Gå til innhold

NÅ ER JEG FORBANNA!!!!!


Titti72

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt en kunde på tlf. som var så ufyselig som det er mulig å være. Frekk som få, og direkte stygg i munnen + jævla sleip!!!

Hun presterte å si at hun kan mere om min jobb og mine produkter en meg!! Har jobbet her snart 8 år så jeg veit hva jeg prater om!!!

"Hvis du ikke vet at xxxxxxx er xxxxxx så burde du kanskje lære deg mer om tingene du selger" sa hun !?! Og det hun sier er som å si at: joda flagget vårt i norge er sort, gult og grønt, Det bare vet jeg det!!!

Sånne ufyselige drittfolk burde skamme seg. Tonen var fra første stund ufin og nedlatende. Nesten alt hun sa var dritt om meg eller mine produkter.

Etter en lang tids "jabbing og høfflig samtale" hvor jeg pent prøvde å forklare henne hvordan ting var, fikk jeg beskjed om at "kunden alltid har rett"!!

Nei, sa jeg. Ikke her i firmaet! Her har nemlig de ansatte som har gått på kurs og lært om spesifike krav og regler, og annet produktinformasjon alltid rett. Jeg har dessuten dette produktet hjemme og vet at det du sier er helt feil.

Og med den respektløse innstillingen du har til oss og våre ansatte, så er du ikke velkommen til å handle hos oss lenger.

Adjø! Så la jeg røret pent på, og fortalte det til sjefen som sa "Det er greit det Titti, du er en tålmodig engel, så hvis du nå fikk nok så må det ha vært ille!" Puh... Ble litt lettere i skuldrene da. Flott sjef jeg har igrunn!

Husk det dere andre her på KG, den i andre enden av røret har noen ganger mere innsikt i tingene en deg! (men det er nok ingen her inne som er ufyselige mot andre sånn som henne) :sjarmor:

Takk for nå, over til kaffebordet med meg for å sladre om sure kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaah!

Jeg har en liknende historie som jeg har saa lyst til aa fortelle, men jeg kan ikke... Det holder vel aa si at jeg vanligvis har svaert hoey terskel for aa vaere uhoeflig tilbake overfor klienter, men denne gangen klasket jeg til slutt paa roeret og var stolt av meg selv etterpaa.

Det faar jo vaere grenser for hva en skal finne seg i aa hoere paa. Jeg er hellig overbevist om at endel mennesker lever og aander for aa krangle paa seg mennesker av alle typer, noen lar det rett aa slett gaa sport i det aa faa igang en urimelig diskusjon.

Vibeke *riste paa hodet-smiley*

(sliter litt med foelelsen av aa kanskje ha reddet dagen til den klienten - som faktisk fikk den lille krangelen han ville ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Har selv jobbet innen teknisk support, så jeg vet hvordan det er med kunder på tråden. Man er alltid nødt til å ta utgangspunk i at kunden ikke fatter noe. Og det er 99% av tilfellene (bokstavlig talt) sant. Men i norge så er vi jo litt sånn know-it-alls, og skal prøve alt annet mens vi blir forklart hvordan man skal gjøre det. Så nøler de masse og spør om jeg er sikker. (hohoy!) - Men etter og ha forklart kunden at dette er det jeg gjør 8 timer hver dag, 5 dager i uka, hver uke og hver månede, så ja, jeg er sikker, så blir de alltid stille. Vanskelig å argumentere mot det.

Den mest perfekte kunden en kan ha på telefonen er den som åpner med navn, adresse og telefon nr. Forklarer problemet enkelt og greit, og holder kjeft resten av samtalen og bare gjør det jeg sier.... NÅR jeg sier det.

Litt frustrerende når mange samtaler går som følger;

Meg; "trykk knappen øverst til høyre"

Kunde; "hvilken knapp"

Meg; "den øverst til høyre"

Kunde; "den øverst til høyre?"

Meg; "ja"

Kunde; "skal jeg trykke på den?"

Meg; "ja"

[... moment of silence ...]

Kunde; "det skjedde ingenting"

Meg; "ok, hva ser du i displayet?"

Kunde; "ingenting"

Meg; "ingenting i form av at du fremdeles er på utgangspunktet? eller ingenting som i at produktet er slått av?"

Kunde; "mørkt, jeg har ikke slått den på enda"

Og sånn fortsetter det i det uendelige. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!

Endelig en slik tråd.

Jeg har ikke lov til å komme med eksemplene mine, så jeg får nøye meg med: :Nikke::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Som selger så bør du vite at du treffer det verste og det beste av kunder.

Om du har jobbet i 8 år og har studert varen du selger, så er det ikke alltid DU vet best.

Trist at du skal få slike opplevelser som dette i tlf.

