Gå til innhold

Sier jeg noe? (om at andre røyker i eget hjem)

Silfen

Anbefalte innlegg

Gjest Brunhilde
Det er en idiotisk handling å røyke innendørs med andre enn seg selv tilstede og SPESIELT barn!

Jeg syns det er en idiotisk handling å la et barn overnatte i et hjem man ikke kjenner bedre enn du gjør i dette tilfellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Helt enig Brunhilde... ville nok ha sjekket ut det før jeg lot min datter få ligge over. Kanskje røyken er det mest uskyldige som blir drevet hos denne familien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snakket med disse menneskene nesten daglig siden januar, så jeg ikke på det som et problem at hun overnattet der.

JEg antar at det var jeg som var dum fordi jeg ikke spurte om de røyket inne.

Jeg har også hatt med meg hjem deres datter, riktignok kun for ettermiddagen, uten at de har vært her!

Og mitt hjem holder de flestes standard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det skal gjennomføres på hvilken måte...?

Tror du politiet kommer løpende hvis en nabo sier "det røykes inne hos naboen over veien, jeg ser det når jeg titter inn vinduene der dagen lang". Politiet kommer jo ikke når man tar tyver på fersken engang! I tillegg må vi da ha rettssaker om røyking, se bare hvor mange bøter det er blitt gitt mtp restaurant-røykeforbudet (under 10..)

Nei, på noen områder i livet må folk bruke fornuften selv, uten å ha statens straffetrussel foran seg. Staten kan henstille, emn et forbud har jeg ingen tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det diskuteres hva slags menneske man er når man kommer med utsagn som dette også... Og nei, jeg røyker ikke selv...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det skal gjennomføres på hvilken måte...?

Tror du politiet kommer løpende hvis en nabo sier "det røykes inne hos naboen over veien, jeg ser det når jeg titter inn vinduene der dagen lang". Politiet kommer jo ikke når man tar tyver på fersken engang! I tillegg må vi da ha rettssaker om røyking, se bare hvor mange bøter det er blitt gitt mtp restaurant-røykeforbudet (under 10..)

Nei, på noen områder i livet må folk bruke fornuften selv, uten å ha statens straffetrussel foran seg. Staten kan henstille, emn et forbud har jeg ingen tro på.

Tror det er vanskelig å la seg gjennomføre gitt..

Umulig å håndheve...

Å en kan vel kanskje ikke vente at foreldrene

tar til fornuften heller - desverre :roll:

Men det er likevel det eneste som duger..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsagnet mitt er bassert på erfaringer..

Mine erfaringer !! Jeg snakker bare for meg selv her..

De fleste jeg vet av som røyker hjemme - med små barn..

Er IDIOTER..

Jeg for min del stumpet røyken da jeg ble gravid..

SÅ vi kan godt diskutere hvilket menneske jeg er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vokst opp i et hjem som er gult i vegger og tak pga røyk..

men jeg har det fint jeg

I følge nåtiden krisemaksimering burde du ha fått spikeren i kista for leeenge siden... Ingen tvil om at et røykfritt hjem er og foretrekke, men det er faktisk sjanse for at barn får et fullverdig liv selv i et hjem der det røykes.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge nåtiden krisemaksimering burde du ha fått spikeren i kista for leeenge siden... Ingen tvil om at et røykfritt hjem er og foretrekke, men det er faktisk sjanse for at barn får et fullverdig liv selv i et hjem der det røykes.

Jennifer

ja detersåklart å foretrekke..

jeg erfaktisk den enestei famlien som aldri har røyka..

men så har jeg fått dosa mi passivt og da..

men når jeg får unger så får gjester gå ut å røyke ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt at de voksne skal ta hensyn og om de ikke gjør det ovenfor sine egne,så burde de gjøre det for gjestene.

Jeg røyker selv jeg,men her inne er det røykfritt. Om kveldene når ungene er lagt tar jeg fram pinnen min og lufter ut omhyggelig før jeg legger meg.

Har vi gjester som ikke liker røyken,så koster det meg ikke en kalori å gå ut. Selvfølge synes jeg.

Vi kan ikke bestemme over andres hjem, det er klart.

Men å tenke at barn ikke har godt av det er vel ikke vanskelig å fatte.

At det lukter av klær og alt mulig er sant og jeg respekterer ikke røykere fult ut.

Tar jeg toget velger jeg ikke røyk fordi det er mest behagelig selv.

Kjøper jeg mat ute,så setter jeg meg der det er røykfritt.

Mitt forhold til røyken skal ikke skade eller plage andre.

Jeg var på besøk en gang hos en dame som hadde en liten baby på noen uker. Babyen ligger på sofaen mens moren sitter å damper på røyken sin.

Hun satte fram askebegeret og ba meg på en røyk.

I sinne så sa jeg nei takk og ble sint inni meg på denne damen.

Så forbanna røyksjuk er jeg ikke at jeg skal plage andre med min avhengighet.

Jeg gikk etter 15 minutter,da gadd jeg ikke å være vitne til det mer.

Siden har jeg ikke vært der. :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åja, jinx godt det er de DU kjenner som er idioter som røyker med småbarn i huset, ble nesten helt forferda jeg om det var gjengs holdning til alle småbarnsforeldre som røykte, for DET hadde vært skremmende. Ser du må være en populær venn... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et hysteri :o

Jeg tror barn tåler litt røyk, og ihvertfall hvis det skjer en gang hvert jubelår.

Jeg vokste selv opp i et hjem med røyking både i bil og alle rom.

Og hverken mine søsken eller jeg har noen form for allergi eller plager.

Synes likevel at man bør ta hensyn til barna, og ikke røyke på rom som de oppholder seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang det diskuteres røyking så ender det alltid opp med diskusjoner om at røykere er dumme. Jeg synest handlingen er dum, men røykerne er like forskjellige, smarte, og dumme som ikke røykere.

Min datter var på liggebesøk i helgen hos en venninne fra bhg.

Jeg var klar over at foreldrene røykte, en god del også.

Men jeg antok i min naivitet at de var såpass opplyste at de IKKE røykte inne.

Jeg synest godt du kan si noe jeg. Det er klart, du kan ikke bestemme om de skal røyke i sitt eget hjem. Men du har rett å bestemme om din datter skal være der. Men det er nok vanskelig å si noe ja. Denne moren kan blir dypt fornærmet, og vennskapet til din datter kan bli ødelagt. Her må du nok tenke litt på hvordan du sier det. Altså vær litt forsiktig med å være anklagende. Si at din datter trivdes veldig godt der, og at deres datter kan overnatte hos dere. Selfølgelig kan du være veldig direkte å si NEI, neste gang det blir spurt om overnatting. Men jeg t r o r det er lett å oppfatte det veldig personlig, litt sånn du er ikke en god mor opplegg.

Og ja jeg røyker selv..."samler opp" motivasjon til å slutte..Puh..har gjort det en stund nå ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke slik at alle røykere er dumme..

Men jeg syns det er idioti å tro at røykingen ikke

skader barna i et hjem der det røykes....

"Min mor røykte under hele svangerskapet"

"Jeg vokste opp i et røykfullt hjem"

- og har aldri tatt skade av det..

Slike utsagn forteller at de allerede har tatt skade av det..

Å det er det dummeste jeg hører..

Men men .. Dem om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...