Gå til innhold

Rygge

Gjest happyhart

Anbefalte innlegg

Jeg rygger veldig sjelden inn, ser ikke poenget. Dessuten er det problematisk å ha rygget inn, når man etterpå skal ha mange poser inn i bagasjerommet som da gjerne er inneklemt mellom to biler og en murvegg.

Ellers er det faktisk mulig å ha oversikt når man rygger ut også, men det gjelder da selvfølgelig å ta seg god tid og ikke stresse. Det er vel igrunn det som fører til mest skader i trafikken vil jeg tro.

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes det er mye, mye enklere å rygge ut. Har mye mer kontroll da. Og som du sier, er det mye enklere å få varene ned i bagasjeluken når man står slik. Det er jo direkte bakvendt å parkere med rompa inn slik sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ikke mann og rygger som oftest når jeg parkerer av den enkle grunn av de er mye enklere siden svingen er på forhjulene. Bilen manøvreres lettere inn i relativt smale åpninger når man har svingen bakerst (dvs når man rygger)

det har ingenting med at det går kjappere å komme seg ut å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og rygger veldig ofte bilen på plass. Vi har en ganske stor bil og den er 100 ganger lettere å rygge på plass enn å kjøre på plass med snuten først. Når jeg rygger har jeg mer eller mindre full kontroll. Spesielt om det er trangt rygger jeg på plass.

Når jeg er på kjøpesentre og skal handle mye parkerer jeg heller med snuten inn, for da er det enklere å få opp bagasjerommet. Men da kløner jeg som regel noe helt vanvittig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens ungen som kommer løpende i full fart forbi den dyre metallklumpen mens du rygger ut igjen er det ikke så nøye med? :forvirret: Jeg rygger inn fordi det er mer oversiktlig, såfremt jeg ikke har noen særskilt grunn til å la være. :jepp:

Er jo selvfølgelig klar over at sånt kan skje, såpass forsiktig og sakte jeg rygger ut etterpå så er ikke unger og slikt noe problem. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så kan man rette opp bilen i prosessen dersom man rygger inn - det blir litt baling når man kjører med nesa inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...