Så til den personen som skriver at en skal ta utgangsp. i at kunden har null peiling! Og 99 % har null peiling. Syns du undervurderer en stor mengde mennesker. Håper jeg slipper å "treffe" deg den dagen jeg får problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Alle som har en jobb som involverer kontakt med mennesker vil nok kjenne seg igjen i historien din.

Jeg har min egen teknikk når personen i andre enden tar helt av. Jeg trekker pusten dypt og sier: "Nå opplever jeg denne samtalen som så ubehagelig at jeg velger å legge på. Du er velkommen til å ta kontakt igjen når du er roligere." Det pleier å virke... :ler:

(Fy så mange skrivefeil-måtte rette opp, ja!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, forståelig. Selv valgte jeg å trykke "mute" (fantastisk knapp) og vifte febrilsk med armene når kundene ble for "teit". Har derfor med andre ord klart og trenge meg igjenom samtlige samtaler med bra kundebehandling. Bortsett fra et tilfelle hvor kunden var helt på jorde med bøtte og spade, der jeg så meg nødt til å legge på. (husker ikke hvordan det utartet seg men han hadde ikke noe på andre siden av tråden og gjøre i hvert fall) :D

Så til den personen som skriver at en skal ta utgangsp. i at kunden har null peiling! Og 99 % har null peiling. Syns du undervurderer en stor mengde mennesker. Håper jeg slipper å "treffe" deg den dagen jeg får problemer.

Med å ta utgangspunkt i at kunden ikke har peiling, så slipper man å gå ned den laaaange veien med kunden hvor han/hun mer enn gjerne vil fortelle at det de gjør er rett, men at det er produktet som tar feil. :wink: Dessuten så spiller det ingen rolle om kunden har litt peiling eller ikke, så lenge de gjør det jeg sier så kommer de uansett godt ut av det. Var vel derfor de ringte, var det ikke (?) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har hatt veldig mange ubehagelige telefoner, men det er fra selgere som ringer meg privat hjemme eller på mobilen.

Noen skjønner rett og slett ikke et nei eller " jeg er ikke interessert!! "

De bare fortsetter, og kommer med flere "tilbud", firer litt på prisen... men å la meg gå?? -glem det!!!

Jeg har mange ganger bare måttet lagt på for å bli kvitt de, for de gir seg jo aldri!!! De er verre enn kleggen.... :roll: Og når jeg har lagt på så har det hendt at de har ringt opp igjen :lol: og sagt: "vi ble visst brutt" og så er det på'n igjen...

Nå har jeg registrert meg i brønnøysundregisteret :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe med mennesker er det beste og verste jeg vet.

Det finnes så mange hyggelige og blide personer du møter hver dag - men så forsures hele inntrykket av noen rasshøl som tror verdens senter er dem selv.

Å gå ut i fra at man, som kunde, bedre vet hvordan en jobb skal gjøres - enn den som faktisk besitter stillingen - det er latterlig.

En god del yrkesgrupper har faktisk ikke mulighet til å forklare hvordan og hvorfor hele tiden. Det er noe som heter taushetsplikt.

Og ihvertfall ikke i arbeidstiden! - Det er nemlig også noe som heter kø.

Men det driter de virkelig i - selv om det første de smeller igang med, er at de har måttet vente så lenge på behandling.

Med null forståelse for at det er akkurat likt for de neste i køen, og at deres oppførsel kun skaper problemer for alle som tilfeldigvis, og dessverre, måtte befinne seg rundt.

Det er helt greit å ikke smile og glise hele tiden- det er ikke noe jeg har for vane å gjøre selv, dersom det ikke finnes noen grunn - men det er faktisk ikke greit å være frekk.

Der har nordmenn generelt mye å lære.

Spesielt middelaldrende menn, har en tendens til å være frekke i kjeften som en 6-åring - gjerne de med en passe dyr stresskoffert, obligatorisk slips de ikke klarer å knytte selv, og en dress som er deres kjæreste eiendel.

Nest etter dokumentmappen.

Når jeg sier "jo", sier enkelte "nei" - kun fordi jeg sa det motsatte.

Dette er frekt.

Jeg er for service, og høflighet er en selvfølge i yrker som har med mennesker å gjøre.

Men - kunden har faktisk ikke alltid rett.

Er du frekk, får du svar på tiltale her i gården - det nytter ikke med nedlatende blikk, himling med øynene og arrogant hevet hode - NÅR DU TAR FEIL!

:trekker pusten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp hatt en kunde på tlf. som var så ufyselig som det er mulig å være. Frekk som få, og direkte stygg i munnen + jævla sleip!!!

Hun presterte å si at hun kan mere om min jobb og mine produkter en meg!! Har jobbet her snart 8 år så jeg veit hva jeg prater om!!!

