordra å kjøre lengre bilturer) internett og tv (men disse tar da ikke mye strøm?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #27 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg kom på at jeg ikke kan gi opp karbad heller; jeg har ikke badekar selv, men vil helst ha et sted å bo som har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 3. februar 2010 #28 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg ser at det er en del som regner internett som en del av luksusen de ikke vil kvitte seg med. Har aldri tenkt på det som luksus, men hvis det skal være med på lista, så er jeg helt klart ikke klar for å oppgi det. Videre kunne jeg ikke tenke meg å gi slipp på treningsstudio og solarium, eller muligheten til å drive sport. Forøvrig så sykler jeg hele året, tar evt buss, og kun unntaksvis bil. Bor temmelig nøkternt og flyr lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #29 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg er ikke villig til å gi slipp på bilkjøring når det er så mye tull med togene som det er nå for tiden... En renere planet om mange herrens århundrer er ikke noe jeg kan betale med i butikken derfor må jeg på jobb og tjene penger, og da nytter det heller ikke å komme halvtime - time for seint hver dag gjennom hele vinteren, tidligere avgang enn den jeg må ta går heller ikke. Ellers tar jeg normalt toget... helt til det begynner og krølle og tulle igjen (tar vel egentlig ikke toget for miljøets del, men fordi å ta toget frem og tilbake er en liten luksus i seg selv....når det går da..) Jeg kan gi opp morgendusjen hver dag så lenge jeg får dusjet annenhver dag og ellers vasket meg på kritiske steder. Og ikke villig til å gi opp tv og data og varmeovner som kan holde temperaturen inne på 23-24, ei heller vedfyring når kvikksølvet beveger seg under -10 grader ute. Brus på aluminiumsbokser kaaaan jeg vel gi opp... men kjenner meg ikke motivert for det Hadde jeg hatt barn hadde ikke jeg heller ville vært uten engangsbleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kamilla_* Skrevet 3. februar 2010 #30 Del Skrevet 3. februar 2010 Er ikke villig til å gi slipp på noe, siden menneske skapt global oppvarming ikke eksisterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 6. februar 2010 Er ikke villig til å gi slipp på noe, siden menneske skapt global oppvarming ikke eksisterer Så da vil du ikke holde forbruket ditt nede for å forhindre konsekvensene av ekstrem forsøpling og forurensning heller? Det har ingenting med CO2 å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjøttspiser Skrevet 7. februar 2010 #32 Del Skrevet 7. februar 2010 Kjøtt? Selv om jeg vet at kjøttindustrien forårsaker mye forurensning og krever mye ressurser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 7. februar 2010 #33 Del Skrevet 7. februar 2010 Det å dusje hver dag, samt å ha på varmen enten jeg er hjemme eller ikke (fælt å komme hjem til iskald leilighet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 11. februar 2010 #34 Del Skrevet 11. februar 2010 Oppvarming. Eg frys støtt, kaldare enn 24 gradar inne og eg er høgst miserabel. Trass i pledd og ullsokkar og slikt frys eg då så fælt på hendene at heile eg er kald. Oppvaskmaskinen vår vil eg gjerne halde på også. All den tid køyreturen til jobb tek 25 minutt og kollektivtransport tek 100 minutt rekner eg ikkje biltransport til jobb som ein luksus, men eg køyrer saman med kolleger så ofte eg kan. Til hyggetransport kan eg godt bruke kollektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maiken_* Skrevet 15. mars 2010 #35 Del Skrevet 15. mars 2010 En god og varm dusj står øverst her, nå er de imidlertid ikke så himla lange. Ellers er internett en kjær venn, men er det en luksusgode som har med miljø? PC-bruk er faktisk mer miljøskadelig enn fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #36 Del Skrevet 15. mars 2010 PC-bruk er faktisk mer miljøskadelig enn fly. Interessant. Link til forskningsresultater? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maiken_* Skrevet 15. mars 2010 #37 Del Skrevet 15. mars 2010 Interessant. Link til forskningsresultater? Jeg leste noe i helgen, men har ikke tid til å lete. Imidlertid kan du lese litt her Men husk at siden jeg linket til er over to år gammel - situasjonen er antagelig betydelig forverret idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 11. april 2010 #38 Del Skrevet 11. april 2010 handling på nett.... vanskeleg å motstå rimelege utanlandske prisar...men veit at det er dårleg mht frakt(som oftest fly)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #39 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg dykker og padler kajakk, og kunne ikke tenke meg å gi opp det. Og skal jeg dykke og padle, så må jeg selvsagt ha bil, også. Tungt utstyr, langt til sjøen. Ellers så kunne jeg ikke tenke meg å kutte ut hverken dataspill eller internett. Men forøvrig så er det ikke mange "must". Bilen står forøvrig i ro det meste av tiden. Jeg sykler eller går i den grad det er pratisk mulig, og bruker ikke stort mer enn 100-150 liter bensin i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. april 2010 #40 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg vil ikke gi slipp på noe som helst i miljøets tegn. Hvis jeg må velge en ting, så blir det bilkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå