Gå til innhold

Er de som bruker nettdating B-laget?

Gjest Gjestelinnea

Anbefalte innlegg

Dere som mener at nettsjekkere er på b-laget, hva legger dere i det?

Er det slik at folk som ikke sjekker på nett ikke har issues, ikke er sjenerte eller veldig aktive? Du (ts) setter deg selv opp som spiss på ditt eget b-lag, men liker ikke at du ikke er 'god' nok for a-laget. Hva er kriteriene? Du sier halvveis at skilte familiefedre ikke kan være oppegående, reflekterte og høyt utdannet? Du virker ikke å være spesielt reflektert, og da tror jeg fort at ditt problem er at du ikke er interessant for akkurat den typen du er ute etter.

En annen gjest sier

Det sagt så er det ikke nødvendigvis noe galt i det, ikke alle er utendørs 2-4 timer om dagen eller har en livsstil som gjør at de konstant kommer i kontakt med nye mennesker, de kan fremdeles være fantastiske som både personer og partnere!

Med tanke på det som er uthevet, hva gjør at denne type mennesker havner på ditt b-lag? Jeg ble usikker på hva du egentlig legger i b-lag om det ikke er at de er dårligere mennesker enn de på a-laget. Trodde fantastisk var bra jeg :(

Jeg er sjenert og tilbakeholden, kanskje til og med sosialt tilbakestående i mange settinger, men jeg har verdens mest fantastiske forlovede med baby i magen, en super stesønn som digger meg like mye som jeg digger ham.

Eller var det kanskje utseende dere mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dater på nett og er både oppegående, utadvent og har et bra utseende. Og så er jeg beskjeden. :danse:

Selvsagt vil du finne mennesker på datingsider som er keitete sosialt sett og som derfor ikke finner noen, men jeg tror mange bruker det som et supplement til å møte mennesker på mer tradisjonelle måter (trening, byen, gjennom venner, hobbier etc.).

Jeg har møtt noen flotte menn som jeg nok aldri ville ha støtt på ellers, og er glad for at jeg kastet meg ut i det etter jeg ble single etter et langvarig forhold. Syntes ikke det er noe B-lag, har flere flotte, oppegående venninner som dater på nett de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_balsa_*

Jeg har benyttet meg av nettdating, truffet flere flotte menn. Endt opp med en av dem også. For mitt eget vedkommende hadde jeg ikke mange muligheter å treffe på ledige menn som alenemor i full jobb, og med en omgangskrets bestående kun av gifte/samboende, så da var nettet supert for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Synnøve_*

Jeg har møtt mange forskjellige typer mennesker via nettdating. Noen helt klart i mental ubalanse eller fullstendig ribbet for sosiale antenner. Men de aller fleste har vært helt normale gjennomsnittlige mennesker som har funnet ut at nettet passer dem bedre enn en bråkete uteplass med fulle folk ravende rundt en. En av dem jeg pratet med på nett (og ble venn med IRL) er en veldig kjekk kar med flott kropp, massevis av sjarm og sosiale antenner nok for tre. Han spiller i band (ikke et av de mest profilerte) og er vant til at jenter/damer sikler etter han når han står på scenen. Han er full av selvtillit når han opptrer, men når han går av scenen blir han litt beskjeden og tør ikke helt tro at kvinner vil like han når han ikke er "den kule gitaristen" lenger.

Den flotteste mannen av alle jeg har møtt noensinne fant jeg også på nett. Han er vel egentlig ganske gjennomsnittlig på utseende/kropp, men i mine øyne er han den flotteste mann som finnes: Samboeren min. :)

Så nei, det er ikke B-laget som dater på nett. Men kanskje veldig mange som ikke ser sjarmen ved å sjekke opp fulle folk i en bråkete, svett og overbefolket nattklubb på lørdagsnatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktmarkedet generelt er jo litt B-vare da. På nettet så finner man som regel brukte partnere, eller noen som aldri har fått gleden av å bli brukt.

A-laget finner hverandre i åttendeklasse, og de vet hva slags partner de har funnet, og holder sammen resten av livet.

Nettet er ikke noe bedre eller dårligere sted for kjæresteresirkulering enn andre steder.

Det skjer jo innimellom at det skjærer seg for de beste også, så derfor dukket dama mi opp på nettet. Hun ligner på Marilyn Monroe, og har en intelligens og klokskap i den ypperste eliten. Hun røyker ikke, og er snill og god. A-laget blir litt feil betegnelse på henne. Verdenseliten passer bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være helt ærlig: finner man den man ønsker å kanskje dele livet med, så tror jeg de fleste vil blåse i hvorvidt de tilhører et A- eller B-lag, og de vil ihvertfall ikke tenke videre hvor de fant vedkommende. Men når det er sagt, så mange som benytter seg av nettdating så vil vel uansett et slikt "skille" hviskes ut. Det er ikke lenger slik at det er flaut å si at man har funnet seg noen fra nettet. I de tilfellene jeg har vært nødt til å forklare hvor jeg fant min kjæreste, så har de fleste reagert med "så smart", framfor å reagere som om det er noe å være flau over. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*
Bruktmarkedet generelt er jo litt B-vare da. På nettet så finner man som regel brukte partnere, eller noen som aldri har fått gleden av å bli brukt.

A-laget finner hverandre i åttendeklasse, og de vet hva slags partner de har funnet, og holder sammen resten av livet.

Nettet er ikke noe bedre eller dårligere sted for kjæresteresirkulering enn andre steder.

Det skjer jo innimellom at det skjærer seg for de beste også, så derfor dukket dama mi opp på nettet. Hun ligner på Marilyn Monroe, og har en intelligens og klokskap i den ypperste eliten. Hun røyker ikke, og er snill og god. A-laget blir litt feil betegnelse på henne. Verdenseliten passer bedre :)

Hahaha. Alle andre som er på nett er B-vare? Bare den dama du fant er det ikke?

Kjære deg. Man er da ikke B-vare selv om man har vært i et forhold før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si dette stemmer på meg og mine venner hvertfall. Jeg har et stort nettverk, mange venner, er mye på byen og aktiv ellers, men problemet er at de jeg møter er bare ute etter 1 ting. Så da er liksom nettet siste utvei. Try before you buy vet du ;)

Er det returrett på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Alle andre som er på nett er B-vare? Bare den dama du fant er det ikke?

Kjære deg. Man er da ikke B-vare selv om man har vært i et forhold før.

Alle andre på nett er ikke B-vare, det jeg mener er at de aller beste blir sammen på ungdomsskolen, og vil alltid være opptatt, fordi de også er såpass kloke at de ALDRI kan tenke seg å bytte ut den aller beste.

Den som ikke blir pensjonist med sin perfekte ungdomsskolekjærlighet har ikke hattden gjensidige styrken i forholdet som skal til for å leve lykkelig alle sine dager.

Selv var jeg b-vare på ungdomsskolen, men har blitt litt kjekkere med åra. Skjønnhet er også viktigere for fjortiser enn for de over 40.

Det med b-vare var egentlig fleip fra min side, men de jeg kjenner og tenker på, som alltid har vært sammen, er eksepsjonelt vakre og gode mennesker. Og jeg er ikke så dum at jeg ikke hadde kjempet for en kjæreste av den kvaliteten.

Jeg synes egentlig nettet er bra, fordi de man treffer der er bevisst på at de vil ha noen og dele kjærlighet med. Ute i virkerligheten risikerer man å komme borti folk som egentlig ikke har sammenfallende planer. De bare faller litt . Til tross for at de er opptatt fra før.

Og til dere fjortiser: Hvis dere har funnet den store kjærligheten allerede, så er det fullt mulig at det faktisk er deres livs største kjærlighet. Ta vare på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*
Alle andre på nett er ikke B-vare, det jeg mener er at de aller beste blir sammen på ungdomsskolen, og vil alltid være opptatt, fordi de også er såpass kloke at de ALDRI kan tenke seg å bytte ut den aller beste.

hehe, ja for tiden da riktig klesmerke eller den dødsrå ringen i øret (eller kanskje brystvorta i disse dager) var utslagsgivende, var tiden da de aller beste ble sammen med hverandre, og forble sammen...p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ikke blir pensjonist med sin perfekte ungdomsskolekjærlighet har ikke hattden gjensidige styrken i forholdet som skal til for å leve lykkelig alle sine dager.

Selv var jeg b-vare på ungdomsskolen, men har blitt litt kjekkere med åra. Skjønnhet er også viktigere for fjortiser enn for de over 40.

Det med b-vare var egentlig fleip fra min side, men de jeg kjenner og tenker på, som alltid har vært sammen, er eksepsjonelt vakre og gode mennesker. Og jeg er ikke så dum at jeg ikke hadde kjempet for en kjæreste av den kvaliteten.

Jeg synes egentlig nettet er bra, fordi de man treffer der er bevisst på at de vil ha noen og dele kjærlighet med. Ute i virkerligheten risikerer man å komme borti folk som egentlig ikke har sammenfallende planer. De bare faller litt . Til tross for at de er opptatt fra før.

Og til dere fjortiser: Hvis dere har funnet den store kjærligheten allerede, så er det fullt mulig at det faktisk er deres livs største kjærlighet. Ta vare på hverandre!

