Gå til innhold

Mariannes bryllupsdagbok


Marianne87

Anbefalte innlegg

:velkommen: til min dagbok mot den store dagen! :rødme:

Oktober 2008 fridde min kjære. Det var ikke det store, veldige romantiske frieriet, med masse rød roser og levende lys, som jeg har drømt om siden jeg var ei lita jente, men det var personlig og en morsom historie å fortelle videre og inneholdt noe rødt - nemlig det røde lyset i lyskrysset :Hehe::hjerter:

Jeg klødde etter å begynne planleggingen, så det tok ikke lang tid før jeg begynte å se på lokaler. Bare et par uker etter frieriet, var lokalet boks :danser: Dessverre var det en ventetid på to år for å få lokalet, men det er verdt det! :) Greit å ha tid til planlegging og sparing. De lo av meg på kirke kontoret når jeg ringte å spurte om de hadde ledig den dagen vi hadde holdt av lokalet, de hadde nemlig ikke en kalender som gikk så langt :fnise:

Og nå er jeg veldig glad for at vi hadde så god tid. Tiden har gått altfor fort. Føler som det bare er et par måneder siden. Så den gode tiden jeg trodde jeg hadde, er plutselig ikke så god lenger.

Kirke, lokalet og fotograf er i orden. Kjolen er funnet, men må bestilles og ta mål, forlover'n min er i boks, invitasjoner holder på å lages. Har jo egentlig ikke så veldig dårlig tid, men begynner å merke at det nærmer seg :)

Får vel gå å fortsette å lage noen kort jeg, masse papp som må deles opp :skya:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, og velkommen inn hit! Jeg vil VELDIG gjerne høre historien om frieriet ... Den hørtes interessant ut :biggrin: Hva slags lokale har dere booket? Fortell, fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med frieri=)

så koselig! :D

blir morsomt å følge med i dagboken din!

og gratulerer med dagbok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man egentlig sånn sitat inn i mitt svar? :klø:

Siden jeg nå er på nattvakt og har hele natta på meg uten de store gjøremålene, kan jeg jo fortelle litt om frieriet og lokalet :)

Vi hadde snakket om at vi skulle gifte oss, og jeg må nok innrømme at jeg hadde "mast" litt på han angående et frieri. Gammeldags som jeg er, ville jeg gjerne at han skulle fri. Så jeg hintet frampå at jeg ønsket et romantisk frieri :rosaengel:

Så kom han og hentet meg hos ei venninne, og viste henne ringen.. Jeg ble jo selvfølgelig kjempenysgjerrig! Og maste vel litt for å få se den :tongue:

Så på vei hjem fra venninna mi, ble det rødt lys i lyskrysset, og da tok han frem ringen og stilte det store spørsmålet :hjertesmil: Ikke det mest romantiske frieriet, men det er nok ganske unikt, og veldig personlig.. Det var en fin kveld :D

Lokalet vi valgte er utrolig fint :rødme: Jeg kan jo slenge ut noen bilder på FB-gruppa :)

Jeg likte også at alt er inkludert i prisen, slik at vi ikke trenger å tenke på bestilling av mat, bordedekorasjoner, servitører o.l. Alt inkludert, man kan drikke så mye man vil under maten og det er to serveringer av hovedrett. Dette + fri bar kommer på 1100 kr pr. kuvert, så synes ikke det er så ille. Det er til og med påfyll på velkomstdrink :duskedame: I tillegg har de masse erfaring fra å arrangere bryllup fra før, så de vet hva de gjør, og det synes jeg er en trygghet. Og jeg har hørt mye skyt av maten, lokalet og perosnalet der. Jeg synes også det er utrolig deilig å kunne slappe av dagen før dagen, og slippe å tenke på dekking av bord o.l. Spesielt også siden kirke og lokalet er i to forskjellige byer..