Jeg opplevde lignende situasjoner da jeg jobbet med pass. Opplevde flere ganger at folk var nedlatende og rett og slett løy meg opp i fjeset, helt bevisst, med en holdning at de visste ting bedre enn meg, selv om jeg faktisk var flink i jobben min. Jeg er enig med deg - slike folk er rett og slett ufyselige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra tråd!

Ja, er det ikke frustrerende å være i en kundebehandler-situasjon. Salg ut eller inn, support eller kundeservice. Men fy så gøy også!!! Og fy så slitsomt det kan være.....

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å fortelle den stakkaren som måtte at i mot at "jeg vet at det ikke er din skyld at konsernet/jobben/bedriften/plitikere - samma f..n gjør noe som jeg når er sinna på. Men det er du som sitter der, da er det deg jeg må skjelle ut."

Og så gjør jeg det - og h*n vet at det ikke er h*n jeg er forbanna på, og jeg får skreket og vi er begge glade etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser at du er oppegående, men det er dessverre ikke alle som er det.

Skjelling er ikke noe problem, bare det blir gjort på rett plass. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det er ikke kundebehandlerne som alltid er helt på trynet altså? Det er hvilket bilde jeg synes det blir gjort av "oss"... Menmen, vi har da kollegaer vi kan snakke med - og en ålreit sjef!

Jeg har blitt truet på livet, blitt bedt om å ta selvmord og hverdagslig om å dra (pen versjon) dra dit pepper'n gror. Man venner seg til det - og til å etter hvert holde seg for god til slike trusler. "Beklager, men jeg føler denne samtalen som meget ubekvem. Kan du vennligst snakke til meg på en penere måte, ellers avslutter jeg denne samtalen ganske raskt". Det pleier å funke - og gjør det ikke det, så legger jeg pent på.

Det er ikke mitt problem at folk ikke betaler regningene sine, ikke sier opp slik de skal eller fikler med alt mulig rart på PCen/TVen/dekoderen sin - og det er ikke jeg som lider om de ikke vil ha min hjelp.

Jeg er der for kunden, men når kunden ikke er der med meg, da blir det håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men likevel: Der er utrolig frustrerende hvis jeg som kunder henvender meg med en klage (jeg er forhåpentligvis relativt saklig hvis jeg klager på noe) og så sier personen i andre enden: Vel, det er ikke meg som at bestemt at....Det er ikke MEG som har....bla...bla...

Jammen, jammen du jobber jo der. Du representerer jo det firmaet!

Det er ikke meg som har laget reglene på jobben min heller, men jeg driver ikke med total ansvarsfraskrivelse når noen klager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg Mie, men det er faktisk ofte at det er andre avdelinger, eller til og med helt andre firmaer, som har ulike ansvar - selv om det for kunden virker likt.

Da er det faktisk helt ærlig - ikke mitt (på vegne av mitt firma) ansvar.

Det sier jeg kun for å fortelle deg at det ikke nytter å klage til meg - men forteller deg selvsagt også hvem som har dette ansvaret - så du har mulighet for å få tatt opp problemet med den/de det gjelder.

Vi sliter masse med dette på jobben, siden de andre "avdelingene" ikke tar ansvar, og sender alle klager til oss.

Jeg skjønner frustrasjonen, men jeg får faktisk ikke gjort noe med det.

Beklagelig, men slik er det.

Når det gjelder regler: hvis du henvender deg til "de på gulvet", så har de faktisk kun som plikt å utføre arbeidet sitt, og ikke noe ansvar utifra det.

Derfor er det ofte lurt å ta direkte kontakt med sjefen - ikke fordi de med lavere stillinger ikke kan snakkes til, men fordi de uansett ikke får gjort noe med det.

Dessuten så hjelper det alltid mye bedre om kundene klager, enn at de ansatte gjør det.

Et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løser alle problemer for kunden. Den som ringer meg et mitt problem/jobb til kunden er fornøyd og sier hadet.

Når de ringer slipper de å bli satt over til andre, enten det gjelder feil på faktura, reklamasjon, brukerveiledning, bestilling o.s.v. Vi har et godt rykte for å ikke diskutere med kunden på reklamasjoner (fordi vi har så få), og tar heller ting i retur og sender nytt, eller gir pengene tilbake.

Problemet mitt var en som rett og slett hadde en dårlig dag, og derfor ga meg inn for hennes frustrasjoner. "Problemet" hennes var så dumt at det ikke engang var noe å diskutere. Jeg forklarte 4-5 ganger hvordan det fungerer, og fortsatt nektet hun. Det var ikke en vare hun satt med ved siden av seg, kun noe hun ville bestille. Det utviklet seg til drittslenging fra hennes side, og da sa jeg at det er nok. Jeg kan godt være ydmyk, hvis jeg har gjort feil, eller si at kunden har rett, men da må det faktisk stemme! Vi trenger ikke å smiske for sure gubber/kjerringer når de går langt over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...