Jeg kan ikke annet enn å si meg veldig enig :tommelopp: jeg tenkte på mye av det samme, men kunne aldri ha sagt det så fint som deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestelinnea
Se på det jeg uthevet! DU er sjenert,tilbakeholden klarer ikke finne mann i "real life", MEN en mann som er sjenert, tilbakeholden og ikke klarer å finne en dame i "real life" DET SKAL DU FAEN IKKE HA???? :dåne:

Hva skjer med å finne en likesinnet? Eller det å rakke ned på folk for EKSAKT samme mangler og feil en selv har? :klø:

Alt mulig av folk er nok på nettdating, men sikkert en litt høyere andel av folk som kanskje er sjenerte, ikke liker byen osv. Men DET vurderer jeg bare positivt, syns det er sånn type jenter som appelerer mest til meg.

B-laget? Ja, jeg vil si jeg er på B-laget,om A-laget er den flotte gjengen med ybersosiale,feilfrie og perfekte individ som ikke har et usikkert gram i kroppen, men særdeles happy med det, her er det chill og uhøytidelig og alle kan være som de er. ;)

Hehe. Ja, dere tar meg nok litt på kornet der. Jeg kvier meg litt for å skulle gå inn i forhold med noen som har mange av de samme problemene som jeg har selv. Er iallfall ikke noen drømmesituasjon, men klart at alle sånne forbehold går rett på båten om man skulle møte den perfekte asosiale mannen. Noe som har skjedd opptil flere ganger, og ikke fungerer helt optimalt i lengden.

Er iallfall min (ikke-universelle og generaliserende erfaring) at man litt fort kan ende opp i en ganske intens (og ikke alltid like sunn) tosomhet dersom begge er like reserverte, og har like lite nettverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_pasta_*

Og hva med de som ikke traff den perfekte kjærligheten på undomsskolen, eller fant ut at ungdomsskolekjæresten vokste på seg feil av dimensjoner man ikke ante fantes? Feks at han var konemishandler, hun var narkoman osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med de som ikke traff den perfekte kjærligheten på undomsskolen, eller fant ut at ungdomsskolekjæresten vokste på seg feil av dimensjoner man ikke ante fantes? Feks at han var konemishandler, hun var narkoman osv?

Japp, godt spørsmål. Jeg vet hva jeg vil ha, verken mer eller mindre Hvis det viser seg at nettdating er svaret, well, be it. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt menn fra KG, Match, Sukker og Be2: alle var stygge.

Da har jeg hvertfall prøvd og gitt det en sjanse. Heretter fortsetter jeg kun IRL, ja.

Har nemlig lagt merke til en ting:

Det er en grunn til at det er tapermenn på nettdating: de ser bare sinnsykt merkelig ut. Derfor har de vært single i mange år. Skryter av jobb og utenlandsopphold i profilen sin - de er kanskje leder også - men når du treffer han IRL, ser du smurfeansiktet hans som gjør at du hater nettdating og aldri vil gi det en sjanse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Japp, godt spørsmål. Jeg vet hva jeg vil ha, verken mer eller mindre Hvis det viser seg at nettdating er svaret, well, be it. ;)

Nettopp. Og det gjør deg ikke til B-kategori av menneskearten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Ja, tittelen sier sitt. Hvem er folka som henger på Sukker, Møteplassen, Q500 etc.?

Desperate enslige taperaktige menn og latterlig kresne arrogante kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff ikke kjærlighet på ungdomsskolen, men jeg trodde heller ikke at jeg var pen nok, og jeg kan love at det var flere gutter i klassen min som var vakrere enn meg. Så jeg var på b-laget. Men jeg var også urutinert og uoppmerksom. På 20 år etter festen fikk jeg høre av ei vakker dame at hun hadde vært interessert, men jeg ante ingenting om det.

B-laget er ikke bra. Hvis man tror man er der, så risikerer man å ta det man får, som kanskje ikke holder mål på alle viktige punkter, og man ender opp med skilsmisse etter hvert.

For å avansere fra b til a, så bør man gjøre ting som fører til at man blir fornøyd med seg selv, og utstråler ett sikrere selvbilde. Det man kan gjøre kan godt være å skaffe seg kunnskap, og få troen på at man har noe å bidra med. Eller man kan gjøre noe annet.

Det er du selv som bestemmer hvilket lag du tilhører. Tror du at du er på a-laget, så er du på a-laget.

Jeg er på a-laget nå.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desperate enslige taperaktige menn og latterlig kresne arrogante kvinner.

Brutal, jeg tror du sikter til de som blir der for lenge. Og det passer også med mitt inntrykk. Bra kjerringemner og vinnermenn kommer inn , men går relativt fort ut igjen. Med ett bredt smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...