Merker at jeg begynner å glede meg ganske mye :hjerter_rundt:

Det jeg er utrolig redd for er at jeg skal glemme noe.. Begynner å bli litt stressa, selv om det er lenge igjen.. :legrine:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du er godt igang:D

Har du funnet kjole enda eller? Link? :rosaengel:

hva er facebookgruppen din da? så vi andre kan kikke litt:P

og dette med sitat endrer du på profilen din, og endre sitat. der kan du linke, legge til bilde med link etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du er godt igang:D

Har du funnet kjole enda eller? Link? :rosaengel:

hva er facebookgruppen din da? så vi andre kan kikke litt:P

og dette med sitat endrer du på profilen din, og endre sitat. der kan du linke, legge til bilde med link etc...

Har funnet kjole ja :) Er en San Patrick kjole, veldig fin og gjør underverker for figuren :duskedame: Dessverre ligger den ikke ute på nett :( Har ikke funnet den noen steder på nettet, og det har heller ikke salongen jeg skal kjøpe den i.. Men skal snart tilbake å kjøpe den, så da får jeg ta et bilde eller to :)

kunne kanskje slengt de ut på FB gruppa til "kvinnguiden - vi som gifter oss i 2010" :) Hvis jeg får gjort det der da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! :hallo:

Jeg fant visst frem på egenhånd...!

Jeg synes du har kommet veldig godt igang, jeg!

Kan vi få se bilder av lokalet..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en link til lokalet vi har valgt jeg :)

http://www.gimle-selskapslokaler.no/

Er veldig fornyød :D Synes bare ikke lokalet sees fra sine beste sider på nettsiden.. Så får vel slenge inn noen bilder jeg selv har tatt og, etterhvert ;) Får man forresten lagt ut bilder her? Evnt. hvordan? Er ikke så veldig teknisk av meg.. :P

Uff, hadde planer om å få gjort litt på innbydelsene denne helga, for er så utrolig mye papp som må kuttes opp.. men det har jeg ikke fått gjort.. Nattjobbing tar på.. Jaja, stille uke på skolen om et par uker, så da får jeg ta det da.. Blir litt stressa over alt som ikke er ferdig jeg.. Men det er meg i et nøtteskall - stresser alt for mye.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en link til lokalet vi har valgt jeg :)

http://www.gimle-selskapslokaler.no/

Er veldig fornyød :D Synes bare ikke lokalet sees fra sine beste sider på nettsiden.. Så får vel slenge inn noen bilder jeg selv har tatt og, etterhvert ;) Får man forresten lagt ut bilder her? Evnt. hvordan? Er ikke så veldig teknisk av meg.. :P

når du skriver ett innlegg, så litt lenger ned på siden; mellom der du skriver og der du poster, så står det "vedlegg"

Der kan du laste opp bilder. KUN dine egne bilder. de du ikke har rettigheter på, må du desverre linke til.

Men du.. knallfint sted dere har plukka dere ut!!

Så ikke noen steder det stod priser, men hvor mye koster det for hvor lang tid?

Og går det an å gifte seg DER? å ha seremonien der liksom?

Det er akkurat sånt sted jeg har vært på jakt etter. Type herregår med muligheter for å sitte fint ute.

Sleng gjerne ut noen flere bilder fra det stedet altså.

Likte det kjempe godt, og kunne godt tenke meg å dratt å kikket selv der.

Nøtterøy er ikke så langt unna heller oss egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du.. knallfint sted dere har plukka dere ut!!

Så ikke noen steder det stod priser, men hvor mye koster det for hvor lang tid?

Og går det an å gifte seg DER? å ha seremonien der liksom?

Det er akkurat sånt sted jeg har vært på jakt etter. Type herregår med muligheter for å sitte fint ute.

Sleng gjerne ut noen flere bilder fra det stedet altså.

Likte det kjempe godt, og kunne godt tenke meg å dratt å kikket selv der.

Nøtterøy er ikke så langt unna heller oss egentlig...

Takk for det :) Er som sagt veldig fornøyd!! :D

Når vi bestilte lokalet i 2008, sa hun at prisen ville ligge på 1100 kr pr. kuvert.. Skal på møte med henne igjen snart og få eksakt pris, men regner nok med at det blir den prisen.. Det er inkludert mat, servitører, velkomsdrink, kaffe avec, fri bar, leie av lokalet.. Vet dessverre ikke hva det koster hvis man bare vil leie lokalet, men er nok bare å ta kontakt - veldig hyggelige mennesker :D Eneste negative er at det er lang ventetid! Vi bestilte det to år i forveien.. Nå husker jeg ikke når dere skulle gifte dere igjen :flau: Det går nok sikkert ann å gifte seg der ja, hagen er fantastisk, som resten av stedet ;)

Kan legge ut bilder når jeg kommer hjem på min egen pc, nå vet jeg jo hvordan jeg gjør det :) Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint lokale...!! Skikkelig idyllisk :rødme:

AngelFare: om du ville ha gifta deg der så burde du kommet ned den trappa fra huset...:rødme: :dåne:

Får dere låne hele området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut bilder når jeg kommer hjem på min egen pc, nå vet jeg jo hvordan jeg gjør det :) Takk! :)

ja=) flere bilder.

Det var desverre altfor lite bilder av lokalet.

Er det f.eks private rom der som bruden kan være på med brudepiker og folovere å stelle seg etc?

Så ikke noen mail adr, men kan sikkert prøve å ringe dem:) Ta det i løpet av uken, eller etter du har lagt ut flere bilder:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AngelFare: om du ville ha gifta deg der så burde du kommet ned den trappa fra huset...:rødme: :dåne:

Haha, ned den vindeltrappen? morsom du eller? haha. der hadde jeg nok gått på trynet 4-5 ganger før jeg traff bakken tror jeg. tihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ned den vindeltrappen? morsom du eller? haha. der hadde jeg nok gått på trynet 4-5 ganger før jeg traff bakken tror jeg. tihi

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint lokale...!! Skikkelig idyllisk :rødme:

AngelFare: om du ville ha gifta deg der så burde du kommet ned den trappa fra huset...:rødme: :dåne:

Får dere låne hele området?

Tenk hvor fint det hadde vært om du hadde kommet ned trappa der a, AngelFare! :rødme:

Vi får være på hele området der ja :) Så håper på fint vær slik at vi også kan ta hagen i bruk :)

ja=) flere bilder.

Det var desverre altfor lite bilder av lokalet.

Er det f.eks private rom der som bruden kan være på med brudepiker og folovere å stelle seg etc?

Så ikke noen mail adr, men kan sikkert prøve å ringe dem:) Ta det i løpet av uken, eller etter du har lagt ut flere bilder:P

Det er tre etasjer i bygningen, vi fikk aldri høre noe om tredje etasje, så den etasjen regner jeg med vi ikke får være i.. Men i kjelleren er det mye plass å boltre seg på.. Vi har tenkt å bare la gjestene oppholde seg i hovedetasjen.. Så jeg regner med å okkupere kjelleren og doen der nede ;)

Garderoben er i kjelleren, men der er jo ikke gjestene så ofte, får jeg håpe.. :fnise:

Så er det hvis du eventuelt velger å ha gavebordet nede, men jeg håper på å få plass til det oppe :)

Jeg skal få lagt ut bildene snart! Sov bort hele dagen fram til jeg måtte stikke på nattvakt igjen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle lage en oversikt over ting som må ordnes før bryllupet, slik at ingentign blir glemt. Det er mitt største mareritt å glemme å ordne noe :sjenert: Det som er streket over er allerede ordnet :)

Lokale m/ kokk, servitører, dekking av bord og alkohol

Kirke

Fotograf

Forlovere

Frisør

Sminkør

Blomsterdekoratør

Gjesteliste til middag og kaffe

Få drømmekjolen i hus

Gaver til gjestene:

Personlige lovehearts(Ble bestillt i dag, gleder meg til å se hvoprdan de ser ut :fnise:)

Klistre på klistremerkene på Love Hearts'ene

Morsomme papirservietter fra tilbryllupet.no

Gaveesker/poser

Sende papir på prøving av ekteskap

Sanger i kirke

Trompetist i kirken

Inngang- og utgangsmarsj i kirken

Blomster i kirken

Kjøpe ringene

Gjøre ferdig invitasjonene

Spørre toastmaster om han vil være det

Klær til min kjære

Korsett og tilbehør

Tiara

Slør

Underskjørt

Sko

Sanghefter

Bordkort

Spørre om tante vil skrive borkortene

Bil til oss

Transport for gjestene? (Lurer fortsatt på om jeg skal skaffe Transport for gjestene eller ikke.. Vanskelig)

Lys til oppkjørselen til lokalet

SOS-sett til toaletten (sikkerhetsnåler, plaster, gnagsårplaster, hårspray, blank negllakk, hårspenner)

2 sykker som kan åpne gaver

2 stykker som kan pakke ned gaver

Bryllupskake

Andre kaker

Den første danse - sang og trinn

Min tale under middagen

Gjestebok

Uff, føler den lista blei veldig lang :overrasket: , men er også veldig greit å få en liste over ting som må ordnes også :)

Endret av Marianne87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, listene er lange :fnise: - men mye av det er jo fort gjort å få ordnet også, da :) Jeg lurer ofte på hvorfor jeg drøyer så utrolig lenge med å spør folk om å gjøre ting i bryllupet - det er jo bare å spørre...! ...er bare så fryktelig redd for at de skal svare nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, listene er lange :fnise: - men mye av det er jo fort gjort å få ordnet også, da :) Jeg lurer ofte på hvorfor jeg drøyer så utrolig lenge med å spør folk om å gjøre ting i bryllupet - det er jo bare å spørre...! ...er bare så fryktelig redd for at de skal svare nei :fnise:

Ja, mye av det er jo ordnet på 1,2,3.. Så som du sier; hvorfor utsette det? Til syvende og sist så må man jo spørre allikevel.. Men fryktelig kjedelig å få nei.. :sjenert: Men mitt inntrykk er at når det gjelder bryllup, så er det ingen som sier nei :fnise:

Men er det noen som kan hjelpe meg litt? Har dere noen forslag til sanger som vi kan bruke under bryllupsvalsen? Og noen fine lovesongs som kan synges i kirken? Synes det er så vanskelig å velge, og redd for å glemme noen ;) Den sangen kommer jo tross alt til å være spesiell resten av livet :rødme:

Fikk telefon fra hobbybutikken i dag :D Hjertene til innbydelsene mine har kommet :D Så nå er det bare å begynne å lage det.. Selv om jeg fortsatt mangler å kutte opp all pappen, og det er jo det som tar tid.. Men er vel egentlig bare å sette i gang, blir ikke lettere å gjøre det selvom jeg utsetter det.. Og det er jo egentlig bare gøy å lage det også, men jeg må kutte 4 firkanter i forskjellige størrelser til hvert kort + at kortstørrelsen må kuttes til.. Og jeg er dessverre litt for nøye, slik at firkantene må være nøyaktig!! :P Mye tull.. :fnise:

Forresten; heter det invitasjon eller innbydelse?

Nei, får vel gå å gjøre meg i stand, er på seminar, og nå er det snart middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johoooo!!! I dag er det bryllupsmesse :danse:

Gleder meg til å se hva de har og by på, og smake litt på forskjellige kakeforslag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det bryllupsshow :bryllup: Mange fine kjoler og annet! Nå gleder jeg meg bare ennå mer.. :fnise:

Var å bestilte og betalte brudekjolen på lørdag :D Gleder meg masse til den kommer, og til den skal tilpasses meg :rødme: jippi